Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 326
  • 5 199

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei kun ihan oikeesti, intti ensi keväänä ja kaikkea, ei tässä ole tarvetta tonneittain säästellä. Ihan parilla satkulla kyllä selviää. Aina se on riittänyt, mutta ikinä sitä ei ole ollut paljon. Kun ei sitä taas tiedä, koska on sitten oikeestiaikuisena kunnon kesälomia. Työtähän kyllä tekevälle löytyy, ja aina on sosiaalitoimisto.

Lopetat höpötykset sossupossuilusta, fiksu nuorimies. Lapissa kerkeää käymään myöhemminkin, nässylle keväthauelle vaan rohkeasti.

Hienosti ovat kyllä kevätkylvöt lähteneet itämään, ihan köyhille vittuillakseni istuttelin talikko kourassa kaikki, samalla kun vahattu massikka kiilteli ajamattomana kevätauringossa.

Toivottavasti sataa kesällä ja reilusti, siellä.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hohhoijaa sanon minä. Kivoja nää aamuherätykset.

Kävi vähän niinkuin uunoilin tai uumoilin, eli yöketju tulee uniinkin.

Mephiston Mystery of lööv pauhaa kajareista, kapteenia väsyttää ja ajatus hukkuu kuin suomalainen juhannusyönä konsanaan.

Good morning, mummot!

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kävi vähän niinkuin uunoilin tai uumoilin, eli yöketju tulee uniinkin.

Mulle kävi samoin viime yönä! Näin unta, että muuan luutnantti tuli meille yhtäkkiä kylään. Hän teki tarkastuksen, että minulla on kaikki salibandykamppeet varmasti pakattuna parin päivän reissulle. En pelaa enää salibandya, mutta ko. lajista näen jatkuvasti silti unia. Samoin armeijasta tulee nähtyä paljon. Mutta miten yöketju sitten liittyy uneeni? No, luutnantti ihmetteli tarkastettaessa, että miksi minulla on silmien alle tullut polttomerkittynä teksti "Yöketju (24:00-06:00)" - jostain syystä vielä oikein kaksi kertaa allekkain. True story! Ilmeisesti vihjaus siitä, että on tullut valvottua turhan monena yönä.

Eipä silti, täällä sitä jostain syystä taas ollaan valveilla.

@Virveliä kainaloon - Norja voisi vähän paikkailla ja ottaa huomenna kolmen pisteen voiton Valko-Venäjästä. Olisi kiva.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
miksi minulla on silmien alle tullut polttomerkittynä teksti "Yöketju (24:00-06:00)"
Päivän ensimmäiset naurut tälle.

Juu, huomaa yöketjun avautuneen kun hälytyspalkki on punaisena kokoajan. Väsyttää kyllä mutta jospa ennen nukkumista vähän yöketjua.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sehän on jo taas kello yli 12. Viime yönä tuli vahingossa kukittua neljään asti, jos sitä tänään koittaisi hieman aikaisemmin päästä unten maille.

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Tänään on luvassa niin jännä päivä, että saa nähdä tuleeko uni silmään. 13:15 alkaen nimittäin alkaa hurja jännitysnäytelmä, jossa ratkaistaan jatkuuko Slovakian turnaus vai ei. Toivottavasti norskit saavat jostain kaivettua motivaation voittaa viimeinen peli. Johansen voisi vaikka ilmoittaa, että tämä on hänen viimeinen pelinsä Norjan peräsimessä. Luulisin, että Norja haluaisi voittaa pelin Johansenille keinolla millä hyvänsä. Pelkään kuitenkin, että motivoituneempi V-Venäjä lyö surffailevat norskit kanveesiin jo ensimmäisessä erässä, ja näin luultavasti tulee tapahtumaan.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelkään kuitenkin, että motivoituneempi V-Venäjä lyö surffailevat norskit kanveesiin jo ensimmäisessä erässä, ja näin luultavasti tulee tapahtumaan.

Kuten totesit toisessa ketjussa, muistuttaa vähän viime vuoden Suomen tilannetta ja Sveitsi-Latviaa - sillä erotuksella, että Suomella ei ollut peliä sen jälkeen, kun muut päättivät kohtalosta.

Tänään Suomi muuten voitti ihan sen takia, että @SeQuins ja minä pidettiin perinteistä henkistä kisastudiota. Kisastudion voittoprosentti Suomen ja Slovakian pelien osalta on laskelmieni mukaan tasan sata prosenttia! Ne pari kertaa, kun ei ole keretty, niin Suomi ja Slovakia ovat pelinsä hävinneet. Kisastudion poissaollessa häviöprosenttikin on siis sata. Ei voi olla sattumaa - suloisen kisastudiomme vaikutus on siis valtava!

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänään Suomi muuten voitti ihan sen takia, että @SeQuins ja minä pidettiin perinteistä henkistä kisastudiota. Kisastudion voittoprosentti Suomen ja Slovakian pelien osalta on laskelmieni mukaan tasan sata prosenttia! Ne pari kertaa, kun ei ole keretty, niin Suomi ja Slovakia ovat pelinsä hävinneet. Kisastudion poissaollessa häviöprosenttikin on siis sata. Ei voi olla sattumaa - suloisen kisastudiomme vaikutus on siis valtava!
Pitäkääs seuraavaksi fyysinen kisastudio, jos saatais voitto Venäjästä.

Eipä mulla muuta annettavaa tälle illalle - öitä miehet ja naiset, missä ikinä olettekin.

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Mikähän helvetti siinä on, että kun kerrankin menee aikasin nukkumaan niin sitten herää parin tunnin unien jälkeen, eikä tietoakaan väsymyksestä. Olis ihan positiivista nukkua kuitenkin tänä yönä, sillä aamulla pitäisi osata suoltaa liikeranskaa tenttipaperiin.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei tässä nyt kauheasti viitsisi kukkua. Ei ole kyllä mitään tekemistäkään, kun siskokin jo kuorsaa...

Miksi mä en osaa ranskaa. Tai espanjaa :/

Kyllä sulla on lupa nukkua, jos väsyttää! Minunkin olisi kai paras mennä pian, koska keskiviikkona pitäisi olla jo virkeänä (miksi pääsykokeet eivät voi olla illemmalla iltavirkuille, kun silloin on luova olotila?). Huomenna oletkin viimeistä kokonaista päivää Turussa, koitahan nauttia ajastasi ja kannustetaan Suomi voittoon. :)

Ranskaa minäkään en osaa, mutta lukiossa luin jokusen kurssin espanjaa. Ja saksaa. En kovin hyvä niissä ole, englanti ja ruotsi sujuvat paremmin. Rupea opiskelemaan slovakkia! Voin opettaa sinulle jotain perusjuttuja, hyvä idea eikös?

Ja unia tosiaan Kapteeni Hitaalle täältäkin!

Great

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eichel
Joku nine-to-five job ois jees, sais ton unirytmin kuntoon. Tai koulu. Mut en mä halua mennä kouluun. Siel on tylsää, aina väsy, enkä edes opi mitään. Paljo mukavampi täs lueskella jatkoaikaa ja pelailla. Ei tuu ees änärii tänä yönä nii pääsis ehk aiemmi nukkuu kun siin kuuden aikaan. Tai sit ei.

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Huomenna alkais kesän ekat yövuorot töissä ja niitä ois se 4 kappaletta samantien putkeen. Onneks oon yöihmisiä muutenkin, niin ei tuo valvominen tuota minkäänlaisia ongelmia. Päivällä kerkee tekemään vähän kaikenlaista ennen töihinlähtöä, harmi kun tuolla työpaikassa ei oo mahdollista tehdä pelkkiä yövuoroja, oisin samantien vapaaehtoinen. Vielä jos jaksais pari tuntia valvoa, pelailis vähän, niin pääsis samantien yövuorojen rytmiin mukaan :)

Ei noissa yövuoroissa oo mitään muuta negatiivista ku se about 60 kilsan matka kotiin työvuoron jälkeen. Siinä ei vielä paljon parane nukuttaa, ettei tarvi kaikkien 6-tiellä liikkuvien pelätä kun hyppään rattiin :) Tosin työtehtävänä on trukilla ajamista, et jos väsyttää ni samalla tavalla sitä joutuu jo töissäkin skarppaamaan.

MM-kisatkin menee aika täysin ohi, radiosta tuli tänäänkin toki peli töissä kuunneltua, mut tähän mennessä oon nähnyt alle puolet Suomen peleistä. Toivottavasti ratkaisupelit ois siihen aikaisempaan kellonaikaan, kun noita yövuoroja piisaa sinne lauantaille asti. Sikälimikäli tuollasella pelillä nyt puolivälieriä pidemmälle päästäisiin.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Puhelimen askelmittari väitti menneelle päivälle yli 40 000 askelta. Ihan heti en kyllä usko, vaikka työmaalla saakin kävellä ihan riittämiin ja tänään oman puppeloinnin takia jouduin olemaan kolmisen tuntia ylimääräistä. Kannattaa mälvätä, että pääsee siivoon omat sotkut, piristää kivasti mieltä. Nyt vähän klassista Queensrÿcheä luureista ennen nukkumista, notta herää taas sosiaalisen elämän tappavaan iltavuoroon...

PS. Olis kiva päästä välillä tekeen yötäkin.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäisi tuossa 5:45 lähteä Tallinnaa kohti. Kotona olen varmaan joskus kello 23 jälkeen. Tulee pitkä päivä, mutta jostain sitä pitää viinatkin hakea.

Ei ole mitään hyttiä yms. eli ihan halpismeininki on kyseessä. Onneksi tässä sain muutaman tunnin nukuttua, niin eiköhän sitä pärjää.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huhhuh mikä matsi - vai mitä sanoo yöketjun viralliset kisastudiovalvojat @SeQuins ja @Jaws ? Niin ja hyvää huomenta taas kerran, rakkain terkuin Hidas Kapteeni.

Komarovin jäähy on melkoinen oikeusmurha, olkapäähän tehty osuma sanotaan polvitaklaukseksi. Ilmeisesti naapurimaassamme on ihmisvartalon anatomiantunneilla opetettu vähän vanhentuneilla tiedoilla. Muuan Iku Viitasen sanoja mukaillen, linjatuomareilla pissaa päässä.

Ja on tuo Lindell vaan kova seppä. Huhhuh. Ja Rinne on muuri.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Niin söpöä, kun Suomi voitti. On se Suomi vaan joukkue eikä läjä yksilöitä.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tällä kertaa ei buuattu Suomen kansallislaululle, kun Suomi voitti. Toisin kuin silloin, kun USA voitti Venäjän ;)

Tuon Komarovin vihellyksen jälkeen tuli mieleen viime kevään finaali. Toivottavasti sama farssi ei toistuisi tänäkin vuonna. Ei tainnut IIHF tehdä tuolloin mitään, vaikka Venäjän joukkue rikkoi sääntöjä suht. räikeästi.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huhhuh mikä matsi - vai mitä sanoo yöketjun viralliset kisastudiovalvojat @SeQuins ja @Jaws ? Niin ja hyvää huomenta taas kerran, rakkain terkuin Hidas Kapteeni.

Huomenta vaan! Viime öinen keskustelu jäikin väliin, kun ajattelin, että pitää nukkua vähän enemmän. No, nukahdin sit joskus puoli kakstoista. Ja onnistuin tietysti viimeisenä työpäivänä nukkumaan pari tuntia pommiin.

Siis oikeesti, mulla on kaksi herätystä soittamassa viiden minuutin välein, ihan pään vieressä, ja soivat niin kovaa, että koko kämppä raikaa. No, en muista kumpaakaan kellonsoittoa kuulleeni. 5.40 soi ensimmäinen, ja muistan silloin heränneeni ja sählänneeni jotain puhelimen kanssa. Sitten ajattelin ottaa viiden minuutin torkut, mutta ei sitten kuulunutkaan enää hälytyksiä. Olisi pitänyt.

Se on erikoista, miten joskus pää on niin koomassa, ettei ihan oikeasti tajua yhtään mitä tapahtuu. Siis välillä aamulla herätessä olo on kuin jossain kolmen promillen kännissä... Välillä taas voi mennä vaikka kuinka lyhyillä unilla ja olla ihan särmänä heti silmät avattuaan. Kai se on sitä REM-unta.

Sitä en kyllä tajua, miksi tässä meidän kulttuurissa on tehty pommiinnukkumisesta joku murhasta seuraava moraalinen rikos. En se ole mä, joka pommiin nukkuu. Se on mun pää, joka ei varmaan tietäisi edes omaa nimeään, kun pitäisi herätä. Miten v**ussa pommiinnukkuminen yhdistetään johonkin laiskuuteen? Pane vaikka miljoona kelloa päälle, mutta kun ei herää niin ei herää. En tiiä, tänään ajattelin nukkua johonkin 10-11 välille...

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Menisi oikeastaan paremmin "Asia, joka avautui minulle" -ketjuun, mutta FIN-RUS -matsi sekoitti sen verran iltaohjelmaa, että menköön tänne.

Turussa ripottelee hiljalleen vettä. Tästä huolimatta lähdin matsin jälkeen pikaiselle iltalenkille, kun aivot huusivat raitista ilmaa ja kroppa jotain liikuntaa. Juuri tällaisella sateella/sadevihmalla silmälasien läpi ei normaalisti näe korttelin jälkeen yhtään mitään. Tänä iltana mulle oikeasti avautui lippalakin syvällisempi merkitys. Rillithän pysyi kertaakaan pyyhkimättä läpinäkyvinä reilun kolmen kilometrin matkan.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Captain Slow jeejee! Henkinen kisastudio ei petä kera @Jaws in, joka kyllä meni jo nukkumaan. Huomenna palaan Poriin, niin torstaille sitten kovempaa kannustusta.
Njaa, nyt toisinpäin verrattuna viimeviikkoiseen jolloin sinä et ollut paikalla ja Jaws taas oli.

Joo, voisi itsekin mennä nukkumaan. Väsyttää kivasti. Hyviä öitä vaan sinullekin.

@Virveliä kainaloon, sekin on kumma että joskus herää noinvaan 1h ennen herätystä ja välillä on unessa vielä 1.5h kuluttua herätyksestä, vaikka kuinka oisi piristeitä nauttinut. Mutta, se on semmosta.

Mutta, näihin kuvaelmiin ja tunnelmiin.

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Tänä iltana mulle oikeasti avautui lippalakin syvällisempi merkitys. Rillithän pysyi kertaakaan pyyhkimättä läpinäkyvinä reilun kolmen kilometrin matkan.
Jumalauta, en oo itekään moista älynnyt! Ei sillä, että mulla yhtään lippalakkia täällä Turunkodissa oliskaan.

Ja sateesta päästäänkin siihen, että kuka saatanan apina on suunnitellut Turun Yo-kylän? "Laitetaan ulkoseinään aaltopeltiä niin tulee komeeta" Koita tässä sitten nukkua kun aina sateella kuulostaa siltä, kun joku viskois pikkukiviä seinään.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Varsin turkulaista on myös se, että jos aninkaistenkadulla, siinä keskustan kohdalla valitsee kaistan, jonka yläpuolella lukee "Tampere" niin päätyy Poriin. Tän huomasin, kun ensimmäisiä kertoja ajelin kyseistä tietä ruuka-aikaan ja tarkoitus oli Tampereelle mennä. Olisi pitänyt tietää, että pitääkin valita se viereinen kaista, jotta ei tarvitse tehdä myöhemmin ylimääräistä kaistanvaihtoa. Turku...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy