McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 854 618
  • 4 009

#J81#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
JYP puolustus valmis, siihen 9,75 tuntumaan sijottaisin ja siitäkin miinus ihan sympatiasta muita joukkueita kohtaan. Saa käyttää.

:)

Ilves puolustus valmis myös.

E. Laitetaan se nyt kuitenkin, vaikka monesti täällä on hahmoteltukin.

Friman - Pelli
Parikka - Lancaster
Masin - Latvala
Jurmo - Aho
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
KalPan puolustus:

Lappalainen-(Karlsson) suluissa koska huhuja jatkosta, ei varmistettu.
Mattila-Sissons
Elorinne-Gallet
Salmela-Ruotsalainen
Sorvali, Muhonen, Heiskanen

Muutos edelliskauteen: Puutio+Riekkinen pois ja Elorinne sisään. Sitten on nuita junnuja/IPK-pelaajia vaihtunut
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Edistyneet tilastot ja valinnat maajoukkuueeseen kahdella eri kaudella. Ainakin minun silmiini Jalonen on tupannut ottamaan päöosin maajoukkueeseen mukaan pelaajia, joilla hän näkee olevan parhaat mahdollisuudet myös MM-kisoihin. Voihan se olla, että Westerholmin kohdalla on tehty poikkeus. Ja sen jälkeen valittu vielä vitsillä uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla.
Ensinnäkin, itsekin olen samaa mieltä siitä, että Jalonen valitsee enimmäkseen hyviä ja ns. "oikeita" pelaajia maajoukkueeseen. Itselläni ei kenties koskaan ole ollut näin suurta luottoa Suomen maajoukkueen päävalmentajaan, että osaa kasata tismalleen hyvän joukkueen ja valita juuri ne oikeat pelaajat.

Mutta kuitenkin, käyttämällä sinun argumenttejäsi ja logiikkaasi, pystyn sen avulla täysin aukottomasti - ja jokaisen kriteerilistan kohtasi täyttämällä -, väittämään vakavalla naamalla, että esim. Otto Karvinen ja Mikko Niemelä ovat Liigan parhaita pelaajia (tai olivat pari kautta sitten) ja, että he olivat myös todella lähellä valintaa MM-kisoihin. Koska eihän Jalonen valitse maajoukkueeseen, kuin A) Liigan parhaita pelaajia ja B) pelaajia joilla on täydet saumat MM-kisoihin ja ovat siinä listalla todella korkealla. Mikko Niemelä valittiin jopa kolmeen EHT-turnaukseen, joten ei kait häntä vitsillä sinne valittu, ellei Liigan TOP-parhaita puolustajia olisi tai jos ei olisi ollut hyvin korkealla MM-joukkuelistalla. Jalosen oli siis pakko nähdä, että Mikko Niemelällä oli kaikista suomalaisista Euroopassa pelaavista pakeista yhdet parhaimmat saumat MM-kisoihin.

Jalonen on tätä toki itsekin avannut, että eihän se nimitys majuun itsessään vielä mitään kerro, että kyseinen pelaaja on kansainvälistä- ja maajoukkuetasoa. Jalonen on itsekin kertonut, että se valinta on vasta se ns. näyteikkuna ja valmennuksen "mielenkiinnon osoitus" kyseistä pelaajaa kohtaan, jossa katsotaan se taso ja , jonka kohdalla halutaan nähdä, että miten pärjää kansainvälisen pelin tempossa mukana. Se valinta on enemmänkin arvio, että voisi pärjätä ja sitten ne pelit (ja myöhemmin tulevat tai tulemattomat) valinnat kertovat, että riittikö taso. Jalonen on senkin itse suoraan sanonut, että joidenkin pelaajien kohdalla se taso on arvioitu täysin väärin ja ei riitä sitten millään, mutta on kuitenkin haluttu valita pelaaja vielä udestaan, jos ne huonosti menneet pelit olivatkin vain huonoa tuuria yms. Eikä edellä mainittu nyt liity sinänsä Westerholmiin, mutta yleisesti ottaen, sen takia itse karsastan näitä kommenttejan, kun joistain pelaajista sanotaan yhdenkin EHT-valinnan jälkeen, että "nyt on maajoukkuemies" ja mitä kaikkea.

EHT:lläkin kun on vuosien aikana käynyt kokeilemassa ties mitä hupiukkoja, jotkut jopa useampaan kertaan. Joskus on jopa tarkoituksella valittu vähän nimettömämpiä ja heikompia pelaajia, koska halutaan antaa se näytönpaikka, koska tottakai se maju-valinta jotain kertoo siitä, että asioita on tehty oikein, mutta totuus on myös se, että EHT:lle pääsee joka vuosi kokeilemaanm hyvinkin jopa keskinkertaisia/keskinkertaine+ -tason pelaajia, eikä se valinta suoraan kerro siitä, että on Liigan parhaimmistoa pelipaikallaan.

Westerholm on varmasti ollut mielenkiintoinen prospekti Jaloselle ja on haluttu nähdä, miten pärjää, koska on ollut vaikea arvioida tasoa heikon SaiPan takana pelatessaan. Kyllähän kaikki sen näkevät, että Westerholmissa se kuuluisa aihio on (myös NHL-varaus puhuu puolestaan jollain tasolla, toki niin on NHL-varaus todella heikolla Markus Ruusullakin...) ja mahdollisuudet sille, että homma (esim. loistavan Hillin) alaisuudessa klikkaa täydellisesti, ovat olemassa. Mutta nyt on vielä liian raakile ja epävarma sekä 'hiomaton ja karhea' timantti. Totta kai se jotain kertoo, että Westerholm on asioita tehnyt oikein (jopa paljonkin). Ja nuo valinnat kertovat varmasti myös sen puolesta ja argumentoivat sitä, että eihän se Westerholm myöskään niin umpisurkean huono ja kelvoton ole, mitä jotkut täällä sanoavat, mutta ei Westerholm myöskään varmasti ole Liigan parhaita maalivahteja nyt, tai viimeisen parinkaan kauden aikana. Jostain siitä välistä se totuus varmasti löytyy ja ehkä jonain noin "keskitaso +" -tason maalivahtina Westerholm on viime kausina ollut (huom! ei huomiotu pelkästään heikko viime kausi, vaan viimeisen n. 3 kauden isokuva). Välillä aivan huima, välillä aivan surkean epävarma ja ääri-ailahteleva imuri. Hyvän ja huonon päivän ero on viime vuosina ollut niin massiivisen suuri, liki luokkaa Mount Everestin huippu ja Mariaanien haudan pohjamudat, että ei Westerholmista noilla otteilla saa millään viime vuosien parhaimpia kassareita. Muutamat yksittäiset liki magiikkaa hipovat hetket/pelit eivät riitä paikkaan sitä ailahtelun toisessa ääripäässä olevaa surkeutta.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Maalivahdit
5. Kärpät 8,75p

Kärpät tarjoaa Mestarin muovailtavaksi maalivahtikaksikon, joka on huippu laadukasta savea.



Itse en olisi näin kriittinen omia kohtaan, toisaalta joku alkemisti tekee kuulemma savestakin timantteja.

On kirjoittajan itse avaama ketju ja hän saanee mellastaa täällä vapaan tahtonsa mukaan subjektiivisia näkemyksiään julistaen.
Pidän itse Kärppien valmennusta ja maalivahteja suhteellisesti heikoimpina elementteinä tulevan kauden joukkueessa. Tämä tarkoittanee, että joukkueen kokonaispistemäärä tulee olemaan absoluuttista kärkeä.

Jos ja kun näin käy, pelillinen toteutuma tulee olemaan vielä suurempi korjausliike ylöspäin, mitä se viime kaudella oli alaspäin.

Kovasti hämmästelen Kärppien paksulompakkoista organisaatiota, joka tohtii lähteä näin epävarmalla kaksikolla tulevaan kauteen.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi
Itsekin näen, toki värilasit päässä, että Kärppien kaksikolla on mahdollisuus olla noinkin korkealla, ja kaiken mennessä putkeen jopa vieläkin korkeammalla, mutta vasta kauden aikana/jälkeen. Pelkän potentiaalin varassa en heitä noin korkealla arvioisi, ”jos”-tekijöitä on liikaa. Mahdollisuudet on olemassa, mutta ne vasta aika näyttää.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Pelsun puolustus:

Jordan - Puutio
"Kral" - Riihinen
Utunen - Persson
Salminen - Niemelä
Junkkari - Käyhkö
Monissa Pelsu-kannattajien hahmotteluissa Puutiota on soviteltu ykkös-kakkospariin. Potentiaalia varmaankin on, mutta KalPa-vuosiin nähden pitäisi tulla huikea tasonnosto. Kovin, kovin köykäistä tekemistä ja virhealttiutta on pääasiallisesti ollut tarjolla tähän saakka. Tilannekovuus on puuttunut täysin ja kiekollisestikin luvattoman usein epävarma.

Toivottavasti Puutio kehittyy Lahdessa kaavailtuun rooliin, mutta kuten todettua, hurjasti täytyy tason nousta aiempaan nähden, jotta top-4 -pakkina pystyisi jatkuvasti operoimaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse hämmästelen enemmän, että Marjamäki saa tuolla vielä valmentaa. Ilmeisesti jatkopahvikin tehty jossain kohtaa...korjatkaa jos olen väärässä.
Marjamäellä on sopimus vielä kahdeksi kaudeksi. Kärpät tulee tekemään jälleen, urheilullisen floppikauden jälkeenkin, koko sarjan kovimman taloudellisen tuloksen. Taloudellinen kynnys potkuihin on siis pieni. Olen samaa mieltä siitäkin, että Marjamäki on isoin riski Kärppien menestyksen tiellä. Antaessani Kärppien valmennukselle ysin, tutkin historian ja tiedostin Marjamäen erinomaisen laadun jääkiekkovalmentajana. Ainoa este voi olla Marjamäen valmentajapersoonassa, mikäli se estää uudistumisen. Ja heti perään sanon, että Marjamäki on siviilissä viisas ja mukava mies, joka ottaa toiset ihmiset huomioon. Tai näin siis olen kuullut. Itse en ole häntä tavannut kuin kerran vieraspelireisulla baarissa, tietenkin. Kättelimme vain.

Mielenkiintoinen on tilanne. Jos Kärppien peli ei kulje syksyllä, luulen kynnyksen valmentajan vaihtoon olevan erityisen pieni, kun viime vuoden suoritus on vielä kirkkaassa muistissa.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Lähden huomenna aamulla koirien kanssa pariksi päivää mökille ja perhe jää kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että aikaa kirjoittamiselle tai ainakin joukkueisiin tutustumiselle on, mikäli iskee sopiva tunnelma päälle. Todella, todella paljon arvostaisin, jos oman suosikkijoukkueesi puolustuksesta ja lähinnä vahvistusaikeista kerrot.

- Ässiin tulossa kova yleispakki.
- Tapparaan tulossa kova puolustava puolustaja.
- Pelsuihin kiekollinen ykköspakki.
- Muita?
KalPa hommaamassa ulkopuolelta vielä 1kentän laitahyökkääjän. Myöskin Karlsson ja Kantner on jatkamassa viimekauden joukkueesta. Kokoonpano siis muotoa:

Mäenpää-Rissanen-X
Kantner-Räsänen-Simontaival
Klemetti-O. Kapanen-Kiiskinen
Korhonen-Lantta-K. Kapanen


Lappalainen-Gallet
Mattila-Sissons
Elorinne-Karlsson
Salmela

Mielestäni sellainen joukkue jolla voi realistisesti tapella top6 paikasta, jatkuvuus on ainakin melkein 100% ja se on hyvä asia koska viime kausi meni niin loistavasti.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Monissa Pelsu-kannattajien hahmotteluissa Puutiota on soviteltu ykkös-kakkospariin. Potentiaalia varmaankin on, mutta KalPa-vuosiin nähden pitäisi tulla huikea tasonnosto. Kovin, kovin köykäistä tekemistä ja virhealttiutta on pääasiallisesti ollut tarjolla tähän saakka. Tilannekovuus on puuttunut täysin ja kiekollisestikin luvattoman usein epävarma.

Toivottavasti Puutio kehittyy Lahdessa kaavailtuun rooliin, mutta kuten todettua, hurjasti täytyy tason nousta aiempaan nähden, jotta top-4 -pakkina pystyisi jatkuvasti operoimaan.

Itsekin olen kummastelut samaa, mutta ajatellut, etten vain ole nähnyt tarpeeksl Kalpan pelejä. Itse en ole nähnyt Puution pelissä sellaista, että hänestä olisi miksikään isojen minuuttien kärkipakiksi.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Kyllä minä näen Rubinin, Taposen ja Vehviläisen parempina maalivahteina kuin Heljankon.
Noista ei tasapäisesti Heljangon kanssa liigan parhaan maalivahdin tittelistä taistele kuin Rubin. Taposella tasan yksi kausi ykkösmaalivahtina ja Tappara-HIFK -ottelusarjassa hävisi Heljangolle puhtaasti maalivahtien taiston. Vehviläinen on varmasti siellä Top5:ssa, mutta varmasti kaikki näkee tässä nyt läpi, että kauniit Kärppä-muistot puskee nyt tässäkin läpi.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Tavallaan ymmärrän arviot Kärppien maalivahdeista, mutta tavallaan en.

Fakta on, että Kokko on superlahjakas. Hilli vielä sanonut, että potentiaalisin maalivahti hänen urallaan, ja mies on kuitenkin aika monta hyvää maalivahtia valmentanut. Silti, Kokko on vielä varsin kokematon sekä nuori. Uskon itsekin kyllä Hilliin ja Kokkoon, tuoreet esimerkit Blomqvistin sekä Meriläisen osalta tukevat tätä onnistumisen mahdollisuutta. Silti, kaikesta potentiaalista huolimatta kysymysmerkki.

Westerholm on haastava, pidin itsekin miestä varsin lupaavana maalivahtina, mutta viime kausi oli mieheltä umpisurkea, mikä laskee väistämättä ennakko-odotuksia hieman. Toisaalta on nyt saanut aloittaa kauden alusta lähtien Kärpissä, ja oletusarvoisesti pakisto on edessä hyvä. Silti, väistämättä niitä kysymysmerkkejäkin on.

Oma arvioni olisi 8 paikkeilla. Luulen, että Kärpät ei kaadu ensi kaudellaa maalivahteihin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noista ei tasapäisesti Heljangon kanssa liigan parhaan maalivahdin tittelistä taistele kuin Rubin. Taposella tasan yksi kausi ykkösmaalivahtina ja Tappara-HIFK -ottelusarjassa hävisi Heljangolle puhtaasti maalivahtien taiston. Vehviläinen on varmasti siellä Top5:ssa, mutta varmasti kaikki näkee tässä nyt läpi, että kauniit Kärppä-muistot puskee nyt tässäkin läpi.
Keskustelu olisi paljon mielekkäämpää, jos sitä käytäisiin asiapohjalta ja perustellen. Nyt sinä ilmoitat, että Vehviläinen ei ole parempi kuin Heljanko ilman mitään perusteluja ja lyttäät näkemykseni vedoten Vehviläisen vuosien takaisen kärppäjakson minulle tuottamaan kultareunukseen.

Eikä siinä mitään, jokainen tuo asiat esille tavallaan. Ei paljon, mutta pikkaisen välillä häiritsee joidenkin tarkoitushakuinen nimimerkkini alentaminen, vaikka itse ei edes yritä urheilun kautta mielipiteitään perustella. Niin paljon mukava olisi mennä asia edellä.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Hienoa että on Valin, Kokon tapaisia jonkunmoisia lahjakkuuksia.
Kuten Lampinen.

Moni Liigajoukkue varmasti liigajoukkue tappelee näiden viimekauden maajoukkue kavereiden palveluksista jotka alhaalla tulee esiin.

U18 maajoukkueessa dominoi Vali.
Muita vähän heikompia säestäjinä oli Vedenpää, Vinni, Rimpinen ja Nikkilä.
U20 maajoukkueessa dominoi Lampinen.
Muita heikompia säestäjiä oli Kokko, Koskenvuo ja Leinonen.

Jotkut lyö paremmin läpi, jotkut huonommin näistä viimekauden maajoukkue maalivahdeista.
 

Barney

Jäsen
@Proffa_20 oli niin pitkä viesti, että en jaksanut alkaa lainaamaan puhelimella. Niemelähän pelasi oikeasti tuolla kaudella todella hyvin ja oli roolissaan ihan Liigan parhaita puolustajia. Jalonen saattoi ihan hyvin nähdä Niemelän mahdollisena MM-kisapelaajana siinä tapauksessa, mikäli puolustajatilanne olisi ollut keväällä huono. Jalosen roolitushan on ollut aina selkeä ja joukkueeseen on haluttu neljä alivoimapuolustajaa.

Karvinen sitten vähän mielenkiintoisempi valinta. Kovin lähellä kisapaikkaa hän tuskin oli, mutta ehkä hänkin on haluttu testata siltä varalta, että keväällä joukkue tarvitsisi nelosketjuun hänen kaltaistaan roolipelaajaa. Toki kun verrataan maalivahteja ja kenttäpelaajia, niin täytyy huomioida että kenttäpelaajien kohdalla roolitukset vaikuttavat vielä enemmän valintoihin.

En oikein osta sitä ajatusta, että Jalonen on jostain syystä vain halunnut kokeilla Westerholmia ja päättänyt kokeilla uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla. Ei noita maajoukkuepelejä niin paljon ole, että siellä olisi varaa jättää parempia pelaajia ihan huvikseen rannalle joukkueesta. Etenkin uusien pelaajien kohdalla nuo ovat tärkeitä paikkoja tutustua muihin pelaajiin ja maajoukkueen toimintatapoihin. Lisäksi nuo ovat erinomaisia tilaisuuksia valmennukselle tutustua myös pelaajien persooniin. Sen takia ne potentiaaliset MM-kisapelaajat halutaan noihin peleihin mukaan ja aika harvoin MM-kisoihin valitaan Euroopasta pelaajaa, joka ei ole ennen pelannut maajoukkueessa. Sen takia tuskin siellä on jätetty valmennuksen mielestä Westerholmia parempia maalivahteja valitsematta. Eiköhän se totuus ole se, että Jalonen ja hänen valmennusosastonsa on tehnyt valintansa näkemiensä pelien sekä edistyneiden tilastojen (mitä maajoukkuevalmentajilla luulisi olevan aika paljon käytettävissä) perusteella.

En toki itsekään sijoittaisi Kärppien maalivahtiosastoa kovin korkealle tällä hetkellä, sillä Westerholmilla on alla heikko kausi ja Kokko on vielä kokematon. Ei se poista kuitenkaan sitä, että Westerholm oli parilla viime kautta edeltävällä kaudella erinomainen. Mikään ihme se ei siis ole, mikäli hän on sitä taas ensi kaudella.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen samaa mieltä siitäkin, että Marjamäki on isoin riski Kärppien menestyksen tiellä. Antaessani Kärppien valmennukselle ysin, tutkin historian ja tiedostin Marjamäen erinomaisen laadun jääkiekkovalmentajana.

Itse näen että Marjamäki ei ole pystynyt uusiutumaan, vaan valmennus pyörii enemmän fyysisen kunnon kehittämisen ympärillä ja ylipassiiviseen pelitapaan joka tappaa luonnollisen jatkumon pelaamisessa.

Marjamäki ei ole itse pelin ja pelaajien pelillisen taidon kehittäjänä omaan silmääni mikään uudistaja. Perustuu lähinnä viime kauden Kärppien pelitavallisiin nyansseihin, joita jossain kohtaa kautta mielenkiinnolla seurasin.

Viime kaudella Tommi Niemelän Pelicanssin paineenalla pelaaminen ja siitä edelleen avauspelaaminen oli jotain raikasta mitä toivoisi isompienkin seurojen seuraavan. Siinä Pelicans oli paikoitellen jopa Tapparaa parempi.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Keskustelu olisi paljon mielekkäämpää, jos sitä käytäisiin asiapohjalta ja perustellen. Nyt sinä ilmoitat, että Vehviläinen ei ole parempi kuin Heljanko ilman mitään perusteluja ja lyttäät näkemykseni vedoten Vehviläisen vuosien takaisen kärppäjakson minulle tuottamaan kultareunukseen.

Eikä siinä mitään, jokainen tuo asiat esille tavallaan. Ei paljon, mutta pikkaisen välillä häiritsee joidenkin tarkoitushakuinen nimimerkkini alentaminen, vaikka itse ei edes yritä urheilun kautta mielipiteitään perustella. Niin paljon mukava olisi mennä asia edellä.
Vehviläisellä on ollut aika vaikeita kausia niiden kahden loistavan Kärppä kauden jälkeen. Heljanko on ollut viime kaudet ehkä liigan paras maalivahti ja ainut maalivahti liigasta joka valittiin MM-kisoihin. Toki vertailu ei ole aina niin yksinkertaista kun joukkue edessä vaikuttaa myös paljon. Vehviläinen on kiistatta lahjakas maalivahti ja näyttöjä löytyy liigasta. Silti viime vuosien näytöillä antaisin Heljangolle sen puoli pistettä enemmän. Heljanko tuntuu olevan aina parhaimmillaan kun pelit kovenee mitä arvostan maalivahdissa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse näen että Marjamäki ei ole pystynyt uusiutumaan, vaan valmennus pyörii enemmän fyysisen kunnon kehittämisen ympärillä ja ylipassiiviseen pelitapaan joka tappaa luonnollisen jatkumon pelaamisessa.
Nimeomaan, ei meillä ole erimielisyyttä muusta kuin tuosta fyysiseen kuntoon liikaa satsaamisesta. Ei sellaisesta ole ollut kyse viime kaudella, päinvastoin.

Marjamäen suhteen kyse onkin nyt siitä, mitä tulevaisuus tuo. Marjamäki on selkä seinää vasten. Tulosta on pakko tulla ja palaute on ollut kovaa. Hän valmentaa nyt tulevaisuudestaan vähän samoin kuin silloin, kun hän tuli nuorena miehenä ja edellisellä kaudella Bluesista erotettuna valmentajana suurseura Kärppiin. Kun tulosta oli tehtävä, hän sitä teki. Ihminen on ihmeellinen. Marjamäellä on kaikki tarvittava kyvykkyys hoitaa itsensä ja Kärpät taas oikealle uralle.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun tulosta oli tehtävä, hän sitä teki. Ihminen on ihmeellinen. Marjamäellä on kaikki tarvittava kyvykkyys hoitaa itsensä ja Kärpät taas oikealle uralle.
Jos Marjamäellä on kaikki vaadittavat, niin miksi hän ei sitten viimeiseen kahdeksaan vuoteen ole tehnyt tulosta ja hoitanut valmentamiaan joukkueitaan oikealle uralle?

Vai onko tässä perinteinen kolmas, neljäs, viides, kuudes, seitsemäs, kahdeksas siis yhdeksäs kerta toden sanoo?
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Edistyneet tilastot ja valinnat maajoukkuueeseen kahdella eri kaudella. Ainakin minun silmiini Jalonen on tupannut ottamaan päöosin maajoukkueeseen mukaan pelaajia, joilla hän näkee olevan parhaat mahdollisuudet myös MM-kisoihin. Voihan se olla, että Westerholmin kohdalla on tehty poikkeus. Ja sen jälkeen valittu vielä vitsillä uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla
Kirjoitin jo aiemmin viestin Westerholmin edistyneiden tilastojen perusteella. Westerholm on edistyneiden tilastojen perusteella ollu puolitoista vuotta aikalailla sarjan huonoin ykkösvahti. Myös torjuntaprosentti kertoo samaa kieltä. Tämän koko keskustelun voisi tietysti myös kääntää toisinpäin, kun kerran puhutaan ettei yksi huono kausi tee veskasta huonoa, niin tekeekö yksi hyvä kausi tästä sitten hyvän?

Todella hämmentävä on Kärppien maalivahtien arvosana. Valmennuksen osalta voin ostaa Marjamäen arvosanan ihan ongelmitta, en usko miehen epäonnistuvan toista kertaa.

Maalivahtien osalta on hyvin hankalaa nähdä minkään perustelevan tuota arvosanaa. Sami Rajaniemi on myös pelannut heikoissa joukkueissa ja päässyt EHT:lle. Alla on myös kohtuullinen viime kausi. Kakkosmaalivahtina NHL:n varattu lupaus. Kummasti siellä nähdään kuitenkin potentiaalia eri tavalla.

Perusteltua näkemystä pitää aina kunnioittaa, eikä siihen ole nokan koputtamista. Siksi on hiukan erikoista, että heikot kaudet Westerholmilla eivät vaikuta arvosanaan, mutta esimerkiksi Malikilla ne vaikuttavat siihen paljon.

Heljanko on maalivahtina aivan Liigan kärkeä, joten on aika mielenkiintoista, että näin on saatu Tapparan ja Kärppien osa-alueet lähes tasoihin kikkailtua, kun toisella on maalissaan pudotuspelien paras veskari, ja toisella maalivahti jota ei uskallettu sääleissä peluuttaa.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Viime kauden Kärpät ei välttämättä kaatunut maalivahteihin, mutta en kyllä näe että kukaan maalivahdeista olisi myöskään ottanut joukkuetta reppuselkään.
Minä näen. Meriläinen olisi ottanut. Mutta ei maalivahti niitä maaleja tee. Kärppien peli oli niin sekaisin loppukaudesta, että prime-Vasilevskikin olisi päästänyt vähintään kolme illassa.

Meriläinen oli niin maaginen, että vaikea nähdä että ensi kaudella meillä niin kova veskari olisi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meriläinen oli niin maaginen, että vaikea nähdä että ensi kaudella meillä niin kova veskari olisi.
Näinpä se on usein Kärpillä ennen kauden alkua ollut. Kauden jälkeen tilanne on ollut toinen, kun olemme vuoroin saaneet todistaa Vehviläisen, Annusen, Blomqvistin ja Meriläisen murtautumista Liigan parhaimmistoon. Nyt tyrkyllä on kaksi, eli Westerholm ja Kokko. Ei tämä hirveän vaikea yhtälö ole nähtäväksi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Heljanko on voittanut parin vuoden sisään pari runkosarjaa, CHL-kultaa ja hopeaa, pari SM-kultaa ja ollut aina parhaimmillaan tiukoissa peleissä (mm. CHL:n playoffsit). Playoffseissa tuntuu, että jos tulee heikompi peli, sitä seuraa aina huippupeli.

Westerholm pelasi heikon kauden SaiPassa. Ei ole ainakaan lähivuosina voittanut mitään tai ollut tiukoissa paikoissa.

McTorso arvion perusteella näkee Heljangon ja Westerholmin eron n. 0,5-0,75 pisteen arvoisena Heljangon eduksi? Olettaen, että kakkosvahtien painotus ei ole mikään järkyttävä ja Kokko on arvioitu hieman Heikkistä paremmaksi.

Itse antaisin Heljangolle arvosanaksi 9+ ja Westerholmille 8-. Eroa siis 1,5 p. Ja tämäkin on mielestäni aika pieni ero heidän meriitit huomioiden.
Jos Tapparan ja Kärppien maalivahdit olisivat toisinpäin, niin Kärppien Heljanko&co. saisi täydet 10 ja Tapparan Westerholm ehkä 6½.

Tämä kertoo ihan tarpeeksi siitä kuinka pielessä arviot ovat Kärppien osalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Marjamäellä on kaikki vaadittavat, niin miksi hän ei sitten viimeiseen kahdeksaan vuoteen ole tehnyt tulosta ja hoitanut valmentamiaan joukkueitaan oikealle uralle?

Vai onko tässä perinteinen kolmas, neljäs, viides, kuudes, seitsemäs, kahdeksas siis yhdeksäs kerta toden sanoo?
Olemme Marjamäen KHL-ajan purkaneet atomeiksi jo niin monta kertaa, etten kyllä halua itseäni, enkä lukijoita sillä enää rasittaa. Totean vain, että sinä näet Marjamäen KHL-kaudet epäonnistuneina sekä todisteena valmentajan kyvyttömyydestä ja minä näen ne onnistuneena kokonaisuutena sekä todisteena siitä, että Marjamäki pystyy valmentamaan laadukasta kiekkoa pelaavan joukkueen myös Liigaa kovemmassa sarjassa.

Liigassa trendi on laskeva , eli 1,1,3,7. Nyt on käännöksen paikka, tai pääsee Norjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös