Ei tunnu menevän pointti jakeluun.
Mikä niistä? Sinulla niin oli monta hienoa meripointtia, joilla kumoat tai lievennät ylinopeussakkosi perusteita.
- Olit jonon viimeinen ja sinulla oli hyvä turvaväli
- Hetken päästä olisi alkanut korkeampi nopeusrajoitus
- Rekat ja jakeluautot ajavat vain toimistoaikoina
- Hyväksyt itse oman ylinopeutesi taajaman ulkopuolella
- Taajaman ulkopuolella pitää saada ajaa huolimattomammin ja nopeusvalvonta siellä vaarantaa turvallisuutta
Nuo teesit kun lisäät sakonkiistämisesi saatteeksi, he eivät ainoastaan kumoa sakkoasi vaan lähettävät vielä nipun Finnkinon elokuvalippuja aiheuttamansa mielipahan korvaamiseksi.
Sun mielestä siis on ihan sama, ajaako tuon saman (meidän tapauksessamme) ylinopeuden kaupungissa tai maantiellä?
Ei se minun mielipide ole; se on tieliikennelaki.
Valitettavasti kaupungissa tuntuu olevan sun lisäksi muitakin, jotka ajattelevat samoin.
Ajattelen, että olen saanut elämässäni yhden ylinopeussakon, josta otin täyden vastuun itselleni ja myöntäen, että syy oli vain ja ainoastaan minussa. Ei yhteiskunnassa, olosuhteissa eikä kenessäkään muussa kuin minussa. Ajattelen myös, että ylinopeus on ylinopeutta niin taajamassa kuin taajaman ulkopuolellakin.
Jos se on valitettavaa ajattelua, täytyy sitten varmaan muuttaa sitä sinun malliisi, jossa syy ei ole koskaan itsessä ja taajaman ulkopuolella saa ajella vailla huolta huomisesta ja nopeusrajoitukset ovat vain suosituksia.
Ei tämä rautalankaa vääntämällä parane, joten annetaan olla.
PS: olen kyllä tuonkin moneen kertaan sanonut, että taajamassa ylinopeussakon maksaisin mukisematta. Kertaakaan en kuitenkaan ole sakkoa siellä saanut. Maantiellä taas sakot tulleet selkeästä huolimattomuudesta, ja nuo olen maksanut ihan mukisematta. Tämä olikin ennen kuin tuo rangaistavuuden rajaa pudotettiin.
Kannattaisikohan vastedes skarpata taajaman ulkopuolellakin. Ihan vaikka vain muiden tienkäyttäjien turvallisuuden takia.