Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 504 805
  • 11 591

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käyttäjä on saanut offtopicista ja itsemoderoinnista rikepisteen.
@Via Dolorosa , pikaisen vielä puutun kirjoituksiisi. Lähinnä siksi, että kirjoituksesi oli niin vääristelevä, että epäoikeudenmukaisuudentunne lähes vaatii asian oikaisua. Ellei näitä vääristelyjä oikaise, niistä syntyy palstatotuus. Tosin on varmaan jo syntynytkin, osin myös aiempien kirjoitustesi vaikutteista.
McTorso on täällä viimeiset vuodet parkunut, koska Sport, KooKoo sekä Jukurit nostettiin kabinetin kautta Liigaan ja kertonut kuinka tämä on urheilullisesti väärin ja osaksi siitäkin syystä piikitellyt näiden joukkueiden kannattajia sekä melkein jopa halveksinut näitä joukkueita.
En ole todellakaan vuosikausia parkunut kabinettinostoista. En muista parkuneeni ollenkaan. Olen kirjoitanut ylisuuren ja suljetun sarjan ongelmista ja toivonut muutosta.

Enkä todellakaan ole halveksinut yhtään joukkuetta tai seuraa, saati kabinettinostojen vuoksi piikitellyt kannattajia. Kyllä otatukset ovat syntyneet ihan muista asioista. Laitat sanoja nimimerkkini suuhun surutta vääristellen.

Mustamaalaamiseksi kutsun kirjoitteluasi nimimerkistäni. Olethan aikanaan määritellyt minut psykopaatiksi jääkiekkoaiheisen mielipiteeni perusteella. Sietäisit pelikieltoa saada.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokereiden tilanne on poikkeuksellinen. Ihmettelen teitä, jotka ette sitä näe. Jokerit ei tipahtanut pois Liigasta. Jokerit ei ajautunut konkurssiin. Se siirtyi pelaamaan isompaan sarjaan ja maksoi siitä Liigalle. Pudonneet joukkueet ja talousongelmien vuoksi pudonneet ovat asia erikseen.
Olisi toki eri asia jos Jokerit olisi jotenkin "noussut" KHL:ään. Nythän tilanne oli se, että Venäläiset käytännössä ostivat konkurssikypsän seuran pois ja siirsivät sen omaan sarjaansa. Loppupeleissä liigassa pelanneista Jokereista jäi jäljelle lähinnä nimi ja logo. Jos Jokerit KHL:n jättäisivät (mitä en ihan lähivuosina usko ellei sitten venäläisillä mieli muutu) niin en näe että ero esimerkiksi Espoon joukkueeseen olisi kovin suuri. Blues meni konkkaan, tilalle tuli Kiekko-Espoo ja se haki vauhtia Suomi-sarjasta. En jaksa uskoa että venäläiset olisivat yhtään kiinnostuneita Suomen sarjassa pelaavasta Jokereista (ja jos Jokerit tulisi Liigaan venäläisomistajien rahoituksella niin se vasta hullua olisikin), joten sielläkin pitäisi kaikki aloittaa alusta kun oikein mitään omaa ei ole. Kaikki nojaa venäläisiin. Mun mielestä tilanne on suunnilleen sama kuin konkurssissa. Toki sillä erolla että konkurissin tehneet seurat on kuitenkin viimeiseen asti yrittäneet pelata liigaa ja noudattaa liigan yhdessä sovittuja sääntöjä kun Jokerit pelastautui hyppäämällä naapurin syliin.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Mun mielestä oikea toimintaratkaisu olisi, että otetaan Jokerit ja Espoo mukaan, jonka jälkeen ylimitoitettua 17 joukkueen Liigaa aletaan supistamaan järjestämällä neljän viimeiseksi jääneen kesken playoutit, joiden häviäjä tippuu Mestikseen. Näin toimitaan kunnes Liigassa on 12 joukkuetta, jonka jälkeen karsinnat tuodaan takaisin.
 

Vasenpaitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä oikea toimintaratkaisu olisi, että otetaan Jokerit ja Espoo mukaan, jonka jälkeen ylimitoitettua 17 joukkueen Liigaa aletaan supistamaan järjestämällä neljän viimeiseksi jääneen kesken playoutit, joiden häviäjä tippuu Mestikseen. Näin toimitaan kunnes Liigassa on 12 joukkuetta, jonka jälkeen karsinnat tuodaan takaisin.
Espoo on jo niiiiin nähty..
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olethan aikanaan määritellyt minut psykopaatiksi jääkiekkoaiheisen mielipiteeni perusteella. Sietäisit pelikieltoa saada.

Toivoit viime kesänä avoimesti täällä muutaman seuran konkurssia, koska "se olisi parasta mitä koronan aikana voisi tapahtua", jonka senkin olkiukkoilit hyväksi tahdoksi ja ties miksi paskaksi, mitä välillä täällä värität. Korona on vienyt työpaikan kymmeniltä tuhansilta ihmisiltä - minä mukaanlukien - ja minun mielestäni kirjoituksesi oli ja on vieläkin tällä päivämäärällä täysin vastenmielistä paskaa, jota silloin tuuttasit eetteriin. Kerroin pitkän viestini lopussa, että sinulta puuttui empatia siinä asiassa totaalisesti. Siitä on vielä erittäin pitkä matka psykopaatiksi haukkumiseen tai siitä syyttämiseen. Jääkiekko-organisaatio on muutakin kuin pelkkiä pelaajia sekä valmentajat. Se työllistää paikkakunnasta riippumatta n. 50 henkilöä. Tapahtuma-alan työntekijöiltä voit käydä kysymässä, kuinka kivaa on ollut olla työtön koronan tähden, kun konkursseja on tullut. Kertalleen sinulle olen jo aikaisemmin sanonut, että psykoksi sinua en ikinä ole tarkoittanut, mutta silti nähtävästi haluat asian näin ajatella.

Mitä tulee muuhun tekstiisi, niin minä ainakin näen asiat täysin toisenlaisesti mitä itse koitat selittää. Mutta se ei yllätä, että koitat jälleen kirjoittaa velat saataviksi. Jokainen muodostakoon oman mielipiteet mitä mieltä olet ollut näistä kolmesta nousijaseurasta.

Se, että äijä on paaluttanut täällä monta kertaa kovaan ääneen, että nousujen täytyy tapahtua urheilullisesti eikä kabineteissa ja rahalla on vastoin sinun omia kirjoituksia Jokereista. Sinun mielestäsi KooKoo, Sport ja Jukurit ovat nousseet väärällä tavalla Liigaan, eli rahalla eikä karsinnoilla, mutta Jokerien kohdalla tämä onkin hyväksyttävää, että he voivat kyllä palata rahalla tänne Liigaan ja olla kuin mitään ei ole tapahtunut. Se taasen on kaksinaamaista touhua ja kertoo, kuinka sopivan joukkueen kohdalla Torson tuuliviiri lähtee jälleen käyntiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä oikea toimintaratkaisu olisi, että otetaan Jokerit ja Espoo mukaan, jonka jälkeen ylimitoitettua 17 joukkueen Liigaa aletaan supistamaan järjestämällä neljän viimeiseksi jääneen kesken playoutit, joiden häviäjä tippuu Mestikseen. Näin toimitaan kunnes Liigassa on 12 joukkuetta, jonka jälkeen karsinnat tuodaan takaisin.
Kaunis ja helpolta kuulostava ratkaisu, joka menettää hohtonsa nopeasti, kun tajuaa, että pudotetuista viidestä joukkueesta vähintään 3-4 ajautuisi todennäköisesti konkurssiin. Samalla Mestis olisi edelleen viiden vuoden ajan kiinni, joka ei edistäisi siellä pelaavien seurojen taloutta yhtään. Katseita suunnattaisiin turhankin paljon sinne viiden vuoden päähän, mutta samalla pitäisi jollain keinolla pitää seurat pystyssä siihen saakka.

Mestiksen taloudellista ja urheilullista tilannetta ei tällaisella ratkaisulla valitettavasti saada nousemaan. Toki jos kuvailemasi ratkaisun kylkeen yhdistettäisiin jotain muutakin, kuten tv-rahojen jakamista Mestiksen puolelle ja mahdollisesti myös ylimääräistä tukea putoaville joukkueille, niin aletaan pääsemään johonkin. Tässä on vain se ongelma, että paperilla helpolta kuulostavat muutokset ovat käytännössä kaikkea muuta kuin helppoja.

Jotain tämän kaltaista pitäisi toki saada suunnitteluasteelle, jos joskus halutaan nykyisestä tilanteesta edetä johonkin. Tämä taas vaatisi kovaa tahtotilaa kaikilta osapuolilta, joka ei vaikuta tällä hetkellä kovin todennäköiseltä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Via Dolorosa ,kirjoitit sanatarkasti:”Sinulta uupuu empatia totaalisesti.” Tuo tarkoittaa yksiselitteisesti psykopaattia. No, vanha asia, mutta taustoittaa hyvin sinun kirjoitteluasi nimimerkkiini liittyen.

Mitä tulee tuoreempaan tuotokseesi, niin kirjoitat nimimerkistäni valheellista tietoa. Moinen disinformaatio on väärin. Kabinettinousuista en ole vuosi tolkulla parkunut. Mihin perustat moisen väitteen? Se, että kannatan pienempää ja avointa sarjaa, ei ole parkumista kabinettinousuista. Myös pilkkaamiseen ja halveksimiseen liittyvät syytökset ovat törkeitä.Ota lasit pois silmiltä, hengitä syvään, ymmärrä konteksti ja valaistu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@McTorso Sinun kannattaisi nyt katsoa syvälle peiliin, koska varsin monet ovat Via Dolorosan samaa mieltä. Ei tässä ole kyse yhden käyttäjän näkemyksestä, vaan siitä millaisen kuvan itsestäsi annat isolle osalle palstalaisia.

Kun joku sanoo, että "puuttuu empatia totaalisesti", niin eiköhän siinä käytännössä aina käytetä "totaalisesti" -sanaa vain vahventamaan sanomaa, eikä sitä tarkoiteta kirjaimellisesti. Tuskin olet niin tyhmä, että et tätä ymmärtäisi, joten tuon kommentin vääntäminen tarkoittamaan psykopaattia on sinulta törkeää liioittelua ja sanojen laittamista toisen suuhun.

Toiveesi seurojen konkursseista korona-kriisin alussa olivat todellakin törkeitä kommentteja, joita yritit väkisin vääntää hyväntahtoisiksi. Sitä ne eivät olleet kenenkään muun mielestä missään määärin, eikä varmasti omasta mielestäsikään, mutta et vain kykene myöntämään millainen ihminen oikeasti olet. Toivoit seuroille konkursseja, joka tarkoittaa, että toivoit toisille ihmisille pahaa. Tämä ei koske vain niitä ihmisiä, jotka konkurssin myötä menettäisivät työpaikkansa, vaan kaikkia niitä ihmisiä, joille kyseinen seura on tärkeä.

Kommenttisi ovat jo vuosien ajan olleet hyvin usein sellaisia, että vaikutat halveksivan pienempiä seuroja. Sinulle on monta kertaa sanottu, että ne vaikuttavat siltä, joten vaikka kuinka yrität sanojasi vääntää eri tarkoitukseen, niin yleinen tulkinta tuntuu kovin usein olevan täysin erilainen. Joko et ihan oikeasti ymmärrä halveksivasi niitä seuroja, tai sitten valehtelet, kun yrität väittää, että näin ei ole.

On suorastaan uskomatonta, että et tunnu ymmärtävän omia tekstejäsi lainkaan. Jatkuvasti jäät niin sanotusti kiinni itseteosta törkeiden kommenttien kanssa, joita sitten yrität selittää kaikin keinoin tarkoittamaan jotain ihan muuta. Rehellinen mies kykenee myös myöntämään, jos kommentit menevät joskus yli tai huomaa olevansa väärässä, mutta sinulle tämä tuntuu olevan mahdottomuus, joka taitaa kertoa sinusta ihmisenä aika paljon.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso Sinun kannattaisi nyt katsoa syvälle peiliin,
Siihen nähden, että olet jo pitkään, ehkäpä vuosikausia, todennut minun olevan sinun ignore -listalla, luet paljon viestejäni, otat niihin kantaa ja jopa annat toimintaohjeita.

Kun joku sanoo, että "puuttuu empatia totaalisesti", niin eiköhän siinä käytännössä aina käytetä "totaalisesti" -sanaa vain vahventamaan sanomaa, eikä sitä tarkoiteta kirjaimellisesti. Tuskin olet niin tyhmä, että et tätä ymmärtäisi, joten tuon kommentin vääntäminen tarkoittamaan psykopaattia on sinulta törkeää liioittelua ja sanojen laittamista toisen suuhun.
Ai noinko on? Olen puuttunut siihen tapaan, jolla @Via Dolorosa nimimerkistäni kirjoittaa. Helpottavaa on se, että hän on todennut, ettei minua pidä psykopaattina, vaikka mauttomasti sellaista kirjoittikin.
Toiveesi seurojen konkursseista korona-kriisin alussa olivat todellakin törkeitä kommentteja, joita yritit väkisin vääntää hyväntahtoisiksi. Sitä ne eivät olleet kenenkään muun mielestä missään määärin, eikä varmasti omasta mielestäsikään, mutta et vain kykene myöntämään millainen ihminen oikeasti olet. Toivoit seuroille konkursseja, joka tarkoittaa, että toivoit toisille ihmisille pahaa. Tämä ei koske vain niitä ihmisiä, jotka konkurssin myötä menettäisivät työpaikkansa, vaan kaikkia niitä ihmisiä, joille kyseinen seura on tärkeä.
Onko yhteinen hyvä käsite sinulle tuttu? Onko konkurssi seuran tai paikkakunnan jääkiekon lopullinen loppu? Voivatko ihmiset saada uusia työpaikkoja? Voiko romahduksesta seurata hyvää? Tätä asiaa pitää osata ajatella laajasti. Jos siihen ei pysty, esittäytyy tuo aikanaan kirjoittamani toive varmasti erikoisena.
Kommenttisi ovat jo vuosien ajan olleet hyvin usein sellaisia, että vaikutat halveksivan pienempiä seuroja. Sinulle on monta kertaa sanottu, että ne vaikuttavat siltä, joten vaikka kuinka yrität sanojasi vääntää eri tarkoitukseen, niin yleinen tulkinta tuntuu kovin usein olevan täysin erilainen. Joko et ihan oikeasti ymmärrä halveksivasi niitä seuroja, tai sitten valehtelet, kun yrität väittää, että näin ei ole.
En halveksi yhtään ainoaa seuraa, edes Tapparaa. Ihmeellistä, ettei asioita voi ottaa asioina.
On suorastaan uskomatonta, että et tunnu ymmärtävän omia tekstejäsi lainkaan. Jatkuvasti jäät niin sanotusti kiinni itseteosta törkeiden kommenttien kanssa, joita sitten yrität selittää kaikin keinoin tarkoittamaan jotain ihan muuta. Rehellinen mies kykenee myös myöntämään, jos kommentit menevät joskus yli tai huomaa olevansa väärässä, mutta sinulle tämä tuntuu olevan mahdottomuus, joka taitaa kertoa sinusta ihmisenä aika paljon.
Sinusta minä en ymmärrä omia tekstejäni.
Sinusta minä en voi myöntää virheitäni.
Sinusta minä olen epärehellinen.
Mielestäni teet moukkamaisia päätelmiä minusta ihmisenä. Ei kuulu mielestäni moinen hyvään keskustelukulttuuriin.

Yleisöllä tasolla olen puuttunut disinformaatioon, jota nimimerkkini kirjoituksista levitetään. Nimimerkkini herättää tunteita ja tämän vuoksi asenteellista ja ihan vääriäkin tietoja kirjoituksistani laitetaan julki.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Anteeksi vahva offtopikki, mutta...

@McTorso Näyttäisitkö sen viestin, missä @Via Dolorosa on sinua psykopaatiksi sanonut? Olet sellaisen väitteen nyt pariin kertaan esiin laittanut. Tai vähintään perustelut sille, minkä vuoksi Via Dolorosan väite puuttuvasta empatiastasi = psykopaatti.

Minä en nimittäin lue tai ymmärrä Via Dolorosan kommenttia Sinulta puuttuu empatia totaalisesti siten, että siinä sanottaisiin Olet psykopaatti. Joko sinä vääristelet (tahallasi?) tai et ymmärrä lukemaasi tuolta osin, on minun mielipiteeni asiasta.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vahva offtopikki, mutta...

@McTorso Näyttäisitkö sen viestin, missä @Via Dolorosa on sinua psykopaatiksi sanonut? Olet sellaisen väitteen nyt pariin kertaan esiin laittanut. Tai vähintään perustelut sille, minkä vuoksi Via Dolorosan väite puuttuvasta empatiastasi = psykopaatti.

Minä en nimittäin lue tai ymmärrä Via Dolorosan kommenttia Sinulta puuttuu empatia totaalisesti siten, että siinä sanottaisiin Olet psykopaatti. Joko sinä vääristelet (tahallasi?) tai et ymmärrä lukemaasi tuolta osin, on minun mielipiteeni asiasta.
Ihmeen moni jaksaa lähteä vääntämään ko. nimimerkin kanssa. Viestinvaihto johtaa vaan syvemmälle suohon. Paras tapa säilyttää oma mielenmaltti on jättää ao. viestit/näkemykset omaan arvoonsa ja katsoa sen sijaan vaikka vanhoja Kummeli-sketsejä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi vahva offtopikki, mutta...

@McTorso Näyttäisitkö sen viestin, missä @Via Dolorosa on sinua psykopaatiksi sanonut? Olet sellaisen väitteen nyt pariin kertaan esiin laittanut. Tai vähintään perustelut sille, minkä vuoksi Via Dolorosan väite puuttuvasta empatiastasi = psykopaatti.

Minä en nimittäin lue tai ymmärrä Via Dolorosan kommenttia Sinulta puuttuu empatia totaalisesti siten, että siinä sanottaisiin Olet psykopaatti. Joko sinä vääristelet (tahallasi?) tai et ymmärrä lukemaasi tuolta osin, on minun mielipiteeni asiasta.
Ei ole muuta kuin tuo. Ihminen täysin ilman empatiaa on psykopaatti.Onneksi @Via Dolorosa on jo sanonut, ettei hän minua pidä psykopaattina, joten asia on selvä. Kuten kirjoitin, tuollainen kertoo vain siitä taustasta, jolla hän nimimerkkiini suhtautuu. Ei sen kummempaa. Isompi kysymys on kirjoituksistani tehtävät vääristelevät tulkinnat, jotka ovat selvästi asenteellisesti kirjoitettuja. Siihen olen tässä ensisijaisesti puuttunut ja niitä koettanut oikoa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isompi kysymys on kirjoituksistani tehtävät vääristelevät tulkinnat, jotka ovat selvästi asenteellisesti kirjoitettuja. Siihen olen tässä ensisijaisesti puuttunut ja niitä koettanut oikoa.

Miten vitussa sinä selität allaolevan viestisi, ettei siitä saa mitään muuta tulkintaa, kuin että toivot muutamalle seuralle konkurssia? Tai niin, että se olisi hyväntahtoista "kokonaiskuvaa" mitä usein käytät terminä.

Toivon, että pari kolme seuraa ei pysty ensi kaudella pelaamaan. Näin saisimme tästä Koronan aiheuttamasta erittäin ikävästä tilanteesta irti jotain positiivistakin.

Minun osaltani tämä on tässä. Kuten yllä jo mainittiin, niin sinun kanssa keskustelu ei johda mihinkään. Oli sitten kyse kaukalon sisäisistä taikka ulkopuolisista asioista, niin keskustelu kanssasi johtaa joka_vitun_kerta siihen, että kun puhun aidasta niin alat tarinoimaan aidanseipäästä.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siihen nähden, että olet jo pitkään, ehkäpä vuosikausia, todennut minun olevan sinun ignore -listalla, luet paljon viestejäni, otat niihin kantaa ja jopa annat toimintaohjeita.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.

Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten vitussa sinä selität allaolevan viestisi, ettei siitä saa mitään muuta tulkintaa, kuin että toivot muutamalle seuralle konkurssia? Tai niin, että se olisi hyväntahtoista "kokonaiskuvaa" mitä usein käytät terminä.
Vastasit itse osin jo kysymykseesi. Eli kokonaiskuva ja yhteinen hyvä. Tuota näkemystä olen kyllä perustellut. Sinä et sitä kiihtymykseltäsi vain aikanaan huomannut. Etkä ymmärrä nytkään.
Minun osaltani tämä on tässä. Kuten yllä jo mainittiin, niin sinun kanssa keskustelu ei johda mihinkään. Oli sitten kyse kaukalon sisäisistä taikka ulkopuolisista asioista, niin keskustelu kanssasi johtaa joka_vitun_kerta siihen, että kun puhun aidasta niin alat tarinoimaan aidanseipäästä.
Tämä se haaste on. Minä näen asian vain ihan päinvastoin. Sinä et ymmärrä näkemyksieni kokonaisuutta, tai siis minä en niitä sinulle osaa tarpeeksi selvästi ilmaista. Jäät kiinni aina samoihin yksityiskohtiin, eikä asia etene isolle tasolle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tälle jotain muutakin lähdettä kuin McTorso?
Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Muistan hyvin tuon toiveen 2-3 seuran konkurssiin menosta ja myös sen että vaikka nimiä ei taidettu mainita, oli toivelistalla Jukurit, Sport ja vapaavalintainen kolmas tylsä seura kun KooKoo oli näyttänyt kauden verran lupaavampia peliotteita. Ennen KK:n Ahokkaan aikakautta tuossa tilalla oli suoraan 3 eikä tarvinnut paljoa miettiä mitä ne kolme olisi. Syinä oli tarjottu kaikenlaista, mutta päällimmäisenä välittyi mielikuva että noista halutaan eroon koska ovat ihan paskoja ja paljon kivempaa olisi kun joka pelissä olisi vastassa HIFK tai Tappara. @McTorso n viestinnästä on siis välittynyt erittäin vahva inho nousijajoukkueita kohtaan ja samoin tietynlainen elitismi että ei tuommoisten kanssa haluta ja tästä kun on sitten huomauteltu (varmasti vihaisinkin sanankääntein esimerkiksi niissä tapauksissa missä sille huomauttelijan omalle tiimille on toivottu konkurssia kun pilaa sarjan) niin vastauksena on ollut järjestään että ei ole tarkoitus ketään sorsia eikä missään nimessä olla elitisti eikä sinänsä ole edes mitään seuraa tarkemmin identifioitu mistä pitäisi päästä eroon jotta sarja olisi kiintoisampi ja elinkelpoisempi ja kyllä sille tippujallekin olisi varmasti terveellistä hakea vauhtia alempaa tai konkurssista kun on se onnistunut Kärpiltäkin.

Ero ensimmäisen viestin ja sitä selittävien viestien koetussa hengessä (ja melko usein kirjallisessa sanomassakin) on siis merkittävä ja aiheuttaa varmasti ristiriitaista suhtautumista jatkossakin. Suosittelisin siis että jos ei halua että tyhmät seurat ajettaisiin konkurssiin tai jopa ettei semmoisia tyhmiä seuroja varsinaisesti ole edes, niin kannattaisi panostaa jo siihen ensimmäiseen viestiin. Kuitenkin melko usea kanssapalstalainen on tulkinnut sen päinvastoin tai vähintään hyvin erilailla kuin mitä selittävien viestiesi perusteella on tarkoitettu.

Konkurssista nousun helppoudesta voi ottaa mallia Espoosta, maan vauraimmalla talousalueella kuvittelisi olevan vähän periferioita helpompaa eikä ihan hirveän helppoa se sitten ole sielläkään. Enkä ole kuullut raportteja siitäkään miten nimekkään seuran ilmestyminen Mestikseen olisi sarjatasolla operoimisen rahoittemisesta tehnyt yhtään aiempaa helpompaa. Jos nyt vaikka Jukurit menisi konkurssiin, niin vaikea nähdä minkäänlaisen ammattimaisemman sarjakiekon pelaamista Mikkelistä kuin näytösotteluissa siltä varalta että joku haluaa hyödyntää liigatason jäähallia. Mestikseen saakka voisi varmaankin uuden seuran saada, mutta se on paikkakunnalla pelattu läpi ainakin siinä määrin että hankala nähdä kovin vakavaraisen taustaryhmän lähtevän seuraa synnyttämään. Samaa veikkaan perinteisemmillekin seuroille, esim. JYPin nousu tuhkista vaatisi käytännössä ex-pelaajien innostumista rahoittamaan ja pyörittämään kiekkoseuraa eikä se tunnetusti ole mitenkään automaatio autuuteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.

Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.
Näin toimivilla nimimerkeillä kyseessä ei ole aito halu selkeyttää keskustelun seuraamista ignore -toiminnolla.Kyseessä on halu alentaa keskustelukumppania tyyliin:”Olet sellainen, jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä.”
 
J

Just-Ice-Hockey

Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.

Ei tämä kyllä näin toimi. Psykopatia on luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sen piirteitä ovat mm. lipevyys, itsekeskeisyys ja empatian puuttuminen. Kun nyt olet täällä useampaan otteeseen uhriutunut siitä, että sinua on kutsuttu psykopaatiksi, niin ole ystävällinen ja osoita se lähde, josta ilmenee, että empatian täydellinen puuttuminen = psykopaatti.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.
Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.

Minä kuvaisin täysin vailla empatiaa olevaa ihmistä sanalla empatiakyvytön. Varsinkin asiayhteyksissä, missä ei ole tarvetta pohtia mitään vakavan persoonallisuushäiriön olemassa oloa. Tuskin kaikissa tilanteissa, missä jonkun väitetään olevan vailla empatiaa, tarvitsee oikeasti mitään diagnooseja lähteä tekemään.

Tämä vahva offtopikki tässä ketjussa on osaltani tässä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tämä kyllä näin toimi. Psykopatia on luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sen piirteitä ovat mm. lipevyys, itsekeskeisyys ja empatian puuttuminen. Kun nyt olet täällä useampaan otteeseen uhriutunut siitä, että sinua on kutsuttu psykopaatiksi, niin ole ystävällinen ja osoita se lähde, josta ilmenee, että empatian täydellinen puuttuminen = psykopaatti.
Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.

Minä kuvaisin täysin vailla empatiaa olevaa ihmistä sanalla empatiakyvytön. Varsinkin asiayhteyksissä, missä ei ole tarvetta pohtia mitään vakavan persoonallisuushäiriön olemassa oloa. Tuskin kaikissa tilanteissa, missä jonkun väitetään olevan vailla empatiaa, tarvitsee oikeasti mitään diagnooseja lähteä tekemään.

Tämä vahva offtopikki tässä ketjussa on osaltani tässä.
Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.

Eli uhriuduit ja laitoit sanoja toisen kirjoittajan suuhun?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli uhriuduit ja laitoit sanoja toisen kirjoittajan suuhun?
Asian voi varmasti nähdä noinkin. Minä näen asian niin, että nostin esille taustaa ja selvensin asiaa. Lopputulemana, ikävä kyllä, uhriutumista tapahtui. Minulla ei moista vaivaa kuitenkaan ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös