Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 955
  • 5 199

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jumalauta, mikä helpotus oli herätä aamulla ja huomata että kello on edes 4.30. Ei siis vieläkään paljoa ollut kello herätessäni mutta kyllä sekin riittää kun meninkin jo nukkumaan eilen siinä puoli seitsemän aikaan illalla. Eli nukuin sellaiset yhdeksän ja puoli tuntia, joka on jo melko hyvin. Ja nukuin tosi hyvin, nukuin kuin tukki koko yön läpi. Ainoastaan heräsin jostain syystä siinä kahdeksan aikaan illalla mutta senkin jälkeen nukahdin heti helposti uudelleen.

Oli iso helpotus nukkua edes noinkin pitkät ja hyvät yöunet. Kun oli kerääntynyt "painetta" nukkumisesta viime yön vuoksi, jolloin en nukkunut ollenkaan. Oli tullut sellaista pelkoa, että saanko nytkään nukuttua ja pääsenkö torstainakaan töihin vai paisuuko tämä nukkumisongelmani mutta sainpahan minä nukuttua viime yönä ja se oli syvä helpotuksen rintaääni mikä sen jälkeen kuului. Asiaan edesauttoi varmasti illalla ottamani melatoiini-pilleri.

Miksi olen sitten jo tähän aikaan hereillä että voin kirjoitella tähänkin ketjuun? No kai sen vuoksi heräsin aikaisin kun menin tosiaan aikaisin maatekin. Kyllähän siinä tuli nukuttua ihan riittävän pitkät yöunet.

No tänään ne sitten alkavat! Puolivälierät! Vihdoin! Tänään siis alkaa etenkin TPS:n ja HPK:n välinen puolivälieräsarja. Menen ensimmäistä puolivälierää katselemaan siskoni perheen luo. Tosin siskon likka on minun kannalta valitettavasti katselemassa peliä jäähallilla mutta muun klaanin paikalla pitäisi olla ja odotankin nyt sitten riemulla että pääsen siskon luo. Kyläilyt siskon luona on jäänyt vähemmälle nyt talvella ja on hienoa että pääsen nyt käymään siellä.

Eilen sitten varmistui että olen oikeutettu eläkeläisalennukseenkin HPK:n pääsylippuihin. Kun olen kuntoutustuella tällä hetkellä, niin olen oikeutettu eläkeläislippuun. Tästä olisi voinut vinkatakin täällä palstalla jossain jos löytyy muitakin jotka ovat kuntoutustuella että ovat oikeutettuja eläkeläisalennettuihin HPK:n pääsylippuihin.

Kela lähettää minulle todistuksen josta ilmenee että minulle on maksettu ja maksetaan eläkettä huhtikuun loppuun saakka ja tuota todistusta näytän sitten tarvittaessa jäähallilla lipun näytön yhteydessä. Kuntoutustukihan on käsittääkseni sama asia kuin määräaikainen eläke. Ja eläkelippu on viisi euroa normilippua edullisempi ainakin puolivälieräpeleissä. Eli ihan tuntuvasta alennuksesta on kyse. Katsoo jos huhtikuussa pelattaviin mahdollisiin välieräpeleihin sitten minulla itsellänikin olisi jo varaa lippu ostaa, nyt ei ole. Mutta onneksi täältä palstalta löytyi halukas vapaaehtoinen kustantamaan minulle pääsylipun keskiviikon jännitysnäytelmään. Siitä olen kiitollinen.

Kelaan kun eilen soitin, niin Kelan virkailija oli ihmeissään mihin tarvitsen sitä todistusta ja mistä tarvitsen alennusta. "Sano vielä uudelleen, HP... mikä se on? Ei ollut koskaan kuullutkaan jääkiekosta ja HPK:sta. No suuri yllätys tuo ei toki ollut.

Viime yönä tuskailin täällä tuon unettoman yön takia. Ja pelkäsin kuinka jaksan tulevan päivän töissä ja mietin kuumeisesti voinko pitää "rokuli"päivän unettoman yön vuoksi. No asiat järjestyivät sitten helposti.

Ensin soitin seitsemän aikaan aamulla sinne päivystävään puhelimeen jossa hoitaja oli kovin myötämielinen ja sanoi että sinulla on varmaan niin paha olokin nyt että parempi jäädä pois töistä lepäämään. Sitten soitin pomolleni ja sanoin että en nukkunut viime yönä lainkaan ja nyt on paha olo niin hänkin oli myötämielinen ja sanoi että minun on varmasti parasta jäädä kotiin lepäämään. No sitten jäin kotiin lepäämään. Hieno juttu että asiat ratkesivat noinkin helposti.

No ei tässä muuta tällä erää. Ei muuta kuin kahvin keittoon ja sitten valmistautumaan töihin lähtöön. Jännä nähdä millainen vastaanotto minulla on töissä. Siellä on todennäköisesti sana kiirinyt tilanteestani että onkohan osa työkavereista sitä mieltä että ei tuollaisen syyn takia pois töistä jäädä ja ovat sen takia happamia?

Ja toivottavasti eivät luule että töiden takia nukuin huonosti yöni. Tai siis en nukkunut lainkaan. Kun ei se töistä johtunut, nyt ei työt ahdistaneet kun jopa jo neljä pakkien pesukertaakin ovat olleet peräkkäin sellaisia että ovat menneet "läpi" tarkastuksesta ilman että olisin joutunut hinkkaamaan niitä vielä uudelleen. Ja muutenkin työt ovat sujuneet hyvin.

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Aamulla tarttis mennä toiseen äikän kokeeseen. Menin viime yönä 5.30 nukkumaan ja heräsin klo 13. Aamulla on 7.20 herätys. Vaikea päivä tulossa.

Koetta enemmän jännittää alkava Tappara-Lukko sarja. Joko nyt olis Lukon vuoro? Eri pelitapa, pelaajat jne. Toivottavasti mennään jatkoon. TAISTELE LUKKO!!!

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Jännittää. Pitäisi vuokranantajalle soittaa tänään ja keskustella tuosta vuokrasopimuksessa olevasta kohdasta ''ei lemmikkieläimiä asuntoon''. Tuli vastaan tilanne, jossa tuttava joutuu luopumaan nuorehkosta koirastaan ja olisin valmis ottamaan tuon koiran. Kesällä olen muuttamassa nykyisestä asunnosta pois, mutta koiralle pitäisi löytää koti nyt. Toivottavasti vuokrantaja ymmärtää tilanteen selitettäessä ja antaa minun ottaa aikuisen koiran tähän asuntoon näiksi muutamaksi kuukaudeksi.

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Minkälaista juomaa se kalja olikaan?

Absintti on parempi, koska ei kuseta niin paljoa, vaikka känni saattaa olla kertaluokkaa väkevämpi.
Russian Standard on viinaksi kuin linnunmaitoa. Absinttia en ole maistanut. Tämmöinen kommentti.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Unettomuus on kyllä ihan vihoviimeinen vaiva.

Kello lähenee pian kolmea, herätys seitsemän hujakoissa. Eipä jää monta tuntia unta vaikka heti nukahtaisin. Ja se, että nukahtaisin on aika epätodennäköistä, koska juuri olen yrittänyt nukahtaa viimeiset kolme tuntia ja kieriskellyt sängyssä sen verran kauan, että päätin tulla selaamaan Jatkoajan Yöketjua.

Monien yökukkujien fysiologinen unirytmi on luonnostaan sellainen, että yhteiskunnassa vallitseva rytmi on täysin epäsopiva. Ylen sivuilla oli pari päivää sitten hyvä artikkeli aiheesta, jonka mukaan nykyinen yhteiskunnan rytmi sopii vain kolmasosalle suomalaisista, ja loput kaksi kolmasosaa elävät itselleen luonnottomassa rytmissä. Tästä oli tehty iso 20 000 ihmisen tutkimus. 12-14 prosenttia on luontaisesti vahvasti iltavirkkuja, ja heille (meille?) on melkoista kidutusta sellainen rytmi, jossa pitäisi nukahtaa aikaisin ja herätä aikaisin. Kun näin joutuu tekemään niin se aiheuttaa keskivertoa enemmän erilaisia vaivoja, fyysisiä ja henkisiäkin. Iso osa tästä johtuu jatkuvasti kerääntyvästä univelasta.

Myös toisesta YLEn jutusta tunnistin ainakin itseni, ja siinä oli hyvin kiteytetty se, että "arjen unirytmi oli sopusoinnussa luonnolliseksi koetun unirytmin kanssa vain kolmasosalla vastaajista. Noin puolet vastaajista toivoi arkirytmin myöhäistämistä." Siis kolmasosan ehdoilla mennään, kaksi kolmasosaa raahautuu perässä ja puolet toivoo arkirytmiin myöhäistämistä.

Ratkaisu tähän ei tosiaan ole mikään "mene vain nukkumaan aikaisemmin", jota aamuvirkut mielellään viljelevät. Yhtä hyvin voisi sanoa aamuvirkuille, että mitäs siinä kukut virkeänä hereillä aamulla, nuku väkisin vielä viisi tuntia lisää vaikkei nukuttaisi.

Järkevin ratkaisu olisi tietysti suurempi joustaminen työajoissa ja myös koulujen alkamisajoissa. Suomessa eletään muutenkin 24/7-elämää jossa kaupat ja valtaosa palveluista ovat auki iltamyöhään tai jopa jatkuvasti, etätyöt ovat lisääntyneet ja aika harvalla olisi oikeasti tarvetta muinaisen maatalousyhteiskunnan malliin, jossa piti kaikkien herätä kukonlaulun aikaan kaitsemaan lehmiä tai raatamaan pellolla aamuvarhain. Ihan hyvin olisi varaa joustoon hyvin monella alalla.

Tietyillä aloilla täytyy tietysti herätä aikaisin ja olla virkeänä silloin kun muut ovat vielä unessa, mutta niitä aamuvirkkujakin oli kolmasosa kansasta, eiköhän heille riitä näitä hommia ja muilla aloilla voisi miettiä mikä on tarkoituksenmukaisempaa, aikainen kellonaika vaiko parempi työteho vähän myöhemmin.

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viime yönä kirjoittelin koira-asioista ja hyvinhän siinä kävi! Vuokranantaja sanoi, että voin ottaa koiran tähän asuntoon. Maanantaina 3-vuotias bokseri saapuu, enkä tällä hetkellä voisi olla onnellisempi :)

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kello lähenee pian kolmea, herätys seitsemän hujakoissa. Eipä jää monta tuntia unta vaikka heti nukahtaisin. Ja se, että nukahtaisin on aika epätodennäköistä, koska juuri olen yrittänyt nukahtaa viimeiset kolme tuntia ja kieriskellyt sängyssä sen verran kauan, että päätin tulla selaamaan Jatkoajan Yöketjua.

Monien yökukkujien fysiologinen unirytmi on luonnostaan sellainen, että yhteiskunnassa vallitseva rytmi on täysin epäsopiva. Ylen sivuilla oli pari päivää sitten hyvä artikkeli aiheesta, jonka mukaan nykyinen yhteiskunnan rytmi sopii vain kolmasosalle suomalaisista, ja loput kaksi kolmasosaa elävät itselleen luonnottomassa rytmissä. Tästä oli tehty iso 20 000 ihmisen tutkimus. 12-14 prosenttia on luontaisesti vahvasti iltavirkkuja, ja heille (meille?) on melkoista kidutusta sellainen rytmi, jossa pitäisi nukahtaa aikaisin ja herätä aikaisin. Kun näin joutuu tekemään niin se aiheuttaa keskivertoa enemmän erilaisia vaivoja, fyysisiä ja henkisiäkin. Iso osa tästä johtuu jatkuvasti kerääntyvästä univelasta.

Myös toisesta YLEn jutusta tunnistin ainakin itseni, ja siinä oli hyvin kiteytetty se, että "arjen unirytmi oli sopusoinnussa luonnolliseksi koetun unirytmin kanssa vain kolmasosalla vastaajista. Noin puolet vastaajista toivoi arkirytmin myöhäistämistä." Siis kolmasosan ehdoilla mennään, kaksi kolmasosaa raahautuu perässä ja puolet toivoo arkirytmiin myöhäistämistä.

Ratkaisu tähän ei tosiaan ole mikään "mene vain nukkumaan aikaisemmin", jota aamuvirkut mielellään viljelevät. Yhtä hyvin voisi sanoa aamuvirkuille, että mitäs siinä kukut virkeänä hereillä aamulla, nuku väkisin vielä viisi tuntia lisää vaikkei nukuttaisi.

Järkevin ratkaisu olisi tietysti suurempi joustaminen työajoissa ja myös koulujen alkamisajoissa. Suomessa eletään muutenkin 24/7-elämää jossa kaupat ja valtaosa palveluista ovat auki iltamyöhään tai jopa jatkuvasti, etätyöt ovat lisääntyneet ja aika harvalla olisi oikeasti tarvetta muinaisen maatalousyhteiskunnan malliin, jossa piti kaikkien herätä kukonlaulun aikaan kaitsemaan lehmiä tai raatamaan pellolla aamuvarhain. Ihan hyvin olisi varaa joustoon hyvin monella alalla.

Tietyillä aloilla täytyy tietysti herätä aikaisin ja olla virkeänä silloin kun muut ovat vielä unessa, mutta niitä aamuvirkkujakin oli kolmasosa kansasta, eiköhän heille riitä näitä hommia ja muilla aloilla voisi miettiä mikä on tarkoituksenmukaisempaa, aikainen kellonaika vaiko parempi työteho vähän myöhemmin.
Nyt ollaan asian ytimessä. Jos asettaisin itse luonnollisen rytmin itselleni, menisin klo 4-5 nukkumaan ja heräilisin klo 11-12 maissa. Siitä unelmoidessa... voi nukkua huonosti, liian vähän ja väärään aikaan.

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se on taas se aika päivästä, kun tulee pohtineeksi kaikenlaista. Välillä ärsyttää tämä oma nössöys. Annan liikaa painoarvoa muiden sanomisille ja jännitän mitä esim. oma äiti sanoo johonkin tekemääni päätökseen vaikka olenkin aikuinen omilla aivoilla ajatteleva ihminen. Ahdistun vain pirun helposti kaikista pienistäkin vastoinkäymisistä ja panikoin helposti, jos joku asia esim. ihmissuhteissa ei selviä sillä sekunnilla. Tämä tuottaa hirveästi turhaa stressiä elämään, mutta kai sen kanssa pitää vain elää.

Aika stressaavia aikoja elän muutenkin elämässäni tällä hetkellä. Toivottavasti maanantaina saapuva koira saa tuon pääkoppani vähän rauhoittumaan ja stressitasot matalammaksi.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yöketju ja hampurilaisketju samaan aikaan auki.

Ei väsytä. Mäkkärissä olen kuluneen vuoden aikana käynyt kahdesti. Kohta tulee kolmas.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onkohan kenelläkään muulla sama juttu? Jos nukkumaan venyminen venyy kahdentoista tietämille tai ylikin niin sitten on vaikeaa saada unta? Minulla näin nimittäin on ja mielestäni se on outoa. Jos on valvonut yömyöhään asti niin sitä luulisi että sitten on niin väsynyt että nukahtaisi helpostikin. Näin minulla ei kuitenkaan ole vaan nukahtaminen on hankalaa.

Nyt nukkumaan meneminen venyi tuon Italia-Suomi-jalkapallopelin vuoksi ja sitten kun kello oli sen pelin jälkeen jo niin paljon että kohta saa taas kirjoittaa tännekin ketjuun niin jäin odottamaan tätä mahdollisuutta.

Nyt sitten olen kirjoittamassa tähän ketjuun ja välillä pyörin sängyssä ja koitan nukahtaa. Kirjoitin kyllä jo mieltä polttaneet asiat noihin muihin ketjuihin että enpä tiedä onko minulla tänne enää niin paljoa kirjoitettavaa. Ehkä se mikä unohtui tuonne toiseen ketjuun kirjoittaa että elämäni on välillä ollut varsin raskastakin mutta jotenkin sitä on aina selvinnyt ja sitkutellut jo tähän asti elämässään. On kulkenut läpi elämän helvetin niin kuin Irwin lauleli.

Onhan tässä vielä aikaa nukahtaa ja huomenna kun on vapaapäivä niin on aikaa myös nukkua. Että ei huolta siinä mielessä. Mutta jos niin ikävästi käy että tästä tulee tämän viikon jo toinen uneton yö niin sitten pitää varmaan puhua nukkumisesta ja nukkumattomuudesta lääkärin kanssa.

Toinen outo asia on se etten sitten koskaan oppinut nukkumaan perjantai-lauantai välistä yötä työkokeilun aikana. Eilenkin heräsin jo puoli kuudelta aamulla. En tiedä mikä siinäkin sitten oli, jääkö se arkirytmi päälle?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täälläkin ahdistaa jonnin verran tulevaisuus. Minulla ei ole edessä hakua korkeakouluihin mutta pitäisi alkaa tosissaan miettimään mitä sitä tekisi työkokeilun jälkeen. Ja toinen asia mikä ahdistaa on se kun kuntoutustuet päättyvät huhtikuun lopussa ja niihin pitäisi hakea jatkoa tai sitten ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Ja inhoan kaikkea paperien ja lomakkeiden täyttöä.

Mutta eniten ahdistaa tuo että on edessä päätösten aika. Pitää miettiä mikä olisi viisain ratkaisu seuraavaksi siirroksi. Hakea palkkatyötä, hakea toista työkokeilupaikkaa jossa voidaan myös luvata kaiken mennessä nappiin palkallinen jatko vai jatkaako kuntoutustuella.

Työkokeiluni on kyllä sujunut omasta mielestäni hyvin ja olen jaksanut töissä olla sekä henkisesti että fyysisesti. Voisin ihan yhtä hyvin lähteä hakemaan ihka oikeaa palkkatyötäkin. Minä itse en näe sille mitään estettä.

Mutta ahdistaa kyllä etenkin näin väsyneenä auki oleva tulevaisuus. Toisaalta sen voi nähdä myös positiivisena, ei ahdistavana mahdollisuutenakin.

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ensimmäinen kerta seitsemään vuoteen kun en ole kesätöissä. Kesä ei silti mene lusmuillessa vaan gradua kirjoittaen ja muuttokin olisi edessä. Elokuussa sitten alkaa loppuharjoittelu ja ensi tammikuussa toivottavasti maisterin paperit käteen.

Hauska lukea täältä teidän lukiolaisten juttuja, omista lukioajoista sen verran vähän aikaa että elävästi palautuu kaikki mieleen ja voin hyvin samaistua fiiliksiinne.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulipas jo herättyä parin tunnin unilta, taas siis näitä öitä. No, duuniin vasta 11:30, mutta tälle Idiootille tosiaan äärettömän hankalaa nukahtaa perään jo kerran heränneenä. Oikeastaan päiväunetkin on suhteellinen tuntematon käsite.

Nyt vaan rauhallisesti hengailua ja katsoo nukahtaako vielä. Jos ei, niin lenkille muutaman tunnin päästä ja suihkun kautta töihin. Enpä noista unihommista enää jaksa niin stressata, duuni on mukavaa ja joustavaa tuoltakin kantilta. Nukutaan myöhemmin.

Kävin lukemassa tuota tämän forumin Peliluolaa ja näin tämän linkin kyseiseen Youtube-käyttäjään. Tämä kaveri pelaa C64-pelejä vailla mitään turhaa lätinää ja hifistelyä, joten näitä videoita nyt fiilistelen. Sopii yön tunnelmaan tämmöinen "aivoton" toiminta.

Kuusnepa löytyy omasta taloudesta, mutta harmittavan vähällä käytöllä ollut tämä lankku viimeaikoina. Asia pitää korjata joskus sitten HPK:n pelien päätyttyä, mutta tuota lätkäkauden loppua ei nyt mietitä, vaan mennään päätyyn asti.

Mutta mutta... Tässä linkissä jo kulttimaineeseen päässyt Uuno Turhapuro Muuttaa Maalle -pellailua. Enjoy.

Uuno Turhapuro Muuttaa Maalle (C64 Longplay)

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täällä taas. Oon kyllä niin rakastunut tuohon mun bokserineitiin, joka saapui maanantaina. Tuossa se vieressä nyt tyytyväisenä tuhisee :)

Opintojakin olen tässä pikkuhiljaa saanut taas tehtyä. Moti alkaa näin loppua kohden olla kadoksissa, mutta josko sitä nyt saisi kaiken tehtyä tässä kevään ja kesän mittaan niin loppuharjoittelun saisi aloitella sitten hyvillä mielin.

Jääkiekkorintamalla menee ainakin toistaiseksi hyvin. HIFK teki hienon ryhtiliikkeen ensimmäisen matsin jälkeen ja perjantaina olisi mahdollisuus katkaista sarja. Go IFK!

Nick Neim

Jäsen
Mä rakastan jääkiekkoa.
Veikkaan, että tämä oli hieno viesti. En sano tätä millään pahalla, mutta hitto soikoon, ei näin pitkälle valvoneita aivoja saa tai pysty altistamaan tuollaiselle romaanille. Ei, vaikka yritin taistella. Keskittymiskyky on puhdas nolla, joten kahden rivin jälkeen aivoni menivät automaattisesti off-asentoon, ja niitä ei enää mikään tuosta tämän yön aikana päälle palauta.

Täällä taas. Oon kyllä niin rakastunut tuohon mun bokserineitiin, joka saapui maanantaina. Tuossa se vieressä nyt tyytyväisenä tuhisee :)
Tämän viestin alku ei olisi auennut lainkaan, jos en olisi nyt kerralla lukenut pidempää pätkää tästä ketjusta. Boksereissa viihtyvä neiti joka tuhisee vieressä, onkin ilmeisesti koira. Omassa päässäni muodostui jo hieman erilaisempi mielikuva.

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tänään loppui Rauman Lukon kausi, liian aikaisin. Kuten se nyt usein loppuukin. Voisin lyödä siitä jokun kanssa vetoa, että ensi kaudella Lukko on runkkarissa top4-joukkue. Kolmas kausi Virran alaisuudessa, ja pelisysteemi on suurilta osin sisäänajettu. Sen toimivuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kun rosterissa on JD:n, Reunasen ja Heinolan tasoisia pelaajia, olen varma menestyksestä. Tämä kausi kului opetellessa, mutta jos ensi kausi päättyy ilman metallia, niin sitten mulla menee tunteisiin!

Okei, tänäänkin meni hallilla tunteisiin. Varsinkin se yksi viheltämätön korkea maila. Mutta sama se, parempi joukkue meni selvin sävelin jatkoon ja sillä hyvä. Otti kyllä päähän kotiin tullessa, mutta avasin koneen ja pelailin No Man's Skyta, kuuntelin musiikkia ja luin muiden tilityksiä tuolta Lukko-osiosta. Ihan hyvä ilta tästä kuitenkin tuli.

Oli erittäin hieno teksti @Punamusta , kiitos siitä. Itse en jaksa tai edes osaa noin pitkiä ja laadukkaita tekstejä tuottaa, ei ole ominta alaani. Saat varmasti hyvän uran luotua journalismin parissa, mä keskityn luonnontieteisiin. Mulla on mennyt kiekko tunteisiin niin hyvässä ja pahassa tässä kauden mittaan niin monta kertaa, että pisti tuo tekstikin miettimään. Ei tää niin vakavaa ole. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka on Lukon mestaruutta odotellut 56 vuotta, ja se vain antaa odottaa itseään. Alkaa jo vähemmästäkin leikkaamaan kone kiinni.

Nyt odottelemaan uusia sopimuksia ja jatkosopimuksia. Toivottavasti Lukko ei pidä Sopasta. Hyvän alun jälkeen oli täysin löysä, kipinätön hiihtelijä. Tämä tästä. Laitan koneen kiinni ja menen sänkyyn räpläämään kännykkää vielä pariksi tunniksi ennen nukkumaan menoa.

Mahd. typoja en jaksa korjata.

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Tänä yönä olisi tarkoitus valvoa koko yö. En itse asiassa ole koskaan aiemmin tällaista tehnyt. Mitäköhän tästäkin nyt tulee, onkohan tämä sitten edes pahempaa verrattuna vaikkapa niihin unettomiin öihin, jolloin sai vain parisen tuntia unta, vai onko huominen pelkkää tuskaa? Oli outoa keittää kahvia yhdeltä yöllä. Pitääköhän kohta tehdä taas lisää.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaihteeksi tulee hiukan heikommin nukuttua tämä yö. En tiedä mikä tässä sitten valvottaa. Kyllä olen saanut nukuttua jo sellaiset viisi tuntia onneksi kun nukahdin iltakymmenen aikoihin ja heräsin tuossa aamuyöllä kello kolmen aikoihin. Joskus minulle vaan tulee näitä öitä jolloin uni ei maistukaan aivan niin hyvin kuin normaalisti.

Tapparan ja HPK:n välisessä välieräsarjassa pelattiin eilen sitten ensimmäinen osaottelu. Se päättyi hämeenlinnalaisittain pettymykseen kun HPK hävisi niukin mahdollisin luvuin Tapparalle eli maalein 1-0. Jokseenkin turhauttavaa hävitä varsinkin 1-0, kun jää maaleitta ja yhdelläkin tehdyllä maalilla olisi ollut tasoissa. Tappara tuossa pelissä oli mielestäni selvästikin kuitenkin parempi mutta sai vain yhden maalin aikaiseksi. Tosin Kerhollakin olisi ollut mahdollisuus maalintekoon. Tehokkaampi pitää jatkossa olla, sillä vastustajan maalivahti Heljanko on kovassa vireessä.

No seuraava ottelu joukkueiden välillä pelataan lauantaina täällä Hämeenlinnassa. Nyt vain mahdollisimman nopeasti nieltävä pettymyksen kalkit ja laitettava uutta matoa koukkuun. Hämeenlinnassa heti sitten maalihanat auki ja voitto jää himaan.

Ainakin yksi kannattaja eli minä palasi aika rivakkaan tahtiin eilen takaisin maan pinnalle. TPS:n kaadon jälkeen sitä olikin leijunut jossain yläilmoissa, onnellisuuden sfääreissä mutta eilisen tappion jälkeen oli taas edessä karu ja nopea paluu maan pinnalle. Ehkä se paluu takaisin maan pinnalle teki hyvääkin, sillä sitä oli toisaalta ollut ylienerginenkin ja liiankin levoton jo viime päivät.

Tilasin musta-oranssiset housut maanantaina mutta niiden toimituksen kanssa taitaa edessä olla lievä pettymys. En taida saada niitä itselleni edes vielä lauantain kotipeliin mennessä. Tai eihän tässä ole enää edes aikaa kuin saada ne haltuunsa tämän perjantai-päivän aikana kun tulevat Postin kautta. Kusti ei kuitenkaan polje viikonloppuisin.

Lievä pettymys se on mikäli housut eivät tule lauantaiksi. Sitä on kuitenkin tottunut siihen että saa nettikaupoista tilaamat tuotteet nopeastikin perille. Housut tuntuvat olevan tärkeät minulle, sillä olen jo vuosia kaipaillut muihin fanivarusteisiini paremmin sopivia housuja ja housuja jotka olisivat myös Kerhon väreissä yhä selkeämmin. Tilasin housut sen nimisestä kaupasta kuin Top Streetwear. En sen paremmin katsonut minkälaisesta kaupasta housutilauksen tein, vaan tärkeintä oli saada tällä kertaa just sopivan väriset housut mistä tahansa kaupasta. Kivijalkakaupoissa kun tuollaisia housuja ei ollut saatavilla niin piti netistä tilata.

Tällaiset housut tilasin. Linkki vie Top Streetwearin sivuille. Jos joku haluaa arvioida niitä. Miltä näyttävät ja miten sopivat mahdollisesti yhteen muun HPK-fanivarustuksen kanssa. Minulla on esimerkiksi oranssinen fanipelipaita.

Minun mielestäni ovat ihan tyylikkäät housut. Housuissa oleva oranssi ei nyt ihan ole sitä samaa oranssin sävyä kuin fanituotteissa mutta varmaankin sopivat silti hyvin yhteen. Minulle on tärkeää ja mielenkiintoista saada noista housuista kommenttejakin kun en ole sitä vielä yrityksistäni huolimatta saanut. Tuntuvat olevan minulle jollain tavalla erityiset housut, ei mitkä tahansa Tokmannilta hommatut olohousut.

Tarkoitukseni ei ole päästä leijailemaan että katsokaa nyt minulla on tällaiset housutkin vaan vaatteet on mun aatteet vai miten se menee ja onhan se nyt tyylikästä pukeutua musta-oranssiin lähes päästä varpaisiin. Ja ei tässä enää ainakaan ole tarvetta leijailla vaan tärkeintä olisi nyt että kaikki HPK-kannattajat olisivat samassa veneessä. Nyt tarvitaan jokaista kannattajaa.

Lapsi tuli yöllä sänkyyn viereen. Sitten oksensi. Voihan oranssi kevät!

Tuntia myöhemmin sama juttu, nyt meni matot.

Kolmannella kerralla päästiin jo vessan ovelle.

2 tunnin päästä pitäisi lähteä tarhaan. Taitaa jäädä väliin.

Luulisi että aika kuluisi hitaasti, mutta kun on helvetin väsynyt ja pyykkaa ja jynssaa niin yön tunnit kuluu yllättävän nopeasti.

Siellä jo aamu sarastaa. Kolmas koneellinen lähtee kohta.

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Tänä yönä olisi tarkoitus valvoa koko yö. En itse asiassa ole koskaan aiemmin tällaista tehnyt. Mitäköhän tästäkin nyt tulee, onkohan tämä sitten edes pahempaa verrattuna vaikkapa niihin unettomiin öihin, jolloin sai vain parisen tuntia unta, vai onko huominen pelkkää tuskaa? Oli outoa keittää kahvia yhdeltä yöllä. Pitääköhän kohta tehdä taas lisää.

Kello ei ole edes yhdeksää mutta voin jo nyt todeta, että en suosittele. Voi vittu sentään, ainakin 12 tuntia olisi hyvä pysyä vielä hereillä, ja tänään pitäisi vieläpä tehdä aivotoimintaa vaativia asioita.

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Muutamaan otteeseen olen elämässäni valvonut läpi yön kello kahdentoista lyönnistä aina aamuseitsemän tai -kahdeksan perukoille. Eihän se toisaalta suurinta herkkua ole, mutta hyvin ne ovat menneet, kun on ollut tarpeeksi tekemistä.

Munkin olisi tehnyt mieli mennä viime yönä pyörälenkille. Ei vaan kehdannut, kun koko talon väki nukkui, ulkona oli varmaan liian kylmä ja tietysti pimeää, siihen päälle tänään on vielä koulua. Mutta eiköhän noita tule kesällä vedettyä. Ei tarvitse ohuitakaan hanskoja enää kesäkuussa.

Joo toki minäkin olen erittäin usein mennyt joskus aamukuuden jälkeen nukkumaan ja herännyt joskus kolmelta iltapäivällä, mutta nyt skippasin yöunet kokonaan. Nyt kello 12 olo on varsin karsea. Kahvia join yhdeltä, neljältä, kahdeksalta ja yhdeltätoista. Ei se hirveesti auta, pää on jumissa. Nälkäkin on koko ajan vaikka olen syönyt.

Kävin tosiaan aamukuudelta tekemässä pikku pyöräilylenkin. Ei voi kuin ihmetellä miksi jotkut tuota tekevät vapaaehtoisesti, polveni ja perseeni ovat aivat tohjona. Oli muuten varmaan ehkä vasta toinen tai kolmas kerta pariin vuoteen kun polkupyörällä liikuin. Lämpömittari näytti 0,5 astetta, mutta on hassua, kuinka se ei edes tunnu kylmältä näin keväällä, kun on tottunut talven kylmyyteen. Syksyllä kesän lämpöön tottuneena tuo olisi ollut aivan järkyttävän kylmä.

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Olen ollut nyt reilu 27 tuntia hereillä. Vituttaa ja väsyttää niin pirusti, ja sen lisäksi elimistö ei oikein taida tykätä. Koko ajan nälkä ja huono olo, vapina ja heikkous, oksettaa. Nälkä kyllä lähti kun söin äsken kebabia mutta pahoinvointi paheni. Viimeisen kuuden tunnin aikana olen käynyt kahdesti paskalla. Aivot tietysti ihan jumissa, tänään olisi pitänyt tehdä aikuislukion historian kurssin tehtäviä, mutta toistaiseksi siitä ei ole tullut yhtään mitään. Koko helevetin kurssi pitäisi suorittaa nyt viikonlopun aikana. Toki aikuislukion itsenäiset kurssit on melko helppo lusmuilla läpi, täytyy tehdä vain kasa tehtäviä. Onnistuuko yhden viikonlopun aikana, se jää nähtäväksi.

Nyt ei ole yö, pahoittelut, mutta tämä nyt on jatkoa minun unettoman yön jaaritteluilleni.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy