HIFK:n mediaketju

  • 1 475 701
  • 5 864

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Siis mikä juttu tuo nyt on? Maskotti? Seksinukke? Putous-hahmo? Vitsi? Kifen patsas?
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kuukauden parhaat naurut on täällä nyt irronnut, kiitos osuvien , osin tunteikkaiden kommenttienne ja tietysti itse tuon punahirviön habituksen vuoksi. Jostain syystä hahmosta tulee mieleen ex-HIFK Vesa Surenkin, iso, paha ja ruma. Kyllähän tuo Buli brändin kategoriaan selvästi on yritetty mahduttaa, vaikka lopputulos onkin tragikoominen.

Tähän sopisi vastaavanlainen kuvaus kuin oli jossain Soundissa tai muussa musiikkilehdessä kauan sitten julkaistu koskien Iron Maidenin Eddie-hahmoa: “Näyttää luokan isoimmalta ja hidasjärkisimmältä oppilaalta, joka on juuri huomannut, että siltä on huijattu vaihtokaupassa tuliterä penaali”. (ei sanatarkka lainaus)
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Vittu mimmit takaisin ni on jotain katseltavaakin peleissä. Olen mies ja haluan nähdä kauneutta katsomossa.
Ei ne mitään selsiobjekteja olleet.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kirjoitus. Mielestäni HIFK veti silti tämän maskottihomman aivan vihkoon, vaikka maskotin tuominen mukaan olisikin positiivinen asia. Ei se voi olla vain vanhempien vastuulla miten lapset maskottiin reagoivat, vaan maskotista täytyisi tehdä lapsille mieluisan näköinen, enkä itse kykene uskomaan tuon sitä olevan. Kuten täälläkin palstalla joku kirjoittaja halusi lapsen itse muodostavan mielipiteensä ja kysyi sitä. Kuulemma Buli ei maistunut, mutta Harri Hylje näytti kivalta. Se nyt on toki vain yksi tapaus, mutta itse uskon sen edustavan enemmistöä.

Potentiaaliahan maskotin tuomisessa on toki paljonkin, vaikka se ei minua varten todellakaan ole, enkä tule itsekään maskotista innostumaan, vaikka se olisi paras koskaan. Olisin silti toivonut edes hieman panostusta asiaan, sillä Buli Barbara - seksinukke painajaisista tuskin tulee villitsemään lapsia aivan Pekko Pelikaanin tavoin.

Olen samaa mieltä, että HIFK on vetänyt tämän maskottijutun ihan vihkoon alusta alkaen. Potentiaalia olisi ollut, ja on varmaan vieläkin, vaikka kuinka paljon, mutta toteutus on amatöörimäista puuhastelua. Musta tuntuu, että kun somessa maskotti sai huonon vastaanoton, siihen ei oltu valmistauduttu ollenkaan. Olisi pitänyt tehdä kunnon suunnitelmat ja toteuttaa ne palautteesta huolimatta. Toki on mahdollista, että kun HIFK on nyt tehnyt eri opiskelijaryhmien kanssa yhteistyötä, tämä tuotos on osittain seurausta niistä suunnitelmista, mutta asiaa olisi pitänyt tutkia myös kannattajien keskuudessa. Luulen, että sellaista ei ole tehty, koska en tiedä ketään, jotka olisivat sellaiseen osallistuneet ja minä tunnen kuitenkin kymmeniä HIFK:n aktiivikannattajia. Sitä en tiedä, onko Bulia esim. testattu osalle Skidi-klubilaisista, mutta varmaan olisi kannattanut.

Toteutus on siis huono ja muutenkin halvan näköinen. Uskoisin, että varsin pienellä lisäpanostuksella olisi saatu parempikin maskotti. Mutta sen verran minäkin lapsista tiedän, että tuotoksen ei tarvitse oikeasti olla kovin kummoinen, että se vetoaa lapsiin, kunhan sillä on "jotain annettavaa", eli jonkinlainen persoona. Esim. joku Ti-Ti Nalle on varsin kotikutoinen ilmestys, mutta niin vain se sukulaisnallehahmoineen täytti konserttisalit ainakin joskus 2010-luvulla, kun se tätihenkilö hoilotti lapsia kotikatsomoissa ja sitten lasten piti päästä näkemään ne nallukat livenäkin. Ja jossain Ikaalisissa tai missä lie taisi olla joku Ti-Ti Nallen kotitalokin, minne perheet saattoivat matkata ihmettelemään niitä hahmoja?

HIFK:n olisi kannattanut kehittää visuaalisesti laadukkaampi hahmo ja pistää se jäälle treeneihin ja tehdä siitä sisältöä. Sen maskotin ei olisi tarvinnut edes puhua mitään, kunhan nyt olisi siellä jotain sekoillut ja pelaajat nauraneet sille. Sitten olisi voinut lanseerata vaikka jonkun kilpailun, jonka ideana on bongata se hahmo jotenkin ja jostain ja ne jutut voisivat olla vaikka eri paikoissa olevia tarroja tai vastaavia. Mä keksin nämä nyt ihan tässä tämän viestin kirjoittamisen aikana, joten eivät ole mitään kovin kummoisia ideoita, mutta sentään jotakin.

Se nyt on ihan selvä, että kaikki lapset eivät pidä kaikista hahmoista ja iälläkin on tosi paljon väliä. Ja tilanteella, missä joku hahmo kohdataan. Lapsissa on muutenkin tosi paljon eroja. Minunkin lapsistani toinen oli pienenä tosi rohkea ja halukas kättelemään kaiken maailman hahmoja ja toiselle sellainen oli pahinta, mitä saattoi kuvitella. Silti joka kerta sille toisellekin piti tarjota sitä mahdollisuutta käydä kättelemässä niitä hahmoja, mutta pakottaa ei tietenkään voinut. Ja kerran siinä sitten kävikin niin, että aika oli kypsä ja tämä toinenkin lapsi halusi itse mennä jo lähemmäs katsomaan ja lopulta uskalsi myös sanoa käsipäiväät. Siinä vaiheessa se vanhempi tosin oli jo sitä mieltä, että eipä moiset enää kiinnostele ja koko ajatuskin on lapsellinen ja se piti tietysti sille nuoremmallekin muistaa kertoa. Ja tämän jälkeen meillä ei sitten enää mitkään hahmot kiinnostelleetkaan kumpaakaan. Todennäköisesti nuorempaa olisi voinut oikeasti vähän vielä kiinnostaakin, mutta kun vanhempi oli sitä mieltä, että sellainen on noloa, nuorempikin jätti väliin. Eikä se varsinaisesti harmittanut minua, vaan olin lähinnä onnellinen, ettei tarvitse enää notkua ryysiksissä. Eikä se tietenkään ole aikuisten vastuulla tuputtaa mitään mielipiteitä tai tuntemuksia lapsille. Tarkoitus oli lähinnä muistuttaa siitä, miten vanhempien omat reaktiot vaikuttavat usein myös lapseen, vaikka se ei olisi edes tarkoitus.

Mutta yleisesti ottaen tämä Buli-asia ei aiheuta mulle suuria tuntemuksia, koska kuten todettua, en kuulu kohderyhmään. Hyvä, että joku jossain yrittää, vaikka ei ihan putkeen menisikään. Parantaa voi aina, myös matkan jo alettua. Tämä ihan ilmaisena vinkkinä koko seuralle.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Enpä olis uskonut, että Ti-Ti-Nallesta puhutaan joskus Jatkoajan HIFK:n osiossa, mutta niin vain pääsi käymään. Ja tää ei ollut sulle mitään vinoilua @BOL .

Aika syvälle on IFK on onnistunut vajoamaan. Ei tässä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Vielä pieni toivonkipinä toki on, että tää olisi joku lapsille suunnattu tsoukkijuttu, sillä ei kai ne nyt tuota aio ihan oikeasti tuoda Nordikselle?, Eihän?!

Oon aina naureskellu näille Tapparan Tapsuille ja KalPan kalakukoille. No, eipä oo varaa enää paljoa naureskella tämän jälkeen. Se KalPan kalakukkokin sentään liittyy jotenkin aiheeseen, mutta miten tuo punaiseksi värjätty sukelluspuku liittyy millään tavalla yhtään mihinkään? Taidan mennä nukkumaan ja näkemään pahoja unia.

Edit. Lisätään vielä, että eihän mulla sitä mitään vastaan ole, jos tuota käytetään nimenomaan noissa lapsille suunnatuissa tapahtumissa. Lapsiin nuo vetoaa varmasti kuitenkin, tosin mä vähän luulen että tota maskottia kyllä ainakin suurin osa lapsista pelkää, mustaki se on pelottava tai ainakin luontaantyöntävä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Rocket Richard , mietin pitkään, uskallanko mainita sitä, mutta se on mielestäni erinomainen esimerkki, miten joku on saanut mykillä hahmoilla lapset raahaamaan vanhempansa väkisin sen tädin konsertteihin. Otin tietoisen riskin ja otan vastaan vaikka mädät tomaatit, sillä esimerkkini oli varmasti järkyttävä.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on nyt joku pahemman laatuinen sekaannus. Bulihan on meidän kauan kaivattu vahvistus sekä sentteri- että puolustusosastolle. Bulista riittää moneksi. Anteeksi, että laitoin tämän tänne, sillä oikeastihan viesti kuuluisi "kentälliset" - tai "kausi 2022-23" - osioihin. Ja nyt odotellaan Sihvosen analyysia Bulista.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tässä on nyt joku pahemman laatuinen sekaannus. Bulihan on meidän kauan kaivattu vahvistus sekä sentteri- että puolustusosastolle. Bulista riittää moneksi. Anteeksi, että laitoin tämän tänne, sillä oikeastihan viesti kuuluisi "kentälliset" - tai "kausi 2022-23" - osioihin. Ja nyt odotellaan Sihvosen analyysia Bulista.
Siellä Bulin sisällä saattaa olla myös se pelinrakentaja, joka ei välttämättä ole sentteri. Onko siellä Iikka Kangasniemi tai Jerry Turkulainen? Elämme jännittäviä aikoja.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Skidiklubin puurojuhlan instavideossa Buli -maskotti pyörii lavalla patrikhuckomaisella sulokkuudella:



...


Vanhempi väki näkee painajaisia IFK:n peliesityksistä jäällä ja nyt perheen pienimmät Buli-maskotista. IFK on todellakin sitoutunut kehittämään IFK-tuotteesta johdonmukaisen koko perheen elämyskokonaisuuden.

Joku kyseli huhuketjussa, olisiko Bulista sentteriksi, mutta videon perusteella kaveri vaikuttaa vähän kädettömältä.

Pienoinen yllätys, ettei IFK kehittänyt maskottia peto-logon pohjalta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Rocket Richard , mietin pitkään, uskallanko mainita sitä, mutta se on mielestäni erinomainen esimerkki, miten joku on saanut mykillä hahmoilla lapset raahaamaan vanhempansa väkisin sen tädin konsertteihin. Otin tietoisen riskin ja otan vastaan vaikka mädät tomaatit, sillä esimerkkini oli varmasti järkyttävä

Ei sillä, esimerkkisi oli oikein osuva. Sehän tässä juuri pelottaakin! Tarkoitin vain sitä, että en olisi uskonut, että tällaisista asioista ylipäätään joudutaan HIFK-osiossa keskustelemaan.

Mutta ehkä tästäkin selvitään. Ymmärrän täysin sen, jos tuo on lapsille ja sitä käytetään näissä skidi-klubin tapahtumissa. Jos tuo sukelluspuku tuo IFK:lle edes yhden uuden elinkautisfanin, niin onhan se vaivan väärti. Nordiksella en tuota haluaisi varsinaisessa ottelutapahtumassa nähdä, mutta ehkä olen vain vanha jäärä.

Meinaan vaan, että IFK on ollut mulle aina edustanut jotain hieman erilaista. Hallissa ei soiteta radiohittejä, eikä muutenkaan apinoida ihan jokaista uutta keksintöä. Okei, maskotti ei ole mikään uusi keksintö, mutta tajuatte varmaan pointin. Voi tietysti olla, ettei tämä nykymeno enää riitä, jos uusia kannattajia halutaan ja on pakko uudistua. Itse en olisi aloittanut tätä uusiutumista näin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Rocket Richard , mietin pitkään, uskallanko mainita sitä, mutta se on mielestäni erinomainen esimerkki, miten joku on saanut mykillä hahmoilla lapset raahaamaan vanhempansa väkisin sen tädin konsertteihin. Otin tietoisen riskin ja otan vastaan vaikka mädät tomaatit, sillä esimerkkini oli varmasti järkyttävä.

Todella uhkarohkea veto. Ti-Ti-nallen mainitseminen pakotti tarttumaan näppäimistöön myös tässä osoitteessa.
Vaikka siitä on aikaa, kun tyttäristäni nuorinkaan oli siinä iässä, saatan vieläkin kuulla korvissani Riitta Korpelan kammottavat pakkoriimit ja ärsyttävät rallatukset. Se oli silloin hinta siitä, että sai edes hetken tehdä vaikkapa kotitöitä rauhassa.

Onneksi tuohon Buli-hahmoon ei liity musiikkia. Karmean näköinen se on, mutta oikeastaan Ti-Ti-nallen mainitseminen sai tajuamaan, että pahempaakin voisi olla.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onneksi tuohon Buli-hahmoon ei liity musiikkia. Karmean näköinen se on, mutta oikeastaan Ti-Ti-nallen mainitseminen sai tajuamaan, että pahempaakin voisi olla.
Saattaahan se olla, että tietoa tulee tipoittain, sisältä paljastuukin Tero Vaara ja jossain vaiheessa alkaa kuulua Vielä On Kesää Jäljellä...
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella uhkarohkea veto. Ti-Ti-nallen mainitseminen pakotti tarttumaan näppäimistöön myös tässä osoitteessa.
Vaikka siitä on aikaa, kun tyttäristäni nuorinkaan oli siinä iässä, saatan vieläkin kuulla korvissani Riitta Korpelan kammottavat pakkoriimit ja ärsyttävät rallatukset. Se oli silloin hinta siitä, että sai edes hetken tehdä vaikkapa kotitöitä rauhassa.

Onneksi tuohon Buli-hahmoon ei liity musiikkia. Karmean näköinen se on, mutta oikeastaan Ti-Ti-nallen mainitseminen sai tajuamaan, että pahempaakin voisi olla.

Arvasin, etten ole ainoa, joka on joutunut maksamaan kovan hinnan siitä, että on saanut laittaa oikein wc:n oven kiinni, kiitos Riitta-tädin! Hänellähän oli niitä karmeita kappaleita, jotka oli oikeasti tehty aikuisille, mutta ne tungettiin sinne nallevideoiden väleihin. Olenkin sanonut omille lapsilleni, että vielä tulee se päivä, kun MINÄ pakotan heidät katsomaan kokonaisen päivän niitä samoja pätkiä.

Että kaikki on suhteellista. Paska on paskaa, mutta paskojakin on eri tasoisia.

Oikeastihan tuo hahmo näyttää siltä, että sen on jotkut opiskelijat tehneet jossain amiksessa, ehkä lopputyönään. Että, jos se on jonkun nuoren, uransa olevan tekijän tuotos, kysymyksessä ei ole mitään henkilökohtaista, eikä kannata ottaa itseensä. HIFK on vain meille kuolemanvakava asia ja toimiston pitäisi se ymmärtää.

Saattaahan se olla, että tietoa tulee tipoittain, sisältä paljastuukin Tero Vaara ja jossain vaiheessa alkaa kuulua Vielä On Kesää Jäljellä...

HIFK:han on perinteisesti kesän mestari, joten sopisi hyvin kuvaan. Tosin viime kesinä ei olla enää oltu edes sitä.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Väliin huudan väärälle osastolle, että tuohan on ihan vitun siisti.

Oikeasti. Muut seurat keksivät jotain pelikaaneja, karhuja, leijonia sun muita pehmoelukoita, mutta IFK on ainoa seura, jolla oli visio täysin uudesta lajista maskotin perustaksi. Kellään muulla ei ole samanlaista. Toivottavasti pyörii Nordiksella esim. TPS-matsien erätauoilla, niin otan saman tien selfien Bulin kanssa. Noin törkeää ilmestystä ei toista ole. Mahtavaa.
 

Andiitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää on kyllä hulvaton. Kaikessa kaameudessaan aivan täys kymppi. Meidän teini-ikäinen ainakin tykkäsi. Nauroi vedet silmissä.
 

Liitteet

  • screenshot.3186.jpg
    screenshot.3186.jpg
    75,6 KB · kertaa luettu: 331

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Onneksi tuohon Buli-hahmoon ei liity musiikkia. Karmean näköinen se on, mutta oikeastaan Ti-Ti-nallen mainitseminen sai tajuamaan, että pahempaakin voisi olla.
Enemmän odotan, millainen mahdollinen ääni Buli-ukolla on. Jokin sellainen lapsia pelottava Nasse-setä-tyyppinen käheä ulosanti olisi toivottavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös