Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 394
  • 5 199

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Iltaa vaan kaikille. Kesää odotellaan täälläkin kovasti. Weekend Festival olisi mukava kokea, mutta ei ole mitään paikkaa Helsingissä missä yöpyä. Tai varmaan on, mutten jaksa mitään hotelleja tutkia. Itseasiassa tuli vasta tätä kirjoittaessa mieleen, että onhan hotellitkin keksitty, enkä siksi ole mitään selvitellyt. Hmm. Liputkin vissiin tuonne joku 97% myyty jo. No siis viestin pointti; olisi kivaa päästä.

On täällä noita huoneistohotellejakin, jotka alkavat maksamaan hintaansa takaisin kun on vähän pidemmän aikaa(eli +1vko.). Eli tsekkaa ne ja hoida frendit messiin, tulee halvaksi - jos nyt tosiaan haluat kuulla livenä , kun pösilöt räplää tietokoneitaan.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No mutta iltaa taas kerran. Terveisiä pitkästä aikaa.

Onneksi kesä on tulossa, ja lämmin sääkin teköö tuloaan. Kelpaa grillailla ja pestä autoa. Wälkommen to yökettinki.
No mutta kiitos, kiitos!

Pitkästä aikaa pystyy osallistumaan taas tähänkin ketjuun. Itse asiassa mun piti kirjoittaa jotain jo viime yönä. Heräsin ehkä joskus puoli viiden pintaan, kun helikopteri pörräsi pitkään aivan tuossa nurkilla ja hälytysajoneuvoja meni vähän sinne sun tänne. Tiedä sitten mitä ne oikein Turussa hakivat! Kirjoittaminen kuitenkin jäi, kun lueskelin vähän aiempia viestejä ja jäin ihmettelemään Janippan matkajärjestelyjä... näiden jälkeen nukahdin jälleen yhtenä kysymysmerkkinä.
Viikon mittainen Saksan reissu takana, sen aikana tosin vierähti reilu päivä Prahassa.
- - -
Nyt sitten koomailen ja oottelen Helsinki-Vantaan lentokentällä aamun ekoja busseja tai ekaa junaa, jotta pääsis takas Etelä-Karjalaan.
Joo ei oo näköjää ehtinyt vaikka paluumatka kotiin on nyt kestänyt about 24 tuntia. Suunnilleen saman ajan kesti myös matka toiseenkin suuntaan.
Millä helvetillä Euroopan sisäisiin matkoihin saa kulumaan 24 tuntia suuntaansa?

Helsingistä lentää Müncheniin tai Prahaan suoraan noin 2,5 tunnissa. Välilaskun kanssakin (CPH, RIX) matkaan pitäisi mennä maksimissaan 4-5 tuntia. Jos vain @Janippa olisi linjoilla, niin haluaisin ehdottomasti kuulla kuinka noihin pelkkiin matkoihin sai kulumaan 24 tuntia suuntaansa.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä lohduttaudun sillä, että polttaisin luultavasti päreeni siellä noin tuhat kertaa. Hermot menee tönimiseen ja tuuppimiseen pelkästään baarikeikoilla niin varmaan tulisin hulluksi tuolla...
Mulla taas tuli mieleen että suurella todennäköisyydellä saisi kuunnella jonkun naaraspissiksen huutoa parin tunnin ajan.

Miten muuten sun nick lausutaan. Ja miksi mietin tämmöisiä? Pitäisiköhän hommata elämä :D

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Miten muuten sun nick lausutaan. Ja miksi mietin tämmöisiä? Pitäisiköhän hommata elämä :D

Tätä samaa olen miettinyt! Ajattelen sen päässäni ihan vain "sekuins". En tosin kyllä omasta nimimerkistänikään tiedä, että miten lausuisin. Varmaan ihan vain "jaws". Tai "javs" koska suomalaisiahan tässä ollaan.

Yllättävän paljon viestejä yöketjussa pariin viime yöhön nähden. Hienoa!

Niin ja kiitokset tosiaan pääsykoetsempeistä niitä toivottaneille!

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vasemmassa ranteessa näköjään palovamma. En edes tiedä mistä tullut.

Radiosta tulee Koe-eläinpuistoa, eli taitaa olla valvomista tiedossa med yöketju ja hyvä radioviihde. Vamoos, vamoos, und dos tres quattro, vamoos!

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tosin kyllä omasta nimimerkistänikään tiedä, että miten lausuisin. Varmaan ihan vain "jaws". Tai "javs" koska suomalaisiahan tässä ollaan.
Mä olen edelleen sitä mieltä, että "Jaws" ääntyy kaikkein parhaiten muotoon "Junior".

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä olen edelleen sitä mieltä, että "Jaws" ääntyy kaikkein parhaiten muotoon "Junior".

Voi sinun kanssasi! Eikö myö sovittu, etten ole enää juniori sitten kun on intti suoritettu? Mutta mielelläni minä juniorina pysyn. Juniorit ovat söpöjä ja symppiksiä.

Mr. Jaws minä en kuitenkaan ole. Ehkä se Jr. on vielä ihan ok. Ja nimimerkille @SeQuins olen haipoika. Tai miksi hän ikinä haluaakaan minua kutsua, niin kelpaa kyllä minulle! :)

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä parit sanat ketjun aktivoitumisen kunniaksi. Kisoista Tanskalle voitto ja sarjapaikka säilynee, hienoa! Muissa kuin Suomen matseissa highlight-koosteessa oleva Battle Beastin "Touch In the Night" hipoo kyllä vuosikymmenen komeinta biisiä. Loistava valinta MTV:ltä.

Eilisen puolella tuli julki kovasti odotettu maistiainen kesäkuussa julkaistavalta To/Die/Forin seitsemänneltä pitkäsoitolta "Cult". Kappale tottelee nimeä "In Black". En linkitä, koska olen aika lailla pettynyt kouvostoliiton miehien suoritukseen. Jos joku haluaa tsekata, niin youtubesta löytyy. Lead-kitaristin lähteminen ja kosketinsoittajan breikki näkyvät raa'alla tavalla lopputuloksessa kahden ensimmäisen julkaisun perusteella. Odotukset levyä kohtaan eivät ole enää lähellekään sillä tasolla kuin Jatkoaika Music Awardsin viimeisimmässä äänestyksessä pohjustin.

Mitä lausumiseen tulee, niin Bondista johtuen Jaws on tullut mielessä lausuttua aina englantilaisittain. SeQuins on taas taipunut samaan muotoon kuin kirjoitusasu.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kas kun tää ketju ei oo siirappiketju, he hee. Vähän juu meinaa olla tylsää.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi sinun kanssasi! Eikö myö sovittu, etten ole enää juniori sitten kun on intti suoritettu? Mutta mielelläni minä juniorina pysyn.
Toisaalta tunnetaanhan joku Sidney Crosbykin edelleen lempinimellä "Sid the Kid" - tai snookerin puolelta Ding Junhui nimellä "Wonderkid".
Kai tuollainen lempinimi viittaa jotenkin siihen, että ne kannukset on hankittu jo nuorena ja legenda vain kasvaa uran edetessä...

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kas kun tää ketju ei oo siirappiketju, he hee. Vähän juu meinaa olla tylsää.

Höh, ei nyt ole ainakaan vielä toistaiseksi mennyt niin siirappiseksi kuin voisi! Älä sinä tylsisty älä. Sinua tarvitaan täällä, olet osa ydinryhmää.

Kai tuollainen lempinimi viittaa jotenkin siihen, että ne kannukset on hankittu jo nuorena ja legenda vain kasvaa uran edetessä...

Koskaan ei ole silti varattu NHL:ään saatika mihinkään muuhunkaan sarjaan. Meriitit ovat sinänsä todella vähäiset. Taidan olla menetetty lupaus, entinen prospekti. Voi rähmä!

Nick Neim

Jäsen
Iltaa vaan kaikille. Yövuoroja ei enää pahemmin ole, joten on osallistuminen tähänkin ketjuun jäänyt (entistäkin) vähäisemmäksi.

Ei mulla mitään järin tärkeetä asiaa ole, mutta täytyy kyllä ihmetellä miten ihminen jaksaa joskus innostua joistakin asioista oikein kunnolla. Mä olen hurahtanut jälleen konsolipeleihin, kun tuli kaverilta käytettynä ostettua toi vanhemman mallin Xbox. Jumalauta, mä olen viimeksi pelaillut konsolileilla aktiivisemmin lähes 10 vuotta takaperin, jollei satunnaisia änäreitä kavereilla lasketa. Mitään näitä uusia konsoleita en ole koskaan hankkinut, ennen kuin tällä viikolla kun kaveri kaupitteli. Nyt onkin sitten lähes 4h putkeen tuolla tullut väännettyä, ja sitä pitää itseään jonain lapsena taas.

Luojan kiitos, että kohta alkaa Montrealin matsi, niin saa jotain järkevääkin tekemistä. Eikä sillä, etteikö tuo pelaaminen hyvin viihdyttäisi, mutta voisihan sitä jotain muutakin tehdä välillä...

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä sinä tylsisty älä. Sinua tarvitaan täällä, olet osa ydinryhmää.
Luin tämän sitten että ydinvoimaa, hyvä minä. Ja mitähän mun pitikäät sanoa.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
VKn runo oli kyllä osuva. Mistäs biisistä tuon loppuosa olikaan. Nyt vaivaa päätä tuo...

Yllättävää palautetta runosta, vai onko tuo nyt sitten pastissi tai joku sellainen? Itsensä Ikurin turpiinihan sen taustasävellyksen alkuperäiset lyriikat oli luonut kersantti Karoliinasta kertovaan ikivihreään klassikkoon. Alunperin runon piti kertoa Tanskan v-maisuudesta, lähinnä tuli Sebastian Dahmista mieleen, että sehän rimmaa Elisabeth Rehnin kanssa.

Jaa miten Yöketjun nukleonit lausutaan?

@Jaws = Dzaws, joskus myös Dzoos
@SeQuins = Sekins (vrt. Tailers Sekins)
@Captain Slow = Käptein Slou

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täältäkö niitä naisia saa?

Olen aviossa, mutta näkemyksiltäni loppujen lopuksi melko liberaali, ja vaimonikin saa nyt luvan olla. Kainot morsiot lähestykööt yksityisviestillä, mutta palstalle postaaminen on suotavampaa, niin muillakin on jotain lukemista. Tykkäätkö tiskaamisesta? Tekohampaista ei saa varsinaisesti plussaa, mutta ymmärrän että huonomminkin voisi olla.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asiasta viidenteen, minnes Seqyins hävvisi. Tosin, jutut nyt on niin korkealentoisia ettei näihin nyt paljoa lisättävää löytyne.

Hohhoijaa. Ois jo kesäkuu.

Suosikkijoukkue

Olen aviossa, mutta näkemyksiltäni loppujen lopuksi melko liberaali, ja vaimonikin saa nyt luvan olla. Kainot morsiot lähestykööt yksityisviestillä, mutta palstalle postaaminen on suotavampaa, niin muillakin on jotain lukemista. Tykkäätkö tiskaamisesta? Tekohampaista ei saa varsinaisesti plussaa, mutta ymmärrän että huonomminkin voisi olla.

Minä olen mies. Ainakin. Niin kuin Viitasaaren suuri pieni mies. Tämä ei ole mikään beduiinien ketju.

Yöketju - siellä on ihmisen hyvä olla.
Yöketju - pienen ihmisen turvasatama.
Yöketju - ihmisenkokoinen ketju.

On muuten perin hankala nimimerkki tuo lainaamani kirjoittaja. Ei siis kirjoittajana eikä palstan perusteella persoonanakaan vaikea, mutta onhan se nyt yhtä perkelettä, kun joutuu aina lukemaan "Pisin Kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä."

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tulin juuri kotiin kotibileistä, joista kohtelias herrasmies olisi voinut seuralaisenkin löytää - sen verran hyvä oli miesten ja naisten ratio. Pisimmälle kääpiölle olisi ehdottomasti tullut viedä kutsu saapua paikalle, juhlijoiden sosio-ekonominen asema olisi varmasti ollut oikeassa kulmassa jutunjuuren aukeamiseen.

Suosikkijoukkue
Sisko ostikin tässä jokunen aika sitten Sega-pelikonsolin. Meillä oli se joskus pienenä. Voi sitä nostalgiaa, kun saa pelata pelejä mitä on pelannut joskus n. 10-vuotiaana ~15 vuotta sitten.

Tai ollaan me niitä pelejä netistä löydetty ja pelattu läppärillä, mutta ihan eri fiilis kuin sillä konsolilla.

Oli kans aika hieno tunne, kun joskus kuusi(5-7) vuotta sitten tilasin netistä kasibittisen. Tai siis, kaikki muut osat oli, mutta vastaavaa adapteria ei löytynyt mistään, kun se oli mennyt hajalle. Joutui tilaamaan koko paketin, siinä tuli kuusi peliäkin mukana. Ajatella, kuusi peliä, joita pikku-VK ei ollut n. kahdeksan vuotta tuota ennen pessyt. Toki pestessä ei vielä tapahtunut lopullinen ratkaisu.

Joka tapauksessa oli hienoa taas hakata pitkään jossain komerossa pölyttyneitä pelejä. Nyt en ole kyllä kauheasti viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana noita enää pelaillut toki. Se oli pieni ongelma, ettei tuo Nintendo sopinut kytkettäväksi kuin kuvaputkitelkkariin. Huoneennurkassa onkin nyt nököttänyt viimeiset 5-7 vuotta tuollainen pieni, onko edes 20-tuumainen, kuvaputkitelkkari. Onko paloturvallisuusriski?

SMB3:en läpimenoennätys muuten minulla 36 minuuttia. En tosin ole ottanut aikaa kuin kahdesti, ja paremmallakin yrityksellä tuli pari-kolme minuuttia maksanut viivästys. Ykkösosaa en jostain käsittämättömästä syystä ole ikinä päässyt läpi. Tai no, laskimella olisin varmaan mennyt, mutta pelissä on joku bugi, joten 8-1 -kentässä tulee seinä vastaan, jonka ohi ei pääse. Kuulostipa nörtiltä...

E: Pakolliset hymiöt ;)

:D :) :-) :') sekä tietysti legendaarinen :X

Suosikkijoukkue
On muuten perin hankala nimimerkki tuo lainaamani kirjoittaja. Ei siis kirjoittajana eikä palstan perusteella persoonanakaan vaikea, mutta onhan se nyt yhtä perkelettä, kun joutuu aina lukemaan "Pisin Kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä."
Oma vika, jos pitää lukea nimimerkistä alkaen koko teksti niin, että huulet liikkuvat lukiessa. Siis tuolla tavoin ainakin aikaa tärvääntyy. Huomasin samalla, että olen kirjoittanut tänne muutaman postauksen päälle 9000 viestiä. Jos joku ahkera viestieni lukija on lukenut näistä vaikka joka viidennen, eli 1800 kpl, ja käyttänyt pitkähkön nimimerkkini takia joka kerta lukemiseen sekunnin ylimääräistä, on elämää kulunut tämän takia kumulatiivisesti hukkaan tasan puoli tuntia. Paha juttu. Tuossa ajassa tekee vaikka mitä, ajaa kesällä ison palan nurmikkoa vaikka.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi sitä nostalgiaa, kun saa pelata pelejä mitä on pelannut joskus n. 10-vuotiaana ~15 vuotta sitten.

Vähän lyhensin lainausta taas, pahoittelut. Mutta niin, onnittelut, viestisi oli 2300. yöketjun viesti. :)

Nintendo ja Super Mario! Mutta tästä me ollaankin puhuttu. Isoveljen vanha Nintendo, jota pelasivat kaikki vauvasta vaariin. Marion lisäksi oli myös mm. legendaariset Ducktales ja Blades of Steel. Voi noita muistoja. Olisinpa ihan pikkupoika taas...

Suosikkijoukkue
Tulin juuri kotiin kotibileistä, joista kohtelias herrasmies olisi voinut seuralaisenkin löytää - sen verran hyvä oli miesten ja naisten ratio. Pisimmälle kääpiölle olisi ehdottomasti tullut viedä kutsu saapua paikalle, juhlijoiden sosio-ekonominen asema olisi varmasti ollut oikeassa kulmassa jutunjuuren aukeamiseen.
Kuulostaa lupaavalta. Olisikohan tuolta saanut hyvistä jutuista tippiä, juurikin tuon sosioekonomisen aseman nojalla? Aina kannattaa vonkua. Kuten minua toisaalla muistutettiin äskettäin muuannen hyvän veljen toimesta, Laihian namusetä tarjoaa karkkipussistaan lausuen "tahtooko lapset ostaa sedältä namia".

Suosikkijoukkue
Oma vika, jos pitää lukea nimimerkistä alkaen koko teksti niin, että huulet liikkuvat lukiessa. Siis tuolla tavoin ainakin aikaa tärvääntyy. Huomasin samalla, että olen kirjoittanut tänne muutaman postauksen päälle 9000 viestiä. Jos joku ahkera viestieni lukija on lukenut näistä vaikka joka viidennen, eli 1800 kpl, ja käyttänyt pitkähkön nimimerkkini takia joka kerta lukemiseen sekunnin ylimääräistä, on elämää kulunut tämän takia kumulatiivisesti hukkaan tasan puoli tuntia. Paha juttu. Tuossa ajassa tekee vaikka mitä, ajaa kesällä ison palan nurmikkoa vaikka.

Entä jos lukee myös suosikkijoukkueet? "Pisin kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä, Saksan jalkapallomaajoukkue eli Die Nationalmannschaft, Football Club Bayern München, HooIiÄfKoo, eli Helsingfors Idrottsforeningkamraten." Tuohon menee jo kymmenkunta sekuntia. Se on toki eri asia, luenko itse, eli minä (en pyyhi "itseä" pois, koska se siihen taas tuli ja tämä olkoot opetuksena sanan vältöstä eli välttämyksestä tässä merkityksessä), ja eri asia siksi, etten lue, paitsi joskus. Yleensä sanojen näkeminen riittää tunnistamaan kirjoittajan, mutta satunnaisissa tilanteissa pää on siinä määrin jumissa, ettei tajua, vaikka miten, eli millä tavoin, lukisi. Sellaisissa tilanteissa ei välttämättä tuotettu teksti, tässä tapauksessa tuottamani teksti, ole äidinkielenopettajain liiton arvostamalla tavalla jäsenneltyä. Toivottavasti heidän edustajansa ylioppilastutkintolautakunnassa sentään arvostelivat jäsentelykyvykkyyttäni positiiviseksi esseessäni erinäisistä taktiikoista, eli voittoon pyrkivistä toimintasuunnitelmista.

Painoin vahingossa "lähetä" kesken tekstintuoton.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy