Vähitellen alkaa ärsyttämään tämä heräily kesken unien. Nytkin taas heräsin tähän aikaan yöstä, olen nukkunut kyllä jo kuusi tuntia mutta koska etenkin on vapaapäivä huomennakin niin voisi nukkua reilusti pidempäänkin. No, onneksi saan aika usein unen päästä sitten lopulta uudelleen kiinni.
Niin kuin jo tuonne toisaalle eilen kirjoitin niin alan olemaan jo itsekin kyllästynyt tämän sairastumis-ja kuntoutustarinani kertomiseen. Blogiini kun vielä eilen rustasin asiasta tekstiä. Mutta tuli fiilis, että taas tätä ja tästä näkökulmasta, enkö muuta tosiaan keksi? Kuka noita jaksaa enää edes lukea? Vielä kun tunaroin ja onnistuin hävittämään osan tekstistä bittiavaruuteen.
Onhan tuo sinänsä tärkeä aihe mutta ainakin jonkin uuden näkökulman pitäisi keksiä asian käsittelyyn. Lähtee muuten mahdolliset blogini aktiiviset lukijat poiskin. Ja kun en enää itsekään jaksa vääntää tekstiä enää noista samoista asioista ja varsinkin siitä samasta näkökulmasta.
Hienoja asioita tapahtunut tosiaan allekirjoittaneen elämässä edellisten parin viikon aikana. Niitä juhlin eilen vielä pienessä ns. perhepiirissä. Toisaalta saatoin kyllä juhlia sitäkin että olen nyt tässä missä olen, työelämässä ja vaikeudet suurimmaksi osaksi selättäneenä.
Minussa kuitenkin virtaa sen verran enemmän näemmä positiivisuutta kuin lähimmäisissäni. Isänikin jaksoi heti ulosottovelkojeni maksamisesta kääntää sellaisen huolen aiheen että kuinka asumistukeni nyt käy. No, en saanut muutenkaan sitä tukea enää kuin 50 euroa kuukaudessa. Että eiköhän minulle nyt enemmän rahaa jää kuukausittain käteen kun pääsin noista veloista eroon.
Sisko taas muistutti että ei pidä liikaa juhlia ettei kerry heti uudelleen velkaa ulosottoon ja tule elettyä yli varojen. No, hyvä muistutus sinänsä mutta kyllähän sitä voi vähän silti asioita juhlistaa.
Toisaalta ymmärrän lähimmäisiäni ja tota negatiivisuutta. Ne näkivät millaista paskaa se minun elämäni oli vuosina 2014-2015, ei välttämättä ole sen takia luotto korkealla minuun ja siihen että osaisin nyt elää kunnolla. Tosin enhän nyt ole sairas ja alkoholismikin on aisoissa.
Toisaalta sitten taas ärsyttää se että on haettava se negatiivinen puoli väkisin aina joka asiasta. Onko se sitä suomalaista luonnetta? Voisi kerrankin juhlia reilusti kun siihen on aihetta. Oma tukihenkilönikin kuitenkin sanoi minulle että ole ylpeä siitä mitä olet saavuttanut. Ja osaa iloita siitä.
En ole muuten katkeroitunut elämälle siitä että se toi minulle tällaiset vaikeudet ja sairaudet eteen. Enkä koe että elämästäni olisi mennyt sinänsä hukkaankaan se noin viisi vuotta. Koin kuitenkin hyviäkin hetkiä esimerkiksi silloin kun kuntoutin itseäni. Ja onneksi elämä ei mennyt kuitenkaan täysin pilalle noiden sairauksieni takia vaan olen onnistunut kuntouttamaan itseni taas muun muassa työkykyiseksi ja palannutkin sinne työelämään hienosti takaisin.
Eihän asiat kuitenkaan ole tapahtunut noin vain vaan se on vaatinut päämäärätietoisuutta, sinnikkyyttäkin ja sellaista positiivisuutta. Olen tuumannut että iso juttu oli se etten koskaan luovuttanut tai ihmeemmin surkutellut kohtaloani.
Ei ollut helpoin reitti kulkea tähän astikaan missä nyt olen ja ihan reilusti pystyi nyt juhlimaan. Tällaista ajatuksen virtaa tähän aikaan yöstä...