Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 517 149
  • 11 623

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisivat kyllä voineet kaikissa käyttää samaa taustaa tai sitten jokaisella seuran omaa hallia, nyt kun taustana on osalla tuo harmaa vakiokuva ja osalla taas värikkäämpi tausta. Samoin olisi voinut vakioida että käytetäänkö pelitilanne- vai poseerauskuvaa. Muutama kansi on ihan tyylikäs (esim Jokerit) mutta kyllähän nämä kokonaisuutena aika hutaisten tehdyltä vaikuttaa.
 

Porttivahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit
Näiden myötä tästä tullee vielä mielenkiintoista. Toivottavasti nähdään..krhm...draamaa ja rytinää. Ja jyrähdyksiä.

Jyrähtely on kiekkorintamalla niin massaa. Nybondaskin jyrähteli Iltasanomalehdessä. Voisiko joku vaihtelun vuoksi ja silkkana hämäyksenä piipittää lehtiotsikoissa?

Jokainen voi päätellä itse kuinka paljon seura menettää rahaa jo lipputuloissa Jokereiden siirtyessä KHL jäille. Lisäksi tulevaisuudessa tuskin tulee olemaan tv-sopimustaan yhtä arvokas mitä se on tällä hetkellä. Seuroille taloudellisesti Jokereiden lähtö tekee loppujenlopuksi melkoisen loven joukkueiden lompakkoihin, valitettavasti.

Tuosta puuttuu looginen ajattelu.

Ei niitä Jokereita sinne mennä katsomaan, vaan mennään katsomaan lätkää. Okei, käynhän mäkin aina joskus pk-seudun joukkuieiden kotipeleissä vastustajien takia, mutta tuskin se nyt ihan noita eroja selittää. Vierasfanit oma lukunsa.

Varmasti jokerifaneja asuu muissakin kaupungeissa, mutta silti ne muiden jengien fanit käyvät jatkossakin katsomassa niitä pelejä. Vastustaja kun valitaan sillä perusteella koska itselle sopii, ja ehkä otetaan joukkue joka pelaa laadukasta kiekkoa, jonka kanssa sarjataulukossa on tiukkaa tai (kuten viime syksyn Jokerit) joissa on kiinnostavia yksilöitä. Aktiivifanit ovat eri juttu, mutta uskollisimmat olisivat siellä vaikka Suomi-sarjassa.

Viisinkertainen 13 joukkueen sarja, niin pelejä tulisi ihan yhtä paljon. Lipputulomenetykset olisivat max. tuhannen katsojan luokkaa, pl. HIFK.
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melkoista amatöörien puuhastelua nuo kannet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Kyllä on saatu tyylittömän näköisiä pökkelöisiä kansia aikaiseksi. Katsokaa tuota valtavaa panostusta mikä Ässienkin kansikuvassa näkyy: EA:n lähettämään valmiiseen pohjaan on vain suoraan kopioitu joku geneerinen kuva Mestaruusjuhlista. Tämä nyt ei toisaalta yllättänyt, täällä meillä kun kaikki tehdään aina hutaisten vasurilla.

SM-liigan uusi nimi ja logo muuten julkistetaan lähipäivinä!
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
SM-liigan uusi nimi ja logo muuten julkistetaan lähipäivinä!

Kellään palstalaisella hajuakaan, onko odotettavissa "FHL" Ruotsin malliin vai mahdollisesti "Atria-liiga" tai jokin muu vastaava nimihirviö? Tämä on mennyt ainakin itseltä ihan ohi.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Jos SM-liiga vaihtaa nimeä niin pelkään, että nimi on jotain tällaista: Kotipizzaliiga, Soneraliiga, if-liiga jne.
 

Kippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma "suosikki" sponsorinimeksi olisi kyllä Valio-Liiga. Sitten vielä Isomäki Big Mac -areenaksi niin voidaankin kuolla onnellisina.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joku Wunderbaum-liiga on varmaan todennäköinen, mutta hieno nimi olisi "VW-liiga. Das Auto."
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kellään palstalaisella hajuakaan, onko odotettavissa "FHL" Ruotsin malliin vai mahdollisesti "Atria-liiga" tai jokin muu vastaava nimihirviö? Tämä on mennyt ainakin itseltä ihan ohi.

Uusi markkinointijohtaja, Joni Vesalainen, kertoi, että hänen ensimmäinen tehtävänsä on hankkia liigalle nimisponsori. Tuskin on siis tulossa mitään FHL:ää vaan "SM" väistyy jonkun firman nimen tieltä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kyllä se aika halvan kaiun saa mikäli liigan nimeksi laitetaan joku Intrum Justitia-liiga tai jonkun muun sponsorin mukaan nimetty liiga. Minkähän verran tuollainen sopimus yrityksille maksaisi. Saako tämä yritys vaikuttaa liigan kehitykseen ja päätöksiin millä tavalla? Ei sitä ainakaan kannata kalliilla ostaa näkyvyyttä joka voi olla yhtä negatiivista kuin mitä SM-liigan hallitus on itselleen hankkinut?
 
No eihän se nyt voi olla todellista, että liigan nimeksi laitetaan sponsorin nimi? Kyllä pääsponsori saa muullakin tavoin ihan varmasti näkyvyyttä, eikä tarvitse liigan nimen kanssa alkaa sohlaamaan. Vetää vähän muoviseksi, enemmänkin kuin kaiken maailman Energia areenat, HK-areenat ja sun muut Hartwallit. Poikkeuksena toki se, että Jaffala toimii nimenä ja käsitteenä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se aika halvan kaiun saa mikäli liigan nimeksi laitetaan joku Intrum Justitia-liiga tai jonkun muun sponsorin mukaan nimetty liiga.
...

Minä en näe tuossa mitään ongelmaa. Euroopan suurista jalkapallosarjoista esim. Valioliigalla, La Ligalla ja Serie A:lla on nimisponsorit. Ainakaan minulle liigan virallisella nimellä ei ole mitään väliä.
 
Minä en näe tuossa mitään ongelmaa. Euroopan suurista jalkapallosarjoista esim. Valioliigalla, La Ligalla ja Serie A:lla on nimisponsorit. Ainakaan minulle liigan virallisella nimellä ei ole mitään väliä.

Samaa mieltä. Olen jopa joskus ihmetellyt että sellaista ei ole, koska tuo olisi ehdottomasti liigan kannalta järkevää. Jokapäiväisissä keskusteluissa Englannissa asuessani, puhuttiin kuitenkin aina valioliigasta ilman sponsorinimeä, joten ei tuota edes huomannut muuta kuin virallisissa yhteyksissä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Samaa mieltä. Olen jopa joskus ihmetellyt että sellaista ei ole, koska tuo olisi ehdottomasti liigan kannalta järkevää. Jokapäiväisissä keskusteluissa Englannissa asuessani, puhuttiin kuitenkin aina valioliigasta ilman sponsorinimeä, joten ei tuota edes huomannut muuta kuin virallisissa yhteyksissä.

No mä olen kyllä varma, että se Sponsori ei lämpimikseen osta sitä nimeä. Eihän silloin saisi näkyvyyttäkään. Lisäksi uutisissa ja muissa lienee kuitenkin parempi käyttää sen liigan nimeä jossa pelataan. Kyllä se olisi huvittavaa kun tulosruudussa näytettäisiin koosteita VMP-liigasta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Samaa mieltä. Olen jopa joskus ihmetellyt että sellaista ei ole, koska tuo olisi ehdottomasti liigan kannalta järkevää. Jokapäiväisissä keskusteluissa Englannissa asuessani, puhuttiin kuitenkin aina valioliigasta ilman sponsorinimeä, joten ei tuota edes huomannut muuta kuin virallisissa yhteyksissä.

Sama täällä. Itseäni ei haittaa pätkääkään, jos lähetyksen alussa ja ottelukoosteissa vilahtaa vähän jotain sponsorin nimiä, kuten Valioliigassa.

Sama koskee jotain pelaajahaastattelujen taakse sijoitettavia pahviseiniä. Who cares.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuosta puuttuu looginen ajattelu.

Joku tuossa jo aiemmin laskeskeli, että lähes jokaisella joukkueella oli keskiarvoa enemmän katsojia Jokerien pelatessa. Syyn ja seurauksen yhteyttä miettiessä voisi hyvin nostaa esille ajatuksen siitä, että Jokerit kiinnostaa enemmän myös maakunnissa.

Oli tuo harhaa tai ei, niin TV-rahojen osalta siirto ei nyt ainakaan helpota liigan asemaa.

Ensinnäkin, Jokerit on yksi liigan seuratuimmista joukkueista jo pelkästään kotikannattajilla mitattuna. Myös markkina-alue, vaikkakin alueella on kilpailijoita, on Suomen suurin. Itse epäilen vahvasti, että jo jokerikannattajien suuren määrän takia Jokerit on eniten tuloja (yksittäisottelut, sarjakortit, kausarit) tuova joukkue HIFK:n kanssa. Ei Nelonen harrasta hyväntekeväisyyttä, heille tuo on liiketoimintaa. Kun yksi eniten rahaa sisään tuova joukkue lähtee, vähenee myös intressit iskeä ulos rahaa entiseen malliin. Jos tuo ei vaikuta rahoihin, täytyy Nelosen operoida melko mukavilla katteilla.

Lisäksi siirrolla on myös toinen vaikutus. Kuinka moni firma haluaa isolla rahalla ja pitkällä sopparilla naittautua yhteen liigan kanssa, jonka rahalehmien siirto muualle voi tapahtua nopeastikin? Kyllä ainakin itse miettisin kahdesti esimerkiksi viiden vuoden sopparia jos takuita TPS:n, HIFK:n, Tapparan ja Kärppien pysymisestä liigassa ei ole. Vaihtoehtoina olisivat lyhyempi soppari, vähemmän rahaa tai melko muhkeat klasuulit "irtautumisten" varalta.

Ei mikään taho televisoi liigaa vain televisioidakseen Suomen korkeinta sarjatasoa. He televisioivat (ja maksavat siitä) liigaa saadakseen itse näkyvyyttä ja rahaa. Jos näkyvyys laskee potentiaalisten asiakkaiden siirtyessä seuraamaan toisia liigoja tai jopa lajeja, laskee myös televisioivan tahon kyky maksaa entisiä summia ilman persnettoa.
 

Handyy

Jäsen
Joku tuossa jo aiemmin laskeskeli, että lähes jokaisella joukkueella oli keskiarvoa enemmän katsojia Jokerien pelatessa. Syyn ja seurauksen yhteyttä miettiessä voisi hyvin nostaa esille ajatuksen siitä, että Jokerit kiinnostaa enemmän myös maakunnissa.
Toki, mutta pitkällä aikavälillä tarkisteltuna HIFK on kiinnostanut enemmän ja yleisökeskiarvot HIFKin vieraillessa ovat olleet parempia. Eli ei kuitenkaan se kiinnostavin seura ole poistumassa maksavan yleisön mielipiteen mukaan, joskin tietysti Jokerit on tuonut yleisöä enemmän kuin keskivertoseura.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä veikkaan että sarjastamme tulee Lidlga. Lidl on tyytymätön asemaansa ikuisena pronssimitalistina, ja yrittää tällä liikkeellä päästä kauppaketjujen eliittiin!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Slovakia vs Kazakstan
  • 1.20
  • 7.50
  • 9.00
Suomi vs Iso-Britannia
  • 1.03
  • 17.00
  • 30.00
Latvia vs Ranska
  • 1.93
  • 4.10
  • 3.20
Tanska vs Kanada
  • 15.00
  • 10.00
  • 1.10
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös