Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 989
  • 5 190

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
Miksi YLE TV2:lla pyörivän uutisikkunan taustalla kuuluu MM-95 finaalin selostuksen loppuhetket? :D Eikä ruudussa pyöri edes urheilu-uutiset...
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Piti kirjoittaa tasan 00:00 aloittaakseni keskustelun. Näköjään aloitan sen nyt, 136 minuuttia myöhässä.

Paljon on keskustelua tännekin tullut. Ei ole minua kuitenkaan kaipailtu.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaaha, ekan kerra tähänki ketjuu tulee kirjotettua vaikka useimmiten olenkin kahentoista jälkee hereillä.

Aamuvuoro tiedossa lauantai-aamuna, ja ei noi aamuvuorot ole tehty mua varten. Yritin mennä ennen kymmentä nukkumaan mutta heräsin siinä kahentoista aikoihin. Nyt kohta puolin yritän vielä ottaa muutaman tunnin yönokoset. Lopputyöpäivästä rupee jo väsymys painaa, mutta siinäpä taas päikkärit tekee terää kuha pääsee takaisin kotpuoleen. Pääseepähän muutaman viikon lomille huomisen jälkeen, sen voimalla kait jaksaa, vaikka motivaatio taatusti hukassa töiden loppuvaiheessa :D
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eilen mietin, että voisin joskus kirjoittaa kirjan. Vielä en tiedä, mistä. Tänään tuumailin, että saadakseni rehellistä palautetta teoksesta, pyytäisin muutamaa jatkoaikalaista esilukemaan kirjani. Sitten totta kai oli ajateltava siltä kantilta, kenen kielellisen osaamisen näen omaani parempana(näitä oli aika monta). Tottahan pitää myös löytyä luottoa siihen, ettei kirja ilmesty yhtäkkiä kauppoihin jonkun muun sepustuksena. En toki viitsi tässä nimiä heitellä — enkä missään muuallakaan, mutta osaattepahan olla varautuneita siihen hetkeen, jona tuleva bestseller on valmis.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Huh kun ulkona on jo pimeää. Kuu loistaa kirkkaana. Tulee ihan mieleen lapsuuden syksyt kun joka syysilta oltiin pimeää piilosta. Ehkä tuosta johtuen en ole koskaan pelännyt hitusenkaan verran pimeää, vaan olen aina pitänyt pimeistä illoista ja lähtenyt mielelläni ulos vaikka vain kävelylle. Taidanpa nytkin käydä ihailemassa kuuta.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Tänään alkaa taas arki: luennot ja laskuharjoitukset. Kuukauden etuajassa, kiitos avoimen yliopiston tarjonnan. Tyytyväinen ja kiitollinen olen, kun saan opiskella kiinnostavia asioita, ja siitä vielä maksetaan! Siihen en ole tyytyväinen, että refleksini päättivät vetäistä hihastaan kunnon piiskaniskun kun naamani eteen sattui iltakävelyllä harmiton oksa. Pientä arkuutta ja kipuilua niskassa, onneksi ei kummempaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jos se rinkirunkkailu ei lopu niin sit se vaan jatkuupi.

On muuten pimeää taas vaihteeksi. Wällkommen till Finnland. Toukokuusta elokuuhun saattaa muutama valonpilkahdus näkyä. Sitten tulee taas pimeää. Kylmä sadesää alkaa vituttamaan. Otetaan pitkä huikka Ilmajoella viljasta tehtyä tanssitaitoa parantavaa nestettä. Toistetaan pariin otteeseen sama operaatio.. Illan mennessä yön pikkutuntien puolelle, alkaakin muisti ja järki sumentua, otetaan esiin morakniv, ja ihmetellään aamusella että mites Esko tuohon lattialle pyörtyi eilisehtoona verta vuotavana...

Ehkä parempi mennä nukkumaan kun tällääsiä ajatelmia tulee mieleen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Hei kattokaas nyt äijät kuin soolotaan ketjujen välissä. Teillä on opeteltavaa. Katsokaas kun mä voin kirjottaa tännekin, mutta te ette voi kirjottaa tonne toisaalle. Skills, tarvitaan kädentaitoja, munanvääntöjä sun muita salatieteellisiä toimenpiteitä ja riittejä, joita opetetaan vain kerhoissa joista ei julkisuudessa hiiskuta. Niin. Runkkirinkikerho on yks toki, mutta sielläkin pyörii vain tavikset.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Pitikin kirjoittelemani myös tänne yöketjun puolelle tänä yönä. On, eh, nimittäin niin, että inspiraatiota pukkaa taas ja ehkä liiaksikin. Tiedättehän sen tunteen, kun polla tuottaa siihen tahtiin ideoita, ettei muisti pysy perässä? Paljon toteuttamiskelpoista ja -kelvotonta, mutta valitettavasti moni miete jää lopulta ajatuksen tasolle. Nyt on taas kunnianhimoista ajatelmaa. Saa nähdä, kauanko intoa tällä kertaa riittää. Missä tahansa projektissa se aloittaminen on vaikeinta.

Pinnallista, mutta viime päivinä olen huomannut itsessäni roopeankkamaisia piirteitä. Raha on alkanut kiinnostaa. Rahaa tarvitsee elämästä nauttimiseen. Toki - voi elämästä nauttia, vaikkei omistaisi mitään. Se vain on niin, että nykyään elämykset maksavat. Jos haluat elämääsi merkityksellistä sisältöä, se maksaa. Ei ole halpaa moinen.

Toisekseen. En kuuntele EDM:ia tai muutakaan tietokoneella tuotettua musiikkia aktiivisesti, mutta kaverini Facebookiin postaama video Tomorrowlandista oli aika pysäyttävä. Enhän minä edes tiennyt koko festareista. Nyt on bucket listillä tuo tapahtuma - soittivat siellä sitten millaista musiikkia tahansa. Tietysti tämäkin maksaa, mutta ei sille mitään mahda.

Rahaa kun olisi, ei tarvitsisi osallistua oravanpyörään. Raha toisaalta edellyttää oravanpyörää ja vastaavasti toisinpäin. Luova mieli kyllä keksii keinot, mutta helppoa elämästä ei saa, ellei käy luojan lykky. Siinä pitää olla taivaankappaleet kohdillaan. Tilaisuuksia siunaantuu, kunhan avartaa mielensä ja malttaa pitää simmut auki.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei kannata tavoitella suuria summia. Kannattaa ostaa köyhien suosimaa paskaruokaa. Lihapiirakoita, halpoja hampurilaisia, ranskalaisia perunoita, roiskeläppäpizzoja. Ja niin edelleen. Pian alkaa maha pyöristyä. Aikansa pyöristyttyään voi varata matkan hevonvittumaahan, jonne meneminen onnistuu köyhältä suomalaiseltakin, jahka malttaa elää kurinalaisesti. Dyykkaaminen ja seurakuntien ilmaisateriat sekä työttömien yhdistysten halvat ateriat kannattaa käyttää hyväksi. Hevonvittumaissahan iso maha on varakkuuden merkki. Pian matkalaisella pörrää ympärillä monenmoista hiihtäjää. Siinä ei sitten auta enää havun perkeleetkään, kun roiskeläppäpizza tuottaa laatuvaginaa möhömahamiehelle. Riippuskeinussa palmun alla köllötellessä voi alastohetken jälkeen vaikka sikarin imuttaa, katsella ylhäiseen viistoon ja rutistaa kainalon naista, jonka yläpuolella on ajatuskupla täynnä näennäisiä sydämiä. Samaan aikaan 7000 euroa kuukaudessa tienaava suomalaisinsinööri tumputtaa itseään vaimonsa vieressä, vaimon, jolta saa kahdesti vuodessa ja kerran kesässä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänään ajattelin nukkua noin neljä tuntia. Mitähän sitä kuuntelisi? Kertokaa joku hyvä musiikkiäänite.

Voin kertoa hyvän musiikkiäänitteen, mutta olit sen jo näemmä viimeisen päälle tänään arvostellut. Kyllä Drones totta vie on varsin hyvä lätty.

@Jaws on siellä viimeisessä kappaleessan ihan asian ytimessä, ja nyt puhun siis ko. nimimerkin kirjoittamasta viestistä, en siis yhdistä nimimerkkiä ja tosimaailman Matt Bellamya tässä. Sijoittaa joskus johonkin mistä on iloa pitkään, ja silloin kun on vaihdon välinettä ja sitä kuuluisaa lomaa, niin sitten tehdään sitä mitä halutaan ja jätetään järki oravanpyörän kolkkoon harmauteen. Kalareissulla tuntuu koko ajan siltä kuin olisi kännissä, vaikkei olisi ottanut mitään. Tai ei ihan koko ajan, välillä revin kahluuhousuni, kun lohi ei pure ja heitto kurvaa tuulessa takaisin syliin.

Mut kyl mä uskon, että ihminen voi tehdä sitä mitä haluaa, pitää vaan käyttää mielikuvitusta ja hoitaa määrätyt pätevyysvaatimukset kuntoon.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos hiukoo, niin kannattaa syödä poliittinen broileri. Niissä on tosin aina kosolti sitkautta, mutta mikä vika purukumeissakaan on.
Sir Pena tykkää tästä
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei kannata tavoitella suuria summia. Kannattaa ostaa köyhien suosimaa paskaruokaa. Lihapiirakoita, halpoja hampurilaisia, ranskalaisia perunoita, roiskeläppäpizzoja. Ja niin edelleen. Pian alkaa maha pyöristyä. Aikansa pyöristyttyään voi varata matkan hevonvittumaahan, jonne meneminen onnistuu köyhältä suomalaiseltakin, jahka malttaa elää kurinalaisesti. Dyykkaaminen ja seurakuntien ilmaisateriat sekä työttömien yhdistysten halvat ateriat kannattaa käyttää hyväksi.

Kannattaa ennemmin syödä pirusti marjoja, joista saa sokeria, sekä salakalastaa tammukoita. Nuo ovat ihan ilmaista hommaa, ja löytyy rasvaa sekä sokeria, jotta päästään suunnitelman kakkosvaiheeseen. Toki samalla kannattaa nostaa kaikkia mahdollisia tulonsiirtoja. Ja kun siellä oulien ja aslakkien mailla harjoittaa puro-ongintaa mäyränkolossa asuen, kannattaa silloin tällöin kähveltää myös poro, sillä kokonaisen ruhon syömälläkös vasta elintasovatsa kasvaa.

Ja jos vähän sijoittaa, niin perunoja kasvattamallahan saa mukavasti tärkkelystä kerättyä, eikä tosiaankaan ole vaivalloista ja energiaakuluttavaa hommaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
salakalastaa tammukoita... kannattaa silloin tällöin kähveltää myös poro....
Ympäristöministeri omalla alallaan. Jatkoajan sääntö numero 13 kertoo: "Kaikki laissa kielletty toiminta ja siihen yllyttäminen tai kehottaminen on kiellettyä." En itsemoderoi, perustelen vaan, että miksi en mitään laittomuuksia viljellyt. Eikä myöskään seiso niin hyvin jos rehditön ketale on, omatunto meissä on. Siispä laillisesti möhömahaisuuteen.

Jos kohtaatte reippaan riuskoja aviosuhteessa olevia miehiä, jotka keski-iässänsä kestävyysurheilevat, niin sen varmempaa merkkiä ei ole. Siitä, että jotakin on tehtävä, kun vaimoltakaan ei enää ole saanut vuosikausiin. Jatkuva salatumputus vaimon vieressä on ensimmäinen ratkaisu, sen jälkeen on keksittävä jotakin muuta. Massamaratonien suosion suurin syy on tämä. Juoksija-lehden tulisi tehdä asiasta vähintään 10-sivuinen juttu. Asiat on sanottava, kuten ne ovat tai muuten asiat alkavat viiraamaan kaikkia. Enkä minä halua, että tuollaisetkin asiat kaatuvat minunkin päälle viiraamaan.

Totuutta päin on tiemme oleva.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Saattaa olla, että vaikka suhteellisen fiksuja implikoittekin, olette molemmat silti väärässä.

Ei kannata tavoitella suuria summia.

Minä uskon, että kannattaa. Kannattaa tavoitella ihan utopistisia summia. Kun ei yllä määrittelemäänsä utopiaan, saavuttaa suurella todennäköisyydellä silti paljon. "Paljon" voi tässä tapauksessa tarkoittaa sellaista määrää rahaa, millaisesta moni osaa vain haaveilla.

Samaan aikaan 7000 euroa kuukaudessa tienaava suomalaisinsinööri tumputtaa itseään vaimonsa vieressä, vaimon, jolta saa kahdesti vuodessa ja kerran kesässä.

Minusta ei tule koskaan insinööriä, ei koskaan. Tuollaisia 7000 euroa kuussa tienaavia on monia, mutta monet unohtavat elää. Vaikka siihen olisi rahaa. Minä haluan elää, tuntea olevani vapaa. Minulla on yksi elämä ja haluan käyttää sen paremmin kuin kukaan muu osaisi sitä käyttää.

Sijoittaa joskus johonkin mistä on iloa pitkään, ja silloin kun on vaihdon välinettä ja sitä kuuluisaa lomaa, niin sitten tehdään sitä mitä halutaan ja jätetään järki oravanpyörän kolkkoon harmauteen.

Miksi pitää ajautua oravanpyörän kolkkoon harmauteen? Tämän valtion asukki ei tajua, kuinka vapaa on valitsemaan ja määrittelemään tulevaisuutensa. Olen pidempään miettinyt, että nyt on ns. baana auki ja mahdollisuus mihin vain, kunhan uskoo itseensä tarpeeksi.

Mut kyl mä uskon, että ihminen voi tehdä sitä mitä haluaa, pitää vaan käyttää mielikuvitusta ja hoitaa määrätyt pätevyysvaatimukset kuntoon.

Naulan kantaan.

Ihminen on hassu otus. Se valittaa ja luo itselleen niitä esteitä, joista olen aiemminkin täällä puhunut. Oikeasti tulisi laittaa aivosolut liikkeelle. Minulla on paljon unelmia; joka päivä mietin tulevaisuutta ja maalailen hienoja skenaarioita. Moni luovuttaa, koska ei usko saavuttavansa sitä unelmaansa. Ei luovuttamalla mitään saavutakaan. Täytyy olla kärsivällinen, se on minullekin monesti varmaan se vaikein juttu.

En aio muuttua yhteiskunnan ja muiden minulle luomien odotusten mukaan. Minulla on oma matkani ja pidän siitä kiinni. Joskus olen (liian?) kunnianhimoinen ja ajattelen, että kellä tahansa on mahdollisuus saavuttaa epärealistiselta tuntuvia asioita. Miksi minä en voisi olla se ihminen?

Pistäkää hyvää musiikkia soimaan, olkaa rauhassa ja miettikää hetki. En tiedä syytä sille, miksi pääsen aina näihin tiloihin, mutta inspiraatio on aivan valtava.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Puhelet nimimerkki Jaws kuin periamerikkalainen konsanaan. On kuin heidän opaskirjastaan.

En kuitenkaan kannata kapitalismia, vaikka 5FDP siitäkin on veisuja vääntänyt. Nuoriso kasvaa nykyään amerikkalaisuuden keskellä, joten ei ihme, jos näkyy myös meikäläisen horinassa.

Paatuneena metalheadina en olisi uskonut, että nyt soida pauhaisi Tungevaag & Raabanin Samsara-biisi kuulokkeista. Gangsta rap... anteeksi, @SeQuins made me do it. Notta kiitosta vaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mitä vikaa on kapitalismissa? Ei länsimualima pyöri hyvällä tahdollakaan.

Järjestelmänä siis ihan hyvä, aatteena välttämättä ei. Pinnallisessa maailmassa ihminen tahtoo omistaa - ei pelkästä omistamisen ilosta, vaan myös kiillottaakseen omaa imagoaan. Jos raha määrittelee sen mitä olemme, niin haalitaan sitä tuohta sitten ihan kunnolla.

"Kato, mulla on Porsche, vaikka yhtä lailla se mut tonne Raumalle kuljettaa kuin tuo BMW:kin."
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Käyttäjänimetön Enhän toki kehoita tai yllytä, enkä toimi lainvastaisesti, vaan totesin lähinnä, että tuo voisi olla kannattavaa.


Eipä kai insinööriydessä mitään vikaa ole. Kunhan vain ei ole se joka aamu puoli kuusi heräävä työmaainsinööri, tai se 2*3 metriä kokoisessa loossissa ahertava konttorirotta. Jos ja kun mulla joskus on ne DI:n paperit, niin ei se sinänsä tarkoita mitään muuta kuin muodollista pätevyyttä. Jos mieli tekee isoille rahoille, ei kuitenkaan kannata olla palkkatyössä. Niillä kun on paha tapa olla niitä pahimpia "farkkuvolvo ja kultainen noutaja"-tyyppejä. Siis niillä 7000/kk-miehillä.

---

Eipä ole varmasti mitään vikaa kapitalismissa, kuin ei sosialismissakaan. Kumpaakaan ei vain olla käytännössä nähty, eikä tulla näkemäänkään.

---

@kahden suunnan sentteri Nyt en tajunnut ihan tuota. Kerroinhan tuossa, eikä tullut muuta mieleen, koska en kuitenkaan ole tarpeeksi hyvin perillä ug-/indie-/whatever-skenestä, jotta kehtaisin tänne musiikista kirjoittaa. Kuulokkeetkin jäi kotiin, joten ei tässä pysty mitään kuuntelemaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
"Kato, mulla on Porsche, vaikka yhtä lailla se mut tonne Raumalle kuljettaa kuin tuo BMW:kin."

Ei ihan samalla tavalla, BMW:ssä vilkku on lisävaruste, mistä johtuen ganalim barttaalle ei yhtä todennäköisesti matka yllä, eli riski täysin kimmottomaan törmäykseen toisen ajoneuvon kanssa kasvaa BMW:llä kuljettaessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös