Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 255
  • 5 184

Nick Neim

Jäsen
Mä rakastan jääkiekkoa.
Veikkaan, että tämä oli hieno viesti. En sano tätä millään pahalla, mutta hitto soikoon, ei näin pitkälle valvoneita aivoja saa tai pysty altistamaan tuollaiselle romaanille. Ei, vaikka yritin taistella. Keskittymiskyky on puhdas nolla, joten kahden rivin jälkeen aivoni menivät automaattisesti off-asentoon, ja niitä ei enää mikään tuosta tämän yön aikana päälle palauta.

Täällä taas. Oon kyllä niin rakastunut tuohon mun bokserineitiin, joka saapui maanantaina. Tuossa se vieressä nyt tyytyväisenä tuhisee :)
Tämän viestin alku ei olisi auennut lainkaan, jos en olisi nyt kerralla lukenut pidempää pätkää tästä ketjusta. Boksereissa viihtyvä neiti joka tuhisee vieressä, onkin ilmeisesti koira. Omassa päässäni muodostui jo hieman erilaisempi mielikuva.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Tänään loppui Rauman Lukon kausi, liian aikaisin. Kuten se nyt usein loppuukin. Voisin lyödä siitä jokun kanssa vetoa, että ensi kaudella Lukko on runkkarissa top4-joukkue. Kolmas kausi Virran alaisuudessa, ja pelisysteemi on suurilta osin sisäänajettu. Sen toimivuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta kun rosterissa on JD:n, Reunasen ja Heinolan tasoisia pelaajia, olen varma menestyksestä. Tämä kausi kului opetellessa, mutta jos ensi kausi päättyy ilman metallia, niin sitten mulla menee tunteisiin!

Okei, tänäänkin meni hallilla tunteisiin. Varsinkin se yksi viheltämätön korkea maila. Mutta sama se, parempi joukkue meni selvin sävelin jatkoon ja sillä hyvä. Otti kyllä päähän kotiin tullessa, mutta avasin koneen ja pelailin No Man's Skyta, kuuntelin musiikkia ja luin muiden tilityksiä tuolta Lukko-osiosta. Ihan hyvä ilta tästä kuitenkin tuli.

Oli erittäin hieno teksti @Punamusta , kiitos siitä. Itse en jaksa tai edes osaa noin pitkiä ja laadukkaita tekstejä tuottaa, ei ole ominta alaani. Saat varmasti hyvän uran luotua journalismin parissa, mä keskityn luonnontieteisiin. Mulla on mennyt kiekko tunteisiin niin hyvässä ja pahassa tässä kauden mittaan niin monta kertaa, että pisti tuo tekstikin miettimään. Ei tää niin vakavaa ole. Ymmärrän kuitenkin niitä, jotka on Lukon mestaruutta odotellut 56 vuotta, ja se vain antaa odottaa itseään. Alkaa jo vähemmästäkin leikkaamaan kone kiinni.

Nyt odottelemaan uusia sopimuksia ja jatkosopimuksia. Toivottavasti Lukko ei pidä Sopasta. Hyvän alun jälkeen oli täysin löysä, kipinätön hiihtelijä. Tämä tästä. Laitan koneen kiinni ja menen sänkyyn räpläämään kännykkää vielä pariksi tunniksi ennen nukkumaan menoa.

Mahd. typoja en jaksa korjata.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Tänä yönä olisi tarkoitus valvoa koko yö. En itse asiassa ole koskaan aiemmin tällaista tehnyt. Mitäköhän tästäkin nyt tulee, onkohan tämä sitten edes pahempaa verrattuna vaikkapa niihin unettomiin öihin, jolloin sai vain parisen tuntia unta, vai onko huominen pelkkää tuskaa? Oli outoa keittää kahvia yhdeltä yöllä. Pitääköhän kohta tehdä taas lisää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vaihteeksi tulee hiukan heikommin nukuttua tämä yö. En tiedä mikä tässä sitten valvottaa. Kyllä olen saanut nukuttua jo sellaiset viisi tuntia onneksi kun nukahdin iltakymmenen aikoihin ja heräsin tuossa aamuyöllä kello kolmen aikoihin. Joskus minulle vaan tulee näitä öitä jolloin uni ei maistukaan aivan niin hyvin kuin normaalisti.

Tapparan ja HPK:n välisessä välieräsarjassa pelattiin eilen sitten ensimmäinen osaottelu. Se päättyi hämeenlinnalaisittain pettymykseen kun HPK hävisi niukin mahdollisin luvuin Tapparalle eli maalein 1-0. Jokseenkin turhauttavaa hävitä varsinkin 1-0, kun jää maaleitta ja yhdelläkin tehdyllä maalilla olisi ollut tasoissa. Tappara tuossa pelissä oli mielestäni selvästikin kuitenkin parempi mutta sai vain yhden maalin aikaiseksi. Tosin Kerhollakin olisi ollut mahdollisuus maalintekoon. Tehokkaampi pitää jatkossa olla, sillä vastustajan maalivahti Heljanko on kovassa vireessä.

No seuraava ottelu joukkueiden välillä pelataan lauantaina täällä Hämeenlinnassa. Nyt vain mahdollisimman nopeasti nieltävä pettymyksen kalkit ja laitettava uutta matoa koukkuun. Hämeenlinnassa heti sitten maalihanat auki ja voitto jää himaan.

Ainakin yksi kannattaja eli minä palasi aika rivakkaan tahtiin eilen takaisin maan pinnalle. TPS:n kaadon jälkeen sitä olikin leijunut jossain yläilmoissa, onnellisuuden sfääreissä mutta eilisen tappion jälkeen oli taas edessä karu ja nopea paluu maan pinnalle. Ehkä se paluu takaisin maan pinnalle teki hyvääkin, sillä sitä oli toisaalta ollut ylienerginenkin ja liiankin levoton jo viime päivät.

Tilasin musta-oranssiset housut maanantaina mutta niiden toimituksen kanssa taitaa edessä olla lievä pettymys. En taida saada niitä itselleni edes vielä lauantain kotipeliin mennessä. Tai eihän tässä ole enää edes aikaa kuin saada ne haltuunsa tämän perjantai-päivän aikana kun tulevat Postin kautta. Kusti ei kuitenkaan polje viikonloppuisin.

Lievä pettymys se on mikäli housut eivät tule lauantaiksi. Sitä on kuitenkin tottunut siihen että saa nettikaupoista tilaamat tuotteet nopeastikin perille. Housut tuntuvat olevan tärkeät minulle, sillä olen jo vuosia kaipaillut muihin fanivarusteisiini paremmin sopivia housuja ja housuja jotka olisivat myös Kerhon väreissä yhä selkeämmin. Tilasin housut sen nimisestä kaupasta kuin Top Streetwear. En sen paremmin katsonut minkälaisesta kaupasta housutilauksen tein, vaan tärkeintä oli saada tällä kertaa just sopivan väriset housut mistä tahansa kaupasta. Kivijalkakaupoissa kun tuollaisia housuja ei ollut saatavilla niin piti netistä tilata.

Tällaiset housut tilasin. Linkki vie Top Streetwearin sivuille. Jos joku haluaa arvioida niitä. Miltä näyttävät ja miten sopivat mahdollisesti yhteen muun HPK-fanivarustuksen kanssa. Minulla on esimerkiksi oranssinen fanipelipaita.

Minun mielestäni ovat ihan tyylikkäät housut. Housuissa oleva oranssi ei nyt ihan ole sitä samaa oranssin sävyä kuin fanituotteissa mutta varmaankin sopivat silti hyvin yhteen. Minulle on tärkeää ja mielenkiintoista saada noista housuista kommenttejakin kun en ole sitä vielä yrityksistäni huolimatta saanut. Tuntuvat olevan minulle jollain tavalla erityiset housut, ei mitkä tahansa Tokmannilta hommatut olohousut.

Tarkoitukseni ei ole päästä leijailemaan että katsokaa nyt minulla on tällaiset housutkin vaan vaatteet on mun aatteet vai miten se menee ja onhan se nyt tyylikästä pukeutua musta-oranssiin lähes päästä varpaisiin. Ja ei tässä enää ainakaan ole tarvetta leijailla vaan tärkeintä olisi nyt että kaikki HPK-kannattajat olisivat samassa veneessä. Nyt tarvitaan jokaista kannattajaa.
 
Lapsi tuli yöllä sänkyyn viereen. Sitten oksensi. Voihan oranssi kevät!

Tuntia myöhemmin sama juttu, nyt meni matot.

Kolmannella kerralla päästiin jo vessan ovelle.

2 tunnin päästä pitäisi lähteä tarhaan. Taitaa jäädä väliin.

Luulisi että aika kuluisi hitaasti, mutta kun on helvetin väsynyt ja pyykkaa ja jynssaa niin yön tunnit kuluu yllättävän nopeasti.

Siellä jo aamu sarastaa. Kolmas koneellinen lähtee kohta.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Tänä yönä olisi tarkoitus valvoa koko yö. En itse asiassa ole koskaan aiemmin tällaista tehnyt. Mitäköhän tästäkin nyt tulee, onkohan tämä sitten edes pahempaa verrattuna vaikkapa niihin unettomiin öihin, jolloin sai vain parisen tuntia unta, vai onko huominen pelkkää tuskaa? Oli outoa keittää kahvia yhdeltä yöllä. Pitääköhän kohta tehdä taas lisää.

Kello ei ole edes yhdeksää mutta voin jo nyt todeta, että en suosittele. Voi vittu sentään, ainakin 12 tuntia olisi hyvä pysyä vielä hereillä, ja tänään pitäisi vieläpä tehdä aivotoimintaa vaativia asioita.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Muutamaan otteeseen olen elämässäni valvonut läpi yön kello kahdentoista lyönnistä aina aamuseitsemän tai -kahdeksan perukoille. Eihän se toisaalta suurinta herkkua ole, mutta hyvin ne ovat menneet, kun on ollut tarpeeksi tekemistä.

Munkin olisi tehnyt mieli mennä viime yönä pyörälenkille. Ei vaan kehdannut, kun koko talon väki nukkui, ulkona oli varmaan liian kylmä ja tietysti pimeää, siihen päälle tänään on vielä koulua. Mutta eiköhän noita tule kesällä vedettyä. Ei tarvitse ohuitakaan hanskoja enää kesäkuussa.

Joo toki minäkin olen erittäin usein mennyt joskus aamukuuden jälkeen nukkumaan ja herännyt joskus kolmelta iltapäivällä, mutta nyt skippasin yöunet kokonaan. Nyt kello 12 olo on varsin karsea. Kahvia join yhdeltä, neljältä, kahdeksalta ja yhdeltätoista. Ei se hirveesti auta, pää on jumissa. Nälkäkin on koko ajan vaikka olen syönyt.

Kävin tosiaan aamukuudelta tekemässä pikku pyöräilylenkin. Ei voi kuin ihmetellä miksi jotkut tuota tekevät vapaaehtoisesti, polveni ja perseeni ovat aivat tohjona. Oli muuten varmaan ehkä vasta toinen tai kolmas kerta pariin vuoteen kun polkupyörällä liikuin. Lämpömittari näytti 0,5 astetta, mutta on hassua, kuinka se ei edes tunnu kylmältä näin keväällä, kun on tottunut talven kylmyyteen. Syksyllä kesän lämpöön tottuneena tuo olisi ollut aivan järkyttävän kylmä.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Olen ollut nyt reilu 27 tuntia hereillä. Vituttaa ja väsyttää niin pirusti, ja sen lisäksi elimistö ei oikein taida tykätä. Koko ajan nälkä ja huono olo, vapina ja heikkous, oksettaa. Nälkä kyllä lähti kun söin äsken kebabia mutta pahoinvointi paheni. Viimeisen kuuden tunnin aikana olen käynyt kahdesti paskalla. Aivot tietysti ihan jumissa, tänään olisi pitänyt tehdä aikuislukion historian kurssin tehtäviä, mutta toistaiseksi siitä ei ole tullut yhtään mitään. Koko helevetin kurssi pitäisi suorittaa nyt viikonlopun aikana. Toki aikuislukion itsenäiset kurssit on melko helppo lusmuilla läpi, täytyy tehdä vain kasa tehtäviä. Onnistuuko yhden viikonlopun aikana, se jää nähtäväksi.

Nyt ei ole yö, pahoittelut, mutta tämä nyt on jatkoa minun unettoman yön jaaritteluilleni.
 
Viimeksi muokattu:

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Täällä taas ''pitkästä'' aikaa. Olipahan viikko, mutta nyt on sitten luennot yliopiston osalta istuttu! Ei muuta kuin gradu kasaan tässä kevään/kesän aikana ja elokuussa puhaltavatkin jo uudet tuulet. Samaan aikaan jännittävää ja stressaavaa. Mä ihan oikeasti neljän kuukauden päästä teen sitä työtä, jonka eteen oon paiskinut kaikki nää vuodet töitä. Toki harjoittelijan roolissa, mutta kuitenkin. Ja ensi keväänä tähän aikaan oon (ainakin toivottavasti) jo ihan oikeasti töissä just sillä ainoalla alalla mihin halusin. Nyt vaan pitäis jaksaa rutistaa tää loppu kunnialla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oli kiva päivä, vaikka Turussa kävinkin. Oli mutsin 80v syömingit, porukka viihtyi oikein hyvin reilut neljä tuntia syöden ja jutellen. Pienellä porukalla. Jopa vanhuudenhöperö faija oli skarppina ja jaksoi olla muiden mukana. Virallinen synttäri on vasta viikolla, mutta mun porukka asuu eri kaupungeissa, niin olisi tuo ollut haastavaa saada asetettua viralliselle päivälle.

Varsinkin kun sekä broidi, hänen vaimonsa ja mä teemme aika reissaavaa duunia. Ja, ei, ei mutsi onneksi asu Turussa. Halusi sinne kylpylään ja mitä sitä ei mutsinsa eteen tekisi. Broidi sen sijaan... hyi. No, Turku näytti tänään (eilen) parhaita puoliaan. Mutta mikä siinä on että viimeinen juna lähtee Stadiin 20.27?? Melkein tuli kiire.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Perkele. Heräsin sitten äsken jo puoli kuuden aikaan kun yksi naapureista kävi soittamassa ovikelloa. Hänellä ei ollut asiaa edes minulle vaan pahoitteli että on väärän oven takana ja kysyi missä se yksi nuori nainen sitten asuu. Pitäisi olla järjestysäännöissä että ovikelloja ei saa soittaa hiljaisuuden aikana, mutta en tiedä onko. Jouduin käymään vielä pelkissä alushousuissa avaamassa oven, kun en ehtinyt laittamaan edes housuja jalkaan.

Tuon takia olen nyt sitten hereillä. Mutta saa nähdä kuinka pitkän tekstin tänne ehtii nyt kirjoittaa kun kello on jo melkein kuusi.

Eilen olin ihan fiiliksissäni etenkin pelin jälkeen ja jännityksissäni peliä ennen koko päivän. Se oli tärkeä voitto HPK:lle minkä eilen nappasivat välieräpelistä Tapparaa vastaan. Ja nyt oli mielestäni loistava tunnelmakin katsomoissa. Sekä minä olin omasta mielestäni hyvin varustautunut päivän pelissä. Pidin itse ainakin siitä minkälaisen varustuksen sain nyt lopulta päälleni.

Tilaamani housut eivät ehtineet tällä viikolla perille, mutta toivottavasti ne tulevat sieltä sitten vaikka ensi viikon alussa. Ylpeästi sai nyt sitten olla katsomossa kun HPK voitti ja minulta löytyi musta-oranssia väriä nyt sitten melkein joka paikasta, mikä näkyy päälle päin. Jopa housuista asti. Enpä ennen ollut pukeutunut noinkaan vahvasti musta-oranssiin ja on tässä kuitenkin lätkää tullut seurattua jo monia vuosia mutta nyt piti tälläytyä kun Kerho pelaa kuitenkin jo välierissä.

Ehkä tässä vielä tämän tekstin kirjoittamisen jälkeen kokeilee sitä nukkumista. Usein en ole kyllä enää herättyäni tähän aikaan saanut unta uudelleen mutta jospa tällä kertaa saisin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä sai taas ihailla kuinka pitkiä viestejä nimimerkki @Punamusta jaksaa tänne palstalle kirjoitella. Oli taas pitkä viesti ja ihan kiinnostavaa luettavaa. Tosin jossain kohtaa etenkin näin väsyneenä alkoi käymään mielessä että onko liian puuduttavaa tekstiä, mutta kyllä sitä sitten kuitenkin koko viestin jaksoi lukea loppuun asti.

Minulla itselläni meni noin kahteentoista asti kun fiilistelin vain tuolla HPK:n komealla jatkoaikavoitolla. Ja sitten on käymässä taas klassiset, kun nukkumaan meneminen venyy niin onkin kohta jo vaikea saada ylipäätään unta. No ehkä se uni vielä tässä silmään tulee, kunhan olokin alkaa hiljalleen rauhoittumaan.

Sitä on vaan niin fiiliksissä että malttaako sitä lopulta edes nukkua? Toisaalta huomenna pitäisi olla taas pirtsakkana heti aamusta, suunnitellaan kuitenkin heti aamulla mitä ruokia laitetaan ruokaryhmässä ja aamupäivällä mennään uimahalliin uimaan. En olekaan vielä käynyt Hämeenlinnan uimahallissa sen jälkeen kun sitä on remontoitu, että ihan mielenkiintoista päästä vihdoin käymään sielläkin.

Voi pojat, kun olinkin niin helpottunut ja onnellinen tuon Robert Leinon iskettyä sen jatkoaikamaalinsa Tapparaa vastaan eilen. Se varmasti näkyikin hallissa huutona ja nauruna sekä muunlaisena juhlimisena. Ja nytkin olen ihan fiiliksissä vieläkin, tosin hiljalleen voisi taas imeä sen hymynsä sinne ja alkaa odottelemaan sarjan seuraavia välieräpelejä, matka finaaleihin on kuitenkin yhä kesken.

Jäänyt minulla vähän päälle tuo ajatus noista kasvomaaleista. Mutta eiköhän sekin siitä hiljalleen laimene. Tosin itse kyllä ajattelin pleijareiden loppuun saakka laittaa kasvoihini hiukan kasvomaalia, vaikka sitä ei kovin moni muu tekisikään. Voi se hiukan noloa olla, mutta minun mielestäni se tuo kivasti lisää väriä fanivaatetukseen. Ja se on hauskaa.

Minun piti jopa hiuksenikin eilen värjätä mustalla hiusvärillä mutta en löytänyt sellaista väriä minkä olisi saanut pois heti hallilta tulon jälkeen. Löytämäni hiusvärit olivat vain kestovärejä. Olisi ollut hienoa mikäli nuo hiukset jotka tuon lierihatun alta näkyvät olisivat mustia väriltään, kun tuo hattu on pääosin oranssinen. Eihän noita hiuksia paljoa näy tuon hatun alta, mutta kuitenkin.

Eilen oli joka viikkoinen siivouspäiväkin. Pölyjä huonekaluista ja tavaroista en ole pyyhkinyt asunnossani miesmuistiin mutta joka viikko pyrin siivoamaan vessan ja asuntoni lattiat imuroimaan sekä moppaamaan. Eilen vein tosin jopa matotkin ulos pariksi tunniksi tuulettumaan. Sitä en ollut tehnyt sinä aikana kun olen täällä kuntoutuskeskuksessa asunut.

Ja eilen vaihdoin kännykkäliittymänkin Telian liittymästä Elisaan. Hinta tai palvelut eivät muuttuneet mutta saan vaihdon myötä 40 euron lahjakortin S-ryhmän kauppoihin. Siinä on kuitenkin taas iso säästö ruokabudjettiini.

Mutta muuta ihmeellistä minulla ei tässä nyt ollut. Tänään kirjoitin pitkästä aikaa tekstiä myös Jatkoajan HPK-osioon ja nyt jännitän minkälaista palautetta saan vai saanko lainkaan palautetta tekstistäni. Ennen muinoin kirjoitin ahkerastikin tuonne HPK-osioon mutta viime vuosina se on vähän jäänyt. Ei ole ollut niin suurta paloa kirjoittaa analyyttisiä tekstejä jääkiekosta. Vaikka senhän takia täällä ensisijaisesti pitäisi olla.

Toivottavasti tässä kohta saa unta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No eihän se uni kovin hyvin ole maistunut tänä yönä. Jäi kai fiilistely hiukan päälle ja tuli jopa hieman uniinkin. Toisaalta välillä on myös taas hammasta särkenyt. Toukokuun lopulla on vasta seuraavan kerran hammaslääkäri jossa minulta poistetaan pari hammasta mutta voi olla että säryn takia täytyy hakeutua hammaslääkäriin jo aiemmin.

Tosin hammaslääkäristä tuleva lasku on kyllä sitä luokkaa että ei sitä oikein pystyisi kuin kerran sen kokoisen laskun kuukaudessa maksamaan. Mutta jos särky rupeaa olemaan kova niin minkäs teet?

Kaksi edellistä viikkoa on siinä mielessä olleet kivoja että en ole tehnyt mitään ihmeellistä. Se työkokeilu loppui pari viikkoa sitten ja sen jälkeen olen ollut vapaalla vain. Täytyisi tässä alkaa funtsaamaan tosissaan sitä mitä sitä elämällään tekisi. Jotain se olisi kai hyvä tehdä ettei tarvitsisi vain tyhjän panttina olla.

No keskiviikkona otin vastaan jo maanantaille täällä kuntoutuskeskuksessa oman työtehtävän. Pyyhin pöydät ja tuolit sekä lakaisen ruokasalin lattian joka maanantai lounaan ja päivällisen jälkeen. No tuo nyt onneksi on vielä suht helppo nakki ja sen voi vaan tehdä, siinä ei tarvitse odotella mitään ja ei ole sen takia tylsää.

Mutta eihän tuo nyt toki vielä ole koko vastaus minun tyhjiin päiviin. Jotain muutakin pitäisi olla. No toisaalta ei näitä asioita kannattaisi yöllä vatvoa ja sen takia yöuniaan pilata vaan pitäisi olla jo nukkumassa.

Minullahan on oma blogikin jota olen jo ylläpitänyt kahdeksan vuoden ajan. Sama blogi ollut aina kaikkien näiden vuosien ajan ja sen takia siitä on vähitellen tullutkin niin rakas, julkinen päiväkirja. Pitäisi vaan enemmän muidenkin blogeja lukea niin saisi vähän inspiraatiota siihen mistä kirjoittaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@Punamusta
Kunhan nyt heitin huumoria yön ratoksi. Pahoittelut jos oli hivenen epäasiallista. Helvetin hyvä, että sanataidetta pidetään yllä kaikkien hiton "yo yo bisset läikkyy"-haippausten seassa. Anna mennä vaan! Itse koitan saada koskettimista jotain selkoa. Helppoa näin nelikymppiselle. :)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt saa ruveta kirjoittamaan taas tännekin. Kello näyttää nyt tätä viestiä kirjoittamaan alkaessani aikaa 00.00. Yhden hengen alkoholittomat juhlat täällä ovat tosiaan menossa. HPK on nyt sitten ihan finaalis! Ja se jos mikä on hieno juttu. Ei HPK kovin usein ole finaaleissa pelannut joten otetaanpas tästä nyt kaikki ilo ja nautinto irti eikä säästellä tai kainostella.

Siis noiden yhden hengen juhlien vuoksi en ole vielä nukkumassa. En nyt sitten tiedä olisiko seurassa hauskempaa ja olisiko juhlat entistä paremmat alkoholin kanssa mutta minulle se alkoholi ei kyllä kokemusten mukaan sovi. Että varmasti parempi näin että juhlin ilman alkoholia. Kovasti ovat sanoneet että hauskaa voi olla ilman alkoholiakin. Toiset taas ovat kyllä sanoneet että ilo ilman viinaa on teeskentelyä. No minä en ole tässä nyt teeskennellyt vaan olen ollut aidosti iloinen ja onnellinen.

Jäähallista lähdettyäni poikkesin tosiaan Salesta hankkimassa herkut juhlaan. Ostin niitä leivonnaisia mitä siellä nyt oli tarjolla ja jäätelöä sekä suklaata ja cokista. Kyllähän näillä herkuilla nyt yhdet yhden hengen juhlat järjestettiin.

Olen miettinyt että kun olen aina joka pleijarivaiheeseen siirtyessä hommannut mukaan fanikamppeisiini jotain uutta niin pitäisikö minun nyt sitten värjätä hiukseni peräti mustiksi finaaleihin? Jollain sellaisella lyhyempi kestoisella värillä että väri lähtee pois muutaman pesukerran jälkeen. Eikä muutos ole pysyvä.

Entinen parturitsoijani kyllä aikoinaan sanoi ettei minun kannata värjätä hiuksiani mustiksi. Olen siis aiemmassakin elämässäni haaveillut täysin mustista hiuksista mutta silloin haaveet jäivät kun parturi tosiaan sanoi että minulla on niin vahva luonnollinen väri hiuksissa ettei sitä kannata värjätä. No en nyt sitten tiedä, voisiko nyt jo olla asia toisin?

Miksi värjäisin sitten hiukseni mustiksi? Sehän on surun, ei ilon väri? No minulla on tuo oranssinen lierihattu niin Kerhon värejä mukaillen voisi olla ihan paikallaan että hatun alta näkyvät vähäiset hiukset olisivat sitten mustat. Toisaalta minulla on jo nyt sen verran paljon fanikamppeita että sekin varmasti jo riittää. Monella ei ole valitettavasti edes sitä tai ylipäänsä mitään oranssia päällä hallissa vaikka ovatkin HPK-kannattajia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nyt saa ruveta kirjoittamaan taas tännekin. Kello näyttää nyt tätä viestiä kirjoittamaan alkaessani aikaa 00.00. Yhden hengen alkoholittomat juhlat täällä ovat tosiaan menossa. HPK on nyt sitten ihan finaalis! Ja se jos mikä on hieno juttu. Ei HPK kovin usein ole finaaleissa pelannut joten otetaanpas tästä nyt kaikki ilo ja nautinto irti eikä säästellä tai kainostella.

Vilpittömästi onnea HPK:n finaalipaikasta, toivottavasti vielä voittaisi koko homman. Suomalainen sarjajääkiekkoilu kaipaa muutakin kuin kahden saman joukkueen ikidynastioita. En sinänsä SM-liigaa seuraa sen enempää, mutta olen pääsääntöisesti aina altavastaajan puolella ja oli ilo lukea, että HPK onnistui raivaamaan tiensä loppuotteluihin vastoin odotuksia. Vähän Rocky-elokuvien henkeähän on aina ilmassa kun sympaattisempi altavastaaja taistelee kovalla työllä itsensä mestaruusmatseihin.

Youtubesta vain sinulle soimaan Gonna Fly Now (Rocky-tunnari)!

Yön ja päivän ikävämpiä uutisia on, että Notre Dame palaa Pariisissa. Karmea menetys, yksi historiallisista ykköskohteista Euroopassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tälleen yötöissä ei ole kivaa olla aina. Tylsää tulee hyvin usein kun tulee hetki jolloin ei ole tekemistä. Noh onpahan hyvin aikaa kuunnella podcasteja, musiikkia ja äänikirjojakin. Audible on toisaalta vähän syöpäinen sovellus kun aina kun tulee jokin ilmoitus puhelimeen niin se pätkäisee äänen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä te höpötätte? Eihän nyt ole yö. Kohta illalliselle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Punamusta No täytyy nyt katsoa vielä tuosta hiusten värjäyttämisestä. Kyllähän se on aina välillä mielessä käynyt, etenkin nuorempana mutta jos tulee maksamaan kovin paljon niin menen kyllä pelkällä lierihatulla. Mitä netistä selasin niin voi näemmä maksaa yli 50 euroakin hiusten värjääminen ja sellaisiin summiin ei kyllä ole varaa.

Voi tuon toki tehdä itsekin kotona mutta parempi olisi ammattilaisen hoitaa koska minulla ei ole tuollaisesta aiempaa kokemusta. Haaveista huolimatta olen aina jättänyt tekemättä hiusten värjäämisen koska se ex-parturini sanoi niin. Luotin hänen sanaansa. Parturi on nykyään ex koska olen vaihtanut asuinpaikkakuntaa.

Ja voisihan hiukset värjätä vaikka musta-oranssisiksikin (apua,mikä sana kirjoittaa!) mutta täytyy nyt miettiä pukukokonaisuuttakin. Onko oranssia sitten jo liikaa? Sekään ei ole hyvä.

Ja minulla on lyhyet hiukset joten hiuksia ei edes kovin paljoa näy tuon hatun alta mutta olisihan se siistiä että edes ne vähät näkyvät hiukset olisivat myös Kerhon väreissä.

Juu, mutta aika vähän toistaiseksi hallilla näkynyt mitään speciaalimpaa. Riittäisi kyllä jo sekin että entistä useampi pukeutuisi jollain tavalla edes oranssiin mutta voisihan sitten lisänä olla just kasvovärejä, värjättyjä hiuksia, mitä vaan musta-oranssista. Mielikuvitusta käyttöön! Jotenkin tullut fiilis että ihmiset on sittenkin vielä vähän kainostelleet mutta toivottavasti finaalihuuma alkaa näkymään koko kaupungissa. Nyt on aika näyttää mitä jääkiekko ja HPK merkitsevät ja olla ylpeä tuosta jengistä! Tosin, ei liiankaan ylpeä pidä olla sitten kuitenkaan.

Ja minä kyllä muistan ajan milloin Tappara ei pärjännyt. Olen seurannut jääkiekkoa sitten sen verran kauan. Nyt en tarkasta mutta jotenkin sellainen muistikuva ettei Tappara oikein menestynyt -90 luvulla? Oli yhdellä kaudella yleinen vitsikin että mitä eroa on leppäkertulla ja Tapparalla? Leppäkertulla on enemmän pisteitä. Ja sitten väännettiin Tappara on terästä-laulua muotoon Tappara on perästä ja muut menee kaukana edellä!

Ja ennen vanhaan meillä perheessä jokainen harrasti aina pitkävetoa ja silloin seurattiin veikkauksiakin niin että tehtiin veikkausseuranta lapulle. Siihen merkittiin aina erätulokset jotka tulivat radiosta ja kunkin veikkaukset. Siihen aikaan kun ei vielä nettiä ollut.

Silloin veikkausseurantalapun kirjoittaja ei kai jaksanut kirjoittaa Tapparaa ja Tappara muotoutuikin muotoon Tappi.

Ja vanha ei jaksanut enää valvoa kovin pitkään. Yhden aikaan simahdin, nukahdin ja nukuin muutaman tunnin ja heräsin taas luukuttaan musiikkia. Täytyy vaan kuullokkeiden kanssa hiljaisuuden aikana kuunnella.

Täällä kuntoutuskeskuksessa on keskiviikkoisin musaryhmä. Taidan jo tietää mitä kappaleita itse toivon silloin kuunneltaviksi. En suoraan taida kehdata pyytää kuunneltaviksi HPK-kappaleita mutta ainakin voisi toivoa Ihan finaalis-biisiä ja laulua Voitolla yöhön.

No juu, tänään ajattelin sitten pukeutua koko päiväksi fanipaitaan. Pois luettuna lääkärikäynti johon nyt en aivan kehtaa fanipaitaan sonnustautua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kovin katkonaista on tämä allekirjoittaneen nukkuminen tällä hetkellä. Ei sellaista yhteen kyytiin nukkumista aina aamuun asti vaan näemmä heräilen kesken unien aika usein aamuyön aikaan. Niin nytkin heräsin tuossa puoli kolmen aikaan, olin varmaan nukkunut noin neljä-viisi tuntia. Mutta toivottavasti uni tulee vielä uudelleenkin kohta.

@Punamusta kiitos lämpimistä sanoistasi tuolla Ketju jonne jokaisen on kirjoitettava oli asia mikä tahansa-ketjussa. Vai mikä sen ketjun nimi nyt onkaan. Se on luultavammin allekirjoittaneen tapa aina reagoida asioihin, kirjoitella niistä paljon.

Se kirjoittaminen on minulle kuitenkin melko luonteista kun tykkään myös kirjoittamisesta. Ja tässä juhlimisessa se oli osa sitä fiilistelyä, melko tärkeäkin osa. En siis kadu sitä että tuli kirjoitettua aika paljon tekstiä tänne Jatkoaikaan HPK:sta. Nyt ne viestit vaan tuli kirjoitettua eri ketjuihin kuin kalsarikänniketjuun, jonne ne varmaan olisi tullut kirjoitettua jos olisin sitä alkoholia juonut.

Ei sitä alkoholia tarvita juhlimiseen jos välittää jostain asiasta aidosti ja joku asia on tärkeä sinulle. Ilo tulee silloin ihan luonnostaankin ja voi sitä näemmä iloita ja juhlistaa asioita muillakin tavoin kuin juomalla alkoholia. Kuten syömällä paljon jäätelöä.

Ja nyt ei sitten ollut juhlimisen takia morkkista, pahaa oloa ja järkikin pysyi mukana juhlinnassa koko ajan. Tai kyllä se ilo ja onni ehkä nyt kuitenkin sumensi hieman sitä järkeä mutta muistaa ainakin nyt paremmin miten ne juhlat oikein sujuivat. Alkoholilla on usein kuitenkin aina heikot seurauksetkin, ainakin minulla aikoinaan oli.

No nyt HPK on sitten finaaleissa Kärppiä vastaan ja hienon runon Punamusta kirjoitti finaaleista. Rupeaa sen verran paljon olemaan sanottu ja kirjoitettu jo Kerhon finaalipaikasta minun osaltani että enpä osaa itse tähän enää mitään "runoilla".

Koko eilisen päivän kuljin ja olin HPK-pelipaita ylläni. Myös jopa lääkärissä. Mutta HPK:n finaalipaikka oli vähintäänkin sen arvoinen.

Tai on HPK:n finaalipaikka myös täytekakun arvoinen. Sitä pitäisi kohta tässä alkaa suunnittelemaan. Teen siitä musta-oranssisen elintarvikevärejä hyödyntämällä. Sanoin ensin että kakun leivon vasta sitten jos tulee kultaa, mutta isä kun sanoi että jo finaalipaikka on niin hieno saavutus että voi sitä tehdä kakun jo hopeankin ansiosta. Joten leivon nyt sitten finaalien päätteeksi täytekakun.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On nämä yövuorot kyllä jotain melkoista. Uusvanha pesukone tullut työmaalle ja se toimii muuten hyvin, mutta tuppaa sammumaan aina välillä. Tänään piti kertynyttä pyykkiä pestä muutenkin todella paljon. Noh nyt olisi työt muuten loppu, mutta odotellaan pyykin valmistumista.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Niin onko tuo 24-6 Suomen aikavyöhykkeellä vai sotkeeko jos joku kirjoittaa ns Suomen aikaa päivällä ko ketjuun jos on aikavyöhykkeellä jossa on yö. Itse nyt työreissussa UK. Kello nyt kun tätä kirjoitan on 23:48 joten odotan varmuuden vuoksi että täälläkin kello etenee yli keskiyön etten vaan löhetä ns väärään aikaan viestiä.

Ei tahdo uni tulla ja klo 7:00 pitäisi kovaa kyytiä olla automatkalla kohti Heatrowta ja sitä kautta kohti Suomea.
Venähti tämä työreissu komesta päivästä viiteen mutta onneksi huomenna illalla pitäisi saada kallistaa pää omaan tyynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös