Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 393 279
  • 1 689

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meinasin käydä täyttämässä lasin uudestaan, kun univajeisena nestettä kuluu vähän enemmän. Matka tuolta tuolilta keittiön hanalle on laiskasti käveltynä 10-15 askelta. Pääsin lavuaarille asti, käänsin hanan auki ja … ja missäs vitussa se vesilasi on?
Mä teen tänään etätöitä ja hörpin tässä ohessa kuplavettä janooni. Lasi tyhjeni, joten otin sen käteeni ja marssin jääkaapille samat n. 15 askelta. Jossain välissä matkaa vesilasi oli vaihtunut kännykäksi. En olisi muuten asiaa sen enempää ihmetellyt, mutta kun sullakin on vesilasimysteeri. Sattumaa? En usko. Tää täytyy nyt selvittää jotenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein tänään kakkutaikinaa ja vatkasin munia&sokeria "tehosekoittimella". Tai enhän minä mitään tehnyt vaan kone hoiti homman. Löysin siinä samalla lattialta, pakastimen oven alta lasikuulan (joka oli joutunut sinne lasten kuularadasta). Päätin laittaa kuulan keittiössä olevaan lasipurkkiin johon laitetaan kaikenlaista pientä tavaraa (esim. legoja, koruja, pelinappuloita) jotka on joskus tarkoitus viedä sinne minne ne kuuluu. Sen sijaan että kuula olisi mennyt lasipurkkiin pudotin sen kakkutaikinaan. Kolisi kyllä iloisesti vatkaimessa... Vähän säikähdin (että kone on rikki) ennen kuin tajusin mitä olin tehnyt.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Aikeissani laittaa eväitä työharjoittelupaikassani pikkujääkappiin onnistun aina avaamaan vasemmalla olevan pikkujääkapin oven sijaan sen oikealla puolella olevan kaapin oven. Ovet ovat siis melko samanlaisia, paitsi oven ripa sijaitsee toisella puolella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kannattaa pitää selaimen vierekkäisillä välilehdillä tämän palstan Facebook-ketjua ja itse Facebookia. Molemmat kun on vielä tummalla teemalla, voi mennä hetki sekoillessa, että kumpaan olikaan asiaa.
 

Glove

Jäsen
Piti kirjoittaa tämä jo aamulla, mutta unohtui. Tuli nyt kuitenkin mieleen.

Makasin aamulla puoliksi hereillä sängyssä. Sen tajuissani kuitenkin, että huomaan kun korvan takaa alkaa kutittamaan. Pitää siis raapia. Aivot lähettää vasemmalle kädelleni käskyn lähteä siitä tyynyltä rapsuttamaan vasenta korvantaustaa. Jossain välissä taisi viestinviejät pitää työseisauksen, eikä koko käsky mennyt perille vasempaan käteen. Huomasin sitten rapsuttavani sitä tyynyä sen korvan sijaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Otsakkeita kelaillessani luin "McTorson viihdearvioinnit kaudelle....".
No eihän tuo sitä ollut kun ketjuun kurkistin vaan tiukkaa analyysia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli hyvä fiilis Ukrainan viimeisen viikon saavutuksista. Sitä vähän fiilistelin, kunnes yht'äkkiä mieleeni juolahti Esa Tikkanen huutamassa: "Koko illan tulee, keep your head up!" Tietysti venäläisille sen voisi vääntää uhkaukseen: "Koko viikon tulee, keep running!". Mutta mistä ihmeestä sain Tikkasen huutamaan tuohon tilanteeseen?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Freshi kirjoitti tänään tänne että hänelle avautui että lentopallon mm-kisat oli juuri ja finaali pelattiin eilen. Googletin ja niinhän se asia oli. Ihmettelin vaan miten voi olla mm- ja em-kisat samaan aikaan kun niissä pelaa samoja maitakin. Aivot oli ihan mennä solmuun kun yritin ratkaista tätä. Mietin että Suomi voitti juuri Kroatiankin em-kisoissa joten sellaiset todellakin juuri nyt on. Yhtäkkiä saivat aivot itsensä (ainakin hetkellisesti) järjestykseen ja tajusin että kyseessä on kaksi eri lajia... Lentopallo ja koripallo. En tiedä miksi asian edes alunperin meni minulle epäselväksi koska erotan kyllä lento- ja koripallon ihan hyvin toisistaan. Joku sekaannus asioiden käsittelykeskuksessa...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jälleen kerran aivot, dödö-purkin kyljessä ei lue Pepsodent! Ota se toinen purkki siitä ylemmältä hyllyltä.
 

Glove

Jäsen
Reippaana poikana kokkailen keittiössä, maistelen tekemääni kastiketta ja lisään hieman mausteita. Kastike alkaa olla valmista. Viimein aivot hetäävät tilanteeseen ja huomauttavat, rttä pitää sitä riisiäkin keittää. Nyt minulla on valmis kastike, j odottelen, että riisit kypsyisivät.

Ei monen asian yhtäaikainen tekeminen minulle mikään iso vahvuus ole kyllä koskaan ollutkaan. Mutta kyllä nyt kastikkeen tekeminen ja riisin keitto yhtä aikaa on onnistunut.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Korona jonkin verran vielä velloo päässäni.

Tämä sivusto ei löydy selaimeni kirjanmerkeistä, itselle luontevampaa on alkaa kirjoittaa osoiteriville keskust... ja nuolella ja enterillä sitten siirtyä oikeaan osoitteeseen.

Tänään kuitenkin painoin enteriä liian ajoissa ja ihmettelin, miksi sain eteeni jotain Helsingin ja Espoon karttoja googletuloksena. Hetken jouduin kelaamaan, mitä olin hakemassa.

Ehkä kaivan ristikkolehden ja alan ratkoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä mitä ajattelin (varsinkin keittiöalan koulutuksen saaneena) kun korvasin äsken ketsupin chilikastikkeella. Keitin makaroneja ruoaksi ja huomasin että ei ole kotona perkele ketsuppia. Korvasin sen sitten chilikastikkeella jota tiputtelin makaronien sekaan muutaman tipan verran.

Ei nuo kaupan tulisetkaan aineet yleensä noin tulisia ole mutta tämä chilikastike näemmä oli. Ei noita makaroneja pystynyt syömään, suuta poltti aina niin paljon. Ei auttanut vaikka maitoa joi ruoan kanssa. Olin pistänyt tätä chilikastiketta liikaa makaronien sekaan.

No, onneksi olin keittänyt makaronia hieman ylimääräistä niin pystyin heittämään nuo turhan tuliset makaronit pois ja ottamaan tilalle uudet, makaronit.

Ei sitä aina pysty tajuamaan mitä ihmispäässä liikkuu ja millaisia ideoita sitä saa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla on ollut jo pitkään tapana selailla nettiä tabletilla ja mm. kirjoitella sen avulla tänne Jatkoaikaan. Tekstien suurentaminen tarvittaessa käy kätevästi kahdella sormella, jos esim. jokin kuvateksti on kirjoitettu minulle liian pienellä.
Noh, tänään lenkiltä aamulla tullessani otin myös eiliset mainokset postilaatikosta ja lueskelin niitä tultuani kotiin. Jonkin Tokmannin lehtisen mainoksen teksti oli niin pienellä, etten oikein erottanut sitä, joten rupesin tomerasti vetelemään kahdella sormella tekstiä isommalle, kunnes huomasin, mitä olin tekemässä.
Olen, vieläkin, aivan varma, että koirani, jotka siinä jo ruokaa odottelivat, virnistelivät leveästi höperölle isännälleen... mokomatkin...
 

444

Jäsen
Mittasin kahvinpurut ja kaadoin ne vesisäiliöön.

Ei mennyt kahvittelut ihan putkeen.
Olisit pistänyt koneen käyntiin, niin olisi mennyt sinne putkeenkin.

Tuossa eräänä päivänä oltiin koko perhe kaupassa. Jossain itki vauva. Ei siis oma, vaan jonkun muun. Se oma oli kumppanin sylissä ihan hiljaa siinä vieressä. Kun itku alkoi, aloin heijata ostoskärryä ja hyssytellä. Kumppani katsoi ensin ihan kysymysmerkkinä ja repesi sitten nauramaan. Siinä vaiheessa tajusin itsekin.
Seuraavana päivänä olin tekemässä itselleni välipalaa ja ihmettelin, että enkös mä juuri eilen avannut uuden voipaketin, ja nyt ei löydy mistään. No löytyi se lopulta, samasta kaapista kuin missä säilytetään kuivaruokia. Olen mä tuon huithapelin tonttuiluihin jo vähän tottunut, mutta keksii aina uusia keinoja yllättää.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Tässä saldo viimeisen viikon ajalta:

1. Olipa kerran vuosihuolto

Uudehkolle, starttinappulalla ja automaattivaihteistolla vartustetulle Nissanilleni oli varattu vuosihuolto tiistaiksi 11.10. Ennakkoon sovitun mukaisesti ajoin vanhempieni luo jättääkseni Nissan sinne ja jatkaa matkaa faijan Kia:lla, joka sitten veisi seuraavana aamupäivänä autoni merkkiliikkeeseen huollettavaksi. Porukoille päästyäni vaihdoin faijan kanssa avaimia ja mutsilta saadun sämpyläpussin kanssa hyppäsin Kia:n rattiin ja aloin luonnollisesti käynnistää autoa starttinappulasta. Paitsi että faijan 2014 vuosimallin Kia:ssa ei ole starttinappulaa, vaan ihan perinteinen virtalukko, joten minä siinä hetken aikaa tökin kojelautaa radion vieressä ennen kuin välähti.

Auton käynnistämisen jälkeen ihmettelin, että mikä on kun ei liiku. Sitten tajusin, että käsijarrun ottaminen pois päältä sekä vaihteen laittaminen ykköselle saattaisi auttaa. Tämän jälkeen ajaminen tuli onneksi suoraan selkäytimestä.

Tuli tiistai 12.10. ja ilmoitus, että auto on valmis noudettavaksi. Siispä töiden jälkeen porukoille, faija mukaan ja merkkihuoltoon. Päästiin perille, auto parkkiin ja sitten me, isä ja poika, aloimme ihmetellä, että missä helvetissä se meikäläisen Nissan on, kun ei näy. Sitten totesimme autoni olevan viereisessä ruudussa.

Mentiin sisälle ja siellä asiointi sujui mallikkaasti lähes loppuun asti. Huollon maksettuani ja huoltopaperit saatuani toivotteltiin asiakaspalvelijan kanssa hyvät päivänjatkot jne. ennen kuin käännyin ovea kohti (faija oli jo ovella) ja asiakaspalvelija oli lähdössä huoltamon puolelle, kunnes aivoni hoksasi jotain ja huikkasin että "jos ne avaimet vielä sais?". Asiakaspalvelija häkeltyi myös aivan täysin, kun tajusi itsekin unohtaneen avainten luovutuksen. Hän totesi, että "joo ajaminen onnistuu varmaan helpommin avainten kanssa". Toiset kiitokset ja heipat. Päätimme faijan kanssa käydä vielä vilkaisemassa esittelyssä olevia, uusia ja hienoja Mersuja. Yhtä c-sarjalaista töllisteltiin ihmeteltiin, että millähän tämä mahtaa kulkea, kun ei missään lue. Paitsi että luki vieressä olevassa kyltissä kissan kokoisilla kirjaimilla. Tässä vaiheessa totesimme, että on varmaan parasta lähteä kotiin.

Torstai 13.10,

Tavallinen työpäivä ja ihan tavallinen työasia: sähköpostilla kysymys erään tilauksen tuotteista. Lähetin viestin ja ihmettelin, että mitenkäs se kollega nyt noin salaman nopeasti vastasi. Lisää kummastusta aiheutti se, että miksi lähettämäni viesti näkyy saapuneet kansiossa. Hetken pohdiskelun jälkeen ymmärsin, että olin lähettänyt viestin itselleni.

Viimeisin aivojumi tapahtui eilen maanantaina 17.10. Ruokatunti koitti ja painelin taukohuoneeseen. Eväsrasia jääkapista, lämmitysaika mikron kelloon ja mikro päälle. Puoli minuuttia myöhemmin totean, että "tehdääs vielä tälläinen temppu" ja laitoin myös eväsrasian mikroon ja mikro uudelleen päälle. Saipahan vieressä ollut kollega mukavat naurut.

Jää nähtäväksi, mitä kivaa aivokopassa seuraavaksi kehittyy.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään päivällä, kun oli tarkoituksena ottaa maitotölkkiä jääkapissa kahvia varten, otinkin Oivariinin. Varmaan siksi, kun olin hetkeä ennen jääkapille menoa ajatellut leipää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joskus sattuu ja tapahtuu... Tänään joku nuori mies kauppakeskuksen standillä kyseli minulta mikä liittymä minulla on. Vastasin että DNA (se oli operaattori jonka standi oli). Hän kysyi sitten että mitä maksat. Sanoin että vähän yli kakskymppiä, kai varmaan. Liittymämyyjä sanoi että hän voi katsoa nykyisen liittymän tiedot koneeltaan.
Vastasin hänelle "Ei tartte, kulta rakas, minulla on kyllä rahaa maksaa se mitä on". Ja kävelin ohitse.
Ja sitten tunsin jonkinmoista häpeää. Syytän tietenkin aspergeria joka vaikeuttaa kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Mutta silti, mistä tuli se "kulta rakas" jota käytän kun puhun miehelleni.

Edit. Minulla ei ole DNA:n liittymää juuri nyt vaan vastasin sen että pääsisin nopeasti eroon myyjästä.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eksyin ensimmäistä kertaa oluelle sitten koronan sairastelun. Katsoin hetken, että sainko pienen oluen. Olivatkin päivittäneet tuoppeja ja oli vain hitusen matalampi kuin se edellinen. Onneksi en ääneen tuota alkanut ihmetellä. Ehkä se korona aiheuttaa pientä aivojumiakin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joskus sattuu ja tapahtuu... Tänään joku nuori mies kauppakeskuksen standillä kyseli minulta mikä liittymä minulla on. Vastasin että DNA (se oli operaattori jonka standi oli). Hän kysyi sitten että mitä maksat. Sanoin että vähän yli kakskymppiä, kai varmaan. Liittymämyyjä sanoi että hän voi katsoa nykyisen liittymän tiedot koneeltaan.
Vastasin hänelle "Ei tartte, kulta rakas, minulla on kyllä rahaa maksaa se mitä on". Ja kävelin ohitse.
Ja sitten tunsin jonkinmoista häpeää. Syytän tietenkin aspergeria joka vaikeuttaa kommunikaatiota muiden ihmisten kanssa. Mutta silti, mistä tuli se "kulta rakas" jota käytän kun puhun miehelleni.

Edit. Minulla ei ole DNA:n liittymää juuri nyt vaan vastasin sen että pääsisin nopeasti eroon myyjästä.
Triplassa edellisen työmatkan varrella oli vastaava standimyynti. Aivot päätti päästää ilmoille joskus kesän aikana tuolle erittäin komealle nuorelle miehelle mitä ajatteli, eli ”voi kuule, sun kanssa katson ihan mitä ikinä haluat”.

Muutamia kertoja ohi mennessäni hän ilkikurisella hymyllä antoi ymmärtää ettei ole unohtanut setämiestä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jääkiekkoilija Terry And on paha nimi aivoille. Äsken muutamaan kertaan piti lukea nimi ja sitten katsoa, että miten se jatkuu. Yleensä englannissa "and"-sanan jälkeen tulee jotain muutakin. Mutta kun se sukunimi on "And", niin sen jälkeen ei tule mitään. Vähän niin kuin Gerry & the Pacemakers, mutta hän on vain Terry And.
 
Viimeksi muokattu:

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Jääkiekkoilija Terry And on paha nimi aivoille. Äsken muutamaan kertaan piti lukea nimi ja sitten katsoa, että miten se jatkuu. Yleensä englannissa "and"-sanan jälkeen tulee jotain muutakin. Mutta kun se sukunimi on "And", niin sen jälkeen ei tule mitään. Vähän niin kuin Gerry & the Pacemakers, mutta hän on vain Terry And.
Minun aivojani on ärsyttänyt myös ruotsalaiskiekkoilija ja entinen NHL-lupaus Filip Ahl. Näyttää niin tyhmältä, kun se pitäisi olla isolla AHL. Oli toki hupaisaa jossain änäri-pelissä, kun kentällä viiletti AHL-pelaaja. Hän ei muuten sattumalta koskaan ole pelannut Pohjois-Ameriikassa muualla kuin WHL-liigassa (vai pitäisikö kirjoittaa Whl).

Ja Martin Frk. Voisitko pliis ostaa vokaalin. Janne Porkka voi sen sinulle myydä, tai Kim Floor (Jethron kanssa ei kannata käydä kauppaa). Siinäkin muuten tyhmä nimi, Kim Lattia. Ja Janne Porkkakin oli meidän jääkaapin nimi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös