HIFK:n mediaketju

  • 1 466 403
  • 5 827

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä on vähän noloa laittaa aina tälläisen paskan pelin jälkeen junnu haastateltavaksi. Miksi ei kapteeni tai valmentaja kanna vastuuta vaikeilla hetkillä?

Jep. Tämä on selkeästi HIFK:lta strateginen valinta. Tallberg varmasti tulisi kameran eteen kertomaan samat jutut kerta toisensa jälkeen, mutta seuran viestintäosasto on päättänyt toisin. Toisaalta on ehkä ymmärrettävää, että halutaan keskittyä niihin edes muutamiin pieniin juttuihin, mutta voisihan haastateltavia olla useampia.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tää tapa että laitetaan joku junnuista haastatteluun tällaisen hävettävän esityksen jälkeen kertoo paljon joukkueesta/organisaatiosta... Tapahtunut ainakin kerran tai kaksi jo aiemminkin tänä syksynä. Missä joukkueen kapteeni, joukkueen valmentaja, joukkueen UTJ?
Ja taas sama kuvio... ihan helkkarin uskomatonta touhua. Miksei meidän kapteeni esimerkiksi tule kameran eteen kertomaan miten kurssi käännetään? "Emmä halua tulla kun just hävittiin ja ketuttaa, pyydä vaikka Halttusta..."
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ja taas sama kuvio... ihan helkkarin uskomatonta touhua. Miksei meidän kapteeni esimerkiksi tule kameran eteen kertomaan miten kurssi käännetään? "Emmä halua tulla kun just hävittiin ja ketuttaa, pyydä vaikka Halttusta..."

Eiköhän sieltä IFK määrittelle sen kuka siihen haastatteluun menee. Ja veikkaan että nyt oli niille runkopelaajille muuta asiaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
SaiPan toimitusjohtajan viesti, kun jengi häviää 2-8 Kerholle:


IFK:n viesti, kun hävitään 0-4, 6-1 ja 1-3:

Jääskä tänään Linnanjuhlissa.

Sen vuoksiko Jääskän olisi pitänyt sieltä jäädä pois?
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korostan että tämä on sitten toisen käden tietoa, eli en mene tästä henkilökohtaisesti takuuseen. Työkaveri oli ollut tässä tovi sitten sponsoreille järjestetyssä tilaisuudessa, jossa myös armoitettu toimitusjohtajamme oli äänessä. Oli mm. todennut katsojamäärien kertovan, että HIFK:n tuote on kunnossa. Toisessa yhteydessä sanoi, että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä. Jos meno on näin harhaista, niin mitäpä veikkaatte että nähdäänkö tuolta suunnalta itseruoskintaa?

Valitettavasti siis seuran sisällä ei pahemmin rämpiminen paina, kunhan katsojia virtaa matseihin. Ymmärtävät vain sitä ääntä, että tämä virta katkeaa. Toistaiseksi kuitenkin fanit ovat täyttäneet oman ruutunsa ja käyneet paikalla, joten HIFK:lla ei ole ollut tarvetta täyttää omaansa.

Onko joku muuten nähnyt tällä kaudella sitä viihdettä ja elämyksiä, joista tj puhui?
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Onko joku muuten nähnyt tällä kaudella sitä viihdettä ja elämyksiä, joista tj puhui?
Kyllähän tässä tuli sellainen muutaman himamatsin setti elämyksiä, että itselleni ei ole epäselvää lähdenkö huomenna hallille SaiPa-matsiin vaiko kotisohvalle katsomaan Portugali-Marokko puolivälierää. Ja yleensä en jätä kotimatseja väliin jos ei ole jotain pakollista ohjelmaa tiellä. Mutta nyt ei vaan pysty.
 

fakiiri

Jäsen
Korostan että tämä on sitten toisen käden tietoa, eli en mene tästä henkilökohtaisesti takuuseen. Työkaveri oli ollut tässä tovi sitten sponsoreille järjestetyssä tilaisuudessa, jossa myös armoitettu toimitusjohtajamme oli äänessä. Oli mm. todennut katsojamäärien kertovan, että HIFK:n tuote on kunnossa. Toisessa yhteydessä sanoi, että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä. Jos meno on näin harhaista, niin mitäpä veikkaatte että nähdäänö tuolta suunnalta itseruoskintaa?

Valitettavasti siis seuran sisällä ei pahemmin rämpiminen paina, kunhan katsojia virtaa matseihin. Ymmärtävät vain sitä ääntä, että tämä virta katkeaa. Toistaiseksi kuitenkin fanit ovat täyttäneet oman ruutunsa ja käyneet paikalla, joten HIFK:lla ei ole ollut tarvetta täyttää omaansa.

Onko joku muuten nähnyt tällä kaudella sitä viihdettä ja elämyksiä, joista tj puhui?
Jos toimitusjohtaja on sponssitilaisuudessa sanonut näin, vahvistaa tämä käsitykseni: seura on palannut henkisesti 1990-luvulle ja Mobergin valtakaudelle. Valitettavasti IFK:n kunnianhimo menestyä päättyi 1980-luvun loppupuolella. Sen jälkeen menestyshalua on ollut vain ajoittain ja tipoittain.
Vielä 1980-luvulla oli aika, jolloin HIFK julkisesti ilmoitti mestaruuden olevan ainoa tavoite.

HIFK tarvitsee suursiivouksen seurajohtoon ja täydellisen vallankumouksen toimintatapoihin. HIFK:ssa valta on sementoitu lähipiirille niin tiukasti, ettei radikaalia muutosta ole näköpiirissä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ikävä kyllä (jos tuo on totta) eivät tajua, että viihde, taloudellinen ja urheilullinen menestys voivat käydä käsi kädessä.
Pöyristyttävää, jos totta.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisessa yhteydessä sanoi, että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä.
Fanina ensisijaisesti haluan nähdä HIFK:n voittavan mestaruuksia ja pelaavan voittavaa viihdyttävää jääkiekkoa. Jos tämä ei ole syystä tai toisesta välikausilla mahdollista, haluan nähdä ainakin sitoutuneen ja yritteliään joukkueen, jossa olisi edes pienen pieni toivonpilkahdus paremmasta huomisesta. Jos tämäkään ei ole mahdollista, niin haluan nähdä vanhaa kunnon old school hokia, jossa taklataan joka tilanteessa, eikä hanskoja pidetä käsissä turhan pitkään. Tämän kauden HIFK ei täytä mitään noista edellämainituista kriteereistä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Korostan että tämä on sitten toisen käden tietoa, eli en mene tästä henkilökohtaisesti takuuseen. Työkaveri oli ollut tässä tovi sitten sponsoreille järjestetyssä tilaisuudessa, jossa myös armoitettu toimitusjohtajamme oli äänessä. Oli mm. todennut katsojamäärien kertovan, että HIFK:n tuote on kunnossa. Toisessa yhteydessä sanoi, että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä. Jos meno on näin harhaista, niin mitäpä veikkaatte että nähdäänö tuolta suunnalta itseruoskintaa?

Valitettavasti siis seuran sisällä ei pahemmin rämpiminen paina, kunhan katsojia virtaa matseihin. Ymmärtävät vain sitä ääntä, että tämä virta katkeaa. Toistaiseksi kuitenkin fanit ovat täyttäneet oman ruutunsa ja käyneet paikalla, joten HIFK:lla ei ole ollut tarvetta täyttää omaansa.

Onko joku muuten nähnyt tällä kaudella sitä viihdettä ja elämyksiä, joista tj puhui?

Ok, mielenkiintoista ja selittäisi tietysti monta asiaa. Mutta toisaalta täytyy vähän epäilevästi suhtautua tuohon toistaiseksi, koska kyllähän nyt kyykkääminen myös kassassa näkyy. Hype on esimerkiksi tällä hetkellä aika nollissa, fanit vittuuntuneita, eikä ole helppoa myydä tuotetta irtolippuja, tulevista poffeista puhumattakaan. Jos ollaan vaikka sijalla 9, niin lähde siinä sitten poff-kausareita kaupittelemaan. Tuo viihdettä ja elämyksiä oli sillon kun lätkässä sai vielä taklata kunnolla, ja sexywau-hokia pystyy pelaamaan vaan silloin, jos olet hyvä ja pelaat nättiä vakuuttavaa hokia suht usein, muuten juokset perässä. Mutta sisäsiittoinen office voi kyllä elää ainakin osittain tuossa harhassa, eli totta toinen puoli.

Mutta siis uskon, että se yleisövirta heikkenee selvästi, jos tarjolla on tällasta kiekkoa vielä kun nyt nähty.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, mielenkiintoista ja selittäisi tietysti monta asiaa. Mutta toisaalta täytyy vähän epäilevästi suhtautua tuohon toistaiseksi, koska kyllähän nyt kyykkääminen myös kassassa näkyy. Hype on esimerkiksi tällä hetkellä aika nollissa, fanit vittuuntuneita, eikä ole helppoa myydä tuotetta irtolippuja, tulevista poffeista puhumattakaan. Jos ollaan vaikka sijalla 9, niin lähde siinä sitten poff-kausareita kaupittelemaan. Tuo viihdettä ja elämyksiä oli sillon kun lätkässä sai vielä taklata kunnolla, ja sexywau-hokia pystyy pelaamaan vaan silloin, jos olet hyvä ja pelaat nättiä vakuuttavaa hokia suht usein, muuten juokset perässä. Mutta sisäsiittoinen office voi kyllä elää ainakin osittain tuossa harhassa, eli totta toinen puoli.

Mutta siis uskon, että se yleisövirta heikkenee selvästi, jos tarjolla on tällasta kiekkoa vielä kun nyt nähty.
Kyllä toimistollakin faktat varmasti tiedostetaan, mutta vaikuttaa siltä että niitä ei kyetä tunnustamaan, vaan asiat selitetään parhain päin. Eli vähän sellaista venäläistä valehtelua, jossa molemmat osapuolet tietävät toisen puhuvan paskaa.

HIFK vetää tällä hetkellä osittain myös liikkuvia katsojia, koska on pääkaupunkiseudulla ainoa kiekkoa tarjoava taho. Kun parin vuoden päästä ehkä Espoo ja Jokerit hyppäävät mukaan, niin tarjonta lisääntyy. Siinä on kaksi uutta tahoa, jotka tarjoavat uudempaa tuotetta ja Jokerit vielä mahdollisesti paremmissa puitteissa. Nyt on se hetki, kun HIFK:n pitäisi vakuuttaa nämä liikkuvat katsojat, että kannattaa jatkossakin sitoutua tähän orkesteriin. Jokerit tulee tekemään kaikkensa, että uusi tuleminen kuuluu ja näkyy.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korostan että tämä on sitten toisen käden tietoa, eli en mene tästä henkilökohtaisesti takuuseen. Työkaveri oli ollut tässä tovi sitten sponsoreille järjestetyssä tilaisuudessa, jossa myös armoitettu toimitusjohtajamme oli äänessä. Oli mm. todennut katsojamäärien kertovan, että HIFK:n tuote on kunnossa. Toisessa yhteydessä sanoi, että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä. Jos meno on näin harhaista, niin mitäpä veikkaatte että nähdäänkö tuolta suunnalta itseruoskintaa?

Valitettavasti siis seuran sisällä ei pahemmin rämpiminen paina, kunhan katsojia virtaa matseihin. Ymmärtävät vain sitä ääntä, että tämä virta katkeaa. Toistaiseksi kuitenkin fanit ovat täyttäneet oman ruutunsa ja käyneet paikalla, joten HIFK:lla ei ole ollut tarvetta täyttää omaansa.

Onko joku muuten nähnyt tällä kaudella sitä viihdettä ja elämyksiä, joista tj puhui?

Haluaisinpa kuulla ihan sanasta sanaan, mitä on oikeasti sanottu. Ihan siksi, että ihmisillä on valikoiva kuulo ja kyky ymmärtää asioita suoraan sanottuna väärin. Sen näkee tälläkin palstalla.

Mutta, jos Lindström olisi todellakin sanonut ääneen juuri noilla sanoilla: "että ei HIFK:n ole ensisijaisesti edes tarkoitus voittaa, vaan tarjota viihdettä ja elämyksiä", puhutaan oikeasti isosta virheestä. On olemassa tiettyjä asioita, mitä voidaan puhua seuran/yrityksen sisällä, mutta joita ei ikinä sanota julkisesti ääneen missään. Ei ikinä. Ja tämä on yksi sellainen asia.

Sinänsä HIFK:n tarkoitus voi suuremmassa kuvassa ollakin tarjota elämyksiä ja viihdettä. Siinä en näe ongelmaa. Mutta, että tarkoitus ei olisi voittaa? Mitä helvettiä? Onko Lindström koskaan itse käynyt urheilutapahtumissa? Tavannut faneja? Pelannut mitään lajia? Vaikka häviäminen ei ole kuolema tai maailmanloppu, kukaan itseään kunnioittava harrastajakaan ei mene kentälle häviämään. Ei, vaikka etukäteen olisi tiedossa, että turpaan saattaa tulla.

Toimiston puolella tuote voi joiltain osin olla oikeastikin kunnossa, vaikka nyt kynnetäänkin pelillisesti. Heille kun olemassa urheilupuoli-tuote ja ottelutapahtuman muut aspektit-tuote. Tosin jälkimmäisessäkin on minusta parantamisen varaa. Mutta voi olla, että esim. uudet VIP-asiakkaat ovat tyytyväisiä ja positiivisesti yllättyneitä "jostain", vaikka vanhoille kaikki on samaa kauraa kuin 15 v. sitten, eikä enää oikein nappaa. Jotain hyvääkin voi olla, vaikka osa on paskaa. Ja sitä hyvää sitten kaivetaan esille ja puhutaan mieluummin siitä kuin huonoista asioista. Tämä on ihan normaalia.

Jonkinlaista tilannetajua pitäisi silti olla. Ymmärrän sen, ettei Lindström voi mennä alistuneena mihinkään tilaisuuteen pyytelemään anteeksi olemassaoloaan ja heittämään pyyhettä kehään kesken kauden, kun mitään ei ole todellisuudessa vielä hävitty. Eikä hänen oikeastaan kuulu joukkueen edesottamuksia kentälläkään selitellä, vaan sekin on enemmän ensisijaisesti Peltosen heiniä ja sen jälkeen Salmelaisen. Lindströmin tehtävä on tarvittaessa vaikka puhua muunneltua totuutta (eli, valehdella), että "kaikki on kunnossa ja rauhallisin mielin tässä ollaan koko ajan oltu", vaikka oikeasti kaikki itkisivät itsensä uneen ja olisi täysi paniikki päällä joka tasolla. Se on hänen duuninsa. Pokan on pidettävä, eikä likapyykkiä pestä sidosryhmien edessä. Ainakaan tässä tapauksessa, eikä ainakaan vielä. Jonkun ison skandaalin yhteydessä on toki eri juttu. Mutta sellaisesta ei ole nyt kysymys.

Mutta silti joku roti noihin juttuihin. Sanansa pitää osata valita oikein myös tiukassa paikassa. Juuri tällaisilta heitoilta pitäisi pystyä välttymään ikuisesti, koska näistä ei seuraa mitään hyvää. Ihan sama, mitä on sanottu, asiat alkavat elää omaa elämäänsä. Se pitäisi jo kaikkien tietää. Mars jonnekin esiintymiskouluun!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL hyvää pohdintaa yllä ja olen samaa mieltä. Toisaalta, eikö meidän suurimman omistajan muodossa olla aiemminkin linjattu ihan julkisestikin, että riittää mestaruus vuosikymmenessä ja jokereiden voittaminen. Lindströmin kommentti olisi siis ihan linjassa näiden kunnianhimottomien debiilien kanssa? Karseinta, että osa kannattajista vielä ostaa tämän ”En Gång Alltid ja kaikilla on kivaa” ideologian…
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Tässä tosiaan kuulopuheista kyse, joten sanamuodot ja painotukset ovat saattaneet hyvinkin muuttua matkalla. Sisältö oli kuitenkin tuo, että ongelmia ei oikein haluttu joko nähdä tai tunnustaa. Ilmeisesti tj:lle oli koitettu myös vihjata, että hyvät katsojamäärät saattavat johtua myös siitä, että HIFK on pelikentällään toistaiseksi yksin ilman kilpailua lätkäkatsojista.

Olet oikeassa siinä, että tj:n pitääkin myydä tuotettaan, eikä sanoa että älkää nyt hemmetissä meitä tukeko. Sanamuotoihin kannattaa kuitenkin panostaa, sillä urheilupiireissä ei nyt vain sanota tiettyjä asioita ääneen.

Edit. Ja siis ei varmasti tarkoittanut että ei ole tarkoitus voittaa, vaan että se ei ole ensisijainen tarkoitus.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL hyvää pohdintaa yllä ja olen samaa mieltä. Toisaalta, eikö meidän suurimman omistajan muodossa olla aiemminkin linjattu ihan julkisestikin, että riittää mestaruus vuosikymmenessä ja jokereiden voittaminen. Lindströmin kommentti olisi siis ihan linjassa näiden kunnianhimottomien debiilien kanssa? Karseinta, että osa kannattajista vielä ostaa tämän ”En Gång Alltid ja kaikilla on kivaa” ideologian…

Itse olen sitä mieltä, että se Kiffelin kommentti oli idioottimainen, mutta se on myös saanut suhteettomat mittasuhteet.

Itse olen ”En gång, alltid”- ihmisiä, mutta en tunnista sellaista piirrettä, että menestyksellä ei olisi merkitystä. Mulle HIFK on eräänlainen seurakunnan korvike, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Saan viettää aikaa saman henkisten ihmisten kanssa itseäni kiinnostavan aihepiirin muodossa. Koko tunneskaala on käytössä ja edelleenkin HIFK:n voitto saa minussa, keski-ikäisessä muijassa, aikaan ilon ja onnen tunteita.

Mutta niitä kaikenlaisia positiivisia tuntemuksia ja yhteenkuuluvuuden tunnetta ei tietenkään saa väärinkäyttää. Enkä itse sellaiseen alkukantaiseen kusetukseen HIFK:n toimesta uskokaan. Itse uskon, että pohjimmiltaan ihan jokainen seurassa työskentelevä haluaa nähdä menestyvän HIFK:n niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Eniten mua tökkii se, että HIFK:ssa valta on keskittynyt tahoille, joille HIFK tuntuu olevan lähinnä keino saavuttaa itselle jotakin. Kutsuttakoot tätä sitten vaikka yksinkertaistetusti ahneudeksi. Ja sellaista mun on vaikea hyväksyä. HIFK:ssa on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka tekevät hyvää duunia ja ihan oikeasti välittävät seurasta, joten en pysty kaikki ihmisiäkään niputtamaan samaan kategoriaan. Kuten aiemminkin todettua, mulle seura on suurempi kuin kukaan yksittäinen henkilö.
 

fakiiri

Jäsen
Itse olen sitä mieltä, että se Kiffelin kommentti oli idioottimainen, mutta se on myös saanut suhteettomat mittasuhteet.
Se oli kuuluisa Frank Mobergin kommentti Kauppalehdessä. Kuvasti ainutlaatuisella tavalla Frankin ja Kifen ajatusmaailmaa.

IFK:ssa näkyy jakolinja. Tietyt vanhat seurajohdossa olleet, ja seurajohdon liepeillä seuran eteen töitä tehneet, sekä joukko vanhoja pelaajia on kauniisti sanottuna harmissaan nykymenosta. Heidän mukaansa IFK:n ainutlaatuinen seurakulttuuri, joka rakennettiin 1960- ja 1970 -luvuilla, on tuhottu. Tähän kulttuuriin kuului menestys.

Sitten on tämä toinen linja, jossa osa vanhasta ja nykyisestä seurajohdosta on pääpiirteittäin tyytyväinen IFK:n menoon. Julkisesti Moberg ja Heino ovat esimerkiksi Markus Ånäsin kirjassa olleet tyytyväisiä käsiensä jälkeen. Samoin Pentti Matikaisen elämäkerrassa ollaan niin tyytyväisiä Penan toimarivuosiin.
Joillekin tämä puuhastelu ja happy family -elämä country clubilla on riittävää, minulle ei. Olen täysin kypsynyt tähän puuhasteluun.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se oli kuuluisa Frank Mobergin kommentti Kauppalehdessä. Kuvasti ainutlaatuisella tavalla Frankin ja Kifen ajatusmaailmaa.

IFK:ssa näkyy jakolinja. Tietyt vanhat seurajohdossa olleet, ja seurajohdon liepeillä seuran eteen töitä tehneet, sekä joukko vanhoja pelaajia on kauniisti sanottuna harmissaan nykymenosta. Heidän mukaansa IFK:n ainutlaatuinen seurakulttuuri, joka rakennettiin 1960- ja 1970 -luvuilla, on tuhottu. Tähän kulttuuriin kuului menestys.

Sitten on tämä toinen linja, jossa osa vanhasta ja nykyisestä seurajohdosta on pääpiirteittäin tyytyväinen IFK:n menoon. Julkisesti Moberg ja Heino ovat esimerkiksi Markus Ånäsin kirjassa olleet tyytyväisiä käsiensä jälkeen. Samoin Pentti Matikaisen elämäkerrassa ollaan niin tyytyväisiä Penan toimarivuosiin.
Joillekin tämä puuhastelu ja happy family -elämä country clubilla on riittävää, minulle ei. Olen täysin kypsynyt tähän puuhasteluun.

100% asiaa tämä viesti.

Itse kuitenkin erotan Country Clubin ja "En gång, alltid"-hengen tiukasti toisistaan. Itsekin olen kyllästynyt CC:hen, ollut jo hyvin, hyvin kauan. "En gång, alltid"- menoon en edes halua kyllästyä, sillä itse uskon yhteisöllisyyden voimaan ja minä ainakin tarvitsen sellaista.

CC:n pitäisi ymmärtää, että he ovat vain ja ainoastaan HIFK:n oheistuote, jos edes sitä. Mitä he oikeastaan edes ovat? Eivät kovin menestyneitä ainakaan. Olisi korkea aika heittää Ry:stä kaikki vanhat parrat pihalle ja tuoda kertaheitolla tämäkin aatteellinen järjestö 2020-luvulle. Onhan meillä pilvin pimein entisiä, rakastettuja pelaajia, jotka voisivat edustaa sitä urheilun puolta. Ehkä sinne RY:n puolelle voisi ottaa jonkun faninkin mukaan tuomaan näkemystä siitä, mitä kansan syvissä riveissä ajatellaan? Tai jotain.

Ehkä fanien pitäisi kerrankin osoittaa paine sinne, minne se ihan oikeasti kuuluukin, eli Ry:hyn? Mikähän media haluaisi tähän asiaan tarttua? Ei todennäköisesti mikään, sen verran monta kertaa minäkin olen sen perään ehtinyt vuosien varrella huudella.
 

fakiiri

Jäsen
Ehkä fanien pitäisi kerrankin osoittaa paine sinne, minne se ihan oikeasti kuuluukin, eli Ry:hyn? Mikähän media haluaisi tähän asiaan tarttua? Ei todennäköisesti mikään, sen verran monta kertaa minäkin olen sen perään ehtinyt vuosien varrella huudella.
Jos jaksaa sietää Petteri Sihvosen ja Samuel Savolaisen poleemista tyyliä, kannattaa kuunnella tämän viikon Kiekkokiuas -podcast Spotifystä. Suolaavat IFK:n johdon, ja Salmelaiselle vaaditaan potkuja.
 

fakiiri

Jäsen
100% asiaa tämä viesti.

Itse kuitenkin erotan Country Clubin ja "En gång, alltid"-hengen tiukasti toisistaan. Itsekin olen kyllästynyt CC:hen, ollut jo hyvin, hyvin kauan. "En gång, alltid"- menoon en edes halua kyllästyä, sillä itse uskon yhteisöllisyyden voimaan ja minä ainakin tarvitsen sellaista.

CC:n pitäisi ymmärtää, että he ovat vain ja ainoastaan HIFK:n oheistuote, jos edes sitä. Mitä he oikeastaan edes ovat? Eivät kovin menestyneitä ainakaan. Olisi korkea aika heittää Ry:stä kaikki vanhat parrat pihalle ja tuoda kertaheitolla tämäkin aatteellinen järjestö 2020-luvulle. Onhan meillä pilvin pimein entisiä, rakastettuja pelaajia, jotka voisivat edustaa sitä urheilun puolta. Ehkä sinne RY:n puolelle voisi ottaa jonkun faninkin mukaan tuomaan näkemystä siitä, mitä kansan syvissä riveissä ajatellaan? Tai jotain.
Joo, juuri näin. Country club -puuhastelu on eri asia on kuin "En gång, alltid" -henki.

Ligaföreningen vaatisi kovan pöllytyksen, mutta yhdistys on sementoinut valta-asemansa, ja yhdistyksen jäseneksi on otettu vain kilttejä Country Club -henkeen sopisivia ihmisiä.

Kesän 1990 riita säteilee yhä. Ottamatta kantaa kumpi osapuoli oli faktisesti oikeassa, riidan lopputulos oli IFK:lle karmea. Riita näkyi muuten vuonna 2019, kun Harri Pirisen kirja kauden 1968-1969 IFK:sta julkistettiin. Lavalla olivat Göran Stubb ja Heikki Järn, aidot IFK:n suuruuden luojat. Frank Mobergia ei kutsuttu lavalle. Tästä hän pahoitti julkisesti mielensä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös