Yleistä keskustelua Liigasta

• 2 651 476
  • 12 189

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siihen nähden, että olet jo pitkään, ehkäpä vuosikausia, todennut minun olevan sinun ignore -listalla, luet paljon viestejäni, otat niihin kantaa ja jopa annat toimintaohjeita.
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.

Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten vitussa sinä selität allaolevan viestisi, ettei siitä saa mitään muuta tulkintaa, kuin että toivot muutamalle seuralle konkurssia? Tai niin, että se olisi hyväntahtoista "kokonaiskuvaa" mitä usein käytät terminä.
Vastasit itse osin jo kysymykseesi. Eli kokonaiskuva ja yhteinen hyvä. Tuota näkemystä olen kyllä perustellut. Sinä et sitä kiihtymykseltäsi vain aikanaan huomannut. Etkä ymmärrä nytkään.
Minun osaltani tämä on tässä. Kuten yllä jo mainittiin, niin sinun kanssa keskustelu ei johda mihinkään. Oli sitten kyse kaukalon sisäisistä taikka ulkopuolisista asioista, niin keskustelu kanssasi johtaa joka_vitun_kerta siihen, että kun puhun aidasta niin alat tarinoimaan aidanseipäästä.
Tämä se haaste on. Minä näen asian vain ihan päinvastoin. Sinä et ymmärrä näkemyksieni kokonaisuutta, tai siis minä en niitä sinulle osaa tarpeeksi selvästi ilmaista. Jäät kiinni aina samoihin yksityiskohtiin, eikä asia etene isolle tasolle.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tälle jotain muutakin lähdettä kuin McTorso?
Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Muistan hyvin tuon toiveen 2-3 seuran konkurssiin menosta ja myös sen että vaikka nimiä ei taidettu mainita, oli toivelistalla Jukurit, Sport ja vapaavalintainen kolmas tylsä seura kun KooKoo oli näyttänyt kauden verran lupaavampia peliotteita. Ennen KK:n Ahokkaan aikakautta tuossa tilalla oli suoraan 3 eikä tarvinnut paljoa miettiä mitä ne kolme olisi. Syinä oli tarjottu kaikenlaista, mutta päällimmäisenä välittyi mielikuva että noista halutaan eroon koska ovat ihan paskoja ja paljon kivempaa olisi kun joka pelissä olisi vastassa HIFK tai Tappara. @McTorso n viestinnästä on siis välittynyt erittäin vahva inho nousijajoukkueita kohtaan ja samoin tietynlainen elitismi että ei tuommoisten kanssa haluta ja tästä kun on sitten huomauteltu (varmasti vihaisinkin sanankääntein esimerkiksi niissä tapauksissa missä sille huomauttelijan omalle tiimille on toivottu konkurssia kun pilaa sarjan) niin vastauksena on ollut järjestään että ei ole tarkoitus ketään sorsia eikä missään nimessä olla elitisti eikä sinänsä ole edes mitään seuraa tarkemmin identifioitu mistä pitäisi päästä eroon jotta sarja olisi kiintoisampi ja elinkelpoisempi ja kyllä sille tippujallekin olisi varmasti terveellistä hakea vauhtia alempaa tai konkurssista kun on se onnistunut Kärpiltäkin.

Ero ensimmäisen viestin ja sitä selittävien viestien koetussa hengessä (ja melko usein kirjallisessa sanomassakin) on siis merkittävä ja aiheuttaa varmasti ristiriitaista suhtautumista jatkossakin. Suosittelisin siis että jos ei halua että tyhmät seurat ajettaisiin konkurssiin tai jopa ettei semmoisia tyhmiä seuroja varsinaisesti ole edes, niin kannattaisi panostaa jo siihen ensimmäiseen viestiin. Kuitenkin melko usea kanssapalstalainen on tulkinnut sen päinvastoin tai vähintään hyvin erilailla kuin mitä selittävien viestiesi perusteella on tarkoitettu.

Konkurssista nousun helppoudesta voi ottaa mallia Espoosta, maan vauraimmalla talousalueella kuvittelisi olevan vähän periferioita helpompaa eikä ihan hirveän helppoa se sitten ole sielläkään. Enkä ole kuullut raportteja siitäkään miten nimekkään seuran ilmestyminen Mestikseen olisi sarjatasolla operoimisen rahoittemisesta tehnyt yhtään aiempaa helpompaa. Jos nyt vaikka Jukurit menisi konkurssiin, niin vaikea nähdä minkäänlaisen ammattimaisemman sarjakiekon pelaamista Mikkelistä kuin näytösotteluissa siltä varalta että joku haluaa hyödyntää liigatason jäähallia. Mestikseen saakka voisi varmaankin uuden seuran saada, mutta se on paikkakunnalla pelattu läpi ainakin siinä määrin että hankala nähdä kovin vakavaraisen taustaryhmän lähtevän seuraa synnyttämään. Samaa veikkaan perinteisemmillekin seuroille, esim. JYPin nousu tuhkista vaatisi käytännössä ex-pelaajien innostumista rahoittamaan ja pyörittämään kiekkoseuraa eikä se tunnetusti ole mitenkään automaatio autuuteen.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun tässä väännössä, niin tämä on kyllä sangen huvittava ilmiö. Laitetaan joku nimimerkki ignoreen, jopa kerrotaan asiasta julkisesti, ja sitten ollaan kuitenkin hyvin perillä ignoressa olevan kirjoittajan tuotannosta.

Eihän tämä aiheeseen mitenkään liity mutta oli pakko päästä ääneen ihmettelemään kun on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tämä asia. Siis ihan yleisesti, ei kohdistu vain yhteen nimimerkkiin. Eikä täällä toisaalta liikaa ketjun aiheeseen muutenkaan ole viime aikoina osuttu.
Näin toimivilla nimimerkeillä kyseessä ei ole aito halu selkeyttää keskustelun seuraamista ignore -toiminnolla.Kyseessä on halu alentaa keskustelukumppania tyyliin:”Olet sellainen, jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä.”

J

Just-Ice-Hockey

Millä sanalla sinä kuvaisit ihmistä, joka on täysin vailla empatiaa? Minusta psykopaatti on ihan hyvä. Muitakin varmasti löytyy. Tuskin kuitenkaan kovin positiivista diagnoosia on luvassa.

Ei tämä kyllä näin toimi. Psykopatia on luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sen piirteitä ovat mm. lipevyys, itsekeskeisyys ja empatian puuttuminen. Kun nyt olet täällä useampaan otteeseen uhriutunut siitä, että sinua on kutsuttu psykopaatiksi, niin ole ystävällinen ja osoita se lähde, josta ilmenee, että empatian täydellinen puuttuminen = psykopaatti.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.

Minä kuvaisin täysin vailla empatiaa olevaa ihmistä sanalla empatiakyvytön. Varsinkin asiayhteyksissä, missä ei ole tarvetta pohtia mitään vakavan persoonallisuushäiriön olemassa oloa. Tuskin kaikissa tilanteissa, missä jonkun väitetään olevan vailla empatiaa, tarvitsee oikeasti mitään diagnooseja lähteä tekemään.

Tämä vahva offtopikki tässä ketjussa on osaltani tässä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tämä kyllä näin toimi. Psykopatia on luonnehäiriö, jota voidaan mitata luotettavasti. Sen piirteitä ovat mm. lipevyys, itsekeskeisyys ja empatian puuttuminen. Kun nyt olet täällä useampaan otteeseen uhriutunut siitä, että sinua on kutsuttu psykopaatiksi, niin ole ystävällinen ja osoita se lähde, josta ilmenee, että empatian täydellinen puuttuminen = psykopaatti.
Et vastannut kysymykseen vaan esitit vastakysymyksen. Jännä tapa koittaa käydä keskustelua. Vastaan nyt kuitenkin kysymykseesi ja samalla toivon, että sinä vastaat minun kysymykseen.

Minä kuvaisin täysin vailla empatiaa olevaa ihmistä sanalla empatiakyvytön. Varsinkin asiayhteyksissä, missä ei ole tarvetta pohtia mitään vakavan persoonallisuushäiriön olemassa oloa. Tuskin kaikissa tilanteissa, missä jonkun väitetään olevan vailla empatiaa, tarvitsee oikeasti mitään diagnooseja lähteä tekemään.

Tämä vahva offtopikki tässä ketjussa on osaltani tässä.
Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.

J

Just-Ice-Hockey

Ehkä tässä astuu nyt kuvaan ammattini tuoma suoraviivaisuus. Ihminen täysin vailla empatiaa, on sen verran vahva ilmaus, että halusin siihen suoraviivaisesti puuttua, ja kyllä psykopaatit eivät tunne empatiaa. Tästä lohkesi tuo yksinkertaistaminen osaltani. Toki diagnoosin oirekuvaus on paljon moninaisempi. Tiedän työni vuoksi erittäin paljon psyykkisistä, neurologisista sekä neuropsykiatrisista haasteista, joiden kanssa osa ihmisistä kamppailee. Tiedän myös erittäin paljon niiden kokonaisvaltaisista sukupolvia ylittävistä vaikutuksista ihmisten elämään. Kuitenkin kaksi korkeakoulututkintoa ja yi kahdenkymmenen vuoden työkokemus. Ei minua tarvitse tässä asiassa opastaa.

Eli uhriuduit ja laitoit sanoja toisen kirjoittajan suuhun?

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli uhriuduit ja laitoit sanoja toisen kirjoittajan suuhun?
Asian voi varmasti nähdä noinkin. Minä näen asian niin, että nostin esille taustaa ja selvensin asiaa. Lopputulemana, ikävä kyllä, uhriutumista tapahtui. Minulla ei moista vaivaa kuitenkaan ole.

J

Just-Ice-Hockey

Asian voi varmasti nähdä noinkin. Minä näen asian niin, että nostin esille taustaa ja selvensin asiaa. Lopputulemana, ikävä kyllä, uhriutumista tapahtui. Minulla ei moista vaivaa kuitenkaan ole.

Kaikesta, itse esiintuomastasi, asiantuntemuksestasi huolimatta väität täällä ihmisten kirjoittavan sinusta jotain mitä he eivät todellisuudessa ole kirjoittaneet. Ja tällainen nimimerkki haluaa täällä oikoa väärinkäsityksiä ja vääristelyjä. Anna mun kaikki kestää.

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Oot oikeassa. Sorruin vilkuilemaan ketjua, kun kurkin asiallista luettavaa. Pitää laittaa täppä päälle.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Saisko tänne välillä vaikka Ässät - Lukko tai Ilves - Tappara vääntöä Torsokeskustelun sijaan?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Ignoressa olevien viestejä tulee joskus luettua, koska muuten ei tiedä mistä puhutaan. Olen omien laskujeni mukaan kommentoinut Torson viestejä parin vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Uskoakseni hän on tuossa ajasssa kirjoittanut tuhansia viestejä sellaisissa ketjuissa, mitä luen aktiivisesti. Käytännössä nämäkin viisi kertaa ovat menneet siten, että olen jättänyt yhden kommentin, enkä ole sen jälkeen enää piilotettuja viestejä kyseisessä ketjussa lukenut. Niin tälläkin kertaa. Tarkoituksena on yrittää herätellä ignoressa olevaa käyttäjää, mutta pitäisihän minun jo ymmärtää, että Torson tapauksessa se on täysin turhaa. Omaa tyhmyyttäni erehdyn välillä heittämään kommenttia.

Voin ihan suoraan myöntää, että kyseinen nimimerkki on päässyt allekirjoittaneen ihon alle. Siksi se ignore on pitänyt laittaa, kun yritän suojella omaa terveyttäni.

Viimeksi muokattu:

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ignoressa olevien viestejä tulee joskus luettua, koska muuten ei tiedä mistä puhutaan. Olen omien laskujeni mukaan kommentoinut Torson viestejä parin vuoden aikana ehkä viisi kertaa. Uskoakseni hän on tuossa ajasssa kirjoittanut tuhansia viestejä sellaisissa ketjuissa, mitä luen aktiivisesti. Käytännössä nämäkin viisi kertaa ovat menneet siten, että olen jättänyt yhden kommentin, enkä ole sen jälkeen enää piilotettuja viestejä kyseisessä ketjussa lukenut. Niin tälläkin kertaa. Tarkoituksena on yrittää herätellä ignoressa olevaa käyttäjää, mutta pitäisihän minun jo ymmärtää, että Torson tapauksessa se on täysin turhaa. Omaa tyhmyyttäni erehdyn välillä heittämään kommenttia.

Voin ihan suoraan myöntää, että kyseinen nimerkki on päässyt allekirjoittaneen ihon alle. Siksi se ignore on pitänyt laittaa, kun yritän suojella omaa terveyttäni.
Jep. Ja vaikka laitat jonkun nimimerkin ”ignoreen”, nimimerkille vastaavat tulevat vastaan. No, elämässä on isompiakin murheita ja mikäs minä olen muiden kirjoitelmia dissaamaan!

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Jokereiden tilanne on poikkeuksellinen. Ihmettelen teitä, jotka ette sitä näe. Jokerit ei tipahtanut pois Liigasta. Jokerit ei ajautunut konkurssiin. Se siirtyi pelaamaan isompaan sarjaan ja maksoi siitä Liigalle. Pudonneet joukkueet ja talousongelmien vuoksi pudonneet ovat asia erikseen.
Konkurssi kypsä seura ostettiin pois.
Toki liigan kannalta hyvä, että Jokerit eivät menneet konkurssiin liigaseurana mutta se olisi ollut tuolla tahdilla edessä.

Kärpät nousi aikanaan pelaamalla, kuten piti. Kiekko-Espoo voi tehdä saman, jos sille annetaan siihen mahdollisuus. Toki oikeudenmukaisuuden nimissä Kiekko-Espoo on nostettava, jos se täyttää kriteerit , kuten Sport, KooKoo ja Jukurit aikanaan. Toivon ennen tätä isompaa muutosta sarjajärjestelmään.
Kärpät nousi kun liiga halusi nostaa Kärpät.
Koko muu Suomi tiesi, että Kärpät nousevat jos onnistuvat pääsemään viimeiseen vaiheeseen karsinnoissa.
Asia, jota ei ole vieläkään Oulussa tunnustettu mutta muualla se on tiedetty jo yli 20v.
Eli Kärpät ei eroa noista muista mitenkään oikeasti pelasivat vain yhden ylimääräisen sarjan kun Pelicansin riveissä asia jo tiedettiin.

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Kärpät nousi kun liiga halusi nostaa Kärpät.
Koko muu Suomi tiesi, että Kärpät nousevat jos onnistuvat pääsemään viimeiseen vaiheeseen karsinnoissa.
Asia, jota ei ole vieläkään Oulussa tunnustettu mutta muualla se on tiedetty jo yli 20v.
Eli Kärpät ei eroa noista muista mitenkään oikeasti pelasivat vain yhden ylimääräisen sarjan kun Pelicansin riveissä asia jo tiedettiin.

Kannattaa tutustua Kärppien historiaan tuon nousun osalta... Aika raakoja pettymyksiä koettiin ennen tuota nousua. Pelillisesti ja taloudellisesti Kärpät oli liigakelpoinen jo aiemmin.

Toki nousuvuonna se oli salattu totuus että sekä Pelicans että Kärpät pelaa liigaa. Silti, Kärpät voitti sen sarjan.

12+12 olisi se ideaali omasta mielestä, saataisiin laadukas liiga ja laadukas mestis. Ja siihen urheilulliset karsinnat. Jokerit ehdottomasti takaisin, jos näin päättävät tehdä.

Suosikkijoukkue
KK
Mestis seurat varmaan arvostaisi jos sarjat "avattaisiin" vain sitä varten, että Jokerit voisi nousta parissa vuodessa Liigaan.

Ite ottaisin Jokerit mielelläni takaisin Liigaan, kunhan omistusjärjestelyt saadaan säädettyä sellaisiksi, että Venäläisen rahan osuus pienenee huomattavasti.
Kyllä ne avataan myös, kun Espoo saa pakettinsa kuntoon. Jokerien paluu Liigaan kuulostaa kyllä utopistiseltä, mutta eikö tuo nyt olisi koko Liigan etu?

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa.... näyttää siltä, että vihdoinkin korona ei rajoita enää Liigaa kuin vähän alkuun katsojamäärissä ja päästään pelaamaan oikeasti mestaruudesta sitten HPK:n huikena kauden lopetuksen. HIFK on laittanut vivut siihen asentoon, että moni huutaa uusia jakoja, mutta me petetään aina...

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Jokaiseen työpaikkaan mahtuu ihmisiä jotka ei tule toistensa kanssa toimeen. Meillä kaikilla on jonkunlainen kokemus kyseisestä tilanteesta, jos ei ihan omakohtaista ni ainakin vierestä nähneenä. Se vaikuttaa tottakai työpaikan ilmapiiriin alalla kuin alalla, mutta mites jääkiekkojoukkueessa jossa ollaan ihan erilailla vielä tiivis porukka päivittäin? Jos kopissa on kaksi persoonaa jotka ei voi sietää toisiaan mitenhä toi tilanne ratkaistaan? Onko nää niitä sopimuksenpurkuhommia joita joskus tulee yllättäin vai onnistuukohan valmennuksen ja muiden avulla kausi tai useampikin viedä läpi näin? Tuskin samaan ketjuun ainakaan laitetaan.

Onko yleisessä tiedossa pelaajia jotka ovat olleet samassa joukkueessa mutta eivät minkäänlaisissa väleissä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy