Yleisradio Oy – YLE

• 661 569
  • 5 211

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aika selkeästi tuossa mun mielestä ilmaistaan, että Nybergiä ei olisi saanut lopettaa eli olisi valmis linjaamaan ihan ohjelmatasolla Ylen ohjelmistoa.
Niin, hän sanoo ettei Nybergiä olisi saanut lopettaa, ja sitten sinä teet oman johtopäätöksen asiasta.

Persuilta löytyy kyllä mun mielestä ihan tarpeeksi pöyristyttäviä kommentteja, ettei tarvitse niitä itse kehitellä ja paisutella saadakseen kohuja aikaiseksi. Mutta jatkakaa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Luin kaksi kertaa tuon uutisen, enkä missään nähnyt Vigeliuksen olevan sitä mieltä, että poliitikkojen pitäisi päästä valitsemaan Ylen ohjelmat.
"– Kun poliitikoilla ei ole sanavaltaa ohjelmalinjauksiin, se jää Ylen johdon vastuulle. Lopputuloksena lypsävätkin lehmät viedään teuraaksi ja ne korvataan hötöllä, Vigelius kirjoittaa."

Ei ehkä suoraan sano, mutta aika vahva implikaatio tuossa minusta on. Siis että Ylen johto on huono ja vievät lypsävät lehmät teuraalle, toisin kuin poliitikot tekisivät.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, hän sanoo ettei Nybergiä olisi saanut lopettaa, ja sitten sinä teet oman johtopäätöksen asiasta.

Persuilta löytyy kyllä mun mielestä ihan tarpeeksi pöyristyttäviä kommentteja, ettei tarvitse niitä itse kehitellä ja paisutella saadakseen kohuja aikaiseksi. Mutta jatkakaa.
Juuri noin. On olemassa typeriä persuja, joiden lisäksi on olemassa typeriä persunkaltaisia olentoja, jotka ovat asioista eri mieltä, mutta aivan yhtä uunoja. Mistähän ovat saaneet käsityksen, että millään tasolla erottuisivat persuista positiivisesti? Samaa väkeä, samaa tahallista väärinymmärrystä tai puutteellisuutta luetun ymmärtämisessä. Esimerkkejä tässä ketjussa useita.

Puolueen menestyksen takana ei ole heidän omat tekonsa, vaan se ei-niin-terävä porukka, joka pitää persuja esillä ja korostavat vastakkain asettelua. Yksin huutelemalla ps. olisi huomattavasti pienempi puolue kannatukseltaan.

Ja YLE linjaa ohjelmansa itsenäisesti, kuten pitääkin. Olisin itse säilyttänyt Nybergin ohjelman ja mielestäni poistaminen oli virhe, mutta se on YLE:n sisäinen asia.

Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä leikata pitää mutta ei minulta tai asioista mistä itse pidän. Ainahan se on tätä samaa valitus virttä
Tai siitä, mistä pitää puoli miljoonaa ihmistä viikottain. Tosin itse en muista, milloin viimeksi olisin katsonut. Mutta edelleen taitaa aika suosittu ohjelma olla.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä hän toisaalta haluaa päättää, kun hänestä lopettamispäätös on väärä.

Niin, tuohan on mielipide. Ei kai mielipiteen ääneen sanominen tarkoita sitä, että haluaisi itse vaikuttaa jollakin lailla?

Meillähän on tällä palstalla melkoinen kasa joukkueiden rakennukseen ja johtoon haluavia, kun satoja viestejä päivittäin tulee eri puolelle palstaa, jossa kerrotaan oma mielipide asiasta X.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, tuohan on mielipide. Ei kai mielipiteen ääneen sanominen tarkoita sitä, että haluaisi itse vaikuttaa jollakin lailla?

Meillähän on tällä palstalla melkoinen kasa joukkueiden rakennukseen ja johtoon haluavia, kun satoja viestejä päivittäin tulee eri puolelle palstaa, jossa kerrotaan oma mielipide asiasta X.
Me emme ole päättäjiä toisin kuin kansanedustajat. Siinä on mielestäni melkoisen iso ero.

Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kerrataan vielä kerran että Jake Nymanin kirja oli täyttä timanttia, kertoo Ylen muutoksesta vuosikymmenien aikana.
En usko että enää millään puoluekannalla on merkitystä kuten silloin kun Nyman töihin Yleen meni.
Kun viittasit tähän Arto Nybergin yhteydessä niin tuli mieleeni, että kirjan perusteella Jake Nyman osoittautui yllättävän takakireän oloiseksi kaveriksi. Kommenttini ei sinällään liity mitenkään Yleen tai tähän keskusteluun, mutta mulla on ollut Nymanista leppoisa vaikutelma mutta kirjan luettuani ei enää ollut.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minulla ei kyllä vahvaa kantaa Nybergin ohjelmaan. Onhan tuo vähän kaavoihinsa kangistunutta virkamiesmeininkiä ollut jo jonkin aikaa, mutta toisaalta taas katsojia on riittänyt, niin mikä jottei. Ei Nybergillekään tarvitse silti mitään ikuista mukavuusalueen passia myöntää, ihan hyvä välillä tuulettaa ja lakaista nurkkia.

Tämä avaa nyt tilaa uusille keskusteluohjelmille, tuskin tällaiset Yleltä mihinkään katoaa. Sinänsä jännä, että lyhyen ajan sisään päätetään lakkauttaa kasikin suosittua keskusteluohjelmaa(Perjantai ja Nyberg).

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kiinnostava otsikko ja havainnollinen kartta; KLIK ja pettymys on valmis.
Nyt on toimittaja Pekka Pantsu pannut parastaan. Rääkkylässä on tilastollisesti katsoen, nuorisotyöttömyys räjähtänyt järkyttäviin lukemiin. Tänä vuonna Rääkkylässä on tilastoitu 8 työtöntä nuorta, viime vuonna heitä oli vain seitsemän.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Totta kai saa, mutta poliitikot, jotka arvostelevat Yleä eivät tässä välttämättä pelkästään puhtain jauhoin asiaa kommentoi.

Niin, kyllä tuossa haiskahtaa halu lyödä taas uusia kierroksia Ylen ympärillä pyörivään huutohysteriaan, varsinkin kun se on ollut viime ajat pikku säästöliekillä.

Se, että pitkään pyörinyt ohjelma lopetetaan herättää tietysti aina tunteita vrt. vaikka Kotikadun lopettaminen aikanaan. Mutta muistan senkin ajan että näistä ei kyselty poliitikkojen mielipidettä eivätkä he niitä myöskään tyrkyttäneet.

axe

Jäsen
Mun mielestä kyse ei pitäisi olla siitä, kuka juontaa tai kuinka kauan on juontanut eikä edes siitä mitä se ohjelma on tai sisältää, vaan siitä että Yle lähettää viikossa sen miljoona tuhatta ohjelmaa, joista tämä Nyberg on ollut viiden suosituimman joukossa. Yksi kanavan suosituimmista ohjelmista lopetetaan "uusiutumisen takia". Aika mielenfakiiri saa olla, että päätöksen saa väännettyä itselleen järkeväksi tai järkiperäiseksi.

Sama ku Alko lakkais myymästä Koskenkorvaa ihan vaan siksi, kun sitä on myyty jo niin monta vuosikymmentä.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mun mielestä kyse ei pitäisi olla siitä, kuka juontaa tai kuinka kauan on juontanut eikä edes siitä mitä se ohjelma on tai sisältää, vaan siitä että Yle lähettää viikossa sen miljoona tuhatta ohjelmaa, joista tämä Nyberg on ollut viiden suosituimman joukossa. Yksi kanavan suosituimmista ohjelmista lopetetaan "uusiutumisen takia". Aika mielenfakiiri saa olla, että päätöksen saa väännettyä itselleen järkeväksi tai järkiperäiseksi.

Sama ku Alko lakkais myymästä Koskenkorvaa ihan vaan siksi, kun sitä on myyty jo niin monta vuosikymmentä.
Kyllä näitä on ennenkin lopeteltu muillakin kanavilla. Myös suosittuja tv- sarjoja lopetetaan milloin mistäkin syystä. Tuossa liiketoiminnassa kun pitää pystyä aika ajoin uudistumaan, vaikka ne mummot vanhasta tottumuksesta katsookin. En nyt sano, että oli välttämättä oikea päätös juuri nyt, mutta vaikea tuosta mitään katastrofiakaan on nähdä.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyviä pointteja viestissä, mutta vielä tuohon lainattun osion listaan lisäisin myös jo talvella loppuneen Viimeisen Sanan, joka kyllä itseäni hieman harmitti
Ylen ruotsinkielisellä osastolla lienee tietyn verran omaa päätäntävaltaa, mutten ihmettelisi vaikka Strömsö saisi pian väistyä jonkin, vaikka sitten ruotsinkielisen TikTok-tykityksen tieltä.

Edelleen järkyttynyt Ylen päätöksestä lopettaa Arto Nyberg. Itse olen maksanut Yle-veroni toistaiseksi ihan tyytyväisenä, kun olen kokenut saavani sillä laatusisältöä, mutta kirpaiseehan se, kun "rauhallisemmasta" laatuohjelmasta luovutaan.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kiinnostava otsikko ja havainnollinen kartta; KLIK ja pettymys on valmis.
Nyt on toimittaja Pekka Pantsu pannut parastaan. Rääkkylässä on tilastollisesti katsoen, nuorisotyöttömyys räjähtänyt järkyttäviin lukemiin. Tänä vuonna Rääkkylässä on tilastoitu 8 työtöntä nuorta, viime vuonna heitä oli vain seitsemän.
Myös tuo ikätyöttömien kuvaaja on mielenkiintoinen, se kun vertailee absoluuttista määrää, ja jostain käsittämättömästä syystä Helsinki on tuossa ykkösenä. Olisiko ehkä ollut mielenkiintoisempaa nähdä yli 50-vuotiaiden työttömien prosenttiosuus työllisiin verrattuna?

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Ehkä olen sitten fakiiri mutta kyllä tuossa oma järkensäkin on.

Ylen ei ensinnäkään tarvitse tehdä päätöksiään katsojalukujen perusteella mikä antaa mahdollisuuden kokeilla erilaisia asioita. Missä näin tehtäisiin ellei Ylellä?

Toiseksi, Nyberg on pyörinyt 20 vuotta täsmälleen samanlaisena, Artsi on vieläpä itse ylpeillyt sillä. Onko jotenkin liikaa että 20 vuotta samanlaisena pyörinyt ohjelma lopetaan jonkin uudemman tieltä? On tv-maailmassa dramaattisempiakin asioita tapahtunut.

Tietysti uudistuksen mielekkyys riippuu paljon siitä mitä tulee tilalle. Mutta vähän näyttää siltä että jotkut pöyristyvät tässä vain pöyristymisen takia.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On oikeasti aika mielenkiintoista nähdä, mitä YLE tuohon slottiin on kehitellyt tilalle. Eiköhän siellä joku suunnitelma ainakin ole, kun näin iso päätös on viitsitty tehdä.

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Ylen ei ensinnäkään tarvitse tehdä päätöksiään katsojalukujen perusteella mikä antaa mahdollisuuden kokeilla erilaisia asioita. Missä näin tehtäisiin ellei Ylellä?

Ei varmaan tällaisten ohjelmien kohdalla. Muuten ei pidäkään sitten paikkaansa: urheilutoimituksesta on tullut suora viesti esim. naisten koripallolle ei riitä kiinnostuneita katsojia, siksi sitä ei tarvitse näyttää. Elokuvapuolelta on puolestaan kommentoitu tietynlaisia leffoja, että "ei riitä yleisöä, ei esittämisen tarvetta".

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ehkä olen sitten fakiiri mutta kyllä tuossa oma järkensäkin on.

Toiseksi, Nyberg on pyörinyt 20 vuotta täsmälleen samanlaisena, Artsi on vieläpä itse ylpeillyt sillä. Onko jotenkin liikaa että 20 vuotta samanlaisena pyörinyt ohjelma lopetaan jonkin uudemman tieltä? On tv-maailmassa dramaattisempiakin asioita tapahtunut.

Tietysti uudistuksen mielekkyys riippuu paljon siitä mitä tulee tilalle. Mutta vähän näyttää siltä että jotkut pöyristyvät tässä vain pöyristymisen takia.
Kyllä YLE:llekin ne katsoja/ kuuntelija/ someluvut tuntuvat olevan tärkeitä, koska niitä nostetaan (esim. urheilun arvokisat, tai vaikka pentulive, heh) esille ja verorahoitteisena mediana heillä mielestäni on jonkinlainen vastuu siitä, että kiinnostaako se sisältö ketään. Olkoonkin, että myös verorahoitteisena valtion mediana heidän pitää palvella eri segmenttejä ja tuoda marginaaliryhmien ääntä kuuluviin. Toisaalta ei kai millään ohjelmalla saa olla kausikorttipaikkaa ohjelmakartassa, siitä olen samaa mieltä, mutta ei tässä pelkän pöyristymisen takia ole jengi jengoiltaan, vaan kyseisen ohjelman sisältö tuntuu kiinnostavan ja siitä harmistus. Tai sitten se instituutioihin koskeminen ei vaan ole kivaa ihmisten mielestä. :)

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Edelleen järkyttynyt Ylen päätöksestä lopettaa Arto Nyberg. Itse olen maksanut Yle-veroni toistaiseksi ihan tyytyväisenä, kun olen kokenut saavani sillä laatusisältöä, mutta kirpaiseehan se, kun "rauhallisemmasta" laatuohjelmasta luovutaan.

Minusta taas päätös oli aiheellinen. Ei ohjelman suosion tai Nybergin sympaattisuuden takia vaan siksi, että isojen mediatalojen on uusiuduttava. Nyberg on saanut oikeastaan liiankin pitkän jatkoajan. 20 vuotta samaa ohjelmaa samalla muotilla on uskomaton saavutus ja juuri siksi on aika erota.

Sunnuntai-illan prime time voidaan sen jälkeen rakentaa uusiutuvaksi teemoittain, jos niin halutaan.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Arto Nybergiä en ole tosiaan itse tiirailluit Yleltä ns. ikinä. Toki, koska show on pyörinyt niin pitkään niin onhan sitä tullut jakso tai toinenkin katseltua.

Toivottavasti Arto ei nyt pahoittanut mieltään ja toisaalta jos itse ohjelma on sellainen instituutio, kuin jotkut ovat sitä kuvanneet, niin varmasti löytyy paikka kaupallisiltakin kanavilta.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei varmaan tällaisten ohjelmien kohdalla. Muuten ei pidäkään sitten paikkaansa: urheilutoimituksesta on tullut suora viesti esim. naisten koripallolle ei riitä kiinnostuneita katsojia, siksi sitä ei tarvitse näyttää. Elokuvapuolelta on puolestaan kommentoitu tietynlaisia leffoja, että "ei riitä yleisöä, ei esittämisen tarvetta".

Kyllä YLE:llekin ne katsoja/ kuuntelija/ someluvut tuntuvat olevan tärkeitä, koska niitä nostetaan (esim. urheilun arvokisat, tai vaikka pentulive, heh) esille ja verorahoitteisena mediana heillä mielestäni on jonkinlainen vastuu siitä, että kiinnostaako se sisältö ketään.

Oli ehkä vähän yksioikoisesti kirjoitettu mutta kun edellä verrattiin Nybergiä Koskenkorvaan ja annettiin ymmärtää että vain katsojaluvut ovat tärkeitä vrt. "uusiutuminen", niin ei minusta ole väärin huomauttaa että Ylen ei sattuneesta syystä tarvitse tuijottaa vain katsojalukuja päätöksiä tehdessään.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arto Nybergiä en ole tosiaan itse tiirailluit Yleltä ns. ikinä. Toki, koska show on pyörinyt niin pitkään niin onhan sitä tullut jakso tai toinenkin katseltua.

Toivottavasti Arto ei nyt pahoittanut mieltään ja toisaalta jos itse ohjelma on sellainen instituutio, kuin jotkut ovat sitä kuvanneet, niin varmasti löytyy paikka kaupallisiltakin kanavilta.
Tosiaan, tässähän on kaupallisilla kanavilla mahdollisuus napata "liian suosittu" ohjelma pois kuleksimasta. Minun puolesta samaan pakettiin voi heittää Sohvaperunat ja Elämäni Biisin.
Helpottaa epäreiluna koettua kilpailua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy