Mitenkähän ne jonon kaikki muut autot kuitenkin onnistuivat ajamaan rajoitusten mukaan?
Itse sain kamera-autolta 170 euron sakon kellotettuani 40km/h alueella 47km/h. Vitutuksesta huolimatta ei tullut mieleenkään vastustaa sakkoa, koska virheen tein ainoastaan minä itse.
Vähän myöhään vastaan, mutta vastaan kuitenkin.
Mielestäni aika tekopyhä kommentti sulta. Tuo mainitsemasi rajoitusalue on taatusti ollut kaupungissa, jossa pyörii jalankulkijoita ja pyöräilijöitä liikenteen seassa. Kaupunkialueella olen ihan ehdoton tämän asian kanssa, ja olen täälläkin moneen otteeseen avautunut, että mielestäni kaupunkialueen valvontaa pitäisi huomattavasti lisätä. Oman näkemyksen mukaan se on erittäin harvinaista, verrattuna maantiellä tapahtuvaan valvontaan.
Mikäli olisin ajanut tuota ylinopeutta kaupungissa, olisi tilanne aivan eri. Minä ajoin samaa ylinopeutta kuin sinä, mutta maantiellä, kuudenkympin alueella. Tuokin pätkä alennetun rajoituksen aluetta vain tuon teollisuusalueen liittymän vuoksi, eikä siellä sunnuntai-iltana liikennettä ole.
Yhteenvetona, ihan eri tilanteista nyt puhutaan. Kaupunkialueella tuo 7 km/h on jo liikenteen vaarantamista, omaa rikettä en vaarantamisena pidä.
Se on se vahva rahastamisen meininki, mikä vituttaa. Totta toki sekin, että ihan itsestä se kiinni on. Vituttaa vaan paljon tien päällä viettävänä, kun nämä naurettavat marginaalit saavat ihmiset pelkäämään, ja tästä johtuen valvotulla alueella painellaan reilua alinopeutta. Tämä taas provosoi typeriin ohituksiin ja vaaratilanteisiin. Pidän hieman kyseenalaisena, että tuo 7 km/h sakkoraja olisi varsinaisesti liikenneturvallisuuskysymys, rahastustahan se on. Tuollaiset nopeusheitot tulevat hyvin helposti ilman vakkaria ajaessa.