???Vihjailetko, että syötän keskusteluun ääriajatteluun kiihottavaa sanastoa?
En minä mitään vihjaillut. Kerroin mielipiteeni, että teet niin.
Sinulla on aiemminkin ollut merkillinen tapa esittää erilaisia teorioita ja ajatuskehikoita, ja sitten vaatia minua esittämään niihin sen seitsemällä eri tavalla perusteltua kritiikkiä sen seitsemästä eri näkökulmasta. Tuon jälkeen toteat, ettet osta perusteluja ja olet eri mieltä, ja odotat lisää perusteluja.
Samalla tavalla minä olen sinua viestintääsi ihmetellyt. Kirjoittelet pitkät pätkät itsestäänselvyyksiä asian vierestä.
En lähde tarpomaan tänne suolle, mutta vastaan lyhyesti. Suomen laki lähtee siitä, että meillä kirjoittajilla on täällä ensisijainen vastuu omista kirjoituksistamme. Palstan ylläpitäjällä on julkaisijan vastuu. Suomen laissa ja tarkemmin sanoan kohdassa Laki sananvapauden käyttämisestä joukkoviestinnässä löytyy tarkempaa tietoa mm. julkaistun viestin sisältöä koskevasta vastuusta. Tämä koskee myös verkkoviestintää ja sähköisesti julkaistuja mielipidekirjoituksia.
Mielestäni suomalainen tai kansainvälinen vasemmisto tai näiden toimittama "natsijahti" eivät ole niin pyhiä instituutioita, etteikö esimerkiksi vasemmiston toimintaa ja vasemmistolaista ajattelua voisi kritisoida esimerkiksi pakinatyylisesti tai vastaavalla retoriikalla, varsinkin kun viestin sisältö on empiirisesti perusteltavissa. Sama pätee luonnollisesti muihinkin aatesuutauksiin.
Pakinatyyli on minunkin mielestäni ok, mutta ylilyönnit eivät. Se mikä on ylilyönti on tietty vaikeampi kysymys. Minulle sinun teksteissäsi ylilyöntejä ovat olleet mm. sisällissotaan liittyvän terminologian käyttö ja viimeisimpänä tuo: "Vasemmistossa juutalainen kelpaa lähinnä syötiksi natsijahtiin" yleistys.
On tietenkin ihan itsestäsi kiinni välitätkö siitä, että jotkin asiat teksteissäsi häiritsevät osaa lukijoista, niin kauan kuin tekstien sisältö noudattaa lakia. Voi vain välillä olla hyvä pohtia kirjoitustyyliään hieman syvällisemminkin.