Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 478 368
  • 5 190

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Voi olla, ja on, ettei Jaws ymmärtänyt ollenkaan mistä edes kirjoitin, kun kirjoitin.

Mutta mikäpä hänessä. Tulkintojen lukeminen on ihan hupaisaa sekin. Kerron esimerkin. Kävin tänään klo 23:n jälkeen poikkeuksellisesti lähiön pikkukaupassa. Sale, Siwa, mitä näitä on. Oli kompijaisnälkä, ostin siis salmiakkia. Kassa siinsi edessäni. Pari miekkosta siinä makseli ja meni juuri. Vaan hihnan edessä olivat myös yksinäiset kärryt. Katselin niitä pari sekuntia ja tuumin, että liekö joku alekärry, että ostakkee pois, pian mätänevät banaanit ja muut sinne. Ohitin kärryn, laitoin hihnalle kompijaiset ja litran purkin maitoa. Viivakodit imaisi viivakonemasiina ja niinpä olin valmis maksamaan. Vaan sillä hetkellä saapui kärryjen hallitsija jostakin nurkan takaa. Vanhansuuntainen mies pitkässä parrassa, muslimin asusteita pitkin kehoa, ylt'ympäriinsä. Hän vilkaisi minua erittäin pistävästi kuin Maailman ympäri 80 päivässä ilkimyksen roolin hahmo ja meni kärryjensä luo. Ei minulla mennyt siinä kuin viitisen sekuntia enää, joten musulmaanin elämä ei tahattomasta ohiksestani menettänyt sekunteja oikeastaan ollenkaan, sillä vasta asetteli ensimmäisiä ostoksiaan hihnalle, kun jo ensimmäisen poisaskeleen otin.

Siinä olisi voinut väärä tulkintani johtaa kolmanteen maailmansotaan ja neljänteen heti perään. Vaikka enhän minä mitään väärää sinänsä tehnyt.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Niinno. Kapitalismin ja sosialismin ero lie siinä, että ekat yrittävät kaikin keinoin ylpeinä vuosien ajan ostaa vapautensa ja tokat vain tekevät nöyrästi työtä vuosien ajan ostaakseen vapautensa. Kumpanenkaan ei välttämättä sitä kaikista konkreettisinta vapautta koskaan saavuta vasta kuin eläkkeellä, jolloin vasta voi olla itsensä herra.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei ihan samalla tavalla, BMW:ssä vilkku on lisävaruste, mistä johtuen ganalim barttaalle ei yhtä todennäköisesti matka yllä, eli riski täysin kimmottomaan törmäykseen toisen ajoneuvon kanssa kasvaa BMW:llä kuljettaessa.

Minä mitään autoista ymmärrä, mutta törmätessään Kimmo Timonen ei voi olla kimmottomassa törmäyksessä. Tällöin kyseessä on kimmollinen törmäys.

Ai hähähihi, nauran kippurassa lattialla jahka kohta kirjoittamiseltani ehdin.

Voi olla, ja on, ettei Jaws ymmärtänyt ollenkaan mistä edes kirjoitin, kun kirjoitin.

Vastasin viiveellä ja ulkomuistista, nyt uudestaan luettuani pointti hahmottuu kyllä. Eipä se silti sitä muuta, että nuo joutavani olisin tuohon kuitenkin tavalla tai toisella naputellut. Joskus vaihtuvat aihe ja tulokulma lennosta.

Tähän tietokonemusiikkiin pitää tovi totutella. Muutaman biisin jaksaa kuunnella, mutta sitten alkaa jo vähän kyllästyttää. Jumputi-jumputi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minä mitään autoista ymmärrä, mutta törmätessään Kimmo Timonen ei voi olla kimmottomassa törmäyksessä. Tällöin kyseessä on kimmollinen törmäys.

Kimmo Sasi tykkää tästä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eikun se menikin niin, että oli joskus työkaveri jonka nimi oli Kimmo. Lunkki kaveri, joka toisinaan käyttäytyi miten sattui. Olin varmaan silloin lukenut paljonkin Timosen uutisia, joten sanoin sitä työkaveria Timmoksi. Tästä myöhemmin kuittailtiin aina.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Baareissa liikkuisi öisin todella nuorta lihaa. Miettikää nyt vanhat parratkin sitä, että joku 90-luvun loppupuolella syntynyt eksyisi samaan petiin. Tuntuu itsestäkin jo pedofiililtä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Samana vuonna näemmä tehty kuin minutkin
Joo, kävin noiden keikalla kesällä 1996 - kahdesti, ja viikon välein. Onhan noilla keikkoja nykyäänkin, ehkä vielä menen.

Ei muuten kannata nukkua yöllä 9 tuntia ja sen päälle vielä nukkua päivällä 1,5 h. Tuloksena on yöketjuttelua.

Edellinen exäni on syntynyt v. 1992, sitä edellinen 1990. Ei kai godspeedille pidä linkittää Ihmebantua, hä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Miettikää nyt vanhat parratkin sitä, että joku 90-luvun loppupuolella syntynyt eksyisi samaan petiin.

Ei täällä yöketjussa ole juuri nyt läsnä muita vanhoja partoja kuin sinä ja Käyttis. Viimeksi mainittukin on tosin henkisesti yhä nuori, mistä kunnioitusta hänen suuntaansa.

Ei muuten kannata nukkua yöllä 9 tuntia ja sen päälle vielä nukkua päivällä 1,5 h. Tuloksena on yöketjuttelua.

Tuttua, niin tuttua. Näkeehän sen viestimääristäkin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mua kyllä luullaan usein parikymppiseks, laputkin kysytään kaupan tiskillä useinkin. Mää oon vanhenemiselta turvassa, joten voin vokotella huoletta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Linkitän varmuuden vuoksi: Ihmebantu Ikäero - YouTube

Minulta kysyttiin toissa perjantaina Alkossa paperit, kun ostin Salmaria. Ja viime lauantaina Pietarsaaressa minulle puhuttiiin ruotsia, kun taas vieressä olleelle kaverilleni järjestysmiestär puhui suomea. Olen siis nuori ruotsalaispoika. Taidan vaihtaa nimimerkikseni Anonym användare.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
^

Toi oli oikeen hyvä ja ääneen naurattava sketsi, mutta mä en oo vielä noin vanha kuin pilailun kohteet. 10 vuoden päästä ehkä on aika päästää irti ikuisen nuoruuden ikeestä ja alkaa panna mummoja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mummojen panemiseen ei parane ryhtyä.

Kännykässäni on muutama päivä sitten nauhoitettu Klaus Meinen laulama Still Loving You. Jos minulle olisi tultu 1980-luvulla sanomaan, että puhelimessani on joskus tuollaista, kun ala-alasteen discossa tuota tanssin jonkun tytön kanssa, niin aikamoinen ping pong-matsi päässäni olisi alkanut. Meidän lankapuhelimessako olisi VHS-videot ja videokamera.

En ole vieläkään tottunut ajatukseen tällaisesta teknologiasta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jumalia nopeampi olen toisaalta siinä mielessä, että henkisesti olen ollut jo syntymästäni asti vanha mies, kuin uudesti syntynyt Aristoteles, mutta pystyn hallitsemaan myös nuoruusiän ongelmia - tasapainoilen trapetsilla. Ikä on vain numero, mutta mun kohdalla se on jo koko elämän kirjon kokeneen uusvanhan ihmisen lopullinen... nyt katkesi fiksuuden lähde, tai alko pulputa ruosteista vettä puoliksi tukkoisesta t-haarasta. Sanotaan näin, että kehoni on kuin 14-vuotiaalla... toikin kuulostaa väärältä. Hömm. Ajattelen virkeästi ja taiteellisesti, kuin oja, jonne karhunpoikanen kaatui nähtyään ketunpillun. Ei sekään kauhean luonnolliselta tunnu. Emmä tiä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Commodore 64 oli hifiä. On ihan saatanan surullista, mikäli on niin vanha, että oli tuon parhaan pelikoneen pinnalla ollessa niin kurttuinen jeesus, ettei ymmärtänyt siitä mitään. "Se oli vain lastenlelu". Sitten ne vitun pällit jaksaa selittää kuinka ylivoimasia niiden pienet punaset polkuautot ja puulelut oli. Ei, ei. Ovat menettäneet palan populaarikulttuuria osaltaan. Ei ihme että ne pukeutuivat tuulipukuun heti kun sellaset tuli markkinoille ja heittelivät maksimissaan tikkaa mökillä. Lapsille sentään uskalsivat ostaa Rambo-otsanauhat. Nykyään se kai olisi väkivallan ihannointia, jos tollasia osteltaisiin, joten pakko antaa kuitenkin vanhemmalle väelle kiitosta, ettei ne olleet kukkatätejä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kyllä tuo oli aika selkeää. Minulla on useita 1940- ja 1950-luvulla syntyneitä kavereita, jopa ystäviä. Parempi olla 5- ja 70-vuotias kuin jotain.

Se joku stand up -koomikko on kyllä sanonut, ettei ikä ole numero, vaan sana.

Scorpionsin alkuperäinen nimi ensimmäiset neljä vuotta oli Nameless. Mutta minä sitä en perustanut. Ei nyt liioitella.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Vituttaa! 2 tuntia ja pitäis töihin lähteä, saanu sen 3h nukuttua, kellot ihan sekasin 3 viikon USA-matkan takia. No, kyllä varmaan alkaa uni maistumaan tossa vähä ennen viittä..
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.

Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.

Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.


+Käki ja varpushaukka

+ räystäspääsky, leppälintu, maakotka (nuori)


Täydennellääs taas, jos nyt enää muistan...

+ haarapääsky, tervapääsky, järripeippo, piekana, metso (erikseen naaras ja uros), laulurastas, kaulushaikara, merilokki, kuikka

+lapintiira, punajalkaviklo, pikkukajava, merihanhi, tunturikihu, merikihu, merimetso

Lisäksi mahdollinen jääkuikka/amerikanjääkuikka, mutta auringonpaisteen vuoksi oli hahmotettavissa pelkkä siluetti, eli oletetaan se kuikaksi. Joku tyllilaji myös, mutta kun en niitä osaa erottaa enkä muista ulkonäköä kovin tarkasti, niin ei sit sitäkään. Ja sit rantakivikossa meni sellainen ruskea, vähän räkättiä isompi, pyöreähkö lintu. Ja olihan siellä varmaan monenmoista vesilintua, mutta ei niitä monen sadan metrin päähän millään tunnistanut. Maanantaina tarkoitus olla taas Norjassa, ehkä löytyisi lisää lintulöytöjäkin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onko meillä täällä vakavaa keskustelua? Aamulla pitää herätä aikaisin, ja roopesetämäisesti ladata tussari täyteen suolaa. Nimittäin, epäilenpä, kuten sopiikin, vaikka koulussa opetettiin, ettei saa, että meidän rapumerrat on joku turkasen ryökäle käynyt salavihkaa tyhjentemässä. Pannahinen soikoon! Kyllä näin on oltava. Kuusi (6) mertaa, nolla (0, zero, noll, noll, nol) täplärapujen lajin edustajaa. Ja, lisäevidenssinä — yhdessä merrassa syötti oli puoliksi syöty! Ei kai siellä nyt naapurin koirakaan ole saatana käynyt sitä särjen sukulaista haukkaamassa? Meidän koira se ei ole — se saa hepulin, jos sen yrittää pakottaa uimaan (tosin kovasti hän nauttii veneilystä, sekä jokaiselle rasahdukselle ulvomisesta. Veneessä se on muuten varsin hauska tapaus, ääntelee kuin lammas.).

Kyllä on nimittäin tuolla rapurosvolla huomenna piru merrassa. Kyllä ei tällaista peliä hyvällä katsota. Ne on aivan saletisti joku tyhjännyt, koska meidän laiturin vierestäkin on tullut rapuja, ja nyt muka paremmilta apajilta ei mitään. Tuossa on sitä paitsi viime aikoina mennyt epäilyttäviä veneitä, ennen tässä ei soudellut kuin me ja yksi naapuri. Norjassa saatiin ilmaiseksi kuningasrapua lohipoolilla. Toista se on täällä villissä etelässä. Täällä on taisteltava jokaisesta pikku äyriäisestä. Syöttikala on tiukassa ja lämmin vesi mädättää sen nopeasti. Jokainen hetki on arvokas, ja sisäisen suomenruotsalaiseni henki on pelissä. Miten onnistuu helan går ilman tuota elävältä keitettyä punaista viiksiniekkaa? Olof Palme gick på bio, tralalalalaalalallallaa!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaaha, tulipa mieleen tarkastaa asioita, ja tällä viestillä toden totta nappaan Yöketjun kakkospaikan @Musta Nuoli lta 242 viestillä @Jaws in pitäessä ykkössijaa lopullisentuntuisella kaulalla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Se on Ilmeeni kun-ketjun kamaa, että minulla on eniten viestejä vain Turhinta paskaa vain tähän turhaan ketjuun-ketjussa sekä Ilmeeni kun-ketjussa. Täältä tähän.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Heipä hei. Erinäisiä huomioita ja tapahtumia juuri päättyneeltä sunnuntailta:

- Mission: Impossible - Rogue Nationissa William Brandtia näytteli Jeremy Renner. Jouduin hillitsemään itseni, kun leffan edetessä pidemmälle tajusin, että mieshän näyttää ilmetyltä HC TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskolalta.

- Ajoin siilin yli moottoritiellä. Yritti, rassukka, lyllertää sen minkä kerkesi, ja minä koitin väistää - vaikkakin jo autokoulussa ohjeistettiin, että kissaa pienempiä ei väistetä, vaan ajetaan surutta yli. Siili on joka tapauksessa nyt mennyttä kalua.

- On hankalaa ajaa erilaista autoa kuin on tottunut, kun on pidemmän aikaa ajanut yksinomaan toisella autolla. Jos Turussa paikansit liikenteessä Toyotan, joka sammui pariin otteeseen valoissa, kuskina olin mitä todennäköisimmin minä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös