Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 881 144
  • 8 574

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Milloin traktorimarssi tai päiväkotityöntekijöiden mielenilmaus on johtanut ao. ryhmien aseman paranemiseen? Jälkimmäiseen viiteryhmään kuulun itsekin.
Koska aiemmin olen kuulunut niihin, jotka maksavat nykyisen toimialani kustannukset, ymmärrän palkkatason olevan aika lailla työhön sopiva. Julkisen sektorin "mukavien" töiden ei pidä antaa muodostua vielä nykyistäkin houkuttelevimmiksi.

Et nyt oikein tunnu hahmottavan tilannetta, kertauksena vielä - kirjoitit seuraavaa:

"Tolkun ihminen ei osallistu lähtökohtaisesti mihinkään mielenosoitukseen. Hän vaikuttaa äänestäen ja kuluttajavalinnoin."

Esim. nämä päiväkotityöntekijät voivat osoittaa mieltään muunkin asian kuin palkkansa tähden, vaikkapa kehnojen työtilojen tähden. Mutta ilmeisesti sinun mielestä tässäkin tapauksessa se äänestäminen on ainoa järkevä (?) keino vaikuttaa kun demokratiassa ollaan? Jos niiden pitäisi odottaa kuntavaaleja, jotta pääsevät äänestämällä vaikuttamaan, uskallan sanoa, että aika kauan saavat äänestää, jotta saadaan sama huomio aikaan kuin yhdellä hyvin organisoidulla mielenosoituksella, johon mahdollisesti ottaa osaa myös lasten vanhempia ja jonka tarkoituksena on kiinnittää kuntapäättäjien huomio jonkin (tai joidenkin) rakennusten luvattoman kehnoon kuntoon.

Itse kunta ja sairaanhoitopiirin palveluksessa työskennelleenä, voin sanoa, että suoralla vaikuttamisella - jollainen hyvin organisoitu mielenilmaus on - voi saada yllättävän paljon hyvää aikaan. Mutta demokratiassa on muitakin keinoja vaikuttaa, myös äänestäminen ja kuluttajavalinnat. Tarvittaessa olen itse valmis suoraan vaikuttamiseen äänestyskäyttäytymisen sijaan, tosin mielenosoituksiin en mielelläni lähde, mutta jos työn puolesta vaatimus esitettäisi, niin kait sellaiseen voisin osallistua.

Istu sinä omassa poterossasi, minä istun omassani...
 
Mutta kai tuota tapausta natsiksi voi silti sanoa? Näin yleisellä tasolla, noita anarkistilarppaajia tuntuu tulevan tällaisiin tilaisuuksiin jostain puskista, ja joo, aiheuttavat enemmän järjestyshäiriöitä. Toisaalta, jos katsotaan vaikka SoO-osastoa, niin siellä harrastuneisuus tuntuu painottuvan vapaa-aikaan (väkivaltatuomioita löytyy ihan kiitettävästi, myös niitä naisia kohtaan joiden takia ollaan katuja mittaamassa)

Joo mutta näitä ei lasketa, sillä kyseiset roturealistit eivät hakanneet muijiaan Odinin tai PVL:n nimissä. Ihan pyhäkoulupoikia ovat kammottaviin takkutukka-anarkisteihin verrattuna.
 

Tuamas

Jäsen
Ei se paukkupommien savu nyt ihan terveellistä ole jos sitä joutuu hengittelemään.

Jännästi olen havaitsevinani pientä liioittelua ilmassa.

Ja seuraavassa kerrot kuinka vain natsit pitäisi nolata eli kuinka se meni?

Niin?

Minulla ei ole tiedossa näiden anarkomarkojen agendaa, natsien agenda ja poliittinen ohjelma on tiedossa ja sen vuoksi heidät tulisi mieluiten nolata, sortumatta väkivaltaan tai edes sen uhkaan.

Itse kyllä pidän kommunisteja vielä enemmän vastenmielisempänä porukkana kun heidän takiaan puoli eurooppaa oli viitisenkymmentä vuotta sellaisissa oloissa, että väärästä ajatuksestakin lähti henki.
Ennen kaikkea omia kansalaisia teloitettiin ihan millä tahansa syyllä.
Anarkistit sitten vaan hajoittavat paikkoja haittaavat ihmisten työntekoa.

Sillä aikajanalla ei varmaan ole mitään tekemistä sodan lopputuloksen kannalta?

Se mihin ideologiaan kukakin uskoo ainakin minulle ja se sama kunhan ei sitä tyrkytä sitä minulle.
Kaikki ääriliikkeet saisi puolestani kieltää lopulllisesti mutta siitä ei ole mitään oikeaa hyötyä kun ne katoavat silloin maan alle.

Ei minulle ole mitään tarvetta valkopestä noiden toimintaa ei ole minun juttuni.
Vastaava sekoilu toiseen suuntaan vaan ei näytä olevan vastaavalla tavalla tuomittavaa.

Sinulle se voi olla sama, itse olen sen verran isänmaallinen ihminen, että minusta noin selvästi rasistinen ja maanpetoksellinen toiminta ei ole ok.

Jännästi sinä vain tunnut aina ilmestyvän puolustamaan nassejen toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jännästi olen havaitsevinani pientä liioittelua ilmassa.



Niin?

Minulla ei ole tiedossa näiden anarkomarkojen agendaa, natsien agenda ja poliittinen ohjelma on tiedossa ja sen vuoksi heidät tulisi mieluiten nolata, sortumatta väkivaltaan tai edes sen uhkaan.



Sillä aikajanalla ei varmaan ole mitään tekemistä sodan lopputuloksen kannalta?



Sinulle se voi olla sama, itse olen sen verran isänmaallinen ihminen, että minusta noin selvästi rasistinen ja maanpetoksellinen toiminta ei ole ok.

Jännästi sinä vain tunnut aina ilmestyvän puolustamaan nassejen toimintaa.

Mielestäni @Jani82 on liikkeellä hyvän pointin kanssa. Suomessa poliisi on saanut, muutamia poikkeuksia poislukien, työskennellä erilaisissa operaatioissa ilman häirintää. Tämä on yksi syy myös siihen, että meidän poliisi pystyy sitoutumaan pienimmän välttämättömän voimankäytön periaatteeseen. Juuri tätä kansan suuren enemmistön ja poliisin välistä konsensusta anarkistit yrittävät murtaa. He pakottavat poliisit voimankäyttöön, joka yksipuolisesti leikattuna näyttää pahalta youtubessa.

Kaikki poliisiin kohdistettu väkivalta on välillisesti väkivaltaa meitä kaikkia kohtaan.
 

scholl

Jäsen
Onko niin, että nämä uusnatsit Suomessa saavat munan pystyyn vain väkivallasta? Tämä kysymys tuli eilen mieleen, kun luin Bildistä venäläisestä uusnatsiporukasta, joka tappoi valtavasti spurguja ja kodittomia kaduilla. Vaikka ovat Venäjällä, joka oli Hitlerin vihollinen, niin silti kannattavat natsismia ja tekevät jotain hitlertervehdyksiä. Yksi mimmi siinä porukassa ainakin saa seksuaalista mielihyvää tappamisesta ja niiden tappovideoiden ja -kuvien katsomisesta. Yhden tappoivat hakkaamalla niin kovaa, että aivojen osia lensi viiden metrin päähän ja joltain oli maha avattu jne.

Olen ehkä vasta nyt tajunnut, mitä nämä uusnatsit hakevat. Heitä ei paneminen kiinnosta, vaan kiihottuvat ainoastaan väkivallasta.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Reaalinen maksimi hinnan nousu maataloustukien lopettamisen jälkeen on elintarvikkeissa siinä 20-30% pinnassa, hieman riippuen tuotteesta.
Tukien poistaminen tuskin vaikuttaisi loppukäyttäjän hintoihin. Isot ketjut pitävät kyllä huolen, että samalla hinnalla myydään(ellei peräti halpuuteta hintoja) ja eivät ole kuitenkaan omasta katteestaan valmiita tinkimään. Isojen ketjujen "polkuostot" sekä ilmaston muutos epäsuotuisaksi on suurimmat suomalaisen maatalouden ongelmat. Jälkimmäisen varmasti pystytään vastaamaan kehittämällä lajikkeita nykysäähän sopivimmiksi. Ensimmäinen onkin sitten isompi ongelma.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Jännästi olen havaitsevinani pientä liioittelua ilmassa.
MIllä perusteelta?




Niin?

Minulla ei ole tiedossa näiden anarkomarkojen agendaa, natsien agenda ja poliittinen ohjelma on tiedossa ja sen vuoksi heidät tulisi mieluiten nolata, sortumatta väkivaltaan tai edes sen uhkaan.
Niin siis toisen osapuolen saa nolata vaikka fakta on se ettei tuolla liikkeellä ole ikinä mahdollisuuksia nousta oikeasti isoksi.
Toinen osapuoli sekoilee, tekee mitä huvittaa ja sitä olla tuomitsemassa niin pahasti vaikkakin sen toiminta haittaa enemmiston toimintaa enemmän kuin natsien ikinä kun virkavalta ei saa suorittaa töitään rauhassa.



Sillä aikajanalla ei varmaan ole mitään tekemistä sodan lopputuloksen kannalta?
Ei kun Neuvostoliitossa oli teloitettu enemmän omia jo Stalinin aikana ennen sotia kuin natsit ennättivät tuhoamaan sodan aikana.
Maailman isoin vitsaus kommunismi miksi sen kiellosta ei sitten pidetä haloota vaan meillä on jopa eduskunnassa kommunisteja.


Sinulle se voi olla sama, itse olen sen verran isänmaallinen ihminen, että minusta noin selvästi rasistinen ja maanpetoksellinen toiminta ei ole ok..
Itse isänmaallisena ihmisenä pidän anarkisteja isompana ongelmana.
Kun natsit eivät tuosta ikinä isomaksi nouse, mutta anarkistit tuhoavat tätä maata kokoajan kun virkavalta ei saa toimia rauhassa.

Jännästi sinä vain tunnut aina ilmestyvän puolustamaan nassejen toimintaa.
En todellakaan tee sitä. Haluan vaan, että tuo yleisen turvallisuuden ja järjestyksen kannalta isompi ongelma hoidetaan myös pois.


Mielestäni @Jani82 on liikkeellä hyvän pointin kanssa. Suomessa poliisi on saanut, muutamia poikkeuksia poislukien, työskennellä erilaisissa operaatioissa ilman häirintää. Tämä on yksi syy myös siihen, että meidän poliisi pystyy sitoutumaan pienimmän välttämättömän voimankäytön periaatteeseen. Juuri tätä kansan suuren enemmistön ja poliisin välistä konsensusta anarkistit yrittävät murtaa. He pakottavat poliisit voimankäyttöön, joka yksipuolisesti leikattuna näyttää pahalta youtubessa.

Kaikki poliisiin kohdistettu väkivalta on välillisesti väkivaltaa meitä kaikkia kohtaan.
Katsoppas kun joku muukin on tajunnut tämän isoimman ongelman.
Ei poliisilla ole edes oikeitten rikollisten kanssa tuollaista ongelmaa kuin näiden anarkistien kanssa ja mitä enemmän tätä suvaitaan sitä isommaksi tämä ongelma käy.
Eivät natsit ole poliisille ongelma he tekevät pääsääntöisesti juuri sen mitä poliisi käskee toisin kuin nämä anarkistit.
 

scholl

Jäsen
Tukien poistaminen tuskin vaikuttaisi loppukäyttäjän hintoihin. Isot ketjut pitävät kyllä huolen, että samalla hinnalla myydään(ellei peräti halpuuteta hintoja) ja eivät ole kuitenkaan omasta katteestaan valmiita tinkimään. Isojen ketjujen "polkuostot" sekä ilmaston muutos epäsuotuisaksi on suurimmat suomalaisen maatalouden ongelmat.

Suomessa on toki käynyt niin, että kaupan siivu on koko ajan kasvanut elintarvikereollisuuden ja maanviljelijöiden kustannuksella. Se ei ole sinänsä edes halpuuttamisen syytä, vaan jatkunut todella pitkään. Päivittäistavarakaupan keskittyminen on se ongelma.

Ilman maataloustukia tuonti lisääntyisi ja silloin suomalaisten tuotteiden hintoja pitäisi laskea ja taas tehtäisiin tappiota. Kyllä joku Puolan maatalous tuossa aika pitkälti potkii persuksille. Suomalaisen ja ulkomaisen raaka-aineen hintaero ei saa kasvaa liian suureksi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Katsoppas kun joku muukin on tajunnut tämän isoimman ongelman.
Ei poliisilla ole edes oikeitten rikollisten kanssa tuollaista ongelmaa kuin näiden anarkistien kanssa ja mitä enemmän tätä suvaitaan sitä isommaksi tämä ongelma käy.
Eivät natsit ole poliisille ongelma he tekevät pääsääntöisesti juuri sen mitä poliisi käskee toisin kuin nämä anarkistit.

Yksi tähän ilmiöön liittyvä asia on se, että joka kerta kun nassesedät tottelevat virkavaltaa nöyrästi, syntyy kansalaiskeskustelu (jota minä ja sinä teemme tässä) mitä äärivasemmistomyönteiset tulkitsevat natsimyönteiseksi. Jälleen valheellisin perustein. Tätä voi siellä vasemmistossa käyttää kuvitellun vihollisen kasvattamiseen, mikä taas on ihmisoikeustaistelijalle viesti sen oman toiminnan entistä vahvemmille perusteille.

Kätevä ikiliikkuja.
 

scholl

Jäsen
Etkös sinä joku päivä sitten kirjoittanut ettei sinua kiinnosta suomalaiset tuotteet tai tuotteiden ostaminen ellei ne erikseen ole tehty Helsingissä.

en minä puhu minusta, vaan katson asiaa suuremmassa kuvassa. Analysoin aina kokonaismarkkinoita silloin, kun kyse on taloudesta. Minulle yksittäiset kuluttajat eivät ole mitenkään olennaisia. Se on vähän niinkuin Stalin sanoi, että yksi kuolema on tragedia, mutta miljoona kuollutta on vain tilastomerkintä. Jokainen, joka miettii kysyntää, joutuu tekemiseen sen kanssa, miten hintajousto toimii. Eikä sillä ole silloin kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä, kuinka itse käyttäydyn missäkin tilanteessa. Minun ostopäätökseni ei vaikuta kokonaisuuteen yhtään mitään. Olet lapsellinen hölmö, jos muuta kuvittelet.

Iseasiassa tässä tapauksessa ostaisin mielummin suomalaisen kuin puolalaisen tuotteen, sillä Puola ei ole euromaa. Euron ulkopuoliset EU-maat voivat pelata valuuttakurssillakin, joten en ole kauhean innokas heidän tuotteitaan ostamaan. Meidän kotimarkkinamme, kotimaamme on yhteisvaluutan alue. En ole väittänyt, etteikö minua kiinnostaisi suomalaisen tuotteen ostaminen, vaan olen sanonut, että kotimaa on euroalue, ei Suomi. Ostan silloin eurooppalaisia tuotteita, joista osa voi olla suomalaisia ihan yhtä hyvin tai sitten ei olla. Jos suomalaisella tuotteella on joku sadan tai kahdensadan prosentin hintapreemio, niin en sitä osta, vaan sanon, että tee halvemmalla tai älä tee ollenkaan. Silloin voin ostaa puolalaisenkin tuotteen, vaikka he ovatkin ryöstäneet Saksalta alueita, vaikka he ovatkin entinen kommunistinen maa, vaikka he toimivatkin tällä hetkellä mm. maahanmuuttoasioita EU:n linjan vastaisesti epäsolidaarisesti ja vaikka he aiheuttavat muutenkin monissa asioissa unionin tulevaisuuden kannalta suuria ongelma. Puola ei ole kovinkaan hyvä jäsenmaa siinä mielessä, mutta heillä on iso maataloussektori ja se pitää huomioida ja se vaikuttaa silloin myös kotimaiseen hintatasoon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kyllähän #nolaaminen onnistui alepanatseilta ihan itsestään valtakunnanjohtaja Siitoimen ja aluekomentaja Kristian Arjen toimesta vuosikausia. Ja kun nämä sketsihahmot siirtyivät aukeimmille keskitysleireille, natsiskene meni kyllä niin pieneksi ja maan alle, ettei sitä käytännössä ollut, muuta kuin pieni poikakerho.

Tämä ei tietenkään passannut äärivasemmistolle, joka alkoi Li Anderssonin ja kumppaneiden toimesta väkisin vääntää #unelmaa valtavasta äärioikeistolaisesta voimasta, kirjojen ja somen avulla. Näistä "johtajista", joista ei kukaan tavallinen ihminen ei tiennyt mitään, alettiin tehdä tähtiä ja sitä sitten saa mitä tilaa.

Eli tämä Tuamaksen natsinolausfetissi oli ihan arkipäivää, mutta tämä ei dänikoivulaaksoille kelvannut. Mutta ei tuo nyt edelleenkään vaikuta muulta kuin hyvinkin vähälahjaisten idioottien lippujenheilutusjengiltä, jossa on toki väkivaltaan kykeneviä yksilöitä, kuten tämä Torniainen. Hänestäkään ei meikäläisellä ollut mitään käryä, ennen suvaitsevaisten fasisminvastustajien raivoisaa markkinointia.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä ei tietenkään passannut äärivasemmistolle, joka alkoi Li Anderssonin ja kumppaneiden toimesta väkisin vääntää #unelmaa valtavasta äärioikeistolaisesta voimasta, kirjojen ja somen avulla. Näistä "johtajista", joista ei kukaan tavallinen ihminen ei tiennyt mitään, alettiin tehdä tähtiä ja sitä sitten saa mitä tilaa.

Kaikkea sitä läpällä ja kännissä kirjoitellaankin, voisi kuvitella, että joku on kykenemätön huomioimaan sen osatekijöitä. Minusta taas todellisempaa kaikkeen, niin oikean vasemman kuin geopoliittiseenkin terrorismiin ja väkivaltaan pohjan ja tilauksen luo eriarvoistava osattomiksi ihmisiä ajava vallalla oleva globaalin politiikan kaverille ei jätetä tyyppinen itsekäs politikointi, jonka tulemana valta ja vauraus keskittyy yhä pienemmälle klikille. Sitä tosiaankin saa mitä tilaa kun idiootit säätää.

Mitä tulee tähän vähäteltyyn natsilaumaan, sen päämäärät ja toimialue ei suinkaan ole kansalliset, vaan kyseessähän on putinin rahoittama ja ruotsista masinoitu valtaan pyrkivä epädemokraattinen ja siten maanpetoksellinen ryhmittymä, johon vähättelevästi suhtautuminen on suurin mahdollinen virhe mihin voi syyllistyä, historia todistaa tämän kiistämättömästi. Siksi, missä maailman kolkassa tahansa aina kun nämä aadolffit ruudolffit nostelee päätänsä nousee joukko järjissään olevia ihmisiä sitä vastaan. Taas kerran siksi, että historia opettaa, että lutikoista eroon pääseminen on sitä vaivalloisempaa mitä enemmän niitä on. Historia myös todistaa, että sitä useampi ihmisuhri vaaditaan, mitä kauemmin niiden annetaan puuttumatta loisia. Koskaan, missään, minkäännimisellä joukkiolla aatu, khmerit, polpotit you name it ei mitään muuta ole syntynyt, kuin luonnollinen vastareaktio, johon nämä epäsikiöiset yhteiskunnalliset eritelmät luonnonlain mukaisesti romahtavat, koska yksikään järjissään oleva ei moisessa kykene elämään ihmisarvoisesti. Natsit on natseja kääriytyivätpä he minkäväriseen viittaan tahansa, joten tässä yhteydessä on turha rupatella oikeistosta tai vasemmistosta, vie vaan huomion varsinaisesta asiasta.

Arvot tai niiden puute mahdollistaa nassepomoista tähtien tekemisen ei Li Andersson tai kukaan muukaan lopulta varsinaista valtaa edustamaton kusirajan lissu tai lasse.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kaikkea sitä läpällä ja kännissä kirjoitellaankin, voisi kuvitella, että joku on kykenemätön huomioimaan sen osatekijöitä. Minusta taas todellisempaa kaikkeen, niin oikean vasemman kuin geopoliittiseenkin terrorismiin ja väkivaltaan pohjan ja tilauksen luo eriarvoistava osattomiksi ihmisiä ajava vallalla oleva globaalin politiikan kaverille ei jätetä tyyppinen itsekäs politikointi, jonka tulemana valta ja vauraus keskittyy yhä pienemmälle klikille. Sitä tosiaankin saa mitä tilaa kun idiootit säätää.

Mitä tulee tähän vähäteltyyn natsilaumaan, sen päämäärät ja toimialue ei suinkaan ole kansalliset, vaan kyseessähän on putinin rahoittama ja ruotsista masinoitu valtaan pyrkivä epädemokraattinen ja siten maanpetoksellinen ryhmittymä, johon vähättelevästi suhtautuminen on suurin mahdollinen virhe mihin voi syyllistyä, historia todistaa tämän kiistämättömästi. Siksi, missä maailman kolkassa tahansa aina kun nämä aadolffit ruudolffit nostelee päätänsä nousee joukko järjissään olevia ihmisiä sitä vastaan. Taas kerran siksi, että historia opettaa, että lutikoista eroon pääseminen on sitä vaivalloisempaa mitä enemmän niitä on. Historia myös todistaa, että sitä useampi ihmisuhri vaaditaan, mitä kauemmin niiden annetaan puuttumatta loisia. Koskaan, missään, minkäännimisellä joukkiolla aatu, khmerit, polpotit you name it ei mitään muuta ole syntynyt, kuin luonnollinen vastareaktio, johon nämä epäsikiöiset yhteiskunnalliset eritelmät luonnonlain mukaisesti romahtavat, koska yksikään järjissään oleva ei moisessa kykene elämään ihmisarvoisesti. Natsit on natseja kääriytyivätpä he minkäväriseen viittaan tahansa, joten tässä yhteydessä on turha rupatella oikeistosta tai vasemmistosta, vie vaan huomion varsinaisesta asiasta.

Arvot tai niiden puute mahdollistaa nassepomoista tähtien tekemisen ei Li Andersson tai kukaan muukaan lopulta varsinaista valtaa edustamaton kusirajan lissu tai lasse.

Natsien väkivaltainen vastustaminen ei johda mihinkään hyvään. Päinvastoin. Se kutsuu lipunliehuttajien joukkoon kansalaisia, joiden ensisijainen motiivi on "päästä myllyttämään".

Lippu/tarranatseja vastustaa parhaiten jättämällä käytännön järjestyksenvalvonnan niille, kenelle siitä maksetaan palkkaa. Itse voi samaan aikaan keskittyä tekemään maailmasta parempaa paikkaa oman ruutunsa hoitamisella niin, että ihmisten välisen vuorovaikutuksen keskiarvo siirtyy aavistuksen verran rakentavampaan suuntaan.

Parhaiten tarranatsismia vastustaa kohtelemalla tarranatsiyksilöä kohdatessaan asiallisesti ja ihmisarvoisesti. Itsellä ei tähän ole mahdollisuutta kun ei naapurissa tai työpaikalla sellaista ole enkä aio lähteä käsiini sellaista etsimään.

Seura tekee kaltaisekseen. Siksi tolqwistin on hyvä kutsua kummankin äärilaidan ihmisiä harmaan tolkkeriarmeijan passiiviseen säistä keskustelevaan joukkoon.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Natsien väkivaltainen vastustaminen ei johda mihinkään hyvään. Päinvastoin. Se kutsuu lipunliehuttajien joukkoon kansalaisia, joiden ensisijainen motiivi on "päästä myllyttämään".

Tottakai, yhteiskunnan on tunnistettava ja osattava hoitaa itseensä kohdistuvat uhkat, se että nämä nasset ympäri maailmaa saa aina kokoontuessaan vastamielenosoittajat niskaansa lienee historian sanelema asia. Tietysti, jos ajattelee sen uhkaksi, että jokunen raiteiltaan mennyt ajattelija olisi itsessään se uhka moisen leviämiselle, niin kyllä se minusta kuitenkin on hyssyttely, jolla se aate leviää ja vahvistuu, tämäkin on historian todistamaa. Se, että muutama varttihullu seukkaa hetken kokohullujen kanssa ei pysyvästi laajenna kaasu + uunien valmistajien tulevaisuuden prospekteja, sellainen presidenttiehdokkaana pitäisi jo oikeasti soitella hälytyskelloja, mikäli demokratiasta on huolissaan.
 

Undrafted

Jäsen
Kumpaakaan ääriryhmään en näe Suomessa minään uhkana yhteiskunnalle tai keskiverto kansalaiselle. Historiassa on ollut sekä oikeisto- että vasemmisdiktatuureja, enkä Suomeen kaipaa kumpaakaan. Kummatkin ovat osoittautuneet korruptuneiksi ja väkivaltaisiksi.

Suomessa on lupa osoittaa mieltään annettujen sääntöjen puitteissa ja eniten hallaa ääriryhmille tekisi, jos kansalaiset eivät välittäisi kummankaan ryhmän mielenosoituksista eikä osallistuisi niihin. Ryhmät kaipaavat minusta eniten huomiota ja turhat rähinät tuovat sitä tehokkaasti.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kaikkea sitä läpällä ja kännissä kirjoitellaankin, voisi kuvitella, että joku on kykenemätön huomioimaan sen osatekijöitä. Minusta taas todellisempaa kaikkeen, niin oikean vasemman kuin geopoliittiseenkin terrorismiin ja väkivaltaan pohjan ja tilauksen luo eriarvoistava osattomiksi ihmisiä ajava vallalla oleva globaalin politiikan kaverille ei jätetä tyyppinen itsekäs politikointi, jonka tulemana valta ja vauraus keskittyy yhä pienemmälle klikille. Sitä tosiaankin saa mitä tilaa kun idiootit säätää.

Mitä tulee tähän vähäteltyyn natsilaumaan, sen päämäärät ja toimialue ei suinkaan ole kansalliset, vaan kyseessähän on putinin rahoittama ja ruotsista masinoitu valtaan pyrkivä epädemokraattinen ja siten maanpetoksellinen ryhmittymä, johon vähättelevästi suhtautuminen on suurin mahdollinen virhe mihin voi syyllistyä, historia todistaa tämän kiistämättömästi. Siksi, missä maailman kolkassa tahansa aina kun nämä aadolffit ruudolffit nostelee päätänsä nousee joukko järjissään olevia ihmisiä sitä vastaan. Taas kerran siksi, että historia opettaa, että lutikoista eroon pääseminen on sitä vaivalloisempaa mitä enemmän niitä on. Historia myös todistaa, että sitä useampi ihmisuhri vaaditaan, mitä kauemmin niiden annetaan puuttumatta loisia. Koskaan, missään, minkäännimisellä joukkiolla aatu, khmerit, polpotit you name it ei mitään muuta ole syntynyt, kuin luonnollinen vastareaktio, johon nämä epäsikiöiset yhteiskunnalliset eritelmät luonnonlain mukaisesti romahtavat, koska yksikään järjissään oleva ei moisessa kykene elämään ihmisarvoisesti. Natsit on natseja kääriytyivätpä he minkäväriseen viittaan tahansa, joten tässä yhteydessä on turha rupatella oikeistosta tai vasemmistosta, vie vaan huomion varsinaisesta asiasta.

Arvot tai niiden puute mahdollistaa nassepomoista tähtien tekemisen ei Li Andersson tai kukaan muukaan lopulta varsinaista valtaa edustamaton kusirajan lissu tai lasse.

Höpöhöpö, tarra-natsit saa nyt aivan liikaa huomiota mediassa (uhkaansa suhteutettuna ei tarvitsisi sitä lainkaan) ja tähän suurin syy on laitavasemmiston tarve saada inhottava vastustaja mitä mätkiä. Putin varmasti tukee natsi-pellejä, mutta ilman suvakkien vastatoimia ei mv-lehti sponsorointi tms. sataisi Venäjän hybridi-vaikuttamisen laariin...
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Suomessa on lupa osoittaa mieltään annettujen sääntöjen puitteissa ja eniten hallaa ääriryhmille tekisi, jos kansalaiset eivät välittäisi kummankaan ryhmän mielenosoituksista eikä osallistuisi niihin. Ryhmät kaipaavat minusta eniten huomiota ja turhat rähinät tuovat sitä tehokkaasti.

Jos lähdetään jossittelemaan niin yhteiskuntaradiaalit tekevät entistä vakavampia asioita, ellei heitä kuunnella ja ellei heitä huomioida. He ovat osa yhteiskuntaa ihan niinkuin minä tai sinä tai hentun liisa. Itsellä ainakin on tapana jäädä seuraamaan mielenilmauksia vaikka harvoin niihin itse osallistunkaan.

Suomi on pieni maa ja yhteiskuntaradikalismi nyt vaan sattuu koskettamaan suurta osaa tavallisten kansalaisten lähipiiriä jossain muodossa. Vaikka itsellä sattuisi menemään hyvin ja perhe-elämä kukoistaisi kaikin puolin, löytyy kaveripiiristä tai sukulaisista lähes varmuudella joku, jolla näin ei ole. Tottakai yhteiskuntakritiikki kiinnostaa tavista koska he välittävät yhtäältä lähipiiristä ja toisaalta yhteiskunnasta. Näkisin syvällä taustatekijänä kuulluksi ja nähdyksi tulemisen tarpeen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ymmärrä kahta asiaa.

1) Mihin perustuu väite ettei äärioikeistonkannatus voisi kasvaa sellaisiin mittasuhteisiin etteikö heistä voisi aiheutua konkreettista uhkaa yhteiskunnalle. Näin on ollut historiassa (Suomi Lapuanliikkeen aikana) ja kehitys on mennyt siihen suuntaan nytkin. Toki toistaiseksi tilanne ei ole vielä katastrofaalinen.

2) mihin perustuu väitä etteikö nimimerkki @Tuamas tai vaikkapa minä vastustaisi kommareita ihan samalla innolla. Nähdäkseni meiltä kummaltakin löytyy helposti kymmeniä ellei jopa satoja, joissa olemme tuota liikettä vastustaneet tälläkin palstalla.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos lähdetään jossittelemaan niin yhteiskuntaradiaalit tekevät entistä vakavampia asioita, ellei heitä kuunnella ja ellei heitä huomioida. He ovat osa yhteiskuntaa ihan niinkuin minä tai sinä tai hentun liisa.

Vakavammat asiat johtavat vakavampaan vastineeseen yhteiskunnan puolelta. Lopulta terve yhteiskunta, kuten Suomi, lyö tällaisille ryhmille lapun luukulle. Poliisi kolaa roskat pois tarvittessa.

PVL on nyt tällaiseen ehdokkaana ja hyvä niin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Höpöhöpö, tarra-natsit saa nyt aivan liikaa huomiota mediassa (uhkaansa suhteutettuna ei tarvitsisi sitä lainkaan) ja tähän suurin syy on laitavasemmiston tarve saada inhottava vastustaja mitä mätkiä. Putin varmasti tukee natsi-pellejä, mutta ilman suvakkien vastatoimia ei mv-lehti sponsorointi tms. sataisi Venäjän hybridi-vaikuttamisen laariin...
Juuri näin, tällä huomiolla vaan lisätään sitä määrää porukkaa mitkä tuolla temmeltää. Ilman tätä huomiota ei ketään kiinnostaisi vittujakaan muutama lippuaan heiluttava ja läpysköjä jakeleva idiootti klanipää.

Ihan turha näistä on tehdä numeroa ja varsinkin alkaa huutelemaan mitään natsit saa vallan jos ei vastusteta. Paskat. Tollaset max. 100 hengen idioottilaumoja on ollut maailman sivu, milloin tekemässä mitäkin ja ikinä ne eivät ole saaneet mitään merkittävää aikaiseksi. Mutta tällä jatkuvalla huomiolla ne voi sen saada koska niitä ei välttämättä enää kohta ole sitä sataa, vaan tuhansia. Nämä ressukat pitäisi jättää tyystin vaille huomiota, koska se on ainoa mitä ne haluaa ja se on niiden ainoa tie saada haluamansa.

Nämä fasismin nousun huutelijat on itsessään paljon suurempi ongelma, kuin nämä muutamat klanipäät, koska nämä luo sitä pohjaa mikä voi tämän yhteiskunnan rampauttaa ja sen oikean mahdollisuuden fasismin nousulle suoda.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Vakavammat asiat johtavat vakavampaan vastineeseen yhteiskunnan puolelta. Lopulta terve yhteiskunta, kuten Suomi, lyö tällaisille ryhmille lapun luukulle. Poliisi kolaa roskat pois tarvittessa.

PVL on nyt tällaiseen ehdokkaana ja hyvä niin.

Toivottavasti jonain päivänä lyö. Moottoripyöräjengit ainakin edelleen toimivat näkyvästi. Vaikka ajatus on kaunis niin pahoin pelkään, ettei ihmisten yhdistymisvapautta voida niin vain ohittaa heidän väkivaltaihanteiden vuoksi. Ja vaikka voitaisiinkiin, niin poistaisiko se ongelman. Todennäköisesti toiminta jatkuisi edelleen mutta verhottuna salonkikelpoisuuden kaapuun. Mä lähden siitä lähtökohdista, että yhteiskunnallinen pahoinvointi tuottaa radikaali-ilmiöitä ja että kukaan ei synny valmiiksi radikalisoituna.
 
Suomessa on lupa osoittaa mieltään annettujen sääntöjen puitteissa ja eniten hallaa ääriryhmille tekisi, jos kansalaiset eivät välittäisi kummankaan ryhmän mielenosoituksista eikä osallistuisi niihin. Ryhmät kaipaavat minusta eniten huomiota ja turhat rähinät tuovat sitä tehokkaasti.

Minä en ole vieläkään onnistunut ymmärtämään, miksi kansallissosialismin vastustaminen on ääriajattelua. Minä vastustan kansallissosialismia ja aion vastustaa jatkossakin, vaikka se teidän "tolkun ihmisten" mielestä tekeekin minusta ääriajattelijan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mielenkiintoista väittää että pelkkä huomio riittää uusnatseille, ja että ilman sitä ongelma vain häviäisi. Kyseinen porukka on levittänyt lonkeronsa eduskuntaan asti ja lisäksi tekee pohjoismaisten ryhmittymien kanssa yhteistyötä. Monessako aikaisemmassa "mielenosoituksessa" on muuten ollut Tampereen tavoin Ruotsista asti lisävoimina paikallisia uusnatseja?
 

Undrafted

Jäsen
Minä en ole vieläkään onnistunut ymmärtämään, miksi kansallissosialismin vastustaminen on ääriajattelua. Minä vastustan kansallissosialismia ja aion vastustaa jatkossakin, vaikka se teidän "tolkun ihmisten" mielestä tekeekin minusta ääriajattelijan.
Suomessa kansallissosialismi lienee muutaman kymmenen tai sadan nuoren vihaisen miehen puuhastelua. Ei sitä tarvitse sen enempää vastustaa, koska vastustamalla saadaan enemmän tuolle ilmiölle näkyvyyttä ja mahdollisesti lisää tekemistä etsiviä nuoria miehiä joukkoon. Lisäksi kuten nähty, niin kadulla syntyy helposti yhteydenottoja kun toisiaan vastustavat ryhmät alkavat provosoinaan toisiaan.

Poliisi hoitaa rikolliset ja miksi minun pitäisi lähteä kadulle vastustamaan ääriryhmiä ovat ne sitten oikeistoa, vasemmistoa, uskovaisia, jalkapallojoukkueen tai lätkäjengin kannattajia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös