Perussuomalaiset

• 6 062 802
  • 47 207

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö kaikki juhlat olisi selkeintä pitää ilman minkäänlaista

Taidat olla melko suora esimerkki kaverista, joka ei ainakaan millään tavoin lisää kasvisruokavalion suosiota.

Jos lihan tarjoaminen omissa juhlissani on parempi tapa lisätä kasvisruoan suosiota, niin sitten varmasti juuri näin.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä tämä surullinen nykyaika on.
"minä itte" ensin ja vitut muiden huomioimisesta.

Itse en todellakaan kehtaisi olla huomioimatta vaikka vegaanien ruokavaliota omien juhlieni tarjottavissa.

Vegaanit oli huomioitu. Samoin keliaakikot ja myös eräs vieras, joka ei voi syödä palkokasveja. Ketään sellaista en huomannut, joka olisi pystynyt syömään pelkkää lihaa.

Ja lisätään vielä sekin, että tämä ainoa lihaa syövä järjestäjä oli sitä mieltä, että totta kai mennään vegelinjalla, niin kaikki voivat sitten syödä isommin miettimättä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onhan tässä nyt se puoli tosiaan, että suurin osa ihmisistä on sekasyöjiä, joille mainiosti maistuu myös kasvisruoka - oikeassa elämässä harva on sellainen joka kieltäytyisi kasvisruoasta, jos sellainen sattuisi kohdalle jossain juhlatilanteessa. Omalaatuista käytöstähän se olisikin.

Jos nyt alumnina osuisin jonnekin yliopistojuhlaan niin ihanko oikeasti pitäisi tuoda sinne Itikan (ei Atrian) käristeitä mukaan, jos ruokalistalla on vain kasvisruokaa tai jättää menemättä? Siis mitä helvettiä nyt?

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Vegaanit oli huomioitu. Samoin keliaakikot ja myös eräs vieras, joka ei voi syödä palkokasveja. Ketään sellaista en huomannut, joka olisi pystynyt syömään pelkkää lihaa.

Eli huomioit keliaakikot ja vegaanit. Sen sijaan mahdolliset sekasyöjät saa sinulta kohteliaan näpäytyksen ja pakonomaisen ojennuksen.
Surullista.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eli huomioit keliaakikot ja vegaanit. Sen sijaan mahdolliset sekasyöjät saa sinulta kohteliaan näpäytyksen ja pakonomaisen ojennuksen.
Surullista.
Itse olen paitsi sekasyöjä niin erityisesti myös kalan ja äyriäisten suuri ystävä - välillä harmittaa miten ne jäävät sangen usein eri tilaisuuksissa pois ruokalistalta. Pitäisikö tästä siis jotenkin lumihiutaleena suuresti äkämystyä ja jättää tulematta tai mielenosoituksellisesti ryhtyä perkaamaan kuhaa juhlapöydässä? Ihmeellinen on tämä nykyisen maailman meno.

Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Surullista.

Eivät saaneet. Siellä oli tosi paljon kaikkea sellaista, mitä sekasyöjät pystyivät syömään. Käytännössä kaikki tarjolla ollut oli sekasyöjille soveltuvaa ruokaa.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Millä perusteella? Osaat varmaan ottaa kantaa mun aikaisempaan sinulle vastattuun viestiin?
Jos meinaat tätä:
Ja mikäli linja olisi ollut tuo "sopii varmasti mahdollisimman monelle" niin miksi siellä on sitten huomattavasti pienemmälle porukalle vegaanisia tuotteita mutta ei lihaa?
niin on kovin helpompaa jättää jotkut ainesosat pois/korvata toisella, kuin alkaa tekemään kokonaan uutta ruokalajia. Halukkaat saa toki sitten vaikka ottaa paketin kebablastuja takataskuun mukaan.

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Surullista.
Hyvinhän siinä oli sekasyöjät huomioitu, heille kelpaa kasviksetkin ja niitä oli tarjolla.

Itse olin todella nirso juntti lapsena, "hyi yäk, en syö" kaikelle uudelle, siitäkin tuli kasvettua aikuiseksi ja nykyään menee melkee mitä tahansa, sisko on nykyään kasvissyöjä ja aina lämmittää kun tulee kylää ja haluaa väsätä safkaa, on niin helvetin loistavaa pöperöä.

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Mistä tunnistaa kasvissyöjän? -No, se on kertonut jo olevansa kasvissyöjä.

Edelleen, Suomessa on maksimissaan 5% ihmisiä, ketkä ovat puhtaasti kasvissyöjiä. Totta kai voidaan heitellä tuollaisia puolilöysiä heittoja kuten @mjr teki että "suurin osa ihmisistä on sekasyöjiä, joille mainiosti maistuu myös kasvisruoka" ja pyöritellä tilastoja oman mielen mukaan, mutta se on joka tapauksessa fakta että vieläkin vain pieni osa suomalaisista on puhtaita kasvissyöjiä.

Tässä on ollut juhlaesimerkkejä, niin heitän pari esimerkkiä miten kasvissyöjien määrä skaalautuu. Voi olla että kusipäänä pidettäisiin ja toiste ei tultaisi, mutta prosentuaalisesti sama asia kyseessä.

A) Pidän juhlat joihin tulee 20 vierasta. Yksi vieraista puhuu vain ruotsia ja loput suomea. Määrään että juhlissani puhutaan vain ruotsia, koska kyllähän nyt kaikki ruotsia puhuvat. Eikä tämä yksi kaveri loukkaannu.

B) Pidän saunaillan, jonne tulee 20 joukkuekaveriani. Yksi heistä on absolutisti, joten luonnollisesti määrään saunaillan alkoholittomaksi. Sillä kyllähän muut 19 pystyvät juomaan alkoholittomiakin juomia ja ne ovat yhtä hyviä saunassa.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Itse olin todella nirso juntti lapsena, "hyi yäk, en syö" kaikelle uudelle, siitäkin tuli kasvettua aikuiseksi ja nykyään menee melkee mitä tahansa, sisko on nykyään kasvissyöjä ja aina lämmittää kun tulee kylää ja haluaa väsätä safkaa, on niin helvetin loistavaa pöperöä.

Kasvisruoka on helvetin hyvää ja terveellistä. Esimerkiksi linssikeitto paahdetuilla pinjansiemenillä suorastaan loistava.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tässä on ollut juhlaesimerkkejä, niin heitän pari esimerkkiä miten kasvissyöjien määrä skaalautuu. Voi olla että kusipäänä pidettäisiin ja toiste ei tultaisi, mutta prosentuaalisesti sama asia kyseessä.

Enää pitäisi keksiä, miten niitä sekasyöjiä rajoitettiin tuossa Sebun juhlassa. Kuten tässä on aika monta kertaa todettu, se tarjottu ruoka kyllä sopii myös lihansyöjän lautaselle, ellei ole täysiverinen karnivoori.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Surullista.
Vertaatko nyt ihan tosissasi keliakiaa ja sen vaatimaa ruokavaliota, ja sitä, että joku sekasyöjä ei yhdellä aterialla saa lihaa? Eihän tuossa ole mitään tolkkua. Minä syön paljon lihaa, varmasti yli suositusten, mutta ihan hassu ajatus, että jos minulle joskus jossain tarjotaan kasvisruokaa, niin kyseessä olisi jokin näpäytys ja ojennus.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Enää pitäisi keksiä, miten niitä sekasyöjiä rajoitettiin tuossa Sebun juhlassa. Kuten tässä on aika monta kertaa todettu, se tarjottu ruoka kyllä sopii myös lihansyöjän lautaselle, ellei ole täysiverinen karnivoori.

Kysehän on ihan samasta asiasta kuin se että miksi kasvissyöjälle ei sovi liharuoka? Periaatteellisia asioita molemmat.

Toinen ei halua syödä pelkkiä kasviksia ja toinen ei halua syödä lihaa.

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Kyllähän se juhlien arvoa laskee mikäli tarjolla ei ole liha- ja kalaruokia. Itse en lähtisi mukaan edes siihen, että tarjotaan vegevaihtoehtoa aina ja automaattisesti. Se on erikoinen valinta ja melko hölmö vieläpä. Sen sijaan allergiat olisi hyvä huomioida. Tietysti mikäli mahdollista voi kysyä ennakkoon allergioita, jolloin asia voidaan huomioida.

Ehkä ärsyttävintä on tuo ehdottomuus. Miksi ei voisi syödä lihaa, jos kasvisvaihtoehtoa ei ole? Omassa arjessaan voi sitten kokeilla mitä ruokavaliota haluaa. Nepalilainen kaverini väitteli naudanlihaa, mutta kun eräissä juhlissa hindulaisuutta ei oltu osattu huomioida, niin kyllä hän pisteli pihviä poskeensa, kehui hyväksi ja pyysi lisää. Ei se hänestä huonoa ihmistä tehnyt. Näkisin, että päinvastoin.

Itsekin olen joutunut tilanteisiin, missä ruoka ei ole ollut mieluista. Aina olen kuitenkin maistanut ja näin soisi kaikkien toimivan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Edelleen, Suomessa on maksimissaan 5% ihmisiä, ketkä ovat puhtaasti kasvissyöjiä. Totta kai voidaan heitellä tuollaisia puolilöysiä heittoja kuten @mjr teki että "suurin osa ihmisistä on sekasyöjiä, joille mainiosti maistuu myös kasvisruoka"
Mikä nyt siis on aivan totta. Onhan siinä edes se.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
ihan hassu ajatus, että jos minulle joskus jossain tarjotaan kasvisruokaa, niin kyseessä olisi jokin näpäytys ja ojennus.

Niinhän se on kun näin asian kertoo tuolla tavalla. Ja sehän ei nyt ollutkaan pointti lainkaan mikäli joku jossain joskus tarjoaa kasvisruokaa niin se olisi joku näpäytys mutta sen varmaan tiesitkin.

Mitä jos menisit tuttusi luo grillaamaan kauniina kesäpäivänä ja tämä tuttava omaa ideologiaa mukaillen ilmoittaisi että täällä ei grillata lihaa koska lihan syöminen on minun mielestä väärin.
Ja jos tuot omat pihvit niin olet aikuisvauva. Hänellä on kesäkurpitsaa koska olet sekasyöjä niin sinunkin ruokatottumukset on sitten huomioitu.

Eikö tulisi fiilistä että sinua halutaan vähän näpäyttää siitä että olet lihansyöjä? Oman ideologian pakkotuputusta?

Viimeksi muokattu:

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä jos menisit tuttusi luo grillaamaan kauniina kesäpäivänä ja tämä tuttava omaa ideologiaa mukaillen ilmoittaisi että täällä ei grillata lihaa koska lihan syöminen on minun väärin.
Ja jos tuot omat pihvit niin olet aikuisvauva.
No jos joku kutsuu ja tarjoaa ruoat, niin sitten syön mitä on tarjolla, ja jos ei maistu, niin olen ilman. Jos taas jokainen tuo omansa, niin sitten jokainen tuo omansa mitä haluaa. Jos tulisi kutsu, että tuo omasi, mutta x, y ja z ei käy, niin sitten en menisi (paitsi jos syy on vakava allergia tmv.), vaan keksisin muuta tekemistä.

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Siis niin ihana uusi slogan persuille siinä - pontevaa hulinaa ja kohkaamista jo vuodesta 1995 tai jotain
Persut on politiikan Jokerit, ylivoimaisesti eniten herättää kiinnostusta ja keskustelua ja josta jokaisella on oma mielipide, eli vähän kuin persereikä tai jotain sen suuntaista.

Sillä on vissi ero, joutuuko kokki syömään omia tuotoksiaan. Usein on tämän saanut todistaa kun on yrittänyt syödä kasvisversiota muun seurueen popsiessa liharuokaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Melkoista hulinaa ollut muutamat sivut. Oletteko katsoneet ikinä Ihmisten puoluetta? Tässäkin ketjussa vaikuttaa olevan monta oman elämänsä Topi-Petteriä.
Mulle on kyllä edelleen mystistä, että eräiden keskustelujoiden mukaan sekasyöjä syö kasviksia ja lihaa, mutta ei kuitenkaan syö kasviksia. On kyllä hankalaa!

axe

Jäsen
Tälleen juhlajärjestelyjen ulkopuolelta kerron itseäni vähän hämmentäneen anekdootin ruokavalioista. Tässä hetkiä sitten olin mukana järjestämässä muutaman viikon ajalle päivittäistä ruokailua n. 30:lle 14-18 vuotiaalle nuorelle, sukupuolijakauma aika fifty-fifty. Harrastavat lajia, joka yhdistää urheilun ja taiteellisuuden, jossa keho on väline niin fyysisesti kuin ainakin jollakin lailla myös esteettisesti. Jokainen sai ilmoittaa ruokapreferenssinsä, eikä yksikään halunnut kasvisruokalinjaa. Olisin veikannut että varsinkin niistä tytöistä iso osa olisi ollut jotain jopa vegaanihommelia, mutta ei, vaan sekametelisoppaa kaikille.

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tämä on väärä ketju, mutta oikeasti mua vituttaa suuresti kun ihmisiä aletaan syyttämään ja solvaamaan ruokavaliostaan. Oli se sitten vegaaninen tai lihapainotteinen. Se täysin jokaisen oma asia ja siihen ei toisten pidä puuttuvan.

Täälläkin on sanottu aikuisvauvaksi kun ei kasvikset maistu. On sitä paitsi olemassa ihmisiä, jotka ei allergian tai yliherkkyyden takia voi yksinkertaisesti kasviksia syödä - tai lihaa. Kasvisten koostumus ja maku voi hyvinkin alkaa oksettaa, vaikka olisi ihan järkevä ja menestyvä aikuinen.

Antakaa ihmisille ruokarauha!

Sehän se on tämän internetin suola, nimimerkin takaa huudellaan mitä sylki suuhun tuo.
Sitten ihmetellään, miksi ihmiset voivat huonosti.
Minä en ole haukkunut kenenkään ruokavaliota, mutta minua kyllä solvataan aikuisvauvaksi, koska en satu pitämään kaikista ruuista.
En pidä esimerkiksi joidenkin kasvisten koostumuksesta, kun ne on esimerkiksi keitetty, tulee oksennusrefleksi, vatunkos minä sille voin.
Kyllä minä uusia ruokia maistelen, vaikka se onkin minulle vaikeaa, mutta teen sitä silti.
Ihmiset on yksilöitä, jokainen on erilainen. Kaikki eivät pidä kaikesta.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edelleen, kyse on arvovalinnasta, mikä on tehty demokraattisesti. Jokainen voi sitten valita osallistuuko vai ei ja kiukutella siitä esim. X:ssä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy