Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 906
  • 5 199
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Lihavointi oma. Soittaisin musiikkia valtavista kaiuttumista suuressa salissa tai olo/työhuoneessa keskellä yötä, jos asuisin miljonäärinä kookkaaassa kartanossa kaukana tiiviistä asutuksesta. Vähänkö olisi nastaa.
Haaveita on hyvä olla, mutta utopiaa en viitsi harrastaa :D Jos joskus omistaisi edes omakotitalon jossa asuisi vaimon ja parin lemmikin kanssa, niin siinäkin ois jo jotain aika hienoa jota ei kaikilla ole; onnellisuus ja oma koti.

Glove

Jäsen
Eipä tule mieleen yhtään italialaista bändiä. Muutenkin suurin osa kuuntelemastani musiikista on pohjoismaista, Britanniasta tai Saksasta. Kai nyt Italiasta tai muista eteläisen Euroopan maista joku hevibändikin on tullut. Eivät vaan ole nousseet yhtä suureen suosioon kuin vaikka Iron Maiden.

Suosikkijoukkue
Eipä tule mieleen yhtään italialaista bändiä. Muutenkin suurin osa kuuntelemastani musiikista on pohjoismaista, Britanniasta tai Saksasta. Kai nyt Italiasta tai muista eteläisen Euroopan maista joku hevibändikin on tullut. Eivät vaan ole nousseet yhtä suureen suosioon kuin vaikka Iron Maiden.
Mun top 5 kovassa kuuntelussa olevien bändien määrässä kansalaisuuksittain jos alkaisin laskemaan olisi varmaan seuraava:

1. USA
2. Australia
3. Ruotsi
4. Britit
5. Suomi

Siinä perässä tulevat luultavasti Saksa, Kanada ja Ranska. Norjasta sen sijaan ei taida löytyä vieläkään yhden ensimmäistäkään bändiä jota kuuntelisin aktiivisesti. Harmi, sillä hieno vuonomaa kuitenkin kyseessä.

Suosikkijoukkue
@Glove Lacuna Coil on muutes Italiasta. Sen yhtyeen luulisi ainakin sun tietävän pitempään metallin parissa olleena.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Äidinkieleen tai musiikkiin liittyvä ala sopisi minulle. Monet ovat kannustaneet ryhtymään kirjoittamiseen painottuvalle alalle. Saa nähdä.
Me noin vuosi sitten abianoksen kanssa kannustimme sinua äänipuolelle, kun kuuntelimme ääniviestiäsi ja mietimme miten hyvin tuo äänesi sopikaan kuunneltavaksi.

Suosikkijoukkue
Tiedän että laitoin vasta tovi sitten vitutusketjuun kuinka se on ärsyttävää herätä vain parin tunnin unien jälkeen tähän aikaan. Nyt kun tarkemmin asiaa mietti, niin ois jäänyt yks aika mieluisa yllätys tapahtumatta äsken jos oisin ollut unessa. Joten kiitos vain älyttömille unirytmeille tästä!

Suosikkijoukkue
Menin kuuntelemaan ikivanhoja Smurffibiisejä lapsuudesta. Vaikea pidätellä naurua näitä kuunnellessa...

Suosikkijoukkue
Joo elikkä, Smurffien Vuosituhannen bileet! vol 6. on viittä biisiä vaille kuunneltu läpi. Voi sitä yönsä näinkin kuluttaa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No nyt veetuttaa. Joskus vähän ennen iltakymmentä nukkumaan ja heräsin jo äsken eli puoli neljän aikaan. Ja olo on sellainen että mahtaako tässä unta enää saadakaan. Veetuttaa etenkin sen takia että tänään on vapaapäivä ja olisi sen vuoksi hyvä mahdollisuus nukkua pitkäänkin mutta onko kuitenkin edessä uneton loppuyö? Ja on vain yksi vapaapäivä niin ei ole ainakaan hyvää mahdollisuutta korjata unirytmiä seuraavana yönä.

Kyllä minä arvaan mistä tämä huonosti nukkuminen nyt johtuu. Eli siitä työpaikallani todetusta koronatartunnasta. Kävin sen vuoksi eilen hiukan ajatuksellisesti ylikierroksilla kotona ja tuo on varmaan vaikuttanut uneen asti. Minä nyt en varmaan ole onneksi edes itse altistunut vielä ainakaan tuolle koronalle mutta onhan tuossa silti riittänyt sulateltavaa.

No, jos katselisi eilen väsymyksen takia suorana katsomatta jääneen Suomen futispelin. Jos siis tässä ei unta sitten enää tule.

Suosikkijoukkue
Nyt voisi melkein koittaa jo yrittää nukkua uudelleen. Hyvää yötä ja huomenta.

Suosikkijoukkue
Tässä väsyn tuloa odotellessa voisin ainakin kirjoittaa jatko-osan tolle toissapäiväiselle runolleni. Sellaisen missä edellisessä runossa hukkumaisillaan ollut henkilö nouseekin takaisin ylös vedenpintaan merenpohjasta ja runo saa näin ollen onnellisen lopun kuten surumielisemmilläkin runoillani on tapana.

Olen tykästästynyt viime aikoina kirjoittamaan enemmän tällaisia tarinarunoja. Tavallaan siellä sanoitusten pohjalla on näissäkin tekeleissä kuitenkin niitä ihan mun omia kokemuksia ja tunnetiloja ripoteltuna ovelasti rivien väliin. Käytän vain paljon enemmän mielikuvitusta ja keksin erilaisia symbolisia merkityksiä saadakseni niistä tarinan oloisia. Nyt inspiroivan musan kautta kirjoittelemaan -->

Suosikkijoukkue
Huh! Melkein täysi tunti siinä meni kirjottaessa, mutta stoori on nyt valmis ja mäkin alan olemaan pikkuhiljaa kypsä käymään yöpuulle. Katsotaan ilmestyykö tämä jatko-osakin vielä myöhemmin runoketjuun. Nyt zzZZzz...

Suosikkijoukkue
Tänään minut pitää hereillä NBA finaali #5 sekä mahdollisesti Lakersille ratkeava mestaruuspysti, joka olisi King Jamesille järjestyksessään jo neljäs.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Michael Jacksonin "Earth Song" on kauneimpia tuntemiani kappaleita.
Harjoitin aikoinani yleisurheilua. Kilpailupäivänä kentällä verryttelyssä minulla oli kolme kappaletta C-kasetillani, jotka korvalappustereoillani kuuntelin aina ennen jokaista kisaa. Ja vain ne kolme.

Ensin soi Earth Song. Se pateettisuudessaan herkisti. Sitten askel aggressiivisempaan ja Nirvanan Smell Like Teen Spirit, ettei flegmatia jäänyt päälle. Viimeinen kappale oli sitten aina Thunderstruck. Ei tarvitse selvittää miksi se oli viimeisenä.

PAM!

Suosikkijoukkue
Hah! Mul oli just tossa torstaina harrasteliigan salibandymatsi, enkä tainnut taaskaan siinä matkan aikana ensimmäistäkään kevyestä menevää skibaletta kuunnella. Saunailtoja varten vessasta löytyy bluetooth-kajarit ja silloin saatan soitattaa välissä jopa jotain ihan pop-kamaa tai elektronista musaa, mutta peleihin kyllä sitten tykkään valmistautua mahdollisimman raskaalla musiikilla.

Mitä enemmän aggressiota, sen parempi :) Mun torjuntatyyli kun on muutenkin semmoinen aktiivinen, aggressiivinen ja nopeisiin reaktioihin perustuva, niin rytmikkäillä rummuilla ja äänekkäillä örinöillä saan itseni parhaiten psyykattua oikeanlaiseen mielentilaan.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Michael Jacksonin "Earth Song" on kauneimpia tuntemiani kappaleita. Tämä mies oli ja on legenda. Oli jo eläessään. Uuden ajan merkittävin ihminen. Seuraavan tulemisessa kestää vielä pitkään.
Tämä saa nyt minut tuntemaan sellaisia v****uksen fiiliksiä että ei ole tosikaan.

Uuden ajan merkittävin ihminen?

Mitä on uusi aika? Onko Jackson merkittävämpi kuin Jeesus? Newton? Gutenberg? Missä on uuden ajan raja? Edison? Bell? Shakespeare? Da Vinci? Hitchcock? Presley?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On. Ja tähän väliin pieni hymiö.

Jos nyt ajatellaan kaverin vaikutusta poppiin, rokkiin, populaarimusiikkiin, musiikkivideoihin, musiikkiteollisuuteen, muotiin, tanssimiseen, hyväntekeväisyyteen ja suuriin ihmisryhmiin, kyseessä on vähintään yksi kaikkien aikojen suosituimmista ellei suosituin muusikko. Yleisen ihmisroolin näkeminen on enemmän henkilökohtainen näkemys, mutta minusta Jackson on populaarimusiikin sekä julkisuusmaailman kaikkien aikojen merkittävin ihminen. Perintönsä puhuu puolestaan.

Aika hypätä seuraavan puuhan pariin.
No joo. Ole sinä sitä mieltä. Älä kuitenkaan ylläty, jos maailmasta löytyy ihmisiä jotka ovat eri mieltä. Heillä saattaa jopa olla sellaisia mielipiteitä, että Nikki Sixx ei olekaan maailmankaikkeuden hienoin kirjailija. Meitä on kato moneksi.

Suosikkijoukkue
Omat unihuolet nyt toki ovat varmasti pientä verrattuna ylläolevan nimimerkin tuskaan, mutta ärsyttääpä taas kun tiedostin kyllä vallan hyvin, että eilinen nukkumaanmenoaika ns. riistäytyi käsistä, tulin lopulta nukkuneeksi lyhkäiset yöunet, mutta sanotaanko että tiettyjen epäonnistuneiden valintojen takia tuli nukahdettua sellaiseen aikaan etten kehtaa edes sanoa.

Joten muutamisen tuntia sitten kun mua alkoi ramasemaan, tiedostin hyvin että vielä ei ole lähimainkaan yöuniaika näillä minun rytmeillä. Mua väsytti kuitenkin viime yön epäonnistuneiden unten takia niin vietävästi, niin että päätinpä kuitenkin käydä makuulle ja sulkea silmäni.

Ja tässä sitä nyt ollaan, kello on puoli viisi aamuyöllä ja olen juuri herännyt mun "torkuilta". En todellakaan uskalla arvata milloin mua alkaa taas nukuttamaan, mutta tulen olemaan joka tapauksessa pirteänä vähintään seuraavan muutaman tunnin ajan vailla toivoakaan uudelleen nukahtamisesta ennen aamua. Fuck.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Perse... Ei tästä rytmien muuttamisesta tuu näköjään vieläkään mitään. Pari tuntia olin unessa ja taas on semmoinen olo kuin olisin herännyt torkuilta. No menenkin tästä sitten CMoreen kattelemaan ton vuosi sitten tulleen First Dates Suomen omakohtaisena "uusintakierroksena" läpi, kun idea on ollut mielen päällä jo jonkin aikaa, enkä mä kuitenkaan nuku uudelleen vielä useampaan tuntiin. Avaan samalla ton chilipähkinäpussin, otan hyvän asennon ja nautin.

Äsköinen uni oli taas sellainen josta keksin kirjoittaa lyhkäisen runon neljän vuorokauden kirjoittamattomuuden jälkeen, että eipä noi torkut ihan hukkaankaan menneet.

Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laitoin viestiä Mansunin Paul Draperille. Se vastasi heti. Olen iloinen.

Vaikka tokihan kaikki Nummikselle vastaa. Ne tietää, jotka tajuu, vai miten se meni.

Suosikkijoukkue
No menenkin tästä sitten CMoreen kattelemaan ton vuosi sitten tulleen First Dates Suomen omakohtaisena "uusintakierroksena" läpi, kun idea on ollut mielen päällä jo jonkin aikaa, enkä mä kuitenkaan nuku uudelleen vielä useampaan tuntiin.
...ja jatkankin mun katselumaratonia taas pian, lähes tarkalleen 24 tuntia aloittamisesta. Kunhan olen ensiksi saanut tämänöiset riimini valmiiksi. Taustamusiikkina samalla kun kirjoitan, soi tällä hetkellä The Amity Affliction - Greens Avenue.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Just, heräsin 1.50 kun mahassa alkoi kiertämään ja kipua oli jonkin verran. Nukuin tuota ennen todella hyvin mutta muistan jo unissani tunteneeni tuon pistelyn mahassa.

Vielä ei ole ainakaan näkynyt tuo mahassa kiertäminen juuri muuna kuin kipuna. Ei edes piereskelyä ole vielä esiintynyt. Toivottavasti tämä ei ole nyt sitten alku mahataudille? Usein minulla on kyllä vuosien varrella kiertänyt ensin mahassa ennen mahataudin alkua.

Moniin vuosiin minulla ei kuitenkaan ole mahatautia ollut. Ja toivon mukaan sellaista ei ole nytkään kehkeytymässä. Ärsyttävää vaan kun ei oikein pysty nukkumaankaan vielä kun tekee sen verran kipeää tuo mahassa kiertäminen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy