Yleisradio Oy – YLE

• 774 246
  • 6 024

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Kyllä. Koko Yle on paskaa, koska joku tuottaja on tehnyt virhearvion. Vitun Yleverot! Nyt lähdetään polttamaan pasilaan renkaita, oppiipahan viherhihhulit olemaan ihmisiksi.

Eli myrsky vesilasissa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä. Koko Yle on paskaa, koska joku tuottaja on tehnyt virhearvion. Vitun Yleverot! Nyt lähdetään polttamaan pasilaan renkaita, oppiipahan viherhihhulit olemaan ihmisiksi.

Eli myrsky vesilasissa.

Turhaa uhriutumista.

En sanoisi, että myrsky vesilasissa. Ei ole mitään myrskyä. Eikä vesilasia. On vaan huonosti uhrin kannalta tehty ohjelma, josta raiskauksen uhri ei ole YLE:n mukaan tarkoituksellisesti tunnistettavissa normaalin ihmisen toimesta. Eli toisin sanoen on tunnistettavissa. Ei se näin voi mennä ilman, että mitään seuraa.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Eli myrsky vesilasissa.

"Ylen rahoja käytetään väärin" ei poista sitä tosiasiaa, että niitä käytetään myös oikein.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Näköjään jo satanut persujen laariin, hymiö.

On tuo aika käsittämättömän kokoinen munaus, kun useiden käsien kautta tuo tuotanto ja päätökset kuitenkin menee.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jammu Siltavuoren selittelyt jätettiin aikanaan pois ko. rikoksista kertovasta ohjelmasta. Lateli paskaa siitä, kuinka 8-vuotiaat tytöt väkisin tulivat hänen autoonsa eivätkä lähteneet pois. Tämänkaltaisia päätöksiä kannattaa tuottajan/ohjaajan/tiimin joskus tehdä.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näkyvät DNA:n verkossa, ei Digitan. Digitan ulkomaiset monopoliriistäjät vetivät hinnat niin pilviin, että sille piti saada kilpailua. DNA käyttää yksitaajuusverkkoa pienillä lähettimillä kännykkämastoissa niinkuin digi-telkkarilla pitääkin. Pieni miinus on alueuutisten puute.

Päivitystä tähän tilanteeseen. DNA pisti näköjään pillit pussiin antenni-tv:n kanssa ja myi maksu-tv asiakkaansa Digitalle ja purkaa VHF-lähetysverkkonsa. Samalla markkinaoikeuteen mennyt valitus raukeaa (vai tuliko siitä jopa päätös) ja DVB-T2 siirtymä tapahtuu 1.4.2020. Sen jälkeen SD-kanavat vaihtuvat HD-laatuun ja vanhat telkkarit ja digiboksit lakkaavat toimimasta.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Päivitystä tähän tilanteeseen. DNA pisti näköjään pillit pussiin antenni-tv:n kanssa ja myi maksu-tv asiakkaansa Digitalle ja purkaa VHF-lähetysverkkonsa. Samalla markkinaoikeuteen mennyt valitus raukeaa (vai tuliko siitä jopa päätös) ja DVB-T2 siirtymä tapahtuu 1.4.2020. Sen jälkeen SD-kanavat vaihtuvat HD-laatuun ja vanhat telkkarit ja digiboksit lakkaavat toimimasta.
Tästä muuten pitikin tulla eilen ihmettelemään että mitäs helvettiä, kun vitosen hd:n paikalla näkyi ruutu joka kertoi ettei DNA tarjoa enää HD kanavia antenniverkossa. Tarkoittaako tämä että osa kanavista häviää antennitalouksilta, vai mikä on homman juju? Olen kyllä ihmetellyt etenkin maikkarin harjoittamaa SD laadun pakottamista, etenkin urheilulähetyksiä katsoessa tuo on silkkaa vittuilua (tai toki yrittävät jonkun euron saada rahastettua HD kanavapaketista, mutta luulen imagohaitan olevan mahdollisia hyötyjä suurempi. Sinänsä asiakkaille vaan hyvää palvelua ettei don tamia ikkunaverhoihin pukeutuneena pääse näkemään ilman eri maksua).

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

Kun minulla näkyy nyt kanavapaikalla 24 nelosen HD-lähetys, niin olen oletettavasti (IS-jutun mukaan) Digitan verkossa ja asiat pysyy näin jatkossakin. Ymmärrykseni mukaan.

Maksukanavia en ole enää vuosiin ostanut, joten hintojen muutokset ei pahasti kirpaise.

Edit. Kysytään nyt sen verran.. Alueelle jossa asun myydään nyt tarjoushintaan kuituverkkoa (omakotitalo). Kannattaako nyt tuollainen 1500€ siihen sijoittaa?

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun minulla näkyy nyt kanavapaikalla 24 nelosen HD-lähetys, niin olen oletettavasti (IS-jutun mukaan) Digitan verkossa ja asiat pysyy näin jatkossakin. Ymmärrykseni mukaan.

Maksukanavia en ole enää vuosiin ostanut, joten hintojen muutokset ei pahasti kirpaise.

Edit. Kysytään nyt sen verran.. Alueelle jossa asun myydään nyt tarjoushintaan kuituverkkoa (omakotitalo). Kannattaako nyt tuollainen 1500€ siihen sijoittaa?

Minulle kävi niin, että Elisa tarjosi aikansa kuituverkkoa omakotitalooni, ja jokaiseen kyselyyn vastasin olevani halukas hankkimaan. Ilmeisesti halukkaita ei ollut tarpeeksi, koska nostivat vanhan kuparin kautta kulkevaa yhteyttä ensin 10->50 Mb ja siteen 100 Mb:n asti. Speedtest näyttää nopeudeksi noin 80 sisään ja 10Mb ulospäin. Se riittää hyvin meidän tarpeisiin.

Näköjään vanhojen puhelinlankojen kauttakin pääsee kovempaa, vaikka monta vuotta Elisa väitti minulle, että 10Mb on maksimi. Kehitys kehittyy.
Tämä oli tietysti yksittäistapaus, eikä varsinaisesti vastaus sinun kysymykseen.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Näköjään vanhojen puhelinlankojen kauttakin pääsee kovempaa, vaikka monta vuotta Elisa väitti minulle, että 10Mb on maksimi. Kehitys kehittyy.
Tämä oli tietysti yksittäistapaus, eikä varsinaisesti vastaus sinun kysymykseen.

Sai se ainakin sikäli kiinnostumaan, että minulla on aikoinaan ollut netti puhelinlankaa pitkin ja kuitu on vedetty läheiseen jakamoon.

Tarvitsee kysellä saisiko tuosta toimivan ratkaisun ilman, että tarvitsee ottaa osaa muualle rakennettavan verkon kustannuksiin.

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä olen muutama vuosi sitten tajunnut itseni vanhaksi ihmiseksi, melko marginaaliseksi kansalaiseksi kiitos Ylen itsetietoisten päättäjätuottajien profiloinnin. Uskomuksen että ns. nuorisoa pystytään viehettämään katsomaan Ylen ohjelmia ja vaikuttamaan heidän aatemaailmaansa.
Aivan varmaan näin hyvin pienessä määrin on tapahtunut, mutta minulle ei syksyn maanantai- illat tarjonneet ikinä mitään, minua ei seksvähemmistöläisten parisuhteilut kiinnosta pätkän vertaa. Eikä kyllä kiinnosta seksenemmistöläistenkään parisuhteilut. En kaipaa lauantaitansseja, mutta en katso myöskään köyhänä vanhuksena mitään Areenasta, eli olen lähetysvirtauksen varassa elävä ylen veronalainen. Toisin kuin nuoriso, joka katsoo ilmaisilla mahtineteillään mitä mieleen juolahtaa.

Yle tekee hyvää urheilu- ja myös uutistoimitusta. Kivoja luonto- ja historia/maailmanmatkailu/taideohjelmia tarjoillaan myös meille vanhuksille, mutta mielestäni liian paljon lähetysvirran kaistaa ja resusseja on päätetty satsata nuorten houkutteluun.
Nuoria ei kiinnosta televisio ja sitten Firma menettää meidän vanhempien kansalaisten luottamuksen siinä sivussa.

Koska helvetin typerät kanavapäälliköt ym. yrittävät epätoivoisina visioida kivaa urakehitystään.
Eivät tajua mikä osa kansasta heidän kanaviaan oikeasti haluaisi katsella.

Mikäli Yle ottaa osumaa resursseihinsa vaikkapa vaalituloksien seurauksena, niin se olisi ikävää. Mutta ehkä pakkorako, mikäli ohjelmat eivät kiinnosta kansalaisia. Ja nuorison käsiin en ylenpalttisen ylimielimenä uskaltaisi oikeastaan, ah niin auvoisaa,!virkaani altistaa.

Kuinka paljon nuoret suomalaiset seuraavat Yleä?

Yle Puheen kuuntelijaosuus on tutkimuksen mukaan 4% väestöstä. Tämä jotenkin eli kai siihen on sitten urheilut eli kiekkokierrokset räknätty mukaan.
Aivan saatanan pieni kuuntelijamäärä verrattuna toimitukseen, organisaatioon.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
minulle ei syksyn maanantai- illat tarjonneet ikinä mitään,
Minulle maanantai-illat ovat tarjonneet mielenkiintoisia historia-dokumentteja. Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Itse koen saavani erinomaisen vastineen rahalle joka menee Ylen ylläpitoon. Erittäin hyviä dokumentteja, urheilulähetyksiä ja joskus mutta harvoin hyvähköä viihdettäkin.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).
Aihe oli kiinnostava, mutta sen alleviivaava ja hehkuttava tyyli närästi. Ja vartin välein tuli koostetta mitä on tehty ja mitä jännää on vuorossa seuraavaksi. Oliko ohjelma alkujaan amerikkalaisille mainoskanaville tehty? Ehkä olen vain alle nelikymppisenä vanha kalkkis ja kanavataistossa mennään kanavasurffareiden ehdoilla?

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse koen saavani erinomaisen vastineen rahalle joka menee Ylen ylläpitoon. Erittäin hyviä dokumentteja, urheilulähetyksiä ja joskus mutta harvoin hyvähköä viihdettäkin.
Näin yleisellä tasolla. Yle tuottaa mahtavaa sisältöä etenkin ajankohtaisohjelmissa ja dokumenteissa.

Pitää kuitenkin olla myös realistinen. Ylellä on aivan huikeat resurssit käytössään, joten laatua pitääkin odottaa. Itse näkisin järkevänä, että Yle laittaisi kaikki paukut sellaiseen sisältöön, jota ei markkinoilta saa: politiikkaan, dokumentteihin, tutkivaan journalismiin ja erityisryhmille suunnattuihin ohjelmiin.

Ulkomaiset tv-sarjat saa nykyisin niin edullisesti ja kätevästi, että alkaa olla yhä vähemmän perusteita sille, että ne kustannetaan verorahoitteisesti. Sama pätee moniin urheilutapahtumiin.

Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia. Joo, siellä täällä on vähän kokeellisempaa musaa, mutta yleisesti ottaen aika samaa kun NRJ:llä tai Loopilla. Miksi tällainen kanava täytyy rahoittaa julkisista varoista?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aihe oli kiinnostava, mutta sen alleviivaava ja hehkuttava tyyli närästi. Ja vartin välein tuli koostetta mitä on tehty ja mitä jännää on vuorossa seuraavaksi. Oliko ohjelma alkujaan amerikkalaisille mainoskanaville tehty? Ehkä olen vain alle nelikymppisenä vanha kalkkis ja kanavataistossa mennään kanavasurffareiden ehdoilla?
Hyvin kyllä kiteytit minunkin ajatuksia sarjasta. Meinasin vähän arvostella sarjaa mutta en keksinyt miten sen sanoisin ja sitten tuli muuta menoa. Aihe on kyllä mielenkiintoinen mutta sarjaa olisi sitä voinut tiivistää kunnolla. Sarja ei ole ns. BBC:n laatua vaan vaikutti todellakin joltain amerikan hutulta. Seinämaalaustenkin seksiaktit oli blurrattu (niin amerikkalaisen oloinen ratkaisu). Sarja oli kyllä jonkun brittiyhtiön tekemä.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia. Joo, siellä täällä on vähän kokeellisempaa musaa, mutta yleisesti ottaen aika samaa kun NRJ:llä tai Loopilla. Miksi tällainen kanava täytyy rahoittaa julkisista varoista?

Tiedän olevan kysyntää musiikkikanavalle, jossa juontajat eivät ala nauraa omille vitseilleen reilusti ennen punch linea, vaikka en itse YleX:n kohderyhmään kuulukaan. Lisäplussa mainosten puuttumiselle.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset

Tarjota sisältöjä myös nuoremmille kohderyhmille. Setämiehestähän ne voivat tuntua hukkaan heitetyltä rahalta, mutta nuorisoa nyt sattuu kiinnostamaan myös toisenlaiset asiat, teemat ja sisällöt. Vai pitäisikö nuorisosisällöt nyt vaan kokonaan unohtaa.

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tiedän olevan kysyntää musiikkikanavalle, jossa juontajat eivät ala nauraa omille vitseilleen reilusti ennen punch linea

Mitä nyt jokusen kerran YleXää olen viime aikoina kuunnellut, niin juuri tuotahan erityisesti ne aamuheebot harrastavat.

Luulevat kai olevansa jotain köyhän miehen jaajoja.

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minulle maanantai-illat ovat tarjonneet mielenkiintoisia historia-dokumentteja. Tällä hetkellä on kesken kolme osainen sarja Pompeijin viime hetkistä (eka jakso tullut).

Auts, minun huono vetoni oli edellinen väitös, olin onnistunut unohtamaan täysin ykköskanavan, jolta minäkin katsoin Pompeijin aloituksen ja myös esim. Francosta kertovan sarjan, jne.
Ja kakkonenkin tarjosi Naissotilaat-sarjan, josta pidin.
Huono valintani oli maanantai ja varsinkin se, että niputin ykkösen ja kakkosen, viime aikoina maanantainsa parantaneen.

Vaan yleisen profilointini pidän edelleen: en koe Ylen kannalta järkeväksi houkutella nuorempia katsojia vanhempien kustannuksella. Nuoristakin nimittäin tulee ajan saatossa vanhempia ja toivottavasti vielä silloinkin heille olisi Yleisradiota tarjota.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Otetaan vaikka YleX esimerkiksi. Mikä sen funktio on? Soittavat samoja biisejä kuin kaikki kaupalliset kanavat, mutta ilman mainoksia.
Olen kyllä vahvasti eri mieltä tästä.

Melkeinpä joka (arki-)ilta tulee 2h musiikin erikoisohjelmia ja aikalailla jokaiselle jotain (äkkiä muisteltuna maanantaisin Disco Ensemblen nokkahahmo Miikka Koiviston joku urbaanin musiikin ohjelma, tiistaina joidenkin naisten vetämä rnb-rytmeihin viittaava ohjelma, keskiviikkona Rony Rexin klubimusiikkiin viittaava lista, torstaisin Teppo Vapauden rockshow, perjantaisin Orion & tanssimusiikin lista ja lauantaisin Lyömättömien freestylet + Sonnyn ja Matti8:n oma ohjelma).

Siihen päälle vielä uuden musiikin listat joka aamu. Aika monta tuntia viikossa loppujenlopuksi pyhitetään ei-soittolistakamalle...

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mietimme tässä kollegoiden kesken, että Ylen luontodokumenttien selostaja on kuulostanut samalta "niin kauan kuin minä muistan" eli ikuisesti. Ja totta tosiaan, Jarmo Heikkinen s. 1950 työskenteli Yleisradiossa vakituisesti vuosina 1973–2010 ja on myöhemminkin jatkanut dokumenttien selostamista ja ohjelmien toimittamista.

Kunnioitettava työura. Saa nähdä pystytäänkö hänet joskus korvaamaan ilman, että kansa ryntää barrikadeille ja maassa puhkeaa avoin kapina.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietimme tässä kollegoiden kesken, että Ylen luontodokumenttien selostaja on kuulostanut samalta "niin kauan kuin minä muistan" eli ikuisesti. Ja totta tosiaan, Jarmo Heikkinen s. 1950 työskenteli Yleisradiossa vakituisesti vuosina 1973–2010 ja on myöhemminkin jatkanut dokumenttien selostamista ja ohjelmien toimittamista.

Kunnioitettava työura. Saa nähdä pystytäänkö hänet joskus korvaamaan ilman, että kansa ryntää barrikadeille ja maassa puhkeaa avoin kapina.

Siis tämä kaveriko oli esimerkiksi Avara Luonto-ohjelman ääni? Sitä tuli kyllä katseltua ja kuunneltua pikkujannuna joka kerta, ja hyvin miellyttävä oli kuunnella.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis tämä kaveriko oli esimerkiksi Avara Luonto-ohjelman ääni? Sitä tuli kyllä katseltua ja kuunneltua pikkujannuna joka kerta, ja hyvin miellyttävä oli kuunnella.
Kyllä, Jarmo Heikkinen on selostanut Avaraa luontoa vuodesta 1984 alkaen, ja selostaa edelleen. Ääni ei kuulosta melkein seitsemänkymppisen ukon ääneltä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy