Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 336
  • 5 199

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Samana vuonna näemmä tehty kuin minutkin
Joo, kävin noiden keikalla kesällä 1996 - kahdesti, ja viikon välein. Onhan noilla keikkoja nykyäänkin, ehkä vielä menen.

Ei muuten kannata nukkua yöllä 9 tuntia ja sen päälle vielä nukkua päivällä 1,5 h. Tuloksena on yöketjuttelua.

Edellinen exäni on syntynyt v. 1992, sitä edellinen 1990. Ei kai godspeedille pidä linkittää Ihmebantua, hä.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Miettikää nyt vanhat parratkin sitä, että joku 90-luvun loppupuolella syntynyt eksyisi samaan petiin.

Ei täällä yöketjussa ole juuri nyt läsnä muita vanhoja partoja kuin sinä ja Käyttis. Viimeksi mainittukin on tosin henkisesti yhä nuori, mistä kunnioitusta hänen suuntaansa.

Ei muuten kannata nukkua yöllä 9 tuntia ja sen päälle vielä nukkua päivällä 1,5 h. Tuloksena on yöketjuttelua.

Tuttua, niin tuttua. Näkeehän sen viestimääristäkin.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Linkitän varmuuden vuoksi: Ihmebantu Ikäero - YouTube

Minulta kysyttiin toissa perjantaina Alkossa paperit, kun ostin Salmaria. Ja viime lauantaina Pietarsaaressa minulle puhuttiiin ruotsia, kun taas vieressä olleelle kaverilleni järjestysmiestär puhui suomea. Olen siis nuori ruotsalaispoika. Taidan vaihtaa nimimerkikseni Anonym användare.

godspeed

Jäsen
^

Toi oli oikeen hyvä ja ääneen naurattava sketsi, mutta mä en oo vielä noin vanha kuin pilailun kohteet. 10 vuoden päästä ehkä on aika päästää irti ikuisen nuoruuden ikeestä ja alkaa panna mummoja.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mummojen panemiseen ei parane ryhtyä.

Kännykässäni on muutama päivä sitten nauhoitettu Klaus Meinen laulama Still Loving You. Jos minulle olisi tultu 1980-luvulla sanomaan, että puhelimessani on joskus tuollaista, kun ala-alasteen discossa tuota tanssin jonkun tytön kanssa, niin aikamoinen ping pong-matsi päässäni olisi alkanut. Meidän lankapuhelimessako olisi VHS-videot ja videokamera.

En ole vieläkään tottunut ajatukseen tällaisesta teknologiasta.

godspeed

Jäsen
Jumalia nopeampi olen toisaalta siinä mielessä, että henkisesti olen ollut jo syntymästäni asti vanha mies, kuin uudesti syntynyt Aristoteles, mutta pystyn hallitsemaan myös nuoruusiän ongelmia - tasapainoilen trapetsilla. Ikä on vain numero, mutta mun kohdalla se on jo koko elämän kirjon kokeneen uusvanhan ihmisen lopullinen... nyt katkesi fiksuuden lähde, tai alko pulputa ruosteista vettä puoliksi tukkoisesta t-haarasta. Sanotaan näin, että kehoni on kuin 14-vuotiaalla... toikin kuulostaa väärältä. Hömm. Ajattelen virkeästi ja taiteellisesti, kuin oja, jonne karhunpoikanen kaatui nähtyään ketunpillun. Ei sekään kauhean luonnolliselta tunnu. Emmä tiä.

godspeed

Jäsen
Commodore 64 oli hifiä. On ihan saatanan surullista, mikäli on niin vanha, että oli tuon parhaan pelikoneen pinnalla ollessa niin kurttuinen jeesus, ettei ymmärtänyt siitä mitään. "Se oli vain lastenlelu". Sitten ne vitun pällit jaksaa selittää kuinka ylivoimasia niiden pienet punaset polkuautot ja puulelut oli. Ei, ei. Ovat menettäneet palan populaarikulttuuria osaltaan. Ei ihme että ne pukeutuivat tuulipukuun heti kun sellaset tuli markkinoille ja heittelivät maksimissaan tikkaa mökillä. Lapsille sentään uskalsivat ostaa Rambo-otsanauhat. Nykyään se kai olisi väkivallan ihannointia, jos tollasia osteltaisiin, joten pakko antaa kuitenkin vanhemmalle väelle kiitosta, ettei ne olleet kukkatätejä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä tuo oli aika selkeää. Minulla on useita 1940- ja 1950-luvulla syntyneitä kavereita, jopa ystäviä. Parempi olla 5- ja 70-vuotias kuin jotain.

Se joku stand up -koomikko on kyllä sanonut, ettei ikä ole numero, vaan sana.

Scorpionsin alkuperäinen nimi ensimmäiset neljä vuotta oli Nameless. Mutta minä sitä en perustanut. Ei nyt liioitella.

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Vituttaa! 2 tuntia ja pitäis töihin lähteä, saanu sen 3h nukuttua, kellot ihan sekasin 3 viikon USA-matkan takia. No, kyllä varmaan alkaa uni maistumaan tossa vähä ennen viittä..

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.

Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.

Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.

+Käki ja varpushaukka

+ räystäspääsky, leppälintu, maakotka (nuori)

Täydennellääs taas, jos nyt enää muistan...

+ haarapääsky, tervapääsky, järripeippo, piekana, metso (erikseen naaras ja uros), laulurastas, kaulushaikara, merilokki, kuikka

+lapintiira, punajalkaviklo, pikkukajava, merihanhi, tunturikihu, merikihu, merimetso

Lisäksi mahdollinen jääkuikka/amerikanjääkuikka, mutta auringonpaisteen vuoksi oli hahmotettavissa pelkkä siluetti, eli oletetaan se kuikaksi. Joku tyllilaji myös, mutta kun en niitä osaa erottaa enkä muista ulkonäköä kovin tarkasti, niin ei sit sitäkään. Ja sit rantakivikossa meni sellainen ruskea, vähän räkättiä isompi, pyöreähkö lintu. Ja olihan siellä varmaan monenmoista vesilintua, mutta ei niitä monen sadan metrin päähän millään tunnistanut. Maanantaina tarkoitus olla taas Norjassa, ehkä löytyisi lisää lintulöytöjäkin.

Suosikkijoukkue
Onko meillä täällä vakavaa keskustelua? Aamulla pitää herätä aikaisin, ja roopesetämäisesti ladata tussari täyteen suolaa. Nimittäin, epäilenpä, kuten sopiikin, vaikka koulussa opetettiin, ettei saa, että meidän rapumerrat on joku turkasen ryökäle käynyt salavihkaa tyhjentemässä. Pannahinen soikoon! Kyllä näin on oltava. Kuusi (6) mertaa, nolla (0, zero, noll, noll, nol) täplärapujen lajin edustajaa. Ja, lisäevidenssinä — yhdessä merrassa syötti oli puoliksi syöty! Ei kai siellä nyt naapurin koirakaan ole saatana käynyt sitä särjen sukulaista haukkaamassa? Meidän koira se ei ole — se saa hepulin, jos sen yrittää pakottaa uimaan (tosin kovasti hän nauttii veneilystä, sekä jokaiselle rasahdukselle ulvomisesta. Veneessä se on muuten varsin hauska tapaus, ääntelee kuin lammas.).

Kyllä on nimittäin tuolla rapurosvolla huomenna piru merrassa. Kyllä ei tällaista peliä hyvällä katsota. Ne on aivan saletisti joku tyhjännyt, koska meidän laiturin vierestäkin on tullut rapuja, ja nyt muka paremmilta apajilta ei mitään. Tuossa on sitä paitsi viime aikoina mennyt epäilyttäviä veneitä, ennen tässä ei soudellut kuin me ja yksi naapuri. Norjassa saatiin ilmaiseksi kuningasrapua lohipoolilla. Toista se on täällä villissä etelässä. Täällä on taisteltava jokaisesta pikku äyriäisestä. Syöttikala on tiukassa ja lämmin vesi mädättää sen nopeasti. Jokainen hetki on arvokas, ja sisäisen suomenruotsalaiseni henki on pelissä. Miten onnistuu helan går ilman tuota elävältä keitettyä punaista viiksiniekkaa? Olof Palme gick på bio, tralalalalaalalallallaa!

Suosikkijoukkue
Jaaha, tulipa mieleen tarkastaa asioita, ja tällä viestillä toden totta nappaan Yöketjun kakkospaikan @Musta Nuoli lta 242 viestillä @Jaws in pitäessä ykkössijaa lopullisentuntuisella kaulalla.

Suosikkijoukkue
Se on Ilmeeni kun-ketjun kamaa, että minulla on eniten viestejä vain Turhinta paskaa vain tähän turhaan ketjuun-ketjussa sekä Ilmeeni kun-ketjussa. Täältä tähän.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heipä hei. Erinäisiä huomioita ja tapahtumia juuri päättyneeltä sunnuntailta:

- Mission: Impossible - Rogue Nationissa William Brandtia näytteli Jeremy Renner. Jouduin hillitsemään itseni, kun leffan edetessä pidemmälle tajusin, että mieshän näyttää ilmetyltä HC TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskolalta.

- Ajoin siilin yli moottoritiellä. Yritti, rassukka, lyllertää sen minkä kerkesi, ja minä koitin väistää - vaikkakin jo autokoulussa ohjeistettiin, että kissaa pienempiä ei väistetä, vaan ajetaan surutta yli. Siili on joka tapauksessa nyt mennyttä kalua.

- On hankalaa ajaa erilaista autoa kuin on tottunut, kun on pidemmän aikaa ajanut yksinomaan toisella autolla. Jos Turussa paikansit liikenteessä Toyotan, joka sammui pariin otteeseen valoissa, kuskina olin mitä todennäköisimmin minä.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
No ei tuo siilin väistäminen vielä paha ole @Jaws . Naapurin täti aikoinaan kertoi väistäneensä perhosta, kun häntä hinasimme ojan pohjalta.

Olen ihanasti koukussa Premier Leagueen. Kaikki matsit olen katsonut avauskierrokselta, jotka tuli TV:stä ja juuri hetki sitten katsoin uusintana Newcastle-Southampton pelin, joka tuli Arsenal-West Hamin kanssa samaan aikaan. Tyttöystävä ehdotti kauhukseni lauantaille shoppailureissua United pelin päälle mutta sain sen neuvoteltua ensi lauantaiksi ja silloinhan United pelaakin onneksi perjantaina.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Sitä tuntee olevansa elossa, kun katsoo maanantain ja tiistain välisenä yönä mitä kaikkea tulikuumalla nikkelipallolla pystyykään sulattamaan. Tällä hetkellä katson, miten jenkkien Velveeta-juustoa sulatetaan.

Kyseinen jätkä, joka tekee näitä nikkelipallo-sulatusvideoita nousi tuossa pari viikkoa sitten suuremman yleisön tietoon, kun kaveri teki videon "floral foamin" (=pesusienen?) ja nikkelipallon reaktiosta. Suomalaisessa mediassa taas noteerattiin miehen kolme päivää sitten julkaistu Nokia 3310 sulattamisvideon avulla. Hieno mies, kelpaisi vastaava paja itsellenikin, missä voisin tuhota kaikkea.

Ja koska tämä on jatkoajan keskustelupalsta, niin pakko mainita vielä miehen jääkiekon sulattamisyritys.

Suosikkijoukkue
@Jaws on kova äijä. Oikeesti niinkö the mr. Ilmaveiviä pääsit haastattelee. Mitäs, kysyitkö the Veivistä?

Ei voi muuta sanoo kun et korvis soi. Tää on niitä päiviä kun menee jalkoihin. Oma sänky on aina oma sänky, veikkaanpa arvistavani aamusella neuvonaantajia enemmän kuin neuvoa antavia.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei voi väittää, etteikö olisi ollut ohjelmaa ja kiirettä viime päivinä. Kaveriltakin tuli viestiä, että miksen kerkeä juttelemaan WhatsAppissa. Omalla tavallaan kuitenkin ollut ihan hienoa päästä takaisin mukaan arkeen. Katsotaan, notta pysyykö mieli samanmoisena. Ehkä syksyn saapumiseen asti.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viime yö meni täysin valvoessa, kun tarkoitus oli ensin katsoa maraton ja nukkua sitten. Enhän mä nukuttua kuitenkaan saanut. Sitten oli tarkoitus olla mahdollisimman pitkään päivällä hereillä, jotta nukkuisin tänä yönä. No ei siitäkään mitään tullut, vaan nukuin päivällä pariinkin eri otteeseen. Näköjään nyt sitten valvotaan tämäkin yö.

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Huh huh, taitaa tämä yö taas mennä sängyssä pyöriessä kun ei saa unta. Viimeeksi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä sama, tosin saattoi johtua viikonloppuna pitkiksi venyneistä öistä. Syytän tästä unettomuudesta paria illalla nautittua olutta. 3h yritetty nukkua, jos sitä nyt vain luovuttaisi jo..

Suosikkijoukkue
Tänä keväänä olen kuitenkin puolihuolimattomasti huomannut bonganneeni ihan pirusti erilaisia lintuja, mitä en ennen ole luonnossa nähnyt tai tajunnut nähneeni. Sepelkyyhky, töyhtöhyyppä, pyy(toki yhden kuolleen ja sittemmin täytetyn olen nähnyt), palokärki, urpiainen, kuovi nyt äkkiseltään tuli mieleen. Niiden päälle ainakin varis, korppi, harakka, kuukkeli, pähkinähakki, naakka, kalalokki, harmaalokki, selkälokki, kalatiira, kurki, laulujoutsen, sinisorsa, telkkä, tukkakoskelo, silkki-uikku, härkälintu, räkättirastas, varpunen, pulu, fasaani, punatulkku, kirjosieppo, tali-, sini-, hömötiainen, västäräkki, koskikara, kirjosieppo, hiirihaukka, käpytikka, teeri ja riekko on tullut nähtyä. Noin äkkiseltään. Tossa on joku tollainen lintukaukoputki, pitäisi varmaan sillä alkaa skouttaamaan. Käki olisi jees nähdä, jossain tässä lähellä se kukkuu. Kaulushaikarakin kuultu, mutta sen näkemisestä turha haaveilla, ja miksipä haaveilisin, en mä silleen niin innostunut noista ole, vaikka niitä tunnistan kun näen.

Lisätään Yöketjun lintubongauslistaani pari viikkoa sitten spotatut kanadanhanhet, sekä tänään nähty rantasipi.

Jatketaan listaa tänään nähdyillä peipolla ja puukiipijällä.

+Käki ja varpushaukka

+ räystäspääsky, leppälintu, maakotka (nuori)

Täydennellääs taas, jos nyt enää muistan...

+ haarapääsky, tervapääsky, järripeippo, piekana, metso (erikseen naaras ja uros), laulurastas, kaulushaikara, merilokki, kuikka
+lapintiira, punajalkaviklo, pikkukajava, merihanhi, tunturikihu, merikihu, merimetso

+ pohjantikka, merisirri, tuulihaukka, närhi, sinirinta

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tänään bongattiin työkaverin kanssa taivaalla maakotka. Oltiin ulkona tupakilla ja ihmeteltiin mitä nuo varikset yhtäkkiä rupesivat raakkumaan aivan helvetisti, sitten kaveri huomasi korkealla ilmassa suuren linnun joka liiteli siipiään liikuttamatta. Maakotka se oli. En ole ennen nähnyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy