Mun mielestä kyse ei pitäisi olla siitä, kuka juontaa tai kuinka kauan on juontanut eikä edes siitä mitä se ohjelma on tai sisältää, vaan siitä että Yle lähettää viikossa sen miljoona tuhatta ohjelmaa, joista tämä Nyberg on ollut viiden suosituimman joukossa. Yksi kanavan suosituimmista ohjelmista lopetetaan "uusiutumisen takia". Aika mielenfakiiri saa olla, että päätöksen saa väännettyä itselleen järkeväksi tai järkiperäiseksi.
Sama ku Alko lakkais myymästä Koskenkorvaa ihan vaan siksi, kun sitä on myyty jo niin monta vuosikymmentä.
Uusiutumisen vuoksihan se paskamainen temppukin, että YLE-Puhe lopetettiin, niinikään tehtiin, ja siitä olen edelleenkin loukkaantunut syvästi. Haluttiin tehdä tilaa paskan musan pakkoveivaamiselle, ja nyt ihan jokainen vähääkään mielenkiintoinen ohjelma pirstoutuu, kun pitää joka saakelin välissä vonguttaa sitä musaa.
Päivänvaloa ei tosiaankaan tuolloin päätöksen taustat kestäneet, sillä aivan liikaa jäi samaa tuubaa tuuttavaa megahertsiä YLE:llä käyttöön.
En siis ole lainkaan tinkimässä YLE:ltä mitään, mutta toki olen sitä mieltä, että ääliömäistä johtoa voisi kyllä ravistella, ja saada silläkin rahalla pidettyä yllä sitä kaikkia palvelevaa kanavarakennetta, joista itselle tosiaankin sen YLE-Puheen lopettaminen nappasi pahiten.
Tuolla kanavalla oli äärettömän hyviä puheohjelmia sekä jopa lähetysvirta-ohjelmia (LIVE), ennen sitä ihme uudistusta, jonka jälkeen sinne tuutattiin näitä mitä ihmeellisempiä podcasteja, joissa nyt ei ollut edes vähää järkeä mukana, ja lopulta sitten osana tuota paskauudistusta koko homma alasajettiin.
Silloinhan sai jopa jääkiekkokierrostakin kuunnella ilman musan veivaamista joka välissä. Eli totisesti myönnän, että YLE:lläkin löytyy näitä idiootteja (vaan missäpä ei), joiden tärkein tehtävä on tehdä itsensä tärkeiksi keksimällä toinen toistaan typerämpiä uudistuksia. Tämän rahan voisi tosiaankin siirtää mielummin sen hyvän ohjelmakartan ylläpitämiseen, ja päästää nämä tämänkaltaiset uudistelijat katuja dallaamaan, sillä tuskin ovat puljun halvimmasta päästä, kuten selkeästi eivät sieltä terävimmästäkään.
Rahat siis saa mun puolesta pitää, ja pitääkin ne turvata ilman minkäänlaista poliittista ohjailua ja vaikutusta mihinkään, mutta kyllä siellä voisi tosiaankin ravistaa sitä pölkkypääjohtoa hevon helvettiin, niin ei tarvitsisi laadusta alkaa leikkaamaan.