Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 261 255
  • 28 700

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Minä kerroin oman mielipiteeni asiasta, joten telaketju voi unelmaa halutessaan kertoa oman mielipiteensä. Nerg ei ole löytänyt mistään mitään ongelmaa ja mitään uhkakuvia, hänellä on omat intressinsä siihen ja muutaman vuoden päästä sitten näemme, miten Nergin puheet ja se mitä toteutuu kohtaavat. Se mitä poliisijohto kertoo lähtee pakolaisasiassa siitä, mitä he saavat kertoa. Sen lauluja laulat, kuka sinulle palkan maksaa, jos joku ei tätä ymmärrä, niin kannattaa laskeutua takaisin maahan. Nyt on jo tilastotietoa ongelmista turvapaikkaa hakevien kohdalta, jota edes unelmoijat tuskin pyrkivät kiistämään. Tilastot vielä kertovat siitä, miten moninkertaisesti tämä ryhmä hakeutuu näihin ongelmiin. Tämähän ei ole järjestäytynyttä rikollisuutta, mutta eikö se vain oel ajan kysymys, jos maahan jää karkoitettavia, jotka piiloutuvat viranomaisilta, ainakin uhka siihen on suuri.

Oli Paaterolla tai ei näyttöä järjestäytymisestä, niin on naivia Nergin tai poliisihallinnon rynnätä kertomaan, ettei näin ole. Ei olisi kovin suuri yllätys, jos Paatero on oikeassa ja ainakin se ongelma on erittäin todennäköinen tulevaisuudessa. Cobol on erinomaisesti kertonut syitä siihen, miksi näin tulee tapahtumaan kertoessaan siitä, miksi sopeutuminen ei onnistu. Se, että Nerg ja poliisihallinto ryntäsivät pikaisesti väittämään vastaan kertoo siitä, että pelko asian nousemisesta esille laajemmin on suuri, he pyrkivät tukahduttamaan keskustelun väitteillä, jotka ovat aivan samaa tasoa, kuin se, että sanon heidän valehtelevan. Minä perustan omani siihen, että usko Nergin sanoihin on äärettömän matalalla ja poliisijohto sanoo juuri, kuten heille käskytetään tässä arassa asiassa. Ei näillä kummallakaan ole mitään tutkittua aineistoa siihen, etteikö Paatero voisi olla aivan yhtä hyvin myös oikeassa.

Paateroa pitäisi oikeasti hallituksen nyt kuulla. Meillä on monta uutta uhkaa, "pakolaiset", järjestäytynyt rikollisuus, kasvava talousrikollisuus jne, mutta samaan aikaan poliisilta leikataan, joten eriarvoisuus kasvaa kansalaisten kohdalla ja etenkin maakunnissa poliisia ei saa nykyisin ja vielä vähemmän jatkossa paikalle riittävän nopeasti, kun sitä tarvitaan. Hallituksemme on koko maahanmuuton kohdalta sekaisin, ei tunnu olevan tietoa mikä on se linja, jota halutaan. Toisaalta tiedetään, että suuri osa kansasta ei hyväksy leikkausten kanssa lisääntyvää kustannustaakkaa maahanmuutosta, toisaalta halutaan olla EU:n mallioppilas.

Unelmat siis asettuvat yllättäen Nergin kannalle, mitään uhkaa ei ole ja kriittiset ovat sitä mieltä, että Paatero on todennäköisesti oikeassa. Kumpikaan ryhmä ei tiedä totuutta, joka lienee jostain siltä väliltä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
.Unelmat siis asettuvat yllättäen Nergin kannalle, mitään uhkaa ei ole ja kriittiset ovat sitä mieltä, että Paatero on todennäköisesti oikeassa. Kumpikaan ryhmä ei tiedä totuutta, joka lienee jostain siltä väliltä.

Hyvä kirjoitus ja tästä lainaamastani loppupätkästä sen verran, että mun mielestä jos Paatero on normaalissa kunnossa henkisesti, hän tietää jopa hyvin tarkkaan tilanteen. Hänellä on ollut aitiopaikka, josta on pääsy lähes kaikkeen ei-julkiseen tietoon. Oletan, että juuri tämän takia Paatero kertoi jonkun lainaamassa linkissa saaneennsa tiedot julkisuudesta

Anssi #5 jatkaa keskustelun siirtämistä turvapaikka- ja pakolaisasioista henkilöön. Yksi perinteinen propagandakeino tilanteessa, jossa itse asioista ei voi puhua, koska on jo puhunut itsensä pussiin pysyvästi.

Jospa kuitenkin pysytään ketjun aiheessa ja vaikka joutessasi ehtisit täydentämään näitä muutamaa väittämääsi:

Väitteeseen siitä, että kielteisen turvapaikkahakemuksen saanut jää kuitenkin Suomeen, koska ei ole palautussopimusta törmää täällä usein. En tiedä onko täällä kuinka yleisessä tiedossa se, että kielteisen päätöksen saanut ei saa enää oleskelulupaa, eikä sitä kautta minkäänlaista sosiaaliturvaa, vaikka palautus ei onnistu, Toki siinä on valitusmahdollisuudet jne, mutta rahantulo katkeaa ihan kokonaan siinä vaiheessa, kun lopullinen kielteinen päätös tulee. Tällainen henkilö potkitaan pihalle vokista, ei rahaa, ei terveydenhuoltoa, ei ruokaa, ei mitään.

Ei tämä pakolaisasia erotu taloudellisessa mielessä muista valtion menoista. Siihen otetaan rahat ihan samoilla systeemeillä, kuin otetaan rahat talvivaaran kaivokseen, kokoomuksen puoluetukeen tai poliisin lisämäärärahoihin.

Taitaa olla valehteleva valtamedia levittämässä valehtelevia tilastoja, kun kerran Irakiin saadaankin karkotetua porukkaa, vaikka ei ole edes luovutussopimusta. Ainakaan öyhöttäjät ei ole väärässä, koska öyhöttäjät tietää, että yksikään ei poistu. Ainakaan yli 95% ei poistu. Tai ainakaan kovin paljon yli 95%. Tai ainakin joku murhamies jää...ehkä, tai ainakin voi teoriassa jäädä. Ja se on saatana väärin se!
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Cobol , esitit varsin kovia väitteitä poliisista. Minä olen muutamalla viestillä yrittänyt saada jotain perusteluja/pohjaa tms noille väitteille. Sinä olet perustelujen sijaan enimmäkseen keskittynyt arvostelemaan minun henkilökohtaisia ominaisuuksiani. Ei sun mikään pakko tietenkään ole minun kanssani keskustella, mutta jos keskustellaan, niin voisitko tehdä sen ilman noita henkilökohtaisuuksia. Jos se ei onnistu, niin ollaan sitten mielummin keskustelematta.

Anssi #5 jatkaa keskustelun siirtämistä turvapaikka- ja pakolaisasioista henkilöön. Yksi perinteinen propagandakeino tilanteessa, jossa itse asioista ei voi puhua, koska on jo puhunut itsensä pussiin pysyvästi.
Minä yritän keskustella sinun esittämästäsi väitteestä liittyen poliisiin. Sinä ilmeisesti et halua. Ei siinä mitään, se on ihan ok. Sano se kuitenkin mielummin suoraan ilman näitä aggressiivisia henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Tai jätä vaikka kokonaan vastaamatta. Sekin on ihan ok. Minä en ole siirtämässä keskustelua yhtään mihinkään. Normaaliin keskusteluun kuuluu se, että esitettyihin väitteisiin pyydetään perusteluja, lisätietoja, tarkennuksia jopa todisteita jne. Tämä lienee edelleen keskustelupalsta, eikä esimerkiksi sinun henkilökohtainen blogisi.

Jospa kuitenkin pysytään ketjun aiheessa ja vaikka joutessasi ehtisit täydentämään näitä muutamaa väittämääsi:
Tottahan toki voin täydentää, kun kerran asiallisesti kysyt. Sehän kuuluu sivistyneeseen keskusteluun. Eihän tässä nyt missään Suomi-Neuvostoliitto-seuran kokouksessa olla.

Väitteeseen siitä, että kielteisen turvapaikkahakemuksen saanut jää kuitenkin Suomeen, koska ei ole palautussopimusta törmää täällä usein. En tiedä onko täällä kuinka yleisessä tiedossa se, että kielteisen päätöksen saanut ei saa enää oleskelulupaa, eikä sitä kautta minkäänlaista sosiaaliturvaa, vaikka palautus ei onnistu, Toki siinä on valitusmahdollisuudet jne, mutta rahantulo katkeaa ihan kokonaan siinä vaiheessa, kun lopullinen kielteinen päätös tulee. Tällainen henkilö potkitaan pihalle vokista, ei rahaa, ei terveydenhuoltoa, ei ruokaa, ei mitään.
Myöhemmin on selvinyt, että on mahdollista ainakin joissain tapauksissa saada toimeentulotukea. Ylläolevaa kirjoittaessani en ollut tietoinen tästä. Tarkempaa tietoa toimeentulotuen jaosta oleskeluluvattomille en ole saanut. Kuulostaisi oudolta, jos sitä saisi ihan säännöllisesti, koska maassa ilman oleskelulupaa oleminen on kuitenkin edelleen lain vastaista. Periaatteessa tuollaiset henkilöt pitäisi tuupata tavattaessa säilöön. Sinnehän pitäsi laittaa henkilöt, joiden epäillään välttelevän maastapoistumista. Toimeentulotuen hakeminen herättää ainakin minun mielessäni epäilyksen siitä, että ko henkilöä aikoo vältellä maastapoistumista. Aiemminhan oli jonkin verran puhetta erillisistä palautuskeskuksista, mutta en ole tietoinen mikä noiden tilanne on tällä hetkellä. Viranomaisilla on siis keinot käytössään. Aika näyttää onko halua keinojen käyttöön.

Ei tämä pakolaisasia erotu taloudellisessa mielessä muista valtion menoista. Siihen otetaan rahat ihan samoilla systeemeillä, kuin otetaan rahat talvivaaran kaivokseen, kokoomuksen puoluetukeen tai poliisin lisämäärärahoihin.
Mitä tässä on epäselvää? Tämähän on vain yksinkertainen tosiasia. Pakolaismenot on meno muiden joukossa. Jos muistan oikein, niin sinä taisit vaatia jotain erillisiä korvamerkittyjä rahoja noihin. Päättäjät nyt vaan sattuu olemaan samaa mieltä minun kanssani, eikä tuollaista korvamerkittyä rahaa ole tainnut kukaan poliitikko edes ehdottaa.

Jos kaipaat täydennystä siihen mistä ne rahat pakolaismenoihin (ja muihinkin menoihin tietysti) tulee, niin tässä on linkki sivustolle, jossa on yksinkertainen graafinen esitys siitä, mistä valtion tulot ja menot muodostuu: Valtionbudjetti.fi
Taitaa olla valehteleva valtamedia levittämässä valehtelevia tilastoja, kun kerran Irakiin saadaankin karkotetua porukkaa, vaikka ei ole edes luovutussopimusta. Ainakaan öyhöttäjät ei ole väärässä, koska öyhöttäjät tietää, että yksikään ei poistu. Ainakaan yli 95% ei poistu. Tai ainakaan kovin paljon yli 95%. Tai ainakin joku murhamies jää...ehkä, tai ainakin voi teoriassa jäädä. Ja se on saatana väärin se!
Mitä täydentämistä tämä mielestäsi vaatii? Tuhansia Irakilaisia on saatu ulos Suomesta. Vai onko se tuo sana "karkotus", mistä haluat nillittää. Sen voin myöntää, että karkotuksia tuskin ihan hirveästi on tehty. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneethan käännytetään, joten karkotuksesta kirjoittaminen oli toki huolimatonta minulta. Mun mielestä oleellisempaa on kuitenkin se, kuinka moni turvapaikanhakija häippäsee maasta. Mulla ei ole mitään fetissiä sen suhteen, että maastapoistuminen pitäisi tapahtua pakottamalla ja ehkä jopa väkivaltaa käyttäen. Vapaaehtoinen poistuminen on mun mielestä ihan ok myös. Toki tämäkin on vain henkilökohtainen mielipiteeni.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olen näitä esittänyt ja millaisia nämä varsin kovat väitteet ovat? Laita linkki, kiitos.
Mä en jaksa lähteä mihinkään pilkunviilausnillitysvänkäykseen. Mä olen esittänyt ihan selkeitä ja suoria kysymyksiä. Jos et halua niihin vastata, niin se on ihan ok. Näinhän mä siinä arvelin käyvän jo toisessa viestissä. Jos päätät lopettaa kiemurtelut ja solvaukset, niin vastaa niihin kysymyksiin. Jos et, niin jätä mielummin kokonaan vastaamatta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä en jaksa lähteä mihinkään pilkunviilausnillitysvänkäykseen.

Esitit siis väitteen, joka osoittautui valheeksi. Faktahan on se, että en esittänyt mitään varsin kovia väitteitä poliisista. Jos olisin esittänyt, olisit ne myös saman tien kaivanut.

Noista muista jutuistasi tässä lyhyet kommentit ennen Jokerien otteluun valmistautumista:

1. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut saa toimeentulotukea apul.oik.asiamiehen 12/2015 linjauksen mukaan. Et ollut kaiketi tästä tietoinen 2/2016. Hyvä että myönsit.

2. Taloudellisessa mielessä poliisin määrärahat poikkeavat todellisuudessa turvapaikkamäärärahoista, vaikka väitit että eivät poikkea. Koko yhteiskunnan taloudellinen toiminta perustuu myös siihen, että on olemassa toimiva poliisilaitos. Sen sijaan turvapaikkamäärärahat eivät ole yhteiskunnan kokonaistoiminnan kannalta taloudellisessa mielessä samalla viivalla - tai edes lähellä.

3. Suomi ei mahdollisesti saa karkotettua tuhansia irakilaisia. Kysymys ei ollut vapaaehtoisesta paluusta, koska sen asemahan on ollut alusta asti selvä. Ne jotka lähtevät, lähtevät. Tässä mielessä öyhöttäjien syyttäminen, jos nyt ei ihan jokaista saada maasta ulos "ainakin joku murhamies jää...ehkä", kertoo kaiken asenteestasi.

Miksi muuten @Anssi #5 nuoret tuhannet nuoret irakilaismiehet eivät ole vapauttamassa Irakia osana kurdien ja arabien yhteisiä ja erillisiä armeijoita, vaan he haluavat jäädä Suomeen, vaikka heimoveljet ja -siskot kuolevat vapauden puolesta?

Palataan, nyt Jokerit.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Eilen tuon "uutisen" luettuani jäi mietityttämään, miten eläkkeellä oleva patu on niin hyvin perillä esim. poliisin tiedoista vastaanottokeskuksien tilanteesta, ei kai tuo tieto nyt ihan avointa ex-työntekijöille ole? No, Aamulehti valaisee asiaa: Paatero Aamulehdelle: Tiedot turvapaikanhakijoiden järjestäytymisestä peräisin julkisuudesta - Aamulehti



Eli mutuilulla ja pienellä juttujen funtsimisella päästy kritiikittömään YLEn etusivun uutiseen ja aamutelkkariin juttelemaan. Toivottavasti kirja myy hyvin.

Täällä on osa porukasta nielaissut Paateron höpinät kohoineen koukkuineen ilman mitään kritiikkiä kun ukko puffaa omaa kirjaansa. Vielä virassa ollessaan oli toinen ääni kellossa. Kuten kirjoitit, toivottavasti kirja myy hyvin. Ja miksei myisi, kyllä tässä maassa noita pelon sekoittamia riittää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eilen tuon "uutisen" luettuani jäi mietityttämään, miten eläkkeellä oleva patu on niin hyvin perillä esim. poliisin tiedoista vastaanottokeskuksien tilanteesta, ei kai tuo tieto nyt ihan avointa ex-työntekijöille ole? No, Aamulehti valaisee asiaa: Paatero Aamulehdelle: Tiedot turvapaikanhakijoiden järjestäytymisestä peräisin julkisuudesta - Aamulehti

Eli mutuilulla ja pienellä juttujen funtsimisella päästy kritiikittömään YLEn etusivun uutiseen ja aamutelkkariin juttelemaan. Toivottavasti kirja myy hyvin.

Riippumatta siitä, mikä on totuus, Paatero joutuu noin sanomaan siinäkin tapauksessa, että tiedot olisivat ei-julkisista lähteistä kun hän oli isopomo. Hänellä on vaitiolovelvollisuus siitä, mitä hän on työssään saanut tietoonsa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Täällä on osa porukasta nielaissut Paateron höpinät kohoineen koukkuineen ilman mitään kritiikkiä kun ukko puffaa omaa kirjaansa. Vielä virassa ollessaan oli toinen ääni kellossa. Kuten kirjoitit, toivottavasti kirja myy hyvin. Ja miksei myisi, kyllä tässä maassa noita pelon sekoittamia riittää.

Osa Paateron kirjan "höpinöistä" on helppo niellä.

Entisen poliisiylijohtajan Mikko Paateron kirja maalaa synkän kuvan Suomen turvallisuustilanteesta | Turvallisuus | HS

Poliisin resurssien jatkuva leikkaaminen hämmentää Paateroa kaikkein eniten. Hänen mukaansa toimintaympäristö on muuttunut aivan olennaisesti ja poliisille on tullut lisää työtä, mutta poliisien määrää vain vähennetään. Keskustelua asiasta ei käydä.

Kaiken huomion on toistaiseksi vienyt turvapaikanhakijoihin liittyvä väite, johon suhtaudutaan leirien mukaisesti vähätellen tai ymmärtäen.

Sellainenkin mahdollinen motiivi kirjan kirjoittamiselle on olemassa, että Paatero halusi puhua suunsa puhtaaksi vuosikausien vaikenemisen vastapainoksi. Ammatillinen testamentti?

Ei kirja minulle tule aivan heti luettavaksi tai ei luultavasti koskaan. Pettynyt olen, jos on vuoden bestseller-listalla korkealla.

Nopeaa oli toiminta, kun teos pyörähti noin nopeasti eläkkeelle jäämisen jälkeen.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2. Taloudellisessa mielessä poliisin määrärahat poikkeavat todellisuudessa turvapaikkamäärärahoista, vaikka väitit että eivät poikkea.
Jaa että mitä että? Tuo lainaamasi pätkä ei muistaakseni liity mitenkään poliisin määrärahoihin. Sekoiletko omiasi, vai yritätkö vaan kääntää keskustelua johonkin ihan muualle, sen sijaan että vastaisit suoriin ja selkeisiin kysymyksiin?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jaa että mitä että? Tuo lainaamasi pätkä ei muistaakseni liity mitenkään poliisin määrärahoihin.

On sulla vaikeaa. Ensin valehtelet, jäät kiinni, ja sitten heittäydyt ymmärtämättömäksi. Kirjoitit:

"Ei tämä pakolaisasia erotu taloudellisessa mielessä muista valtion menoista. Siihen otetaan rahat ihan samoilla systeemeillä, kuin otetaan rahat talvivaaran kaivokseen, kokoomuksen puoluetukeen tai poliisin lisämäärärahoihin."


Juuri tuon älyttömämpää vertausta en ole vähään aikaan lukenut, mutta kyllä siinä - valitettavasti - verrataan pakolaisasian ja poliisien määrärahojen taloudellista merkitystä ja väitetään, että pakolaisasiat eivät erotu taloudellisessa mielessä valtion muista menoista,

Kuten totesin, älytön väite.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri tuon älyttömämpää vertausta en ole vähään aikaan lukenut, mutta kyllä siinä - valitettavasti - verrataan pakolaisasian ja poliisien määrärahojen taloudellista merkitystä ja väitetään, että pakolaisasiat eivät erotu taloudellisessa mielessä valtion muista menoista,
Kappas. Väärinymmärrys minun puoleltani. Pahoittelen. Hiukan hämäännyin, kun lyödään naaman eteen puoli vuotta vanhoja kirjoituksia ja pyydetään täydennyksiä.

En nyt ihan tarkkaan muista mistä oli kyse, enkä jaksa tarkistaa, mutta muistaakseni tuon suuntaisen vastauksen olen antanut, kun on kyselty mistä saadaan rahat turvapaikanhakijoiden kustannuksiin. Sieltä ihan samoista rahoista ne edelleen otetaan mistä ne poliisien määrärahatkin. En muistaaseni ole väittänyt noiden rahasummien taloudellisesta merkityksestä yhtään mitään. Enkä edelleenkään ymmärrä, miksi näitä pitää kaivella puolin vuotta kirjoittamisen jälkeen. Paitsi tietysti jos tarkoituksena on viedä keskustelu sivuraiteille.

Etkö sinä muuten ihan aikuisten oikeasti osaa keskustella ilman jatkuvia solvauksia?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kappas. Väärinymmärrys minun puoleltani. Pahoittelen. Hiukan hämäännyin, kun lyödään naaman eteen puoli vuotta vanhoja kirjoituksia ja pyydetään täydennyksiä.

Asia selvä. Ymmärrät siis vihdoin eron. Jatketaan uusien ketjun aiheeseen kuuluvien haasteiden parissa. Toistan:

Miksi @Anssi #5 nuoret tuhannet nuoret irakilaismiehet eivät ole vapauttamassa Irakia osana kurdien ja arabien yhteisiä ja erillisiä armeijoita, vaan he haluavat jäädä Suomeen, vaikka heimoveljet ja -siskot kuolevat vapauden puolesta?

Miten näet tämän asian?
 
Miksi @Anssi #5 nuoret tuhannet nuoret irakilaismiehet eivät ole vapauttamassa Irakia osana kurdien ja arabien yhteisiä ja erillisiä armeijoita, vaan he haluavat jäädä Suomeen, vaikka heimoveljet ja -siskot kuolevat vapauden puolesta?
Joistakin haittatekijösitä, kuten kielimuurista ja vieraasta kulttuuriympäristöstä, huolimatta Euroopassa on huomattavasti paremmat olosuhteet elää kuten normaali ihminen nyt yleensä haluaa nykymaailmassa elää. Ansaita, kuluttaa, harrastaa, lisääntyä, ja kasvattaa lapset.

Haluavathan monet suomalaisetkin johonkin paskamaihin elämään, vaikkei täällä ole edes mitään sotaa. Korkea verotus on jo riittävä syy monelle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joistakin haittatekijösitä, kuten kielimuurista ja vieraasta kulttuuriympäristöstä, huolimatta Euroopassa on huomattavasti paremmat olosuhteet elää kuten normaali ihminen nyt yleensä haluaa nykymaailmassa elää. Ansaita, kuluttaa, harrastaa, lisääntyä, ja kasvattaa lapset.

Juuri näin. Siitä seuraa kysymys, täytyykö Suomen ja suomalaisten osaltaan elättää heidät lisäämällä veroja, karsimalla etuisuuksia ja ottamalla lisää velkaa ja kuinka paljon. Tällä hetkellä Suomi ei voi vaatia työkykyisiä turvapaikanhakijoita/pakolaisia menemään töihin, eikä voi (tuloksellisesti) vaatia edes kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita poistumaan maasta, vaan heillekin maksetaan mm. toimeentulotukea.
 
Juuri näin. Siitä seuraa kysymys, täytyykö Suomen ja suomalaisten osaltaan elättää heidät lisäämällä veroja, karsimalla etuisuuksia ja ottamalla lisää velkaa ja kuinka paljon. Tällä hetkellä Suomi ei voi vaatia työkykyisiä turvapaikanhakijoita/pakolaisia menemään töihin, eikä voi vaatia edes kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita poistumaan maasta, vaan heillekin maksetaan mm. toimeentulotukea.
Täytyy elättää kuten kenet tahansa suomalaiset, mikäli heille myönnetään turvapaikka. Ei pitäisi elättää, mikäli ei myönnetä turvapaikkaa. Hyvin yksinkertaista.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys irakilaisten turvapaikanhakijoiden Suomessa olosta liittyy ketjun aiheeseen ja sinä olet kommentoinut irakilaisten tilannetta useita, kenties kymmeniä kertoja tässä ketjussa.
Ei tuosta seuraa, että minun pitäisi toimia vastausautomaattina kaikkiin irakilaisia koskeviin kysymyksiin.

Eikö se ole sinusta vähän outoa, että et itse vastaa kysymyksiin, joissa pyydetään tarkentamaan omia väitteitäsi ja samaan aikaan tunnut olevan sitä mieltä, että kaikkien muiden pitää vastata mihin tahansa kysymyksiin, mitä omaan päähäsi pälkähtää?
 
Ei tuosta seuraa, että minun pitäisi toimia vastausautomaattina kaikkiin irakilaisia koskeviin kysymyksiin.

Eikö se ole sinusta vähän outoa, että et itse vastaa kysymyksiin, joissa pyydetään tarkentamaan omia väitteitäsi ja samaan aikaan tunnut olevan sitä mieltä, että kaikkien muiden pitää vastata mihin tahansa kysymyksiin, mitä omaan päähäsi pälkähtää?
Nythän teitä on sitten kaksi jotka eivät vastaa. Joten olkaa vaikka saatana hiljaa sitten. (hymiö)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eikö se ole sinusta vähän outoa, että et itse vastaa kysymyksiin, joissa pyydetään tarkentamaan omia väitteitäsi

Minkähän takia minun pitäisi vastata turvapaikanhakijat ketjussa kysymyksiisi, joissa mm. pyydät näkemystäni poliisien suhtautumisesta mopojengeihin tai vielä laajemmin, poliisin mahdolliseen vaikenemiseen ongelmista laajemmin jne?

Ilman muuta vastaan, kunhan kysymykset liittyvät ketjun aiheeseen. Pakolaisiin ja turvapaikanhakijoihin. Itse asiassa vastaan mielelläni.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Täytyy elättää kuten kenet tahansa suomalaiset, mikäli heille myönnetään turvapaikka. Ei pitäisi elättää, mikäli ei myönnetä turvapaikkaa. Hyvin yksinkertaista.
Muttakun nekin elätetään jotka eivät saa turvispaikkaa. Jostain helvetin syystä niitä ei lennätetä kotimaansa kentälle vaikka sitten raudoissa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...
Eli mutuilulla ja pienellä juttujen funtsimisella päästy kritiikittömään YLEn etusivun uutiseen ja aamutelkkariin juttelemaan. Toivottavasti kirja myy hyvin.

Pidän eläköityneen poliisiylijohtajan funtsimista ja mutuiluakin sen verran tärkeänä, että sille voidaan mediatilaa suoda. Paaterolle ovat saattaneet vittuuntuneet poliisit, ehkäpä jo vuosien ajan, avautua kenttäväen kohtaamista kulttuurieroista. Ja kyllä, tarkoitan myös rikosromaneja.

Kritiikitöntä mediaa sen sijaan edustaa kuvitukseksi jostain kaivettu pakolaislapsi isänsä kanssa, Ylen vakiokamerakulma. Kyyjärvi ja pakolaiset: Breaking News!!! Upeaa, Suomi Nousuun pakolaisvoimin!

Mediakriittisyys on aina paikallaan. Se, että Paateron näkemys ja sen ääneen sanominen riipii Unelmarunkkareita, ei yllätä. Eikä myöskään se, että median pitäisi suodattaa kaikki Unelmoijien piparkakkutalon rakentamisprojektia häiritsevät realiteetit. Näitä parempia ihmisiä, totuuden valikoijia, määrittäjiä oli mm. aikoinaan Neuvostoliitossa ja Saksassa. Pääsivät toivomaansa asemaan, silloin mediassa eivät Paaterot päässeet mutuilemaan.
 
Muttakun nekin elätetään jotka eivät saa turvispaikkaa. Jostain helvetin syystä niitä ei lennätetä kotimaansa kentälle vaikka sitten raudoissa.
Tietenkään ei lennätetä, eihän moisille koneille pian annettaisi laskeutumislupaa paikan päältä. Mutta se on käsittämätöntä, että sitten kun jäävät tänne, niin saavat pyytämällä rahaa. Ei muuta kuin tervemenoa tuonne Euroopan romaneiden viereen polvilleen kerjuulle, niin eiköhän ala syksyn mittaan omaehtoinen kotiinpaluu kiinnostaa.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietenkään ei lennätetä, eihän moisille koneille pian annettaisi laskeutumislupaa paikan päältä. Mutta se on käsittämätöntä, että sitten kun jäävät tänne, niin saavat pyytämällä rahaa. Ei muuta kuin tervemenoa tuonne Euroopan romaneiden viereen polvilleen kerjuulle, niin eiköhän ala syksyn mittaan omaehtoinen kotiinpaluu kiinnostaa.
Niin tai sitten kylällä laitetaan mummo polvilleen kun rahaa ei muualta tule. Paska tilanne, jota ei monien tähän topicciin kirjoittaneiden mielestä voinut syntyäkkään. Routa porsaan kotiin ajaa vai miten se meni...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös