PorinPoika
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Johtuu siitä että se on Top3 Torson papereissa eikä ole tullut vielä.Oon nyt tunnin yrittänyt löytää torson arviota IFK:n maalivahdeista mutta kun ei löydy.
Johtuu siitä että se on Top3 Torson papereissa eikä ole tullut vielä.Oon nyt tunnin yrittänyt löytää torson arviota IFK:n maalivahdeista mutta kun ei löydy.
Miten olin näkeväni viestin jossa torso sanoi maalivahtien arviot olleen tässä? Vai olikohan sittenkin valmentajat. Mutta kiitos poriin, hyvä että siellä tiedetään missä mennään vai mennäänkö.Johtuu siitä että se on Top3 Torson papereissa eikä ole tullut vielä.
En tarkoittanut yleisesti vaan pelkästään lainaamalleni henkilölle.Ei kai tässä näin ole käynyt?
Toivottavasti joku tulee kertomaan asiasta tarkemmin. Tiedän, että Kärppien osiosta löytyy asiasta enemmän tietäviä. Hillin haastattelujen perusteella Kokko on hänelle erityisen merkityksellinen urheilija ja he ovat viettäneet paljon aikaa yhdessä.Hilli on pystynyt lähihistoriassa nopeastikkin kehittämään junnuista hyviä. Kysynkin, että kuinka paljon Kokko ja Hilli ovat ehtineet harjoittelemaan yhdessä?
Vasta tulossa. Jäljellä ovat vielä HIFK, JYP ja Ässät. Tässä mainittuna aakkosjärjestyksessä.Oon nyt tunnin yrittänyt löytää torson arviota IFK:n maalivahdeista mutta kun ei löydy.
Arpa on pelaaja, joka tulee jostain Norjasta tai Italiasta eikä ole mitään takeita, että riittääkö taso Liigaan ja minkälainen pelaaja on kyseessä.Kyllähän Westerholm on viime vuosien perusteella arpa, ei muutama maaottelu sitä muuksi muuta. EHT:lla tehdään kokeiluja. Haluttiin ilmeisesti testata, johtuuko Westerholmin pelin taso pelkästään Saipan pelaamisesta. Ilmeisesti tarvittava tieto saatiin.
Kyllä nyt taas lensi käpy Hiisivuoren kivijätin perseestä kallion läpi taivaalle, kun Westerholm onkin yht'äkkiä ollut 2-3 kautta liigan parhaita maalivahteja. Hyvä se on aika ajoin ollut, mutta että oikein liigan parhaita.Arpa on pelaaja, joka tulee jostain Norjasta tai Italiasta eikä ole mitään takeita, että riittääkö taso Liigaan ja minkälainen pelaaja on kyseessä.
Westerholmista tiedetään jo nyt täsmälleen, mitä saadaan. Ajoittain huipputorjuntoja, ylipelaamista, välillä helppoja maaleja ja kokoonsa nähden todella liikkuvan maalivahdin. Se jää sitten nähtäväksi, että kuinka paljon nähdään huipputorjuntoja ja kuinka paljon helppoja imaisuja. Arpa on kuitenkin ihan väärä termi kuvaamaan Westerholmia.
Monelta tuntuu unohtuvan, että Westerholm on pelannut maajoukkueessa kaksi peliä. Siinä ensimmäisessä hän oli kentän paras pelaaja ja piti Leijonia pystyssä erinomaisilla torjunnoilla. Toisessa pelissä hän oli huono.
Jos maalivahti, joka on ollut 2-3 kautta Liigan parhaita maalivahteja sekä pelannut kahdella viimeisimmällä kaudella Suomen maajoukkueessa on yhden heikomman kauden jälkeen arpa, niin sitten Liiga on täynnä arpoja. Sitä voidaan spekuloida, että pystyykö Westerholm nousemaan toissa kauden tasolle ja olemaan siten riittävän hyvä ykkösmaalivahti Kärpille, mutta jos häntä kutsutaan ”arvaksi”, niin se termi kokee melkoisen inflaation.
Liigan parhaimpia maalivahteja, siis millä mittarilla? Ihan vaikka 2-3 kauden ajalta löytyy joka kausi parempia maalivahteja mitä Westerholm on ollut ja vaikka kuinka yltiöpositiivisesti koittaisin katsoa Westerholmia, niin en saa millään helvetilläkään häntä Liigan parhaimpiin maalivahteihin mitenkään yhdeltäkään kaudelta.Jos maalivahti, joka on ollut 2-3 kautta Liigan parhaita maalivahteja sekä pelannut kahdella viimeisimmällä kaudella Suomen maajoukkueessa on yhden heikomman kauden jälkeen arpa, niin sitten Liiga on täynnä arpoja.
Se jää sitten nähtäväksi, että kuinka paljon nähdään huipputorjuntoja ja kuinka paljon helppoja imaisuja
Westerholm ei ole ollut missään vaiheessa liigan parhaita maalivahteja.Westerholm onkin yht'äkkiä ollut 2-3 kautta liigan parhaita maalivahteja
Jos joku tulee sanomaan kirkkain silmin, että Westerholm on kuulunut vuosien varrella samaan kastiin kuin Langhamer, Dostal, Lehtinen, Zagidulin, Heljanko, Kareyev, Bartosak, Rybar, Annunen, Vehviläinen, Laurikainen, Rubin yms yms niin siinä menee kyllä kaikki uskottavuus.Westerholm ei ole ollut missään vaiheessa liigan parhaita maalivahteja.
Edistyneet tilastot ja valinnat maajoukkuueeseen kahdella eri kaudella. Ainakin minun silmiini Jalonen on tupannut ottamaan päöosin maajoukkueeseen mukaan pelaajia, joilla hän näkee olevan parhaat mahdollisuudet myös MM-kisoihin. Voihan se olla, että Westerholmin kohdalla on tehty poikkeus. Ja sen jälkeen valittu vielä vitsillä uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla.Liigan parhaimpia maalivahteja, siis millä mittarilla? Ihan vaikka 2-3 kauden ajalta löytyy joka kausi parempia maalivahteja mitä Westerholm on ollut ja vaikka kuinka yltiöpositiivisesti koittaisin katsoa Westerholmia, niin en saa millään helvetilläkään häntä Liigan parhaimpiin maalivahteihin mitenkään yhdeltäkään kaudelta.
Ehkä absurdein väite mitä hetkeen aikaan olen kuullut.
Kerro ihmeessä millä kaudella Westerholm olisi ollut vaikka TOP-5 tason maalivahti Liigassa, niin voidaan pitkin kynsin päästä kategoriaan Liigan parhaat?Edistyneet tilastot ja valinnat maajoukkuueeseen kahdella eri kaudella. Ainakin minun silmiini Jalonen on tupannut ottamaan päöosin maajoukkueeseen mukaan pelaajia, joilla hän näkee olevan parhaat mahdollisuudet myös MM-kisoihin. Voihan se olla, että Westerholmin kohdalla on tehty poikkeus. Ja sen jälkeen valittu vielä vitsillä uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla.
Kyllä. Ehdottomasti majutason molari. Sekä Liigan kärkipäätä. Tuossa on sit BTW TOP10 huonointa..Edistyneet tilastot ja valinnat maajoukkuueeseen kahdella eri kaudella. Ainakin minun silmiini Jalonen on tupannut ottamaan päöosin maajoukkueeseen mukaan pelaajia, joilla hän näkee olevan parhaat mahdollisuudet myös MM-kisoihin. Voihan se olla, että Westerholmin kohdalla on tehty poikkeus. Ja sen jälkeen valittu vielä vitsillä uudestaan, vaikka parempiakin maalivahteja olisi ollut tarjolla.
Nämä ovat näitä. Joidenkin maalivahtien kohdalla tuijotetaan torjuntaprosentteja, joidenkin kohdalla päästettyjä maaleja, joidenkin kohdalla voittoprosentteja ja joidenkin kohdalla voitettuja pokaaleja. Maalivahtien arviointi on pirullista. Minä olen pyrkinyt käyttämään noita kaikkia ja tutustumaan pikkaisen pidemmällekin historiaan. Ja toki myös mielikuvat vaikuttavat, eli millaisia pelejä itse olen maalivahdeilta nähnyt. Kyllä ylivertaisesti vaikeinta on arvioida niitä maalivahteja, joiden ei ole nähnyt lainkaan pelaavan. Paras esimerkki on viime kaudelta Rubin.Maalivahtien kärki kun arvioidaan täällä yhden maalivahdin perusteella (ainakin oletettavasti), niin yhdenkään kassarin ei pitäisi mennä ohi Heljangon. Näytöt puhuvat puolestaan.
Esimerkiksi kaudella 2020-2021, kun hän oli GSAx-tilastossa koko kauden ajanjaksolla Liigassa kakkonen heti Lassi Lehtisen jälkeen.Kerro ihmeessä millä kaudella Westerholm olisi ollut vaikka TOP-5 tason maalivahti Liigassa, niin voidaan pitkin kynsin päästä kategoriaan Liigan parhaat?
Kral on 99% varma ja taitaa olla Pelicansin pakisto hänen jälkeen valmis.Pelsuihin kiekollinen ykköspakki.
Kerho lähtee kauteen hyvin suurella todennäköisyydellä noilla mitä nyt on.Lähden huomenna aamulla koirien kanssa pariksi päivää mökille ja perhe jää kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että aikaa kirjoittamiselle tai ainakin joukkueisiin tutustumiselle on, mikäli iskee sopiva tunnelma päälle. Todella, todella paljon arvostaisin, jos oman suosikkijoukkueesi puolustuksesta ja lähinnä vahvistusaikeista kerrot.
- Ässiin tulossa kova yleispakki.
- Tapparaan tulossa kova puolustava puolustaja.
- Pelsuihin kiekollinen ykköspakki.
- Muita?
Viime kaudella Heljankon voittoprosentti Tapparan superjoukkueen takana oli huikea, kun taas torjuntaprosentti alle 90. Siinä mielessä hyvin erikoinen runkosarja häneltä.
Lähden huomenna aamulla koirien kanssa pariksi päivää mökille ja perhe jää kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että aikaa kirjoittamiselle tai ainakin joukkueisiin tutustumiselle on, mikäli iskee sopiva tunnelma päälle. Todella, todella paljon arvostaisin, jos oman suosikkijoukkueesi puolustuksesta ja lähinnä vahvistusaikeista kerrot.
- Muita?
JYP puolustus valmis, siihen 9,75 tuntumaan sijottaisin ja siitäkin miinus ihan sympatiasta muita joukkueita kohtaan. Saa käyttää.Lähden huomenna aamulla koirien kanssa pariksi päivää mökille ja perhe jää kotiin. Tämä tarkoittaa sitä, että aikaa kirjoittamiselle tai ainakin joukkueisiin tutustumiselle on, mikäli iskee sopiva tunnelma päälle. Todella, todella paljon arvostaisin, jos oman suosikkijoukkueesi puolustuksesta ja lähinnä vahvistusaikeista kerrot.
- Muita?
Nimenomaan noin. Jos pudotuspelejä, voittoprosentteja ja pokaaleja ei huomioisi, ei Heljankolle voisi mitenkään antaa tuota ysiä, jonka annoin. Kokonaisuuden olen kyllä huomioinut, eikä tässä ole agendaa. Minusta Vehviläinen, Rubin ja Taponen ovat ensi kaudella(kin) Heljankoa parempia maalivahteja. Ensi kauttahan tässä arvioidaan.Playoffseista kuitenkin kahdelta viime kaudelta 93 % ja 93,5 % torjuntaprosentit ja mestaruudet. CHL:ssä 95,1 % ja mestaruus. En minä siis väitä, että Heljanko jotenkin maagisen hyvä vahti on, mutta aina voi ottaa ne luvut, mitkä eniten vahvistaa omaa agendaa.