Ihan kuriositeettina tiedustelisin, että miksi ja kenelle se syntyvyyden lisäys on niin tarpeellista? Ja onko kysessä todella pyyteetön toive ihmiskunnan jatkumisesta, sillä se jotenkin toimii täällä niin parhaiten, että kannattaahaan sitä vaalia, vai onko motiivit sittenkin pääosin itsekkäitä, kuten pääosin kaikki ihmisen toiminta täällä pallolla, ja sitä jopa täälläkin korostetaan hyvin merkityksellisenä ihmislajin piirteenä, joka pääosin tuottaa vain auvoa ja nirvanaa koko ihmiskunnalle?
Ollaanko täällä tällä hetkellä ihan parasta mitä ihmuskunnalla on tosiaankin tarjota toisilleen ja tälle pallolle, vai olisiko sittenkin järkevämpi suunta, jossa nyt vaan jatketaan enstisätkin itsekkäämmin, mutta ilman turhia tavoitteita syntyvyydestä tai edes pallomme minkäänmuotoisista pelastusyrityksistä, joiden tärkeyttä en niinikään oikein ymmärrä, kun ja jos katsellaan sen ihmisen kyvyttömyyttä edes siitä historiastaan oppimiseen siten, että ei alati toisteta samoja virheitä.
Itse ainakin olen juuri nyt iloinen kaikkien niiden puolesta, jotka ymmärtävät olla lisääntymättä, ja erityisesti jos ei jo valmiiksi ole sellainen turva omille jälkeläisilleen, että oikeastansa eivät joudu edes harkitsemaan vaikkapa vain sen työpaikan etsimistä, saati sen tekemistä, ja varsinkaan kenenkään toisen hyväksi vieläpä. Kun vielä huomioidaan sekin,e ttä voivat joutua osalliseksi sotatoimiinkin henkensä uhalla, niin vielä vähemmän tänne kannattaa tulla tai lisää väkeä moiseen toimintaan omilla toimillaan toimittaa.
Vähemmän itsekästä siis on nimenomaan olla tekemättä lisää porukkaa nähdyn kaltaiseen maailmaan, jossa itsekkyys, ahneus ja hulluus rehottaa valtoimenaan. Kun tähän vieläpä lisätään puheet siitä, että vanhan jputaisi vieläpä romukoppaan tai lopettavaksi, tai ei ainakaan hoidettaisi, ja muutenkin koko hoitokenttä on täysin seinähullujen sijoittajien temmellyskenttänä, ja näin ollen monikaan köyhäksi jäävä ihminen ei edes saa hoitoa, niin miksi hitossa ottaisi riskin, että tarjoaisi moisen elämän jälkeläiselleen.
Ja tästä on taas turhaa vedellä liian kovia johtopäätöksiä mihinkään suuntaan, mutta kiinnostaisi kovin kuulla, että kuinka monella on pokkaa väittää tämän olevan vain ihmiskunnan parhaaksi, ja että itsekkyydellä ei ole mitään tekemsitä sen kanssa, että ensinnäkin tekee itse tänne lapsia, saati että vielä kehtaa odottaa muidenkin niin tekevän.