Ihminen täysin ilman empatiaa on psykopaatti.
Onko tälle jotain muutakin lähdettä kuin McTorso?
Ihminen täysin ilman empatiaa on psykopaatti.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.Siihen nähden, että olet jo pitkään, ehkäpä vuosikausia, todennut minun olevan sinun ignore -listalla, luet paljon viestejäni, otat niihin kantaa ja jopa annat toimintaohjeita.
Vastasit itse osin jo kysymykseesi. Eli kokonaiskuva ja yhteinen hyvä. Tuota näkemystä olen kyllä perustellut. Sinä et sitä kiihtymykseltäsi vain aikanaan huomannut. Etkä ymmärrä nytkään.Miten vitussa sinä selität allaolevan viestisi, ettei siitä saa mitään muuta tulkintaa, kuin että toivot muutamalle seuralle konkurssia? Tai niin, että se olisi hyväntahtoista "kokonaiskuvaa" mitä usein käytät terminä.
Tämä se haaste on. Minä näen asian vain ihan päinvastoin. Sinä et ymmärrä näkemyksieni kokonaisuutta, tai siis minä en niitä sinulle osaa tarpeeksi selvästi ilmaista. Jäät kiinni aina samoihin yksityiskohtiin, eikä asia etene isolle tasolle.Minun osaltani tämä on tässä. Kuten yllä jo mainittiin, niin sinun kanssa keskustelu ei johda mihinkään. Oli sitten kyse kaukalon sisäisistä taikka ulkopuolisista asioista, niin keskustelu kanssasi johtaa joka_vitun_kerta siihen, että kun puhun aidasta niin alat tarinoimaan aidanseipäästä.
Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.Onko tälle jotain muutakin lähdettä kuin McTorso?
Näin toimivilla nimimerkeillä kyseessä ei ole aito halu selkeyttää keskustelun seuraamista ignore -toiminnolla.Kyseessä on halu alentaa keskustelukumppania tyyliin:”Olet sellainen, jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä.”Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.
Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.
Harmi, että tällainen inho välittyy. Totean nyt selkeästi, etten inhoa, enkä halveksi muita joukkueita.@McTorso n viestinnästä on siis välittynyt erittäin vahva inho nousijajoukkueita kohtaan
Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.
Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.
Ei tämä kyllä näin toimi. Psykopatia on luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sen piirteitä ovat mm. lipevyys, itsekeskeisyys ja empatian puuttuminen. Kun nyt olet täällä useampaan otteeseen uhriutunut siitä, että sinua on kutsuttu psykopaatiksi, niin ole ystävällinen ja osoita se lähde, josta ilmenee, että empatian täydellinen puuttuminen = psykopaatti.
Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.
Minä kuvaisin täysin vailla empatiaa olevaa ihmistä sanalla empatiakyvytön. Varsinkin asiayhteyksissä, missä ei ole tarvetta pohtia mitään vakavan persoonallisuushäiriön olemassa oloa. Tuskin kaikissa tilanteissa, missä jonkun väitetään olevan vailla empatiaa, tarvitsee oikeasti mitään diagnooseja lähteä tekemään.
Tämä vahva offtopikki tässä ketjussa on osaltani tässä.
Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.
Asian voi varmasti nähdä noinkin. Minä näen asian niin, että nostin esille taustaa ja selvensin asiaa. Lopputulemana, ikävä kyllä, uhriutumista tapahtui. Minulla ei moista vaivaa kuitenkaan ole.Eli uhriuduit ja laitoit sanoja toisen kirjoittajan suuhun?
Asian voi varmasti nähdä noinkin. Minä näen asian niin, että nostin esille taustaa ja selvensin asiaa. Lopputulemana, ikävä kyllä, uhriutumista tapahtui. Minulla ei moista vaivaa kuitenkaan ole.
Oot oikeassa. Sorruin vilkuilemaan ketjua, kun kurkin asiallista luettavaa. Pitää laittaa täppä päälle.Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.
Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.
Ignoressa olevien viestejä tulee joskus luettua, koska muuten ei tiedä mistä puhutaan. Olen omien laskujeni mukaan kommentoinut Torson viestejä parin vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Uskoakseni hän on tuossa ajasssa kirjoittanut tuhansia viestejä sellaisissa ketjuissa, mitä luen aktiivisesti. Käytännössä nämäkin viisi kertaa ovat menneet siten, että olen jättänyt yhden kommentin, enkä ole sen jälkeen enää piilotettuja viestejä kyseisessä ketjussa lukenut. Niin tälläkin kertaa. Tarkoituksena on yrittää herätellä ignoressa olevaa käyttäjää, mutta pitäisihän minun jo ymmärtää, että Torson tapauksessa se on täysin turhaa. Omaa tyhmyyttäni erehdyn välillä heittämään kommenttia.Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.
Jep. Ja vaikka laitat jonkun nimimerkin ”ignoreen”, nimimerkille vastaavat tulevat vastaan. No, elämässä on isompiakin murheita ja mikäs minä olen muiden kirjoitelmia dissaamaan!Ignoressa olevien viestejä tulee joskus luettua, koska muuten ei tiedä mistä puhutaan. Olen omien laskujeni mukaan kommentoinut Torson viestejä parin vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Uskoakseni hän on tuossa ajasssa kirjoittanut tuhansia viestejä sellaisissa ketjuissa, mitä luen aktiivisesti. Käytännössä nämäkin viisi kertaa ovat menneet siten, että olen jättänyt yhden kommentin, enkä ole sen jälkeen enää piilotettuja viestejä kyseisessä ketjussa lukenut. Niin tälläkin kertaa. Tarkoituksena on yrittää herätellä ignoressa olevaa käyttäjää, mutta pitäisihän minun jo ymmärtää, että Torson tapauksessa se on täysin turhaa. Omaa tyhmyyttäni erehdyn välillä heittämään kommenttia.
Voin ihan suoraan myöntää, että kyseinen nimerkki on päässyt allekirjoittaneen ihon alle. Siksi se ignore on pitänyt laittaa, kun yritän suojella omaa terveyttäni.
Konkurssi kypsä seura ostettiin pois.Jokereiden tilanne on poikkeuksellinen. Ihmettelen teitä, jotka ette sitä näe. Jokerit ei tipahtanut pois Liigasta. Jokerit ei ajautunut konkurssiin. Se siirtyi pelaamaan isompaan sarjaan ja maksoi siitä Liigalle. Pudonneet joukkueet ja talousongelmien vuoksi pudonneet ovat asia erikseen.
Kärpät nousi kun liiga halusi nostaa Kärpät.Kärpät nousi aikanaan pelaamalla, kuten piti. Kiekko-Espoo voi tehdä saman, jos sille annetaan siihen mahdollisuus. Toki oikeudenmukaisuuden nimissä Kiekko-Espoo on nostettava, jos se täyttää kriteerit , kuten Sport, KooKoo ja Jukurit aikanaan. Toivon ennen tätä isompaa muutosta sarjajärjestelmään.
Menee kuulemma Tapparaan.Saisko tänne välillä vaikka Ässät - Lukko tai Ilves - Tappara vääntöä Torsokeskustelun sijaan?
Kärpät nousi kun liiga halusi nostaa Kärpät.
Koko muu Suomi tiesi, että Kärpät nousevat jos onnistuvat pääsemään viimeiseen vaiheeseen karsinnoissa.
Asia, jota ei ole vieläkään Oulussa tunnustettu mutta muualla se on tiedetty jo yli 20v.
Eli Kärpät ei eroa noista muista mitenkään oikeasti pelasivat vain yhden ylimääräisen sarjan kun Pelicansin riveissä asia jo tiedettiin.
Kyllä ne avataan myös, kun Espoo saa pakettinsa kuntoon. Jokerien paluu Liigaan kuulostaa kyllä utopistiseltä, mutta eikö tuo nyt olisi koko Liigan etu?Mestis seurat varmaan arvostaisi jos sarjat "avattaisiin" vain sitä varten, että Jokerit voisi nousta parissa vuodessa Liigaan.
Ite ottaisin Jokerit mielelläni takaisin Liigaan, kunhan omistusjärjestelyt saadaan säädettyä sellaisiksi, että Venäläisen rahan osuus pienenee huomattavasti.