Mä syön karkkeja, mutta en mä oleta, että mulle tarjotaan tilaisuuksissa karkkeja.Esimerkiksi siksi että sillä otetaan huomioon myös ne vieraat ketkä syövät lihaa. Ei ole oikein että liha jätetään pois tarjottavista ideologisista syistä koska tällöin jokin muu tekee päätöksiä toisen puolesta.
Kuten itsekin totesit, kasvikset kuuluvat myös lihansyöjän lautaselle. Täten tässä on myös heidän ruokkimisensa hoidettu.
Se, että joku uuvatti heittäytyy nirsoksi, on aika lailla eri asia kuin joku ideologian piilotuputus. Itse ainakin ajattelen, että juhlien järjestäjä valitsee tarjottavat ja itse sopeudun siihen. Ei tulisi mieleenkään alkaa vollottaa tarjoilusta, varsinkaan tapahtumassa, johon kukaan ei pakota osallistumaan.
Mä syön karkkeja, mutta en mä oleta, että mulle tarjotaan tilaisuuksissa karkkeja.
Tottakai olisi tyylikästä jos jokaiselle juhlissa tarjotaan heidän omia lempiruokiaan, mutta ymmärrettävästi se aiheuttaa aika paljon työtä ja kustannuksia.Mutta jos juhlien järjestäjä tietää että syöt karkkia, vaikka muutaman palan suklaata kahvin kanssa niin eikö se olisi tyylikästä jos vieraana huomaisit että sinun mieltymykset on huomioitu?
Mitä tämä kertoisi juhlien järjestäjästä? Se kertoisi sen että sinut on huomioitu ja sinun toivotaan viihtyvän juhlissa.
Mieti mikä möyhötys olisi tullut jos lihavaihtoehtona olisi ollut vaikka nauravat nakit?Jos vaikkapa halutaan tehdä lähtökohtaisesti kaikille sopiva menu helpottamaan cateringin tekemistä? Jos eettisistä syistä lihaa ei haluta tarjota? Edelleenkin se kasviksista valmistettu ruoka, oli se tehty vegaanisesti tai ei, sopii lähtökohtaisesti kaikille ruokailijoille. Se, että jonkun yksittäisen nirsoilijan mieltymyksissä salaatti on saatanasta ja lihhaa pittää saada, ei välttämättä ihan riitä perusteeksi laatia kokonaista vaihtoehtoista tarjottavaa.
Melko absurdia vänkäämistä asioista, jotka on yksilölle vapaaehtoista. Vai missä olet kokenut oikeasti tilanteita, jossa sinut pakotetaan syömään jotain, mitä et halua? Tai osallistumaan ja maksamaan menusta, jossa olevaa ruokaa et pysty syömään?
Tottakai olisi tyylikästä jos jokaiselle juhlissa tarjotaan heidän omia lempiruokiaan, mutta ymmärrettävästi se aiheuttaa aika paljon työtä ja kustannuksia.
No syntisenä sekasyömärinä eilinen iltapani koostui yhdestä kappaleesta HK;n sininen höystettynä sinapilla, sekä pähkinöistä&hedelmistä, koko komeus tietysti huuhdeltiin alas yhdellä a-oluellaTässä jotain ihanan syntistä! Sieluni silmin näen, kun välillä rouhaistaan ronskisti makkaraa, aijai! Tost noi vaa.
Syntistä, niin syntistä.No syntisenä sekasyömärinä eilinen iltapani koostui yhdestä kappaleesta HK;n sininen höystettynä sinapilla, sekä pähkinöistä&hedelmistä, koko komeus tietysti huuhdeltiin alas yhdellä a-oluella
Jos kasvisruoka saa voimaan pahoin, mutta kasvikset maistuvat lihan kanssa, niin vika ei ole silloin kasviksissa.
Esimerkiksi siksi että sillä otetaan huomioon myös ne vieraat ketkä syövät lihaa. Ei ole oikein että liha jätetään pois tarjottavista ideologisista syistä koska tällöin jokin muu tekee päätöksiä toisen puolesta.
Olen järjestänyt juhlia paljon isolle porukalla josta osa on lihansyöjiä, osa kasvissyöjiä ja osa vegaaneja.
Ei mitään ongelmaa. Vegaaneille tarjolla vegaanisia liha eroteltuna erilliseen lautaseen jne. Kyse on vain toisen ihmisen huomioimisesta.
Hienoa keskustelua kuten aina tässä ketjussa.Jos olisin järjestäjä noissa ylioppilaspippaloissa, niin varaisin aikuisvauvoille vaikka paketillisen sianlihasuikaleita. Ihan raakana vaan, sillä ajatuksella että raavaan lihansyöjän elimistö ja makuhermot kyllä varmasti kestää.
Tuosta prysselinherra tynkkysestä, niin en nyt ihan ymmärtänyt, että jos hänet oli sinne kutsuttu, niin miksi hänen olisi muka pitänyt maksaa ruoasta?
Ei kai tässä kovinkaan moni, jos kukaan, ole väittänyt periaatteellisen lihansyönnin olevan väärin. Pointtihan on siinä, että normaali sekasyöjä pystyy kyllä syömään kasviksia, joita tuollakin tapahtumassa on ollut tarjolla. Lihan puuttuminen tarjonnasta ei nähdäkseni ole yhtään sen ihmeellisempi asia kuin vaikka pirtun puuttuminen juomapöydästä.En oikein ymmärrä että miksi periaatteellinen kasvissyönti on ok, mutta periaatteellinen lihansyönti ei? Argumenteissa vedotaan usein siihen että kasvisruokaa pystyvät kaikki syömään, mutta eipä kai kasvisruokavaliotakaan noudattavien lihan syömistä estä mikään muu kuin periaatteelliset syyt.
Alkoholiin liittyy muuten suurtakin suurempikin tabu, josta vaietaan, koska ollaan niin pahasti viherpiipertäjien tossun alla. Nimittäin tarjolla on aina ja poikkeuksetta vain kasvisperäisiä alkoholituotteita. Esitetään, että olisi muka laaja valikoima, kun on oluita ja siidereitä, viinejä ja viinoja, mutta nuohan ovat siis tosiaan kaikki kasviksista valmistettuja. Oikein tekee pahaa aina, kun tähän törmää. Missä on kunnollinen eläinperäinen tamman maidosta tehty kumissi, kysynpähän vain. En ole koskaan päässyt kokeilemaan, mutta varmasti olisi parempaa kuin nuo yököttävät kasvispohjaiset alkoholit. Ja tiedoksi epäilijöille, että olen kyllä paljonkin kokeillut noita kasvispohjaisia alkoholeja, mutta monet niistä ovat aiheuttaneet minulle huomattavaa pahoinvointia, jopa suoranaista oksentelua.Minua sattuu sydämeen aina kun huomaan, että olen juhlissa, joissa ei tarjotakaan alkoholia. En ymmärrä miten voidaan meidät alkoholin käyttäjät niin pahasti työntää marginaaliin.
Kaikki eivät voi esim. terveydellisten seikkojen vuoksi syödä sianlihaa.
Mikä terveydellinen seikka vaikuttaa erityisesti sianlihaan?
Että silleen...
Jos joku sairastaa (esimerkiksi diabetes ja nivelpsoriaasi) on hyvin tärkeää syödä terveellistä ruokaa oman hyvinvoinnin vuoksi. Itse olen jättänyt punaisen lihan lähes tulkoon kokonaan pois ruokavaliostani. Syön paljon kalasta valmistettua ruokaa ja kanaa/kalkkunaa. Hedelmät, vihannekset, kasvikset ja marjat kuuluvat ehdottomasti ruokavaliooni. Täysjyvä leipää syön ehkä vähän liikaa vaikka se se maistuu hyvältä.Mikä terveydellinen seikka vaikuttaa erityisesti sianlihaan?
Että silleen...
Ja liha-allergia (joskaan ei kai suoraan pelkästään possua koskettava) on ihan oikea juttu:Jos joku sairastaa (esimerkiksi diabetes ja nivelpsoriaasi) on hyvin tärkeää syödä terveellistä ruokaa oman hyvinvoinnin vuoksi. Itse olen jättänyt punaisen lihan lähes tulkoon kokonaan pois ruokavaliostani. Syön paljon kalasta valmistettua ruokaa ja kanaa/kalkkunaa. Hedelmät, vihannekset, kasvikset ja marjat kuuluvat ehdottomasti ruokavaliooni. Täysjyvä leipää syön ehkä vähän liikaa vaikka se se maistuu hyvältä.
Sulla on hassunhauska tapa laittaa loppukaneetiksi "että silleen". Oletuksena ilmeisesti ettei toisella ole mitään lisäargumenttia asiaan liittyen.Mikä terveydellinen seikka vaikuttaa erityisesti sianlihaan?
Että silleen...