Kyllä. Koko Yle on paskaa, koska joku tuottaja on tehnyt virhearvion. Vitun Yleverot! Nyt lähdetään polttamaan pasilaan renkaita, oppiipahan viherhihhulit olemaan ihmisiksi.
Eli myrsky vesilasissa.
Kyllä. Koko Yle on paskaa, koska joku tuottaja on tehnyt virhearvion. Vitun Yleverot! Nyt lähdetään polttamaan pasilaan renkaita, oppiipahan viherhihhulit olemaan ihmisiksi.
Eli myrsky vesilasissa.
Näkyvät DNA:n verkossa, ei Digitan. Digitan ulkomaiset monopoliriistäjät vetivät hinnat niin pilviin, että sille piti saada kilpailua. DNA käyttää yksitaajuusverkkoa pienillä lähettimillä kännykkämastoissa niinkuin digi-telkkarilla pitääkin. Pieni miinus on alueuutisten puute.
Tästä muuten pitikin tulla eilen ihmettelemään että mitäs helvettiä, kun vitosen hd:n paikalla näkyi ruutu joka kertoi ettei DNA tarjoa enää HD kanavia antenniverkossa. Tarkoittaako tämä että osa kanavista häviää antennitalouksilta, vai mikä on homman juju? Olen kyllä ihmetellyt etenkin maikkarin harjoittamaa SD laadun pakottamista, etenkin urheilulähetyksiä katsoessa tuo on silkkaa vittuilua (tai toki yrittävät jonkun euron saada rahastettua HD kanavapaketista, mutta luulen imagohaitan olevan mahdollisia hyötyjä suurempi. Sinänsä asiakkaille vaan hyvää palvelua ettei don tamia ikkunaverhoihin pukeutuneena pääse näkemään ilman eri maksua).Päivitystä tähän tilanteeseen. DNA pisti näköjään pillit pussiin antenni-tv:n kanssa ja myi maksu-tv asiakkaansa Digitalle ja purkaa VHF-lähetysverkkonsa. Samalla markkinaoikeuteen mennyt valitus raukeaa (vai tuliko siitä jopa päätös) ja DVB-T2 siirtymä tapahtuu 1.4.2020. Sen jälkeen SD-kanavat vaihtuvat HD-laatuun ja vanhat telkkarit ja digiboksit lakkaavat toimimasta.
Päivitystä tähän tilanteeseen. DNA pisti näköjään pillit pussiin antenni-tv:n kanssa ja myi maksu-tv asiakkaansa Digitalle ja purkaa VHF-lähetysverkkonsa. Samalla markkinaoikeuteen mennyt valitus raukeaa (vai tuliko siitä jopa päätös) ja DVB-T2 siirtymä tapahtuu 1.4.2020. Sen jälkeen SD-kanavat vaihtuvat HD-laatuun ja vanhat telkkarit ja digiboksit lakkaavat toimimasta.
Kun minulla näkyy nyt kanavapaikalla 24 nelosen HD-lähetys, niin olen oletettavasti (IS-jutun mukaan) Digitan verkossa ja asiat pysyy näin jatkossakin. Ymmärrykseni mukaan.
Maksukanavia en ole enää vuosiin ostanut, joten hintojen muutokset ei pahasti kirpaise.
Edit. Kysytään nyt sen verran.. Alueelle jossa asun myydään nyt tarjoushintaan kuituverkkoa (omakotitalo). Kannattaako nyt tuollainen 1500€ siihen sijoittaa?
Näköjään vanhojen puhelinlankojen kauttakin pääsee kovempaa, vaikka monta vuotta Elisa väitti minulle, että 10Mb on maksimi. Kehitys kehittyy.
Tämä oli tietysti yksittäistapaus, eikä varsinaisesti vastaus sinun kysymykseen.
Minulle maanantai-illat ovat tarjonneet mielenkiintoisia historia-dokumentteja. Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).minulle ei syksyn maanantai- illat tarjonneet ikinä mitään,
Aihe oli kiinnostava, mutta sen alleviivaava ja hehkuttava tyyli närästi. Ja vartin välein tuli koostetta mitä on tehty ja mitä jännää on vuorossa seuraavaksi. Oliko ohjelma alkujaan amerikkalaisille mainoskanaville tehty? Ehkä olen vain alle nelikymppisenä vanha kalkkis ja kanavataistossa mennään kanavasurffareiden ehdoilla?Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).
Näin yleisellä tasolla. Yle tuottaa mahtavaa sisältöä etenkin ajankohtaisohjelmissa ja dokumenteissa.Itse koen saavani erinomaisen vastineen rahalle joka menee Ylen ylläpitoon. Erittäin hyviä dokumentteja, urheilulähetyksiä ja joskus mutta harvoin hyvähköä viihdettäkin.
Hyvin kyllä kiteytit minunkin ajatuksia sarjasta. Meinasin vähän arvostella sarjaa mutta en keksinyt miten sen sanoisin ja sitten tuli muuta menoa. Aihe on kyllä mielenkiintoinen mutta sarjaa olisi sitä voinut tiivistää kunnolla. Sarja ei ole ns. BBC:n laatua vaan vaikutti todellakin joltain amerikan hutulta. Seinämaalaustenkin seksiaktit oli blurrattu (niin amerikkalaisen oloinen ratkaisu). Sarja oli kyllä jonkun brittiyhtiön tekemä.Aihe oli kiinnostava, mutta sen alleviivaava ja hehkuttava tyyli närästi. Ja vartin välein tuli koostetta mitä on tehty ja mitä jännää on vuorossa seuraavaksi. Oliko ohjelma alkujaan amerikkalaisille mainoskanaville tehty? Ehkä olen vain alle nelikymppisenä vanha kalkkis ja kanavataistossa mennään kanavasurffareiden ehdoilla?
Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia. Joo, siellä täällä on vähän kokeellisempaa musaa, mutta yleisesti ottaen aika samaa kun NRJ:llä tai Loopilla. Miksi tällainen kanava täytyy rahoittaa julkisista varoista?
Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia. Joo, siellä täällä on vähän kokeellisempaa musaa, mutta yleisesti ottaen aika samaa kun NRJ:llä tai Loopilla. Miksi tällainen kanava täytyy rahoittaa julkisista varoista?
Tiedän olevan kysyntää musiikkikanavalle, jossa juontajat eivät ala nauraa omille vitseilleen reilusti ennen punch linea
Mitä nyt jokusen kerran YleXää olen viime aikoina kuunnellut, niin juuri tuotahan erityisesti ne aamuheebot harrastavat.
Luulevat kai olevansa jotain köyhän miehen jaajoja.
Minulle maanantai-illat ovat tarjonneet mielenkiintoisia historia-dokumentteja. Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).
Olen kyllä vahvasti eri mieltä tästä.Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia.
Mietimme tässä kollegoiden kesken, että Ylen luontodokumenttien selostaja on kuulostanut samalta "niin kauan kuin minä muistan" eli ikuisesti. Ja totta tosiaan, Jarmo Heikkinen s. 1950 työskenteli Yleisradiossa vakituisesti vuosina 1973–2010 ja on myöhemminkin jatkanut dokumenttien selostamista ja ohjelmien toimittamista.
Kunnioitettava työura. Saa nähdä pystytäänkö hänet joskus korvaamaan ilman, että kansa ryntää barrikadeille ja maassa puhkeaa avoin kapina.
Kyllä, Jarmo Heikkinen on selostanut Avaraa luontoa vuodesta 1984 alkaen, ja selostaa edelleen. Ääni ei kuulosta melkein seitsemänkymppisen ukon ääneltä.Siis tämä kaveriko oli esimerkiksi Avara Luonto-ohjelman ääni? Sitä tuli kyllä katseltua ja kuunneltua pikkujannuna joka kerta, ja hyvin miellyttävä oli kuunnella.