Yleisradio Oy – YLE

  • 487 891
  • 3 885

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
@MacRef @pernaveikko @Radiopää aivan samalla tavalla kuin muutkin kanavat rahoittavat. En katso Eurosportia mutta ostin olympialaisten ajaksi paketin. En katso C-morea mutta ostin MM-kisojen ajaksi paketin.
Tai palataan sitten vanhaan TV-maksuun. En omista telkkaria joten en siitäkään maksaisi, sen mitä katson katson netin kautta.
Mulla ei ole mitään intressejä maksaa palvelusta jota en käytä. Ja silloin kun käytän, maksan mielelläni siitä ajasta mitä sitä käytän. En ymmärrä mitä outoa siinä on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pahoinpa pelkään, että 10 vuoden päästä Yleltä ei pysty enää kuuntelemaan mukavasti ja rauhallisesti juteltua juttua esihistoriasta. Ei se kerää kuuntelijoita niin paljon, että sitä kannattaisi tuottaa.

Jotenkin vain tuntuu kurjalta elää maailmassa, jota muokkaa se, mille on kysyntää. Kysyntää kun on enimmäkseen sellaisille asioille kuin tisseille, mutta vaikka en vielä vanhus olekaan, niin sen verran vanha jo kuitenkin, että toivoisin elämääni muutakin sisältöä kuin tissejä. Mutta niitä tissejä ja muuta mätää kai sitten on luvassa, kun kuuntelijalukujen mukaan mennään.
Minun Puheen kuuntelu on pudonnut aivan järkyttävästi sen jälkeen kun siellä alettiin soittamaan kaikkea paskaa. Viimeksi jotain vitun dubsteppiä. Jos haluan kuunnella jumputusta niin sitä varten on kyllä muut kanavat ja se ei millään pitkillä alkupuheilla parane.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Minun Puheen kuuntelu on pudonnut aivan järkyttävästi sen jälkeen kun siellä alettiin soittamaan kaikkea paskaa. Viimeksi jotain vitun dubsteppiä. Jos haluan kuunnella jumputusta niin sitä varten on kyllä muut kanavat ja se ei millään pitkillä alkupuheilla parane.
Samoin ja samoilla perusteilla käynyt itselle. Onneksi tuli investoitua bt/vastamelu-kuulokkeet, kelpaa podcasteja ja muuta Areena sisältöä kuunnella muuallakin kuin vähentyneillä ajomatkoilla.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Minun Puheen kuuntelu on pudonnut aivan järkyttävästi sen jälkeen kun siellä alettiin soittamaan kaikkea paskaa. Viimeksi jotain vitun dubsteppiä. Jos haluan kuunnella jumputusta niin sitä varten on kyllä muut kanavat ja se ei millään pitkillä alkupuheilla parane.

Itseäni ei tuolla musiiit ole vielä kauheasti häirinneet ja ihan hyvä, että soitetaan edes jotain, mitä muilta kanavilta ei kuule. Itseäni kyllä tuskastuttaa Ali-show, vai mikä onkaan. Onko sen saman paskaohjelman pakko tulla kahteen kertaan työpäivän aikana. Vaikka ei kunnolla pystykään keskittymään kuin lyhyitä aikoja, niin tuo on kyllä kuraa ja tuplakuraa kahdesti kuultuna.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@MacRef @pernaveikko @Radiopää aivan samalla tavalla kuin muutkin kanavat rahoittavat. En katso Eurosportia mutta ostin olympialaisten ajaksi paketin. En katso C-morea mutta ostin MM-kisojen ajaksi paketin.
Tai palataan sitten vanhaan TV-maksuun. En omista telkkaria joten en siitäkään maksaisi, sen mitä katson katson netin kautta.
Mulla ei ole mitään intressejä maksaa palvelusta jota en käytä. Ja silloin kun käytän, maksan mielelläni siitä ajasta mitä sitä käytän. En ymmärrä mitä outoa siinä on.
Eli mainoksia pitäisi saada urheilulähetyksiin, sillä eihän nuo pelkillä kuukausimaksulla pyöri. Itse en niitä toivo ja pidän nykyistä rahoitusmallia kokonaisuuden kannalta parempana. Saa katsella myös parhaita paloja ja muita klippejä ilman mainoksia. Ja mainoksia sisältävissäkin lähetyksissä vituttaa eniten ne ”kumppaneiden” puffaukset ennen ja jälkeen varsinaisten mainosten.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Eli mainoksia pitäisi saada urheilulähetyksiin, sillä eihän nuo pelkillä kuukausimaksulla pyöri. Itse en niitä toivo ja pidän nykyistä rahoitusmallia kokonaisuuden kannalta parempana. Saa katsella myös parhaita paloja ja muita klippejä ilman mainoksia. Ja mainoksia sisältävissäkin lähetyksissä vituttaa eniten ne ”kumppaneiden” puffaukset ennen ja jälkeen varsinaisten mainosten.
Jos se on hinta siitä ettei tarvitse maksaa jostain muina kymmenenä kuukautena niin olen sen valmis maksamaan. Maksakoot muusta ne jotka sitä katsovat/kuuntelevat.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jos se on hinta siitä ettei tarvitse maksaa jostain muina kymmenenä kuukautena niin olen sen valmis maksamaan. Maksakoot muusta ne jotka sitä katsovat/kuuntelevat.
Minä maksan mieluusti sen reilun kympin kuussa Yleveroa, jotta saan sitten nähdä mm. futiksen MM-kisat tai olympialaiset ilman mainoksia.

Nyt meillä on tilanne, jossa yksi käyttäjä on valmis maksamaan mm. mainoksettomuudesta max. 140 € vuodessa ja toinen käyttäjä, joka olisi valmis ottamansa mainoksia ja valmis maksamaan aikalailla isomman katsojamaksun kuin reilun 10 € kuukausimaksun vaikkapa noista samoista MM-kisoista. Mitenkähän asia pitäisi ratkaista?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos se on hinta siitä ettei tarvitse maksaa jostain muina kymmenenä kuukautena niin olen sen valmis maksamaan. Maksakoot muusta ne jotka sitä katsovat/kuuntelevat.
Ei kyllä pitäisi olla yhdellekään televisioverovelvolliselle se 13,58 euroa kuukaudessa sellainen summa että siitä kannattaisi millään tavalla avautua kenellekään ja missään.
 
Minä maksan mieluusti sen reilun kympin kuussa Yleveroa, jotta saan sitten nähdä mm. futiksen MM-kisat tai olympialaiset ilman mainoksia.

Nyt meillä on tilanne, jossa yksi käyttäjä on valmis maksamaan mm. mainoksettomuudesta max. 140 € vuodessa ja toinen käyttäjä, joka olisi valmis ottamansa mainoksia ja valmis maksamaan aikalailla isomman katsojamaksun kuin reilun 10 € kuukausimaksun vaikkapa noista samoista MM-kisoista. Mitenkähän asia pitäisi ratkaista?

Ratkaisuhan on helppo, kysytään haluatko maksaa tuotteesta ja jos haluat niin maksat kuten sinä sen sijaan että mafiakiristyksen mallisesti sinähän maksat halusit tai et.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Uudessa Suomessa Janne Kejo kirjoittaa tyhjentävästi valtavirtamedian tilasta tänä päivänä (US-blogit)

Kommenteissa myös hyvin punavihreästi asioita vuosia kommentoinut ex-toimittaja Andersson kirjoittaa:

No tuota, ex-toimittajana tiedän, että jos lähteeksi nimetään tutkija, dosentti tai professori, paljon muuta ei tarvita luottamuksen herättämiseksi isossa osassa yleisöä. Sitten jos tutkimuslaitoksella on komealta kalskahtava englanninkielinen nimi, niin vot, homma on hanskassa.

Toiseksi tiedän, että Journalistin ohjetta luetaan joko jonkinväriset silmälasit päässä, tai ylempää tulee käsky pyyhkiä sillä ahterinsa. Siellä ylempänä puhuu enimmäkseen raha, eikä sillä ole isänmaata eikä omaatuntoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itseäni ei tuolla musiiit ole vielä kauheasti häirinneet ja ihan hyvä, että soitetaan edes jotain, mitä muilta kanavilta ei kuule. Itseäni kyllä tuskastuttaa Ali-show, vai mikä onkaan. Onko sen saman paskaohjelman pakko tulla kahteen kertaan työpäivän aikana. Vaikka ei kunnolla pystykään keskittymään kuin lyhyitä aikoja, niin tuo on kyllä kuraa ja tuplakuraa kahdesti kuultuna.
Ali show on kyllä paskaa. Minusta vaan puhe radioon kuuluu puhe, ei musiikki. YLE:llä on noita kanavia ihan riittämiin sille musiikille, minä kuuntelen(lin) puhetta puheen takia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
@MacRef mainokset eivät näissä pakettiratkaisuissa ole kuin häviävän pieni asia. Viaplay, Ruutu, Cmore ja Eurosport näyttivät kourallisen mainoksia sillon tällön. Se jos ylen ohjelmistoon muuten tulee mainokset, se ei ole mun ongelma koska en katso yleä. Ja tuskin ne paketit tappohintaisia ovat, olympialaisetkin irtosivat n. 15e sijotuksella.

@Kirjoittelija En omista telkkaria enkä kuuntele radiota. Ainoa mitä yleltä katson on EHT (jonka voisin hyvin skipata) ja tällähetkellä world cup. Joka on kerran 4ssä vuodessa. Internet on täynnä ilmaissisältöä joka tarjoaa kaiken mitä Yle tarjoaa ja enemmän. Joten miksi katsoisin yleä?

@heavy kyse on periaatteesta. En halua joutua maksamaan palvelusta jota en käytä. Se on niin yksinkertaista. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@heavy kyse on periaatteesta. En halua joutua maksamaan palvelusta jota en käytä. Se on niin yksinkertaista. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Ei mikään. Mutta jotenkin viesteistäsi ("...käytän vain silloin tällöin lätkän tai futiksen katseluun.") ymmärsin että käytät palvelua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis se kommunisti, joka ajaa Pohjois-Korean asiaa Suomessa? Sulla on kyllä hävyttömän huono kyky lähdekritiikiin....

Kuulen ensimmäistä kertaa tuosta kaverista, mutta noinhan se menee. Olen joutunut lukemattomia kertoja pubissa sylkykupiksi kansan syvissä riveissä. Kuulema ei saisi olla koulussa käynyt ainakaan peruskoulua enempää.

Tilannehan ei ole mitään pätemistä yhtään mistään vaan se "ootsä joku vitun insinööri." Niin, joo, olen. Mitään en sanonut tai tehnyt, mutta turpaan pitäisi saada.
--

Tuohon täysin sama. Miten voi liksasta lähteä jotain mitä ei käytä tai halua näkyvän. Miltä suomalainen tilinauha näyttää, onko siinä oma rivi Ylelle vai katoaako joku summa vain maailman mustiin meriin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miltä suomalainen tilinauha näyttää, onko siinä oma rivi Ylelle vai katoaako joku summa vain maailman mustiin meriin.
Tilinauhassahan näkyy vain verojen ennakkoperintä ilman sen tarkempaa erittelyä eri verolajeihin. Varsinaiset summat näkyy sitten kotiin vuosittain toimitetusta verotuspäätöksestä.
 
Internet on täynnä ilmaissisältöä joka tarjoaa kaiken mitä Yle tarjoaa ja enemmän. Joten miksi katsoisin yleä?

Pysyäksesi kärryillä Suomen tapahtumista? Kirjoitat suomea niin sujuvasti, että oletan sinun olevan suomalainen. Suomalaista luulisi vähän kiinnostavan mitä Suomessa tapahtuu.

YLE:llä on noita kanavia ihan riittämiin sille musiikille, minä kuuntelen(lin) puhetta puheen takia.

Mutta Puhe on ainoa Ylen kanavista, joka soittaa hyvää musiikkia.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yle saisi mielestäni siirtyä joko mainosrahotteiseksi tai kuukausimaksulliseksi.
Allekirjottanutta vituttaa maksaa veroa palvelusta jota käytän vain silloin tällöin lätkän tai futiksen katseluun.
Mites noi muut sun maksamat verot? Kaikki kunnalliset palvelut yksityisille? Päivähoidot, terveydenhuolto jne.? Vai maksatko vain kiltisti yksityissairaalalle, jos sattuu tulemaan vaikka joku kremppa, mikä vie työkyvyn muutamaksi viikoksi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vähän voisi tiedotusta parantaa. En jaksanut edes kokeilla näkyykö tämä viikko ilman VPN:aa, mutta nyt kun ei ollut muutakaan tekemistä, niin kokeilin. Kylläpäs näkyykin.

Missä se loppupäätös geoblokkisekoilusta on. Keneltä se siis tarkalleen ottaen on pois, että näen nyt rajan takana lähetyksen mistä en toisaalta maksa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mites noi muut sun maksamat verot? Kaikki kunnalliset palvelut yksityisille? Päivähoidot, terveydenhuolto jne.? Vai maksatko vain kiltisti yksityissairaalalle, jos sattuu tulemaan vaikka joku kremppa, mikä vie työkyvyn muutamaksi viikoksi?
Kyllä en halua maksaa peruskouluista kun en siellä ole käynyt pariin vuosikymmeneen! Kyllä en halua maksaa julkisesta terveydenhuollosta kun olen työterveyden piirissä! Kyllä en halua maksaa kirjastossa muista kuin historiallisia teoksia sekä mystillisiä teoksia kannattelevista hyllyistä kun en sieltä muuta hae! Kyllä en halua tukea veroillani muiden alueiden kuin läntisen Etelä-Savon kehittämistä! Kyllä en!

Yleveroa voin maksaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuli eilen katsottua areenasta ihan mielenkiintoinen kaksiosainen dokumenttiminisarja itämerensuomalaisten osuudesta viikinkien volganretkiin. Tuli uutta tietoa aiheesta, jopa merkittävästi eroaa uusi näkemys siitä minkä muistelisin joskus aikoinaan koulussa oppineeni. Löytyy historiadokumenttipuolelta melko tuoreista.

Eihän se toki 5D seksivaulaatua ole, ymmärrän jos ei kaikille toimi. Ei ollut yhtään sairaalloisen lihavaa furryä.
 

Grafix

Jäsen
Missä se loppupäätös geoblokkisekoilusta on. Keneltä se siis tarkalleen ottaen on pois, että näen nyt rajan takana lähetyksen mistä en toisaalta maksa.

Sehän on vain siitä kiinni millaiset levitysoikeudet Yle noihin ohjelmiin hommaa/sille myydään. Busines as usual.

Vuoden loppuun mennessä Ylellä on uusi tunnistaumiskikkare käytössä ja sen jälkeen ulkosuomalaiset pystyy katsomaan kaikkea ulkomailla ilman mitään rajoitetta.

Toistaiseksihan Ylellä on edelleen geoblokkaus päällä, mutta Freedomella ainakin pystyy uunottamaan.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
@heavy niin. Ja mainitsin myös että mielelläni maksan siitä ajasta mitä sitä käytän. Se jättää silti n. 10kk vuodesta jolloin en käytä.
@Kirjoittelija Ylellä ei ole monopolia kyseisessä asiassa. Internetistä löytyy myös useaa muotoa suomea käsittelevää sisältöä. Joka on mainosrahotteista eli minulle ilmaista.
@Leon huono vertaus koska kys. palveluita käytän. Taino, päivähoitoa en mutta sekin on tulevaisuudessa edessä. Ei minun ongelmani ole verojen maksaminen. Vain ja ainoastaan Ylen rahoittaminen veroilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös