Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.
Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.
Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.
+Käki ja varpushaukka
+ räystäspääsky, leppälintu, maakotka (nuori)
Täydennellääs taas, jos nyt enää muistan...
+ haarapääsky, tervapääsky, järripeippo, piekana, metso (erikseen naaras ja uros), laulurastas, kaulushaikara, merilokki, kuikka
+lapintiira, punajalkaviklo, pikkukajava, merihanhi, tunturikihu, merikihu, merimetso
+ pohjantikka, merisirri, tuulihaukka, närhi, sinirinta