Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 856
  • 5 190

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Miltä tuntuu, kun jatkopaikka valuu vääjäämättä slovakkien näpeistä ja edelle tulevat menemään Valko-Venäjä ja Norja? Voit vastata ensi yönä sitten. Taidan itsekin mennä unille.

Ei tullut heti uni ja arvelin, että kyllä sieltä jotain kuittia on varmaan vielä tullut. Olin oikeassa, joten kirjoittelen nopeasti puhelimella jotain.

Täytyy muistaa, että USA kaatui Slovakian käsittelyssä 2012 ja 2013. Jälkimmäinen vielä viimeisellä kierroksella, kun oli pakkovoitto. Yhdysvallat sopii Slovakialle vastustajana eikä jenkit ole vakuuttaneet parissa viimeisessä pelissään, joten ihan hyvin voi Slovakia napata pisteet. Suomenkaan ei sovi aliarvioida slovakkeja, vaikka tulokset ovatkin olleet Suomen kannalta viime vuosina suotuisia. Venäjää vastaan voi olla Slovakialla hankalaa, mutta toivoa ei saa menettää.

Öitä kolmannen kerran.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
No mutta iltaa taas kerran. Terveisiä pitkästä aikaa.

Onneksi kesä on tulossa, ja lämmin sääkin teköö tuloaan. Kelpaa grillailla ja pestä autoa. Wälkommen to yökettinki.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Kesä tosiaan tekee tuloaan, ja kouluakaan ei ole kuin parisen viikkoa jäljellä. Kesätöitä hain yhteen paikkaan, mutta sinne en päässyt suuren hakijamäärän takia. Perjantaina oli työvoimatoimiston sivuille jätetty ilmoitus, ja sinne laitoin viestiä, että paikka kiinnostaisi. Jotain siivoushommia ilmeisesti.

Ei kyllä ole oikein mitään hajua mitä sitä kesällä tekisi mahdollisten töiden lisäksi. Copa American lisäksi ei muita mielenkiintoisia urheilutapahtumia taida tullakkaan, paitsi tietenkin NHL:n varaustilaisuus.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No mutta iltaa taas kerran. Terveisiä pitkästä aikaa.

No mutta iltaa! Selvitys ei tullut ihan ennen kello kuutta, mutta yksityisviestiboksiin tullut selostus voitaneen katsoa hyväksytyksi. Tervetuloa siis takaisin kahden yön mittaiselta tauoltasi!

Slovakia sitten hävisi ja Suomi voitti. Peli oli kuitenkin viihdyttävä, ja siihen oli syynä tietysti henkinen kisastudio, joka oli tänään - arvaatte varmaan - super-söpö.

@SeQuins tietää nyt tasan tarkkaan millainen hermoilija osaan toisinaan olla. Se on tuo luonne, ei mahda mitään. Ihan pieniä asioita tulee stressattua. Voitte varmaan kuvitella, paljonko stressaan sitten keskiviikkona kevään ensimmäistä pääsykoetta. En voi sanoa olevani kovinkaan innoissani.

Niin ja nimimerkiltä @Virveliä kainaloon oivallinen runo tuonne toiseen ketjuun - mm. yöketjun hymynaamaviestit mainittu. :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Toivottavasti ei kesästä tule liian helteinen. Nyt on juuri sopiva lämpötila, korkeintaan muutama pykälä tuohon lisää. Noin 20 astetta ja se olisi siinä. Pitkään jatkuvia megaseksiwau-superhelteitä en kaipaa, ne lähinnä tappavat vanhukset, sairaat ja heikot sekä näännyttävät loputkin. Ei tietysti tarvitse mitään kaatosade-takatalvikesääkään tulla. Kohtuukesä olisi joskus kova sana superlatiiviadjektiivikesien sijasta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
No mutta iltaa! Selvitys ei tullut ihan ennen kello kuutta, mutta yksityisviestiboksiin tullut selostus voitaneen katsoa hyväksytyksi. Tervetuloa siis takaisin kahden yön mittaiselta tauoltasi!

Voitte varmaan kuvitella, paljonko stressaan sitten keskiviikkona kevään ensimmäistä pääsykoetta. En voi sanoa olevani kovinkaan innoissani.

Niin ja nimimerkiltä @Virveliä kainaloon oivallinen runo tuonne toiseen ketjuun - mm. yöketjun hymynaamaviestit mainittu. :)
Pätk pätk sanoo puhelinlinjat jne. Juu, ensin väsytti ja sitten perjantaina olikin ehkä hieman melankolinen olotila, mutta eiköhän se tästä näin.

Tsemppiä pääsykokeisiin, yhden kerran oon moisiin joutunut ja nekin kusin omalla moallani. Eli elä mokaile.

VKn runo oli kyllä osuva. Mistäs biisistä tuon loppuosa olikaan. Nyt vaivaa päätä tuo...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Iltaa vaan kaikille. Kesää odotellaan täälläkin kovasti. Weekend Festival olisi mukava kokea, mutta ei ole mitään paikkaa Helsingissä missä yöpyä. No siis viestin pointti; olisi kivaa päästä.
Itse oisin pari vuotta sitten kiinnostunut samasta festarista muuan Armin van Buurenin dj-setin takia, mutta ed. vuoden olosuhteet, piiitkähkö matka kuluineen päivineen ja muu kuulijakunta saivat kiertämään kaukaa.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
@SeQuins tietää nyt tasan tarkkaan millainen hermoilija osaan toisinaan olla. Se on tuo luonne, ei mahda mitään. Ihan pieniä asioita tulee stressattua. Voitte varmaan kuvitella, paljonko stressaan sitten keskiviikkona kevään ensimmäistä pääsykoetta. En voi sanoa olevani kovinkaan innoissani.

Johan se Kummelissakin on todettu että: "Se on ihan turhaa hommaa toi." Joskun nuorempana on ehkä jotkut kokeet jännittäneet, mutta esim ylppäreissä en jännittänyt yhtäkään koetta. Ajatusmalli oli vain kylmän laskelmoiva, eli koe ei mene jännittämällä ja hermoilemalla yhtään paremmin kuin vain normaalisti keskittymällä.

En jännittänyt, ja omalle tasolle hyvällä suorituksella hyvät paperit pihalle. Samalla taktiikalla on menty eräisiinkin pääsykokeisiin ja tulos on ollut vähän mitä on, johtuen vaikeista pääsyvaatimuksista ja omasta valmistautumisesta. Ammattikorkean pääsykokeisiin katselin vähän aikaisempien vuosien pääsykokeita ja ilman mitään stressiä kokeisiin ja 88/100 valintakoepistettä. Pääsykokeesta ei mitään muistikuvaa montako pistettä tuli, mutta muistan pohtineeni kokeen lopulla jotain fysiikan tehtävää, että mitenkäs tämä nyt ratkeaa ja katselin paljonko olin jo tehnyt tehtäviä siihen mennessä. Totesin, että on niin paljon pisteitä kasassa, että saa jäädä tekemättä.

Vajaan parin viikon päästä pääsykokeet lääketieteelliseen ja sama mentaliteetti. Valmistaudutaan niin hyvin kuin tässä ajassa pystyy ja stressiä en ota yhtään. Koe menee niin kuin menee ja uutta matoa koukkuun vuoden päästä jos (ja kun) kusee. Pitäisi perkele ammattikorkeastakin saada paperit pihalle heti kesän jälkeen. Opintopisteitä on varmaan 270, mutta opinnäytetyö puuttuu. Once again. Ei jaksa stressata. Kyllä se tulee tehtyä ilman hiusten repimistä päästä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Iltaa vaan kaikille. Kesää odotellaan täälläkin kovasti. Weekend Festival olisi mukava kokea, mutta ei ole mitään paikkaa Helsingissä missä yöpyä. Tai varmaan on, mutten jaksa mitään hotelleja tutkia. Itseasiassa tuli vasta tätä kirjoittaessa mieleen, että onhan hotellitkin keksitty, enkä siksi ole mitään selvitellyt. Hmm. Liputkin vissiin tuonne joku 97% myyty jo. No siis viestin pointti; olisi kivaa päästä.

On täällä noita huoneistohotellejakin, jotka alkavat maksamaan hintaansa takaisin kun on vähän pidemmän aikaa(eli +1vko.). Eli tsekkaa ne ja hoida frendit messiin, tulee halvaksi - jos nyt tosiaan haluat kuulla livenä , kun pösilöt räplää tietokoneitaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
No mutta iltaa taas kerran. Terveisiä pitkästä aikaa.

Onneksi kesä on tulossa, ja lämmin sääkin teköö tuloaan. Kelpaa grillailla ja pestä autoa. Wälkommen to yökettinki.
No mutta kiitos, kiitos!

Pitkästä aikaa pystyy osallistumaan taas tähänkin ketjuun. Itse asiassa mun piti kirjoittaa jotain jo viime yönä. Heräsin ehkä joskus puoli viiden pintaan, kun helikopteri pörräsi pitkään aivan tuossa nurkilla ja hälytysajoneuvoja meni vähän sinne sun tänne. Tiedä sitten mitä ne oikein Turussa hakivat! Kirjoittaminen kuitenkin jäi, kun lueskelin vähän aiempia viestejä ja jäin ihmettelemään Janippan matkajärjestelyjä... näiden jälkeen nukahdin jälleen yhtenä kysymysmerkkinä.
Viikon mittainen Saksan reissu takana, sen aikana tosin vierähti reilu päivä Prahassa.
- - -
Nyt sitten koomailen ja oottelen Helsinki-Vantaan lentokentällä aamun ekoja busseja tai ekaa junaa, jotta pääsis takas Etelä-Karjalaan.
Joo ei oo näköjää ehtinyt vaikka paluumatka kotiin on nyt kestänyt about 24 tuntia. Suunnilleen saman ajan kesti myös matka toiseenkin suuntaan.
Millä helvetillä Euroopan sisäisiin matkoihin saa kulumaan 24 tuntia suuntaansa?

Helsingistä lentää Müncheniin tai Prahaan suoraan noin 2,5 tunnissa. Välilaskun kanssakin (CPH, RIX) matkaan pitäisi mennä maksimissaan 4-5 tuntia. Jos vain @Janippa olisi linjoilla, niin haluaisin ehdottomasti kuulla kuinka noihin pelkkiin matkoihin sai kulumaan 24 tuntia suuntaansa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mä lohduttaudun sillä, että polttaisin luultavasti päreeni siellä noin tuhat kertaa. Hermot menee tönimiseen ja tuuppimiseen pelkästään baarikeikoilla niin varmaan tulisin hulluksi tuolla...
Mulla taas tuli mieleen että suurella todennäköisyydellä saisi kuunnella jonkun naaraspissiksen huutoa parin tunnin ajan.

Miten muuten sun nick lausutaan. Ja miksi mietin tämmöisiä? Pitäisiköhän hommata elämä :D
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Miten muuten sun nick lausutaan. Ja miksi mietin tämmöisiä? Pitäisiköhän hommata elämä :D

Tätä samaa olen miettinyt! Ajattelen sen päässäni ihan vain "sekuins". En tosin kyllä omasta nimimerkistänikään tiedä, että miten lausuisin. Varmaan ihan vain "jaws". Tai "javs" koska suomalaisiahan tässä ollaan.

Yllättävän paljon viestejä yöketjussa pariin viime yöhön nähden. Hienoa!

Niin ja kiitokset tosiaan pääsykoetsempeistä niitä toivottaneille!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vasemmassa ranteessa näköjään palovamma. En edes tiedä mistä tullut.

Radiosta tulee Koe-eläinpuistoa, eli taitaa olla valvomista tiedossa med yöketju ja hyvä radioviihde. Vamoos, vamoos, und dos tres quattro, vamoos!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En tosin kyllä omasta nimimerkistänikään tiedä, että miten lausuisin. Varmaan ihan vain "jaws". Tai "javs" koska suomalaisiahan tässä ollaan.
Mä olen edelleen sitä mieltä, että "Jaws" ääntyy kaikkein parhaiten muotoon "Junior".
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mä olen edelleen sitä mieltä, että "Jaws" ääntyy kaikkein parhaiten muotoon "Junior".

Voi sinun kanssasi! Eikö myö sovittu, etten ole enää juniori sitten kun on intti suoritettu? Mutta mielelläni minä juniorina pysyn. Juniorit ovat söpöjä ja symppiksiä.

Mr. Jaws minä en kuitenkaan ole. Ehkä se Jr. on vielä ihan ok. Ja nimimerkille @SeQuins olen haipoika. Tai miksi hän ikinä haluaakaan minua kutsua, niin kelpaa kyllä minulle! :)
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä parit sanat ketjun aktivoitumisen kunniaksi. Kisoista Tanskalle voitto ja sarjapaikka säilynee, hienoa! Muissa kuin Suomen matseissa highlight-koosteessa oleva Battle Beastin "Touch In the Night" hipoo kyllä vuosikymmenen komeinta biisiä. Loistava valinta MTV:ltä.

Eilisen puolella tuli julki kovasti odotettu maistiainen kesäkuussa julkaistavalta To/Die/Forin seitsemänneltä pitkäsoitolta "Cult". Kappale tottelee nimeä "In Black". En linkitä, koska olen aika lailla pettynyt kouvostoliiton miehien suoritukseen. Jos joku haluaa tsekata, niin youtubesta löytyy. Lead-kitaristin lähteminen ja kosketinsoittajan breikki näkyvät raa'alla tavalla lopputuloksessa kahden ensimmäisen julkaisun perusteella. Odotukset levyä kohtaan eivät ole enää lähellekään sillä tasolla kuin Jatkoaika Music Awardsin viimeisimmässä äänestyksessä pohjustin.

Mitä lausumiseen tulee, niin Bondista johtuen Jaws on tullut mielessä lausuttua aina englantilaisittain. SeQuins on taas taipunut samaan muotoon kuin kirjoitusasu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kas kun tää ketju ei oo siirappiketju, he hee. Vähän juu meinaa olla tylsää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Voi sinun kanssasi! Eikö myö sovittu, etten ole enää juniori sitten kun on intti suoritettu? Mutta mielelläni minä juniorina pysyn.
Toisaalta tunnetaanhan joku Sidney Crosbykin edelleen lempinimellä "Sid the Kid" - tai snookerin puolelta Ding Junhui nimellä "Wonderkid".
Kai tuollainen lempinimi viittaa jotenkin siihen, että ne kannukset on hankittu jo nuorena ja legenda vain kasvaa uran edetessä...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kas kun tää ketju ei oo siirappiketju, he hee. Vähän juu meinaa olla tylsää.

Höh, ei nyt ole ainakaan vielä toistaiseksi mennyt niin siirappiseksi kuin voisi! Älä sinä tylsisty älä. Sinua tarvitaan täällä, olet osa ydinryhmää.

Kai tuollainen lempinimi viittaa jotenkin siihen, että ne kannukset on hankittu jo nuorena ja legenda vain kasvaa uran edetessä...

Koskaan ei ole silti varattu NHL:ään saatika mihinkään muuhunkaan sarjaan. Meriitit ovat sinänsä todella vähäiset. Taidan olla menetetty lupaus, entinen prospekti. Voi rähmä!
 

Nick Neim

Jäsen
Iltaa vaan kaikille. Yövuoroja ei enää pahemmin ole, joten on osallistuminen tähänkin ketjuun jäänyt (entistäkin) vähäisemmäksi.

Ei mulla mitään järin tärkeetä asiaa ole, mutta täytyy kyllä ihmetellä miten ihminen jaksaa joskus innostua joistakin asioista oikein kunnolla. Mä olen hurahtanut jälleen konsolipeleihin, kun tuli kaverilta käytettynä ostettua toi vanhemman mallin Xbox. Jumalauta, mä olen viimeksi pelaillut konsolileilla aktiivisemmin lähes 10 vuotta takaperin, jollei satunnaisia änäreitä kavereilla lasketa. Mitään näitä uusia konsoleita en ole koskaan hankkinut, ennen kuin tällä viikolla kun kaveri kaupitteli. Nyt onkin sitten lähes 4h putkeen tuolla tullut väännettyä, ja sitä pitää itseään jonain lapsena taas.

Luojan kiitos, että kohta alkaa Montrealin matsi, niin saa jotain järkevääkin tekemistä. Eikä sillä, etteikö tuo pelaaminen hyvin viihdyttäisi, mutta voisihan sitä jotain muutakin tehdä välillä...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Älä sinä tylsisty älä. Sinua tarvitaan täällä, olet osa ydinryhmää.
Luin tämän sitten että ydinvoimaa, hyvä minä. Ja mitähän mun pitikäät sanoa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
VKn runo oli kyllä osuva. Mistäs biisistä tuon loppuosa olikaan. Nyt vaivaa päätä tuo...

Yllättävää palautetta runosta, vai onko tuo nyt sitten pastissi tai joku sellainen? Itsensä Ikurin turpiinihan sen taustasävellyksen alkuperäiset lyriikat oli luonut kersantti Karoliinasta kertovaan ikivihreään klassikkoon. Alunperin runon piti kertoa Tanskan v-maisuudesta, lähinnä tuli Sebastian Dahmista mieleen, että sehän rimmaa Elisabeth Rehnin kanssa.

Jaa miten Yöketjun nukleonit lausutaan?

@Jaws = Dzaws, joskus myös Dzoos
@SeQuins = Sekins (vrt. Tailers Sekins)
@Captain Slow = Käptein Slou
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täältäkö niitä naisia saa?

Olen aviossa, mutta näkemyksiltäni loppujen lopuksi melko liberaali, ja vaimonikin saa nyt luvan olla. Kainot morsiot lähestykööt yksityisviestillä, mutta palstalle postaaminen on suotavampaa, niin muillakin on jotain lukemista. Tykkäätkö tiskaamisesta? Tekohampaista ei saa varsinaisesti plussaa, mutta ymmärrän että huonomminkin voisi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös