Mitä ihmettä? Katsotko sinä niitä Ylen ohjelmia oikeasti ollenkaan vai trollaatko vain koko ajan? Laita nyt hyvä ihminen vaikka Googleen sanat yle areena ja noista haluamasi teema. Vaikka kuinka ja miten ohjelmaa. Yle käsittelee todella paljon hoitoalaa, omaishoitoa, seniorien tilannetta. Jopa omia teemasarjoja ja ohjelmia.
Ilmeisesti tavoitteesi on vain nillittää "vihervassaritoimittajista" erilaisin olkinukein. Muuta motiivia on vaikea löytää.
Katson Ylen ohjelmien lisäksi toisinaan Kutosen ohjelmia. Ja nyt satunnaisesti Sub/Avan kautta Frendien jaksoja, jotka jäivät minulta näkemättäkokematta villillä yhekskyt-luvulla. Minä käytän Areenaa ainoastaan valikoitujen radio-ohjelmien kuunteluun eli kaistanleveytyni on säälittävän pieni, ehkä hallitus maksaa minulle reilun yhteyden nyky-Ylen katsomiseen, ilmaisen Areenan.
Minä katson lähetysvirta-telkkua antennista, vitun köyhä, Yle-veroa hyvin vähän maksavana.
Googletin kyllä, löysin nyt uutispätkiä kiitettävästi. Muutama vuosi tuossa vierähtikin hyvin pienellä otteella, mutta ymmärrettävää koska maahamme rantautui ja jalkautui hädänalaisia riittävästi juttujen juuriksi.
Jaksoin hetken kelata myös Yle Ykkösen, Radio Suomen, YleTV1, YleTV2 ja Teema/FSTn ohjelmakarttoja, mutta ilmeisen huonosti: ehkä voit minulle vinkata teemasarjat minulle. Muistaakseni olen keskiviikon TV1 klo 19.00 slotissa nähnyt joitakin ikääntymistä koskevia ohjelmia.
Ja kyllä, haluan että vanhusten kokemuksia nostetaan uutisissa, ajankohtaisohjelmissa esiin, nostetaan heidän tilanteestaan poliittista melua Yleisradiossa, firman toimesta.
Vaan yritän myös kuvitella mitä vireä kaheksankymppinen, mutta Areenaa katsomaton kansalainen löytää Ylen kanavilta: Hilloa, Sorjosta, Ratinkääntäjiä. Ei tule Lauantaitansseja ja Naapurilähiötä, Metsoloita eikä Tankkia Täyteen mutta se on kai ymmärrettävää, koska pitää houkutella nuorisoa katsomaan teeveetä. Ja vanhat ihmiset keksivät itselleen tekemistä mikäli Nurkkajumala ei tarjoa viihdettä just nyt. Toki useimmat ikäihmiset katsovat Ylen urheilua ja myös Teeman historiasarjoja.
Jonkinlainen kädenojennus on mainio Lehtisen ja Hovin ohjelman tv-sovitus, joka alkoi torstaina klo 19.00
Taidanpa oikeastaan trollata, kuvitellen että joku yleisradiolainen tätä palstaa lukisi.
Mutta nuorissa on tulevaisuus, heille pitää ohjelmia ensisijaisesti keksiä.
Yle vahvistaa suomalaista yhteiskuntaa ja kulttuuria.
yle.fi
Myönnän myös nillittäväni vihervasemmistolaisista toimittajista, kanavapäälliköistä jne. heidän minusta tunteellaan tekemästään työstä. Olen valmis myöntämään asenteellisen vainoharhailuni ja mielelläni puhkaisen kuplani pikimmiten. En tänään kuitenkaan.
Ehkä joskus Ylen historiantutkija , mediatutkimuksen väittelijä todistaa arveen olleen ihan pihalla koko ajan, seiskytluvulta lähtien.