Ihan nyt itse keksit päästäsi tuon kaiken Venäjää koskevan. Se ei perustu faktoihin, eikä edes median esittämiin väitteisiin.
Keksin päästäni, että Venäjä on aggressiivinen ja valloitushaluinen valtio? Minulla on todisteena asiasta Ukraina, Krim, Georgia ja Tsetseenia. Jos viittaat johonkin muuhun saat yksilöidä ja perustella väitteesi asiallisesti. En minä tuollaiseen paskaan jaksa muuten vastailla.
Venäjää kohdellaan edelleenkin silkkihansikkain ja mitään aikomustakaan ei ole medialla asiaan tarttua. Vasta paljastui miten Virossa on kierretty pakotteita pankkien toimesta, tai vaikka tuo Nord Stream 2 uutisointi. Ei medialla ole missään vaiheessa ollut lähelläkään Venäjä kriittisyyttä. Nämä vaihtoehtomediat eivät kyllä ole saaneet tässä maassa mitään aikaiseksi sen suhteen ettei Venäjää voisi kritisoida.
Vaihtoehtomediat eivät luonnollisesti venäjää arvostele, koska ne ovat suurelta osin venäjän taskussa. Hyvä että siitä ollaan samaa mieltä.
Miten vitussa Dansken pakoitteiden kierto virossa osoittaa venäjän silkkihansikkain kohtelua Suomen mediassa?
YLE on siitä uutisoinut tämän ja ainakin kolmen muun lisäksi jotka on mainittu jutun lopussa
Danske Bankin rahanpesukohun miljardilaineet lyövät voimalla yli Itämeren, mutta suomalaisten asiakkaiden niskaan putoaa korkeintaan pieniä pisaroita | Yle Uutiset | yle.fi
Väännä nyt ihan rautalangasta mitä Ylen olisi pitänyt tehdä toisin ja millä perustein? Faktojen uutisointi ei riitä, vaan olisi pitänyt muistaa kertoa että rahojen pesu on väärin?
Vastaavasti taas ihan tässä meidän kotisuomessa nimen omaan sitä vasemmistoa ja varsinkin vihreitä ei todellakaan syytetä populismista. Jo pitkään on ollut menossa vihervasemmiston ajama lokakampanja millä sanaa populismi ollaan tarkoituksella vieritetty oikeiston toiminnaksi.
Suomessa oikeistoa edustaa leimallisimmin kokoomus ja RKP eikä niistä kumpaakaan syytetä populistipuolueeksi, eikö olekin hassu juttu. Sama pätee lukuisiin muihin naapurimaiden puolueisiin.
Vaikka se kuinka voi olla sinulle vaikea ymmärtää, niin populismi on ihan oikea ilmiö eikä vain leima eri mieltä oleville, niinkuin tunnut kuvittelevan. Timo Soini kirjoitti gradunsa populismista ja perusti siltä pohjalta puolueen ja sitten Juha Miedolle tulee yllätyksenä, että sitä kutsutaan populistipuolueeksi.
Komiikkaa ei vähennä se, että persujen kannattajat jossain vaiheessa kampanjoivat sen puolesta, että puolue ei ole oikealla. Ja totta onkin, että talouspoliittisesti esim brexitiä ajavat ovat nimenomaan vasemmalla.
Jotta sinulle ei kuitenkaan tulisi paha mieli, niin tässä Ylen uutisessa on demarien Harakkaa kutsuttu populistiksi:
https://yle.fi/uutiset/3-9387362
Nopealla vilkaisulla en löytänyt Niinistöstä YLEllä käytetyn ilmaisua, vaikka esim alkoholikantojen kohdalla siihen olisi perusteita ollut.
YLE on linjannut, että Euroopassa vasemmistopopulistit ovat vallassa Kreikassa ja Espanjassa
https://yle.fi/uutiset/3-9331521
Venetzuela-tyyppiset puheet kun eivät ole oikein huudossa Euroopassa.
En tiedä mistä ihmeen muovin poltosta puhut. Minä en ole puhunut muovista mitään enkä nyt ymmärrä miten muovi liittyy tässä mihinkään tai mistä nyt edes koko muovin tähän keksit vetää mukaan.
Minä viittasin tähän
Valtamedia alkaa menettää otettaan kansasta — jannekejo Janne Kejon kirjoitukseen joka tuomittiin heti että on "kommunisti, joka ajaa Pohjois-Korean asiaa Suomessa".
Olisit voinut heti suoraan kertoa mistä puhut sen sijaan, että käytät ympäripyöreää ilmaisua
viimeksi kun tähän ketjuun linkattiin "vaihtoehtoismediaa"
Tuo on mielipidekirjoitus, eikä mikään uutinen. Mediat pääsääntöisesti toimittavat uutisia, ja mielipiteet on sitten blogeissa ja keskustelupalstoilla.
Lisäksi Persujen lehti on tehnyt asiasta pitkän ja kattavan kirjoituksen että miksi toimii miten toimii ja minusta se on varsin asiallinen selvitys.
agree to disagree.