Mainos

Yleisesti NHL:stä

• 4 142 205
  • 14 651

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
No onhan se toki hienoa, että osaa yhden harhautuksen hyvin. Minä en vain antaisi joukkueelle pisteitä tästä - yksilölle voisinkin, mutta tämä menee juuri päinvastoin.

Se että jakaako niistä pisteitä ei kuulu tähän asiaan. Siihen en ottanut mitään kantaa vaan vain siihen kun väitit rankkareita arvonnaksi, mutta jos varsinaisesti että sitä tarkoita niin ei siinä mitään.

Sinänsä tuo rankkareita tuuripelinä pitäminen on ehkä vähän yleisempikin mielipide. Kuten tuossa Mietsuslav aiemmin totesi niin kommentaattoritkin telkkarissa puhuvat tuuripeleistä ja vastaavista, varsinkin silloin jos Suomi esimerkiksi häviää.

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Sinänsä tuo rankkareita tuuripelinä pitäminen on ehkä vähän yleisempikin mielipide. Kuten tuossa Mietsuslav aiemmin totesi niin kommentaattoritkin telkkarissa puhuvat tuuripeleistä ja vastaavista, varsinkin silloin jos Suomi esimerkiksi häviää.
Kyllä, eivätkä suomalaiset ole todellakaan ainoita tässä. Muistan, että ainakin kaudella 2004-05 silloinen Manitoba Moosen valmentaja Randy Carlyle kertoi hävityn rankkukisan jälkeen (kun häneltä kysyttiin, pitäisikö joukkueen alkaa treenaamaan erikseen rankkuja), että joukkue ei tule tätä tekemään, sillä rankut ovat "crapshoottia". Samaa tekstiä tuli Vancouverin tämän hetkiseltä valmentajalta Alain Vigneaultilta, kun häneltä kysyttiin tätä samaa kysymystä tällä kaudella rankuilla hävityn Penguins-pelin jälkeen.

Itse myönnän sen, että vaikka todella monet huippuluokan pelaajat eivät rankuissa loista (päin vastoin) ja monen mielipide on sama kuin Carlylen ja Vigneaultin julkisuuteen kertoma mielipide, rankuissakin vaaditaan tiettyä taitoa - marginaalista tosin, mutta taitoa kuitenkin. Pitää osata pitää päänsä kylmänä, osata ainakin yksi harhautus hyvin (tai vaihtoehtoisesti pitää pystyä laukomaan hyvin) ja pystyä vielä toteuttamaan tämä harhautus käytännössä paineen alla.

Kuten sanottua, paljon ennemmin minä katsoisin kuitenkin otteluiden ratkaisijana ihan muuta kuin näitä rankkuja, sillä näissä ei ole mitään joukkuepeliin kuuluvaa ja mielestäni jääkiekossa ratkaisut pitää tulla nimenomaan joukkuepelin kautta.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kun THN jostain käsittämättömästä syystä uusi (tilasto- ja muut) sivunsa, niin kyselin mistä löytyisi netin kattavimmat NHL-tilastot? Siis esim. pelaajien ura+kausistatsit, peli-peliltä, vahvuudet/heikkoudet-analyysi, jne. muut vähemmän tarpeelliset tiedot normien GP-G-A-P-PIM-statsien lisäksi?

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Yahoosta löytyy ainakin hyvät game logit.

Sportslinesta taas löytyy taas aika hyviä jäähytilastoja, eli kuka on saanut mistäkin syystä eniten penalttia.

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Hyviä uutisia kanadalaisen jääkiekon ystäville. Faceoff on tehnyt paluun. Tämähän on vähän kuin Uuden Suomen paluu härmässä. Hauska juttu, että internetin esihistoriasta kaksi hienoa sivustoa eli Faceoff ja LCSHockey ovat heränneet henkiin. Nyt kun vielä The Sporting News nostaisi NHL-sivunsa sille tasolle, mitä ne joskus olivat.

Handyy

Jäsen
Nyt ilmeisesti on varmistunut, että seuraava NHL-kausi aloitellaan Tukholmassa 4-5.10.2008 kahdella pelillä Ottawan ja Pittsburghin voimin. Hyvä hyvä, tämän kauden Lontoon avaus oli hieno tapahtuma ja nyt päästään ihan oikeaan kiekkomaahan!

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lonkalta heittäisin Joe Thorntonin.

Sama, laskin muutaman ns. kärkiukon pisteet niin Joella on eniten.

joe 125 114 41 280
jagr 123 96 29 248
sidney 102 120 50 272
ovech 106 92 43 241
heatley 103 105 50 258
alfie 103 87 48 238
lecavalier 75 108 55 238

E: Joo, eipä säilynytkään välit kunnossa copypasten jälkeen.

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ei hullumpi yö venäläispelaajille.

Aleksandr Ovetshkin 4+1
Nikolai Zherdev 2+2
Pavel Datsjuk 1+2
Jevgeni Malkin 1+0
Aleksandr Semin 1+2
Viktor Kozlov 0+1
Sergei Zubov 0+1
Ilja Kovaltshuk 1+1
Aleksandr Radulov 1+1
Slava Kozlov 1+0
Aleksandr Frolov 0+1

Vaikka venäläisiä on nykyisin NHL:ssä kohtalaisen vähän, niin laadussa ei liene valittamista.

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Ei hullumpi yö venäläispelaajille.

Viktor Kozlov 0+1
Sergei Zubov 0+1
Aleksandr Frolov 0+1

Erityisesti nämä lämmittävät sydäntä. Hyvä että huomasit nostaa esille, olisi muuten saattanut mennä ohi. Hieno suoritus jokaiselta.

Viimeksi muokattu:
Viktor Kozlov 0+1
Slava Kozlov 1+0
Aleksandr Frolov 0+1

Erityisesti nämä lämmittävät sydäntä. Hyvä että huomasti nostaa esille, olisi muuten saattanut mennä ohi. Hieno suoritus jokaiselta.

Tämähän vain korostaa sitä, että venäläiset pelaavat nykyään joukkuepeliä, eikä tätä niin sanottua "eipääkestä, eivoisyöttää, pakkoyrittääyksin"-ilmiötä tapahdu.

Hyvä Äiti Venäjä! HÄV!

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pitäisiköhön jonkun aktiivisen venäjäkiekon asiantuntijan perustaa ihan oma ketju venäläisille, kun suomalaisillakin on vastaavia ollut? Sinne saisi kivasti koottua juttua, kun näyttää enemmänkin kiinnostusta löytyvän.

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Pitäisiköhön jonkun aktiivisen venäjäkiekon asiantuntijan perustaa ihan oma ketju venäläisille, kun suomalaisillakin on vastaavia ollut? Sinne saisi kivasti koottua juttua, kun näyttää enemmänkin kiinnostusta löytyvän.

Joo, ja samalla voisi avata ketjun jossa käsitellään huonoa huumoria ja ironiaa.

Ainiin, meillähän on Vapaa keskustelu.

Sellaista mietin päivällä peliä katsellessani, että olisivatkohan Dallas ja Calgary kovinkin erilaisia joukkueita nyt mikäli Iginlaa ei olisi vaihdettu Niewendykiin.

Suosikkijoukkue
nohnoh, Kazakstan.

Nabokov on kyllä ihan "oikea" venäläinen vaikka onkin syntynyt Kazakstanissa. Hän on etninen venäläinen, joita Kazakstanin väestöstä on noin kolmannes tai neljännes. Nythän Nabokov saa edustaa Venäjää myös kv. tasolla.

Käytännössä kaikki Kazakstanin parhaat jääkiekkoilijat kuuluvat heidän venäläisvähemmistöönsä. Myös Toronton Nikolai Antropov on etninen venäläinen. Vaaleaa Antropovia olisi vaikea muutenkaan kuvitella kazakiksi, sillä kazakit ovat mongoli-tataarikansa.

Käytännössä kaikki Kazakstanin parhaat jääkiekkoilijat kuuluvat heidän venäläisvähemmistöönsä. Myös Toronton Nikolai Antropov on etninen venäläinen. Vaaleaa Antropovia olisi vaikea muutenkaan kuvitella kazakiksi, sillä kazakit ovat mongoli-tataarikansa.

Asiaa voisi tietysti kysyä Antrolta itseltään. Antropov kaiketi tuntee itse olevansa hyvinkin vahvasti kazakki. Ainakin sen verran mitä maajoukkue-edustuksista voisi päätellä.

EDIT: Ymmärsin kyllä, että Antropov kuuluu vähemmistöön, mutta minusta tässä ratkaisee se mitä mies itse ajattelee. Sydämeltään pure kazak!

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Asiaa voisi tietysti kysyä Antrolta itseltään. Antropov kaiketi tuntee itse olevansa hyvinkin vahvasti kazakki. Ainakin sen verran mitä maajoukkue-edustuksista voisi päätellä.

Voi olla, mutta ei tämä tee Antropovista etnistä kazakkia sen enempää kuin mitä Suomen kansalaisuus tekee Jeremenkon veljeksistä etnisiä suomalaisia. Antropov kuuluu Kazakstanin venäläisvähemmistöön, kuten kaikki muutkin Kazakstanin parhaat jääkiekkoilijat.

Etninen kazakki on suurinpiirtein tämännäköinen: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Nursultan_Nazarbayev_27092007.jpg

(kuvassa maan presidentti Nursultan Nazarbajev).

Rocco

Jäsen

EDIT: Ymmärsin kyllä, että Antropov kuuluu vähemmistöön, mutta minusta tässä ratkaisee se mitä mies itse ajattelee. Sydämeltään pure kazak!

Tiedä sitten kuinka vahva kansallistunto Kazakhstania kohtaan on, mutta kun hän(kin) sai valita aikoinaan Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen, että edustaako jatkossa Venäjää vai Kazakhstania. Valinta varmaan siinä mielessä oli helppo koska tuskin koskaan mahtuisi Venäjän maajoukkueeseen.

Vähän samalla tavalla käytännössä kaikki latvialaiset valitsivat Latvian, johtuen pienestä vihasta Venäjää vastaan sotatoimien takia. Liettuasta Zubrus valitsi Liettuan, mutta Kasparaitis Venäjän. Ukrainalaisista Fedotenko valitsi Ukrainan, mutta Zhitnik Venäjän... Näin se menee.

Tiedä sitten kuinka vahva kansallistunto Kazakhstania kohtaan on, mutta kun hän(kin) sai valita aikoinaan Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen, että edustaako jatkossa Venäjää vai Kazakhstania. Valinta varmaan siinä mielessä oli helppo koska tuskin koskaan mahtuisi Venäjän maajoukkueeseen.

Juuri nimenomaan sai valita. Ja hän valitsi kuten valitsi. Meinaatko siis, että hän ei itse uskonut mahtuvansa Venäjän maajoukkueeseen? Vai, että sinä et usko hänen ikinä mahtuvan sinne? Jälkimmäisestä ainakin olen vahvasti eri mieltä. Antropovia ei voi mitenkään pitää myöhäisheränneenä. Hän oli kuitenkin huippulupaus jo junnuna.

Rocco

Jäsen
Juuri nimenomaan sai valita. Ja hän valitsi kuten valitsi. Meinaatko siis, että hän ei itse uskonut mahtuvansa Venäjän maajoukkueeseen? Vai, että sinä et usko hänen ikinä mahtuvan sinne? Jälkimmäisestä ainakin olen vahvasti eri mieltä. Antropovia ei voi mitenkään pitää myöhäisheränneenä. Hän oli kuitenkin huippulupaus jo junnuna.

Itse uskon ettei mahtuisi. (Etenkään Olympialaisiin tai World Cupiin, MM-kisoihinkin varauksella) Vaikka hän olikin nuorena lupaava ja varattiin korkealla varausnumerolla, silti hän on tosi epä-venäläinen kiekkoilija kokonsa ja pelityylin takia. Jos hän olisi maajoukkueeseen Venäjälle mahtunut, se olisi ollut korkeintaan nelosketjussa jämäminuutteja. Näin siis itse uskon.

M@thieu

Jäsen
Saapa nähdä, mihin joukkueeseen Curtis Joseph loppukaudeksi päätyy. Otteet ovat tuossa Spengler Cupin finaalissa olleet kerrassaan loistavia, sitä "vanhaa CuJoa" on ollut nähtävissä moneen otteeseen.

Pittsburgh lienee vahvin vaihtoehto Fleuryn ollessa loukkaantuneena, ja tuolla pelillä Joseph olisi ykkösveskari myös MAF:n toivuttua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy