Perussuomalaiset

  • 5 498 962
  • 44 158

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole tutustunut tuohon ehdotukseen, niin en tiedä mitä siinä on minkä takia sama arvo lain edessä ei toteutuisi. Ja edelleenkään en keksi miksi tasa-arvo pitäisi antaa paloissa eikä kaikkea kerralla?

Mä en todellakaan halua aloittaa mitään "tappelua" joten kysyn ihan varovasti, että et siis ole tutustunut koko ehdotukseen, mutta olet silti sitä mieltä että se täytyy hyväksyä? Oletko nyt ihan tosissasi?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mä en todellakaan halua aloittaa mitään "tappelua" joten kysyn ihan varovasti, että et siis ole tutustunut koko ehdotukseen, mutta olet silti sitä mieltä että se täytyy hyväksyä? Oletko nyt ihan tosissasi?

Elävän elämän kokemusten mukaan harva sukupuolneutraalin avioliiton kannattajiksi ilmoittautuvista ei ole vaivautunut lukemaan aloitetta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysyn nyt ihan mielenkiinnosta, että miks homoille ei sais antaa adoptio-oikeutta?

Usein ollaan huolissaan, että lapselta puuttuu miehen tai naisen malli yksinhuoltajaperheissä. Homoperheessä jompi kumpi puuttuu automaattisesti, joka tulisi ottaa huomioon heterovanhempien eduksi. Käsitykseni mukaan sinkkujenkin on äärimmäisen vaikea (mahdotonta?) saada lasta perheen ulkopuolisella adoptiolla, joten mielestäni tämä seikka (miehen/naisen mallin puutos) pitäisi huomioida myös adoptiossa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Toisaalta jo nyt naisparit voivat käytännössä hankkia lapsen ihan mielensä mukaan. Allekirjoittaneenkin serkku hankki paremman puoliskonsa kanssa jälkikasvua viime vuoden aikana hedelmöityshoitojen (ihan itse Tanskassa maksamiensa) avulla, mutta käytännössä miespari on täysin eri asemassa. Tosin niin on yksinäinen mies verrattuna yksinäiseen naiseenkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo on kyllä saivartelua. Tossa nettilinkissä johon toivovat allekirjoituksia sanotaan nimenomaan lain tarkoittavan sitä että homopareilla olisi mahdollisuus tulla adoptiovanhemmiksi yhtä aikaa, jota mahdollisuutta heillä nyt ei ole kun avioliittolakimme on mitä on...

Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat olettavat jostain syystä, että lain hyväksyminen tarkoittaisi automaattisia adoptioita homopareille. Tästähän ei ole kyse, sillä käsittääkseni adoptioprosessin perusteet eivät ole muuttumassa mitenkään mahdollisen lain muutoksen myötä, edelleen pyritään hakemaan parhaat vanhemmat lapselle. Kyse on, kuten sanoit, mahdollisuudesta. Väittäisin, että homoparien adoptio olisi edelleen hyvin harvinainen tapaus, vaikka siihen olisi mahdollisuus.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jani Toivola ja lapsen äiti ovat biologiset vanhemmat, mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

Ei mulle tuossa ole ollut mitään ongelmaa tai epäselvää, olen ymmärtänyt sen erittäin hyvin jo silloin, kun asiasta uutisoitiin. Sinä sen sijaan sanoit tässä ketjussa aiemmin, että:

Käsittääkseni homot tai lesbot eivät voi saada lapsia.

Käsittääksesi siis homot tai lesbot eivät voi saada lapsia? No minun käsittääkseni Jani Toivola on umpihomo, ja hän on juuri vähän aikaa sitten saanut biologisen lapsen. Sinä sanot, että homo ei voi saada lasta. Toistan vielä, että sinä sanot, että homo ei voi saada lasta. Kuitenkin juuri äsken sitten sanot, että Jani Toivola on saanut biologisen lapsen. Joten sinulla on aika paha ristiriita tässä asiassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Käsittääksesi siis homot tai lesbot eivät voi saada lapsia? No minun käsittääkseni Jani Toivola on umpihomo, ja hän on juuri vähän aikaa sitten saanut biologisen lapsen. Sinä sanot, että homo ei voi saada lasta. Toistan vielä, että sinä sanot, että homo ei voi saada lasta. Kuitenkin juuri äsken sitten sanot, että Jani Toivola on saanut biologisen lapsen. Joten sinulla on aika paha ristiriita tässä asiassa.

Anteeksi, korjaan lausuntoani, homo- tai lesboparit eivät voi saada keskenään lapsia. Helpottaako?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mä en todellakaan halua aloittaa mitään "tappelua" joten kysyn ihan varovasti, että et siis ole tutustunut koko ehdotukseen, mutta olet silti sitä mieltä että se täytyy hyväksyä? Oletko nyt ihan tosissasi?

En ole tutustunut ehdotukseen, enkä kommentoi miltään muulta pohjalta kuin ihmisoikeuksien ja tasa-arvon. En ole kommentoinut tuon ehdotuksen puolesta tai vastaan, olen kommentoinut homojen tasa-arvoisen kohtelun puolesta. Siksi kysynkin että mitä tasa-arvoa loukkaavaa siinä ehdotuksessa on. Nimittäin jos se ei ole tasa-arvoinen niin se ehdotus on mätä huolimatta mitä mieltä muuten on homoliitoista.

Ymmärrän toki että kontekstissa kirjoitukseni oli helppo tulkita suoraksi kannanotoksi lakialoitteen puolesta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Anteeksi, korjaan lausuntoani, homo- tai lesboparit eivät voi saada keskenään lapsia. Helpottaako?

Homo- ja lesboparit saavat helpostikin keskenään lapsia, onhan niissä 2 miestä ja 2 naista, mammat paksuiksi ja toinen pari ottaa toisen ja toinen toisen lapsen.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat olettavat jostain syystä, että lain hyväksyminen tarkoittaisi automaattisia adoptioita homopareille. Tästähän ei ole kyse, sillä käsittääkseni adoptioprosessin perusteet eivät ole muuttumassa mitenkään mahdollisen lain muutoksen myötä, edelleen pyritään hakemaan parhaat vanhemmat lapselle. Kyse on, kuten sanoit, mahdollisuudesta. Väittäisin, että homoparien adoptio olisi edelleen hyvin harvinainen tapaus, vaikka siihen olisi mahdollisuus.
Ja sinä puolestasi sanoit että adoptio ei liity millään tavalla tähän tasa-arvoiseen avioliittoasiaan. Koita nyt jo päättää liittyykö se millään tavalla tai ei mutta oli mielestäsi miten tahansa niin älä kirjoita siitä vastausviestiä minulle. Ei kiinnosta, huomasin jo minkätason keskustelijasta sinun tapauksessasi on kyse.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Anteeksi, korjaan lausuntoani, homo- tai lesboparit eivät voi saada keskenään lapsia. Helpottaako?

No nyt tossa sun kirjoituksessa on jo jotain järkeä. Kiitos siitä. Homopari ei voi saada lapsia keskenään. Lesbopari ei voi saada lapsia keskenään. Tuo kaikki on selvää jokaiselle, joka biologiasta jotain ymmärtää. Samoin kuin se, että homo voi saada biologisen lapsen tai että lesbo voi saada biologisen lapsen. Sekin on varmasti selvää jokaiselle, joka biologiasta jotain ymmärtää.

Joten siis homoliittojen sallimisen puolustelu sillä perusteella, että homot tai lesbot eivät mukamas voi muuten saada lapsia kuin adoption kautta, on täysin absurdi.

Kannattaa muuten ehkä laittaa sitä korkkia hieman kireämmälle, ennen kuin lähtee ihan lapasesta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mikäli viittaat Halla-ahoon, hän ei arvokeskustelua käy vaan ajaa omaa agendaansa, joka on hyvin kapea.


Tämä on totta, eikä Jussi sitä peittelekään. Hyvä vaan, että on periaatteessa herkeämätön vastavoima olemassa.

Halla-aho ajaa jonkinlaista valikoivaa maahanmuuttoa, jossa humanitaarinen maahanmuutto vaihtuu etnisen taustan ja koulutuksen mukaiseksi valikoivaksi maahanmuutoksi.

Käytännössä humaanitaarisen maahanmuuton perusperiaatteet heitettäisiin romukoppaan.

Toistaiseksi Halla-ahon vaikutus on jäänyt yllättävän vähäiseksi. Lähinnä nettijauhamiseksi.

Saa nähdä miten tulevaisuudessa.
 
Halla-aho on kapeakatseinen poliitikko, hän ei uskalla puhua muusta kuin maahanmuutosta. Edelleen, vaikka maahanmuutto kiellettäisiin kokonaan, sen säästövaikutukset ovat olemattomat. Meillä on pian yli 10 miljardin kestävyysvaje, huoltosuhde heikkenee ja Halla-aho näpertelee edelleen omien ennakkoluulojensa kanssa.

Niin, totesin vain tuossa etten ole kuullut muiden poliitikkojen suusta paljon yhteiskunnan perustehtävistä kuin Halla-Ahon. Olkoonkin että se on tullut tälläisessä yhteydessä. Mutta mulle kyllä kelpais Halla-Ahon lisäksi joku toinenkin "kapeakatseinen" poliitikko, kun tässä nyt on seuraillut maahanmuuton juhlaa muissa Euroopan maissa mellakoiden muodossa. Mennään toki samaa latua kuin edelläkävijät, helvetin tyytyväisiltä vaikuttivat kantaväestö ja maahanmuuttajat. Mitä nyt savun keskeltä erotti. Jaa mutta jonkun tolkun saaminen tähän olikin rasisimia. Tai siis yksi yhteiskunnan perustehtävistä. Vittu on idioottimaista touhua.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mikä siinä homojen adoptio-oikeudessa oikein stressaa? Ihan vilpitön kysymys.

No se tressaa. ettei homoilla ja lesboilla ole oikeaa adoptio-oikeutta ikinä. Käyppä kysymässä Kiinasta/Afrikasta tai Venäjällä(useimmat adoptiot tapahtuvat näistä maista) mitä mieltä he ovat homoista? Homot eivät saa missään tapuaksessa adoptoida näistä maista. Minun mielestäni on naurettavaa edes yrittää tehdä adoptiota lailliseksi, kun nämä maat sanovat NO. Ihan turha kinuta kersoja, kun vain heterot niitä saavat.

Puhe taisi olla kunta-alasta.

Ethän pety, kun kerron kyseisen tiedon olevan helposti löydettävissä Tilastokeskuksen sivuilta.

"Tilastokeskuksen mukaan kuntasektorin kokoaikaisten kuukausipalkkaisten palkansaajien säännöllisen työajan keskiansio oli 2 915 euroa ja mediaaniansio 2 645 euroa lokakuussa 2012. Säännöllisen työajan keskiansio oli miehillä 3 389 euroa ja naisilla 2 796 euroa."

http://www.stat.fi/til/ksp/

Boldaus luonnollisesti oma.

Missä aivan muualla kunta-alan palkkamediaani sinun mielestäsi huitelee?


Järkyttävät palkat duunista, joka ei tuota mitään. Kunta-alan palkat pitäitäisi olla tuottavuuden ytimessä, eli korkeintaan 1000€/kk. Soilille terveisiä...
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Järkyttävät palkat duunista, joka ei tuota mitään. Kunta-alan palkat pitäitäisi olla tuottavuuden ytimessä, eli korkeintaan 1000€/kk. Soilille terveisiä...
Jep. Esimerkiksi sairaanhoito- ja koulutusala ovat turhia tuottamattomia aloja. Potkikaa kaikki pihalle!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Käyppä kysymässä Kiinasta/Afrikasta tai Venäjällä(useimmat adoptiot tapahtuvat näistä maista) mitä mieltä he ovat homoista? Homot eivät saa missään tapuaksessa adoptoida näistä maista. Minun mielestäni on naurettavaa edes yrittää tehdä adoptiota lailliseksi, kun nämä maat sanovat NO.

Tässähän on ihan sama logiikka kuin siinä koulukiusaajaesimerkissä. Eli Suomen pitäisi säätää lakinsa ja tanssia sellaisen pillin mukaan mikä sopii joillekin Putin nuorille, afrikkalaisille heimopäälliköille tai ihmisoikeuksien päälle ymmärtäville kinkeille. Noh, kukin tavallaan.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tässähän on ihan sama logiikka kuin siinä koulukiusaajaesimerkissä. Eli Suomen pitäisi säätää lakinsa ja tanssia sellaisen pillin mukaan mikä sopii joillekin Putin nuorille, afrikkalaisille heimopäälliköille tai ihmisoikeuksien päälle ymmärtäville kinkeille. Noh, kukin tavallaan.
En tiedä mitä Moby ajattelee mutta mun käsittääkseni logiikka ei ole tuo. Jos sattuisi olemaan niin että esim Kiina ei anna sellaisten maiden adoptoida lapsiaan joissa myös homopareilla on oikeus adoptoida niin silloinhan se olisi estetty kaikilta suomalaisilta. Joku asiaa ilmeisesti tunteva kertoi edellä että Ruotsissa homopareilla on ollut adoptio-oikeus jo kymmenen vuoden ajan ja silti vain yhdelle tuollaiselle on koko aikana annettu adoptiolapsi. Miksi Suomessakaan asia tapahtuisi tuon useammin, voi kysyä. Eli, säätämällä laki joka toteutuu vain hyvin harvoin, vietäisiin adoptiomahdollisuus kokonaan sieltä Kiinasta.

Tosin, en usko siihen etteivätkö ruotsalaiset voisi adoptoida lapsia mistä vain esim Kiinasta mutta kuten sanoin, en asiaa tiedä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No se tressaa. ettei homoilla ja lesboilla ole oikeaa adoptio-oikeutta ikinä. Käyppä kysymässä Kiinasta/Afrikasta tai Venäjällä(useimmat adoptiot tapahtuvat näistä maista) mitä mieltä he ovat homoista? Homot eivät saa missään tapuaksessa adoptoida näistä maista. Minun mielestäni on naurettavaa edes yrittää tehdä adoptiota lailliseksi, kun nämä maat sanovat NO. Ihan turha kinuta kersoja, kun vain heterot niitä saavat.

Eli koska suomalaiset homot eivät saa adoptoida lapsia Afrikasta tai Kiinasta, niin Suomen pitäisi lainsäädännössään laskeutua samalle takaperoisuuden tasolle ja kieltää heiltä mahdollisuus adoptioon myös Suomessa? Vai mitä haet? Epäilen hyvin vahvasti, että suomalaisten heteropariskuntien mahdollisuudet vajoaisivat olemattomiin tuon lakimuutoksen jälkeen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eli koska suomalaiset homot eivät saa adoptoida lapsia Afrikasta tai Kiinasta, niin Suomen pitäisi lainsäädännössään laskeutua samalle takaperoisuuden tasolle

Nyt minä putoan kelkasta. Eikös Suomi ole juuri se takapajula, jonka tulisi ottaa rikastuttavaa oppia muista muista kulttuureista, eikä päinvastoin?
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nyt minä putoan kelkasta. Eikös Suomi ole juuri se takapajula, jonka tulisi ottaa rikastuttavaa oppia muista muista kulttuureista, eikä päinvastoin?
Kaikki on suhteellista.

Ei hitto. Homofoobikko-basikkien rinnalla minäkin näytän Einsteiniltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös