Perussuomalaiset

  • 5 516 318
  • 44 287

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös tuo nyt ole selvää, että Kokoomus kerää talouspoliittisesti oikeistoon kuuluvat yhteen liberaaleista ja konservatiiveista. Eli ne kenelle talous on tärkeämpi asia kuin esimerkiksi maahanmuutto.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tämä on kieltämättä kummallista, koska juuri tuon poppoon siirtyminen perussuomalaisiin vahvistaisi kumpaakin puoluetta. Samoin kummastelen sitä, että Rydmanin, Kalevan ja kumppaneiden kannattajat tuntuvat usein tuovan voimakkaasti esiin, että heidän aatteensa olisi jotenkin "perinteistä kokoomuslaista aatetta". Ehkä olen aivan pihalla, mutta minulle kokoomus on (parhaimmillaan) edustanut talousoikeistolaista, länsi- ja EU-mielistä, sivistys- ja tulevaisuusmyönteistä ja avarakatseista ajatusmaailmaa. Tähän nämä mainitut tyypit sopivat kovin kehnosti.

Edit. joo, tiedän oikein hyvin, että kokoomuksella on myös vanhoillisia äänestäjiä, mutta paljon mieluummin näkisin vaikkapa hieman pienemmän mutta terveemmän kokoomuksen.
Samoja ajatuksia ja ehkä tässä on vähän omakin lehmä ojassa. Näin talousliberaaleja arvoja kannattavana, vahvan EU:n puolestapuhujana sekä kulttuurin ja sivistyksen ystävänä minulta loppuu vaihtoehdot mitä äänestää jos Kokoomus ajautuu hiljalleen talouspoliittisesti oikealla olevaksi versioksi Perussuomalaisista.

Ehkä puolueen olisi syytä miettiä suuntansa ja mitä se tahtoo olla myös pitkällä tähtäimellä strategisesti - ei pelkästään neljän vuoden aikajänteellä. Eli sitä mitä Keskusta ei tehnyt silloin kun se oli vielä suuri puolue. Kaikkia ei voi eikä pidäkään miellyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä mielestäni vähän liikaa pallotellaan eri asioilla kun diili oli yksinkertaisuudessaan niin että Persut oli viimeinen satama Rydmanille jatkaa polittista uraansa eduskunnan tasolla ja Persuille kelpasi Rydmanin (todennäköisesti) tuomat äänet.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sen sijaan pidän käsittämättömänä
Ceterum censeo... Vaikka keskustelisit virkkauksen historiasta niin sieltä taitaisi tulla jotain "vihervasemmistolaisuudesta". Sinun pitäisi ehkä tutustua kantilaiseen etiikkaan: eivät toisten eettiset rikkomukset lievennä tai selitä eettisiä rikkomuksia.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Eikös tuo nyt ole selvää, että Kokoomus kerää talouspoliittisesti oikeistoon kuuluvat yhteen liberaaleista ja konservatiiveista.
On toki, mutta jos henkilö X on talousoikeistolainen mutta muuten arvoiltaan ja asenteiltaan sujahtaa perussuomalaisiin kuin hanska, mielestäni perussuomalaiset on hänelle paljon sopivampi puolue kuin kokoomus. Tämä tietysti on vain minun – liberaalin – värittynyt mielipide.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä mielestäni vähän liikaa pallotellaan eri asioilla kun diili oli yksinkertaisuudessaan niin että Persut oli viimeinen satama Rydmanille jatkaa polittista uraansa eduskunnan tasolla ja Persuille kelpasi Rydmanin (todennäköisesti) tuomat äänet.
Wille ei halunnut mennä Liike Nyttiin kun se on niin pieni ja merkityksetön, vaan haluaa heti päästä merkittäväksi vallan käyttäjäksi

Terveiset Harrylle
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ceterum censeo... Vaikka keskustelisit virkkauksen historiasta niin sieltä taitaisi tulla jotain "vihervasemmistolaisuudesta". Sinun pitäisi ehkä tutustua kantilaiseen etiikkaan: eivät toisten eettiset rikkomukset lievennä tai selitä eettisiä rikkomuksia.

Ketjussa oli arvostelussa jostain syystä useamman kokoomuslaisen toiminta Vapaavuoresta Sasista lähtien. Ne eivät tietenkään sinua haitanneet. Paheksut täysin aiheellista kommenttiani tältä eduskuntakaudelta toisesta kansanedustajasta Al-Taeesta... Sanotaanko näin, että olen varmaan lukenut Marinia. Ainahan se on opposition vika kun hallitus epäonnistuu.

Viihdepalstalla voi käyttää samanlaista poliittista retoriikkaa kuin poliitikotkin käyttävät. Silloinkin kun kohteena on vihervasemmisto. Al-Taeen nostaminen esille on 100 % perusteltua kun lukee näitä vihervasemmiston juttuja Soininvaaraa myöten Rydmanista. Vihervasemmiston kaksinaismoraalia on syytäkin ilkkua.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ketjussa oli arvostelussa jostain syystä useamman kokoomuslaisen toiminta Vapaavuoresta Sasista lähtien. Ne eivät tietenkään sinua haitanneet. Paheksut täysin aiheellista kommenttiani tältä eduskuntakaudelta toisesta kansanedustajasta Al-Taeesta...

Sanotaanko näin, että olen varmaan lukenut Marinia. Ainahan se on opposition vika kun hallitus epäonnistuu.
No siis en paheksu, pilkkaan. Kyllä tämä tapaus on ihan omansa, riippumatta muista, aina on mahdollisuus käyttäytyä paremmin kuin toiset. Mutta se huvittuneisuuteni ydin on kyllä siinä, että vaikka mitä olisi tapahtunut sinne tai tänne niin sinä olisit joka tapauksessa löytänyt varsinaiseksi syypääksi "vihervasemmistolaisuuden".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No siis en paheksu, pilkkaan. Kyllä tämä tapaus on ihan omansa, riippumatta muista, aina on mahdollisuus käyttäytyä paremmin kuin toiset. Mutta se huvittuneisuuteni ydin on kyllä siinä, että vaikka mitä olisi tapahtunut sinne tai tänne niin sinä olisit joka tapauksessa löytänyt varsinaiseksi syypääksi "vihervasemmistolaisuuden".

Marinin hallituksen toimista on paha oppositiota syyttää, vaikka Marin sitä tekikin, joten keskityn Marinin hallitukseen. Syytin aikanaan SSS-hallitusta varmaan yhtenä eniten koko palstalla koulutuksen ja tutkimuksen vääristä päätöksistä. Sama tulee jatkumaan mahdollisen Orpon hallituksen virheiden osalta.

Ja kerrottakoon, että käyttämäni retoriikka on kevyttä verrattuna esimerkiksi Keskustan ja Kokoomuksen sisällä kuultavaan retoriikkaan. Sosialistihallituksen lainasin Keskustan maakuntamiehiltä, jotka taisivat lähetystönkin Helsinkiin laittaa.

Marinin hallitukselle olen antanut varmaan noin 50 kertaa pos palautetta. Venäjä, Venäjä, Venäjä. Ja vihdoin 2/2022 NATO-toimet. En koe, että syytä enempään olisi ja 2019-2023 tehtyjen virheiden takaa löytyy Marinin hallitus. Virheitä riittää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On toki, mutta jos henkilö X on talousoikeistolainen mutta muuten arvoiltaan ja asenteiltaan sujahtaa perussuomalaisiin kuin hanska, mielestäni perussuomalaiset on hänelle paljon sopivampi puolue kuin kokoomus. Tämä tietysti on vain minun – liberaalin – värittynyt mielipide.
Mielipiteistä voidaan ja pitääkin kiistellä. Ymmärrän mielipiteesi, mutta olen kyllä eri mieltä. Kun katsoo Kokoomuksen ehdokkaita Helsingin, Turun, Tampereen jne. ulkopuolella, niin aika konservatiivista sakkia siellä: Koti, uskonto ja isänmaa. Lahdessa taisi esimerkiksi viime vaaleissa olla useampia skappareita listoilla.

Vaikea oli minunkin löytää fiksua liberaalia Kokoomuksen ehdokasta tästä kaupungista.
 

Analyzer

Jäsen
Taisi Rydmanin siirto osua maaliin, kun vihervasemmiston fiksummallakin laidalla kommentointi on tätä luokkaa eli täysin ala-arvoista.




On muuten aivan kertakaikkisen törkeä kommentti Soininvaaralta. Aivan luokaton.

Olen kovin arvostanut miestä aiemmin, mutta mies on alkanut ns menettää otetta. Harmi.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Tämä on kieltämättä kummallista, koska juuri tuon poppoon siirtyminen perussuomalaisiin vahvistaisi kumpaakin puoluetta. Samoin kummastelen sitä, että Rydmanin, Kalevan ja kumppaneiden kannattajat tuntuvat usein tuovan voimakkaasti esiin, että heidän aatteensa olisi jotenkin "perinteistä kokoomuslaista aatetta". Ehkä olen aivan pihalla, mutta minulle kokoomus on (parhaimmillaan) edustanut talousoikeistolaista, länsi- ja EU-mielistä, sivistys- ja tulevaisuusmyönteistä ja avarakatseista ajatusmaailmaa. Tähän nämä mainitut tyypit sopivat kovin kehnosti.

Edit. joo, tiedän oikein hyvin, että kokoomuksella on myös vanhoillisia äänestäjiä, mutta paljon mieluummin näkisin vaikkapa hieman pienemmän mutta terveemmän kokoomuksen.
Rydman on oma lukunsa, mutta miten Atte Kalevan nihilistinen suhtautuminen maamme maahanmuuttopolitiikkaan tekee hänestä heti persun? Kalevan mielipiteet maahanmuutosta sopivat erinomaisesti esim. Tansakan demareille ja Ruotsin nykyisille hallituspuolueille. Eikä nykyiset Ruotsin demaritkaan Attea maahanmuuttoasioilla teilaisi. Vai onko Kalevalla muita luurankoja kaapissa? Tunnen jonkin verran Attea työni puolesta, enkä häntä kyllä populistiksi osaa kuvailla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mielipiteistä voidaan ja pitääkin kiistellä. Ymmärrän mielipiteesi, mutta olen kyllä eri mieltä. Kun katsoo Kokoomuksen ehdokkaita Helsingin, Turun, Tampereen jne. ulkopuolella, niin aika konservatiivista sakkia siellä: Koti, uskonto ja isänmaa. Lahdessa taisi esimerkiksi viime vaaleissa olla useampia skappareita listoilla.

Vaikea oli minunkin löytää fiksua liberaalia Kokoomuksen ehdokasta tästä kaupungista.
Stubbillakin muuten vaihtui kummasti kysymykseen "Onko koti, uskonto ja isänmaa hyvä arvopohja" vastaus 2011 ja 2015 välillä. 2011 se oli ummehtunut kun Stubb oli vähän erilaisessa roolissa puolueessa. Sitten 2015 oltiinkin puolueen puheenjohtaja niin sitten olikin tärkeä arvopohja jolle koko Kokoomus rakentuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
On muuten aivan kertakaikkisen törkeä kommentti Soininvaaralta. Aivan luokaton.

Olen kovin arvostanut miestä aiemmin, mutta mies on alkanut ns menettää otetta. Harmi.
Tässähän alkaa melkein jo toivoa Rydmanille menestystä Persuissa, kun näyttää noin koville ottavan. Kannattaisihan se varmaan miettiä kahteen kertaan noiden twiittienkin kanssa ennen lähetä-napin painamista. En tiedä sataako tämä Persujen laariin, mutta ainakin Osmon laariin tällaisella kommentoinnilla sataa jotain ihan muuta kuin kunniaa. Tai saahan Soininvaara varmaan ruusuja ainakin Vihreiden kiihkeimmiltä kannattajilta ja samoin muualtakin vasemmalta.

Mutku Persut...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuosta Kokoomuksen siivoustalkoista tulikin mieleen, että PS kannatus on kyllä aika kovaa luokkaa, kun ajattelee 2017 suursiivousta ja viime vuonna Anon mukana lähteneitä koronapuolen tutkijoita. Molemmilla kerroilla puolue hyötyi ja yhtenäistyi.
Joo eihän persuista lähtenyt 2017 oikein muita kuin ne kansanedustajat. Käsittääkseni ”kenttä” jäi nykyisiin Perussuomalaisiin. Kuitenkin toki kova suoritus.

Halla-Aho oli huomattavasti odotuksia parempi puheenjohtaja ja tänä vuonna saanut roolia ulkopolitiikassa näkyvästi ja onnistuneesti. Purra on aika hmv, mutta niin ovat myös kilpailijansa Saarikko ja Orpokin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo eihän persuista lähtenyt 2017 oikein muita kuin ne kansanedustajat. Käsittääkseni ”kenttä” jäi nykyisiin Perussuomalaisiin. Kuitenkin toki kova suoritus.

Halla-Aho oli huomattavasti odotuksia parempi puheenjohtaja ja tänä vuonna saanut roolia ulkopolitiikassa näkyvästi ja onnistuneesti. Purra on aika hmv, mutta niin ovat myös kilpailijansa Saarikko ja Orpokin.
Purra on kyllä parantanut huomattavasti hapuilevan alun jälkeen, mutta olihan hänellä kieltämättä isot saappaat täytettävänään.

Noin muuten nykyisistä puoluejohtajista ei oikein selkeää ykköstä löydy. Orpo osaa asiansa, mutta välillä lipsahtelee aivan ihme sammakkoja, eikä se esiintyminen muutenkaan ole aina mitenkään ensiluokkaista ja välillä tulee ihmeellisiä jäätymisiä, kun olisi paikka iskeä. Itsehän olen jonkinlainen Essayahin salainen ihailija, vaikka en läheskään kaikkea puolueensa edustamaa allekirjoita. Essayah on kuitenkin mielestäni eniten asiapoliitikko nykyisistä puheenjohtajista, varma esiintyjä sekä faktat hallussa.

edit. Andersson, Harkimo, Ohisalo, Marin ja Saarikko ovat sitten luku sinänsä eli en jäisi kaipaamaan mikäli poistuisivat ennemmin kuin myöhemmin. Henriksson saa sentään jotain plussaa edellä mainittuihin verrattuna, vaikka ei, kuten puolueensakaan, kuulu suosikkeihini. Turtiaista ei edes oteta näihin kisoihin.

Kai se top-3 on sitten Orpo, Essayah ja Purra.
 
Viimeksi muokattu:

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Purra on kyllä parantanut huomattavasti hapuilevan alun jälkeen, mutta olihan hänellä kieltämättä isot saappaat täytettävänään.

Noin muuten nykyisistä puoluejohtajista ei oikein selkeää ykköstä löydy. Orpo osaa asiansa, mutta välillä lipsahtelee aivan ihme sammakkoja, eikä se esiintyminen muutenkaan ole aina mitenkään ensiluokkaista ja välillä tulee ihmeellisiä jäätymisiä, kun olisi paikka iskeä. Itsehän olen jonkinlainen Essayahin salainen ihailija, vaikka en läheskään kaikkea puolueensa edustamaa allekirjoita. Essayah on kuitenkin mielestäni eniten asiapoliitikko nykyisistä puheenjohtajista, varma esiintyjä sekä faktat hallussa.

edit. Andersson, Harkimo, Ohisalo, Marin ja Saarikko ovat sitten luku sinänsä eli en jäisi kaipaamaan mikäli poistuisivat ennemmin kuin myöhemmin. Henriksson saa sentään jotain plussaa edellä mainittuihin verrattuna, vaikka ei, kuten puolueensakaan, kuulu suosikkeihini. Turtiaista ei edes oteta näihin kisoihin.

Kai se top-3 on sitten Orpo, Essayah ja Purra.
Mulla ei oikeastaan ole sen kummempaa poliittista agendaa ja olen koittanut täälläkin vältellä poliittista keskustelua parhaani mukaan. Jonkun verran nyt pandemian ja vallitsevan tilanteen takia on joutunut enemmän olemaan ajan hermolla. Seuraava arvioni ei siis suoranaisesti perustu poliittiseen antiin vaan siihen yleiskuvaan.

Sinun top-3 on siinä mielessä mielenkiintoinen omasta kulmasta, että vain yhtä heistä jaksan edes etäisesti kuunnella tai katsella. Essayahilta joskus kuulee järkevää dialogia ja varmaan ihan ok väittelyissä. Orpo on mielestäni täysin puhuva pää, ei pärjää kenellekkään ja on tulevaan pestiinsä todennäköisesti aivan liian heikko. Purrasta en löydä mitään positiivista, pelkkä ulosanti on järkyttävää. Puhuessaan ja odottaessaan vuoroaan ei niin vakavaa aihetta ole käsittelyssä ettei virnistelisi. Jo tuo yksistään on ärsyttävää. Päälle kun lisätään, ettei edes niissä asioissa pysty vetämään yhtä köyttä, missä konsensus sitä vaatisi yli puoluerajojen, tekee hänestä minun silmissäni ehdottoman bottom nro. ykkösen.

Mutta kuten alussa sanoin, tulevat vaalit eivät kauheasti hetkauta. Mitään hyvää sieltä ei ole todennäköisesti tulossa, äänestämässä toki käyn. Ja mitä tulee Rydmanin takinvaihtoon, niin varmaan ihan hyvän henkisen kodin löysi.
 
Viimeksi muokattu:

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mulla ei oikeastaan ole sen kummempaa poliittista agendaa ja olen koittanut täälläkin vältellä poliittista keskustelua parhaani mukaan. Jonkun verran nyt pandemian ja vallitsevan tilanteen takia on joutunut enemmän olemaan ajan hermolla. Seuraava arvioni ei siis suoranaisesti perustu poliittiseen antiin vaan siihen yleiskuvaan.

Sinun top-3 on siinä mielessä mielenkiintoinen omasta kulmasta, että vain yhtä heistä jaksan edes etäisesti kuunnella tai katsella. Essayahilta joskus kuulee järkevää dialogia ja varmaan ihan ok väittelyissä. Orpo on mielestäni täysin puhuva pää, ei pärjää kenellekkään ja on tulevaan pestiinsä todennäköisesti aivan liian heikko. Purrasta en löydä mitään positiivista, pelkkä ulosanti on järkyttävää. Puhuessaan ja odottaessaan vuoroaan ei niin vakavaa aihetta ole käsittelyssä ettei virnistelisi. Jo tuo yksistään on ärsyttävää. Päälle kun lisätään, ettei edes niissä asioissa pysty vetämään yhtä köyttä, missä konsensus sitä vaatisi yli puoluerajojen, tekee hänestä minun silmissäni ehdottoman bottom nro. ykkösen.

Mutta kuten alussa sanoin, tulevat vaalit eivät kauheasti hetkauta. Mitään hyvää sieltä ei ole todennäköisesti tulossa, äänestämässä toki käyn. Ja mitä tulee Rydmanin takinvaihtoon, niin varmaan ihan hyvän henkisen kodin löysi.
Olet asian ytimessä, henkilöiden vaihtamista pitäisi laajentaa kattamaan laajemmalti naamoja. Koska puolueilla ei ole eroja, pitää vaihtaa henkilöitä,
Toki puolueissa on periaatteellisia eroja, mutta demokratian konsensus uutta hallitusta muodostaessa vie äänestäjältä kuluttajasuojan kerta toisensa jälkeen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Näkee, että naiset tykkää Rydmanista, kun naisten osuus persujen kannattajissa on noussut.
Haastattelut tehtiin 07.11.–05.12.2022 ja silloin Rydman ei ollut Persuissa, jos nyt välillä otettaisiin faktatkin huomioon. Rydmanin siirron mahdolliset vaikutukset suuntaan tai toiseen näkyvät sitten myöhemmin.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Haastattelut tehtiin 07.11.–05.12.2022 ja silloin Rydman ei ollut Persuissa, jos nyt välillä otettaisiin faktatkin huomioon. Rydmanin siirron mahdolliset vaikutukset suuntaan tai toiseen näkyvät sitten myöhemmin.
Hauskaa kun suhtauduit noin vakavasti minun viestiini.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös