Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 001
  • 5 189

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Asiasta viidenteen, minnes Seqyins hävvisi. Tosin, jutut nyt on niin korkealentoisia ettei näihin nyt paljoa lisättävää löytyne.

Hohhoijaa. Ois jo kesäkuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täältäkö niitä naisia saa?

Olen aviossa, mutta näkemyksiltäni loppujen lopuksi melko liberaali, ja vaimonikin saa nyt luvan olla. Kainot morsiot lähestykööt yksityisviestillä, mutta palstalle postaaminen on suotavampaa, niin muillakin on jotain lukemista. Tykkäätkö tiskaamisesta? Tekohampaista ei saa varsinaisesti plussaa, mutta ymmärrän että huonomminkin voisi olla.

Minä olen mies. Ainakin. Niin kuin Viitasaaren suuri pieni mies. Tämä ei ole mikään beduiinien ketju.

Yöketju - siellä on ihmisen hyvä olla.
Yöketju - pienen ihmisen turvasatama.
Yöketju - ihmisenkokoinen ketju.

On muuten perin hankala nimimerkki tuo lainaamani kirjoittaja. Ei siis kirjoittajana eikä palstan perusteella persoonanakaan vaikea, mutta onhan se nyt yhtä perkelettä, kun joutuu aina lukemaan "Pisin Kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä."
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Täältäkö niitä naisia saa?
Tulin juuri kotiin kotibileistä, joista kohtelias herrasmies olisi voinut seuralaisenkin löytää - sen verran hyvä oli miesten ja naisten ratio. Pisimmälle kääpiölle olisi ehdottomasti tullut viedä kutsu saapua paikalle, juhlijoiden sosio-ekonominen asema olisi varmasti ollut oikeassa kulmassa jutunjuuren aukeamiseen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sisko ostikin tässä jokunen aika sitten Sega-pelikonsolin. Meillä oli se joskus pienenä. Voi sitä nostalgiaa, kun saa pelata pelejä mitä on pelannut joskus n. 10-vuotiaana ~15 vuotta sitten.

Tai ollaan me niitä pelejä netistä löydetty ja pelattu läppärillä, mutta ihan eri fiilis kuin sillä konsolilla.

Oli kans aika hieno tunne, kun joskus kuusi(5-7) vuotta sitten tilasin netistä kasibittisen. Tai siis, kaikki muut osat oli, mutta vastaavaa adapteria ei löytynyt mistään, kun se oli mennyt hajalle. Joutui tilaamaan koko paketin, siinä tuli kuusi peliäkin mukana. Ajatella, kuusi peliä, joita pikku-VK ei ollut n. kahdeksan vuotta tuota ennen pessyt. Toki pestessä ei vielä tapahtunut lopullinen ratkaisu.

Joka tapauksessa oli hienoa taas hakata pitkään jossain komerossa pölyttyneitä pelejä. Nyt en ole kyllä kauheasti viimeisen kahden-kolmen vuoden aikana noita enää pelaillut toki. Se oli pieni ongelma, ettei tuo Nintendo sopinut kytkettäväksi kuin kuvaputkitelkkariin. Huoneennurkassa onkin nyt nököttänyt viimeiset 5-7 vuotta tuollainen pieni, onko edes 20-tuumainen, kuvaputkitelkkari. Onko paloturvallisuusriski?

SMB3:en läpimenoennätys muuten minulla 36 minuuttia. En tosin ole ottanut aikaa kuin kahdesti, ja paremmallakin yrityksellä tuli pari-kolme minuuttia maksanut viivästys. Ykkösosaa en jostain käsittämättömästä syystä ole ikinä päässyt läpi. Tai no, laskimella olisin varmaan mennyt, mutta pelissä on joku bugi, joten 8-1 -kentässä tulee seinä vastaan, jonka ohi ei pääse. Kuulostipa nörtiltä...

E: Pakolliset hymiöt ;)

:D :) :-) :') sekä tietysti legendaarinen :X
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
On muuten perin hankala nimimerkki tuo lainaamani kirjoittaja. Ei siis kirjoittajana eikä palstan perusteella persoonanakaan vaikea, mutta onhan se nyt yhtä perkelettä, kun joutuu aina lukemaan "Pisin Kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä."
Oma vika, jos pitää lukea nimimerkistä alkaen koko teksti niin, että huulet liikkuvat lukiessa. Siis tuolla tavoin ainakin aikaa tärvääntyy. Huomasin samalla, että olen kirjoittanut tänne muutaman postauksen päälle 9000 viestiä. Jos joku ahkera viestieni lukija on lukenut näistä vaikka joka viidennen, eli 1800 kpl, ja käyttänyt pitkähkön nimimerkkini takia joka kerta lukemiseen sekunnin ylimääräistä, on elämää kulunut tämän takia kumulatiivisesti hukkaan tasan puoli tuntia. Paha juttu. Tuossa ajassa tekee vaikka mitä, ajaa kesällä ison palan nurmikkoa vaikka.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Voi sitä nostalgiaa, kun saa pelata pelejä mitä on pelannut joskus n. 10-vuotiaana ~15 vuotta sitten.

Vähän lyhensin lainausta taas, pahoittelut. Mutta niin, onnittelut, viestisi oli 2300. yöketjun viesti. :)

Nintendo ja Super Mario! Mutta tästä me ollaankin puhuttu. Isoveljen vanha Nintendo, jota pelasivat kaikki vauvasta vaariin. Marion lisäksi oli myös mm. legendaariset Ducktales ja Blades of Steel. Voi noita muistoja. Olisinpa ihan pikkupoika taas...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tulin juuri kotiin kotibileistä, joista kohtelias herrasmies olisi voinut seuralaisenkin löytää - sen verran hyvä oli miesten ja naisten ratio. Pisimmälle kääpiölle olisi ehdottomasti tullut viedä kutsu saapua paikalle, juhlijoiden sosio-ekonominen asema olisi varmasti ollut oikeassa kulmassa jutunjuuren aukeamiseen.
Kuulostaa lupaavalta. Olisikohan tuolta saanut hyvistä jutuista tippiä, juurikin tuon sosioekonomisen aseman nojalla? Aina kannattaa vonkua. Kuten minua toisaalla muistutettiin äskettäin muuannen hyvän veljen toimesta, Laihian namusetä tarjoaa karkkipussistaan lausuen "tahtooko lapset ostaa sedältä namia".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Oma vika, jos pitää lukea nimimerkistä alkaen koko teksti niin, että huulet liikkuvat lukiessa. Siis tuolla tavoin ainakin aikaa tärvääntyy. Huomasin samalla, että olen kirjoittanut tänne muutaman postauksen päälle 9000 viestiä. Jos joku ahkera viestieni lukija on lukenut näistä vaikka joka viidennen, eli 1800 kpl, ja käyttänyt pitkähkön nimimerkkini takia joka kerta lukemiseen sekunnin ylimääräistä, on elämää kulunut tämän takia kumulatiivisesti hukkaan tasan puoli tuntia. Paha juttu. Tuossa ajassa tekee vaikka mitä, ajaa kesällä ison palan nurmikkoa vaikka.

Entä jos lukee myös suosikkijoukkueet? "Pisin kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä, Saksan jalkapallomaajoukkue eli Die Nationalmannschaft, Football Club Bayern München, HooIiÄfKoo, eli Helsingfors Idrottsforeningkamraten." Tuohon menee jo kymmenkunta sekuntia. Se on toki eri asia, luenko itse, eli minä (en pyyhi "itseä" pois, koska se siihen taas tuli ja tämä olkoot opetuksena sanan vältöstä eli välttämyksestä tässä merkityksessä), ja eri asia siksi, etten lue, paitsi joskus. Yleensä sanojen näkeminen riittää tunnistamaan kirjoittajan, mutta satunnaisissa tilanteissa pää on siinä määrin jumissa, ettei tajua, vaikka miten, eli millä tavoin, lukisi. Sellaisissa tilanteissa ei välttämättä tuotettu teksti, tässä tapauksessa tuottamani teksti, ole äidinkielenopettajain liiton arvostamalla tavalla jäsenneltyä. Toivottavasti heidän edustajansa ylioppilastutkintolautakunnassa sentään arvostelivat jäsentelykyvykkyyttäni positiiviseksi esseessäni erinäisistä taktiikoista, eli voittoon pyrkivistä toimintasuunnitelmista.

Painoin vahingossa "lähetä" kesken tekstintuoton.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nintendo ja Super Mario! Mutta tästä me ollaankin puhuttu. Isoveljen vanha Nintendo, jota pelasivat kaikki vauvasta vaariin. Marion lisäksi oli myös mm. legendaariset Ducktales ja Blades of Steel. Voi noita muistoja. Olisinpa ihan pikkupoika taas...

Ja virtuaalista brofistiä sinne suuntaan. Itse pelasin aina Minnesotalla, koska ne oli nopeimpia ;) Ja aina tuli veljeltä turpaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kuulostaa lupaavalta. Olisikohan tuolta saanut hyvistä jutuista tippiä, juurikin tuon sosioekonomisen aseman nojalla? Aina kannattaa vonkua. Kuten minua toisaalla muistutettiin äskettäin muuannen hyvän veljen toimesta, Laihian namusetä tarjoaa karkkipussistaan lausuen "tahtooko lapset ostaa sedältä namia".
Juuri julkaistiin Iltalehdessä juttu tutkimuksesta, jonka mukaan lapset lähtevät herkästi namusedän matkaan. Nameja ei siis pidä ylenkatsoa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Juuri julkaistiin Iltalehdessä juttu tutkimuksesta, jonka mukaan lapset lähtevät herkästi namusedän matkaan. Nameja ei siis pidä ylenkatsoa.

Namusetiä varten on kummisedät. I'll get my horsehead...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ja virtuaalista brofistiä sinne suuntaan. Itse pelasin aina Minnesotalla, koska ne oli nopeimpia ;) Ja aina tuli veljeltä turpaan.

Hahhah! Virtuaalinen brofist ehdottomasti takaisin myös. Minä en edes muista millä pelasin. Vaihteli aina. Järkyttävän nostalginen peli, ei hyvä luoja! Hymyilyttää edes miettiä.

Jos muuta virtuaalista saa lähettää, niin illan toinen virtuaalihali @SeQuins ille.

Nonih, nyt myöntää myös Jaws, että saatiin vähän sitä siirappiakin tälle yölle tähän ketjuun.

Tämmöinen hymiö vielä perään: :3
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Entä jos lukee myös suosikkijoukkueet? "Pisin kääpiö satakahreksankytkuus senttimetriä, Saksan jalkapallomaajoukkue eli Die Nationalmannschaft, Football Club Bayern München, HooIiÄfKoo, eli Helsingfors Idrottsforeningkamraten." Tuohon menee jo kymmenkunta sekuntia.
Ehkä tuolla kertomuksella irtoaa terveyskeskuksesta lähete antenniosaston erikoislääkärille. En oikein tiedä kun en ole alalla, mutta jos joku potee yllä kuvattuja vaivoja, niin voisi yrittää.

Irmeliä kainaloon, niin haluaisin kovasti nimimerkkisi lukea. Osaton olet tähän foneettiseen sattumaan, älä ota henkilökohtaisesti.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Irmeliä kainaloon, niin haluaisin kovasti nimimerkkisi lukea. Osaton olet tähän foneettiseen sattumaan, älä ota henkilökohtaisesti.

Mentaaliloukkaantumiseni riippuu tässä kohtaa täysin Irmelistä. Mikäli kuitenkin tolkun nimimerkkinä "haluaisit" niin lukea, taitaa olla parasta käsittää nimikuvitelma täysin positiivisena ajatuksena.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nonih, nyt myöntää myös Jaws, että saatiin vähän sitä siirappiakin tälle yölle tähän ketjuun.
Vaahterasiirappia vai dansugerin valmistamaa?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - täytyy kyllä ihmetellä miten ihminen jaksaa joskus innostua joistakin asioista oikein kunnolla. Mä olen hurahtanut jälleen konsolipeleihin - - -
Muutama vuosi on kulunut siitä kun viimeksi olen konsolipelejä hakannut. Tällaisella jääkiekkoaiheisella palstalla pelaajien määrä lienee huomattavasti keskimääräistä suurempi.

Mun on pitkään pitänyt jo kysyä, että mahtaako tällä palstalla olla ketään aikuisiällä Legoihin hurahtanutta. Lasten kanssa leikkijöitä/rakentajia on tietysti useampiakin, mutta ihan omaksi ilokseen tai näyttelyihin. Voisihan se olla aika urakka rakentaa vaikkapa Turkuhallista pienoismalli Lego-palikoista... idean tähän sain - yllätys, yllätys - jälleen kerran Sveitsistä.

11.09.2012 - 20min: Ehepaar baut eigenes SCB-Stadion - Bern

Tuossa voisi sanoa, että johonkin asiaan on hurahtanut oikein kunnolla!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mentaaliloukkaantumiseni riippuu tässä kohtaa täysin Irmelistä. Mikäli kuitenkin tolkun nimimerkkinä "haluaisit" niin lukea, taitaa olla parasta käsittää nimikuvitelma täysin positiivisena ajatuksena.
Näin varmasti, käsittelemme nyt täysin materiatonta ja kuvitteellista Irmeliä, jonka voi nimikuvitelmassa ajatella nappaavansa kainaloon ja kulkevansa kohti auringonlaskua. Tai sitten tehdä jotain muuta. Voisihan sinunkin nimimerkkisi olla vaikka Virveliä reisille. Varmaan Tampereella on saatu vastustajalta tälläkin tyylillä vauhti pois.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt kyllä väsyttöö senverran että virheitä meinaa tulla liukuhihnatahtia. Toisinsanoen silmä ristisssä signeeraan tätäkin viestiä.

Woimahaleja ja kepeitä tanssiaskeleita jokaiselle yökettinkiläiselle, hitaanlainen kapteeni kuittaa, muistakkee käyttää instrumenttiä harkiten. Juu, Koe-eläinpuisto soi taustalla.

Tere hommikust, suitsabmine voib tappa!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nyt kyllä väsyttöö senverran että virheitä meinaa tulla liukuhihnatahtia. Toisinsanoen silmä ristisssä signeeraan tätäkin viestiä.

Samma här, joten taidanpa minäkin unille vetäytyä. Jospa sitä näkisi taas barbitytöstä unta. Kerran olenkin nähnyt jo. Oli niin söpö uni että!

Tänä yönä oli vallan mainio yöketju. Kiitoksia kaikille osallistumisesta, nukleoni kiittää tältä yöltä.

Hyvää yötä! :)
 

Nick Neim

Jäsen
@Mr.Fox

En suoranaisesti legoihin, mutta jokin ihme mua on alkanut viehättää pienoismalleissa. Tarkoituksena olisi joskus alkaa niitä harrastamaan, joskaan en tiedä sitten riittääkö kärsivällisyys.

Niin joo, arvatkaapa katsoinko Montrealin ensimmäisen erän, vai pelasinko tolla paholaisen vallankoneella sen ajan?

Viimeinkin sain sen suljettua.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Samma här, joten taidanpa minäkin unille vetäytyä. Jospa sitä näkisi taas barbitytöstä unta. Kerran olenkin nähnyt jo. Oli niin söpö uni että!

Tänä yönä oli vallan mainio yöketju. Kiitoksia kaikille osallistumisesta, nukleoni kiittää tältä yöltä.

Hyvää yötä! :)
Mä varmaan näen yöketjusta unta. Muttajuu, gut natt jokaiselle sukupuoleen tai seuraan (ei se lehti) katsomatta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sairaita unia porukalla. Itse näin viikko sitten unta, jossa oli seitsemän helvetin isoa ja punaista rapua jotka tuhosivat about kaiken. Sellaisia unia pitäisi ihmisen näkemän. Itse asiassa pelotti jopa vähän, olen pari kertaa aiemminkin nähnyt unta tuhon taskuravuista. Ja niillä oli kaiken lisäksi lonkerot ja ne näyttivät piirretyiltä. Ei, en ole katsellut itämaista piirrostaidetta.

Hyvää yötä ja nati nati
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sairaita unia porukalla. Itse näin viikko sitten unta, jossa oli seitsemän helvetin isoa ja punaista rapua jotka tuhosivat about kaiken. Sellaisia unia pitäisi ihmisen näkemän. Itse asiassa pelotti jopa vähän, olen pari kertaa aiemminkin nähnyt unta tuhon taskuravuista. Ja niillä oli kaiken lisäksi lonkerot ja ne näyttivät piirretyiltä. Ei, en ole katsellut itämaista piirrostaidetta.

Hyvää yötä ja nati nati

No mä kerron mun unesta. Ajoin prätkällä talojen katoilla ja hypin katolta katolle. Menin yli savupiippujen ja räystäiden. Mua ei pysäyttänyt mikään eikä kukaan. Kunnes ajoin yli katon reunan ja tipuin alas nyt niin että hajosin kappaleiksi ja heräsin. Ei ollut mulla käsiä eikä jalkoja, karmea uni.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En suoranaisesti legoihin, mutta jokin ihme mua on alkanut viehättää pienoismalleissa. Tarkoituksena olisi joskus alkaa niitä harrastamaan, joskaan en tiedä sitten riittääkö kärsivällisyys.
Kyseinen rakennelma oli aikoinaan/on edelleen (?) Bern Arenan VIP-tiloissa. Käsittääkseni se on lahjoitettu SCB:lle, mutta se kiertää erinäisissä Lego-näyttelyissä ympäri Eurooppaa vuoden mittaan.

Humble bragina pitää kai tähän väliin heittää, että mulla oli pari vuotta sitten vapaa pääsy kyseisiin VIP-tiloihin. Olen siis ollut ihan kosketusetäisyydellä rakennelmaan, ja niistä hetkistä lähtien on takaraivossa jyskyttänyt ajatus, että josko joku pystyisi tekemään saman Turussakin. Tosin Artukaisten viljasiilon rakentaminen olisi sikäli huomattavasti helpompaa, että siihen ei tarvittaisi mitenkään älyttömästi minifiguureja - tyhjiä punaisia penkkejä sitten senkin edestä.
 

Liitteet

  • 2013-03-28 - Bern Arena.jpg
    2013-03-28 - Bern Arena.jpg
    226,1 KB · kertaa luettu: 247
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös