World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 263 541
  • 11 333
Ovatko siis Pötyn hallipalo ja Tampereen kerrostalopalo yhtä hyviä verrokkeja? Toinen romahti ja toinen ei.

Tuosta hallipalosta en ole mitään lukenutkaan, mutta sopivana verrokkina pidän sitäkin.
Yhtenä ajatuksena voisin toki heittää, että hallirakennuksissa henkilöturvallisuus hoidetaan riittävillä poistumisteillä ja näin ollen teräsrunko ei välttämättä vaatisi palosuojausta. Spekulointia, kun en ole siitä mitään lukenut, enkä kuvia nähnyt. Tuollaisesta hallista poistuminen tuskin kestää yli viittä minuuttia. Näin ollen terästen mahdolliseksi palosuojaukseksi voidaan katsoa ihan hyvin riittävän E30, mikä sekin saattaa tosin olla viallinen tai toiminnan vuoksi vaurioitunut. Pilvenpiirtäjästä poistuminen kestää niin kauan, että se pitäisi huomioida terästen palosuojauksessa siten, että tölli ei romahda alle tunti palon alkamisen jälkeen.

Vaikkei WTC:ssä olisikaan ollut kyse salaliitosta, niin kovin nopeasti tuo romahdus tapahtui palon alkamisesta, mikäli siis ajatellaan, että teräsrakenteet olisivat asiallisesti palosuojatut. Jos eivät olleet, niin miksi ei?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Saittepahan kuitenkin vertailevan tilanteen ja kuulisin mielelläni sinun kantasi, että miksi tulipalo ei Tampereella aiheuttanut romahdusta, mutta tulipalo New Yorkissa aiheutti?

Siksi koska Tampereella ei ollut asialla CIA:n/Pentagonin/öljy-yhtiöiden/EU:n/SAK:n salaliittolaiset asioilla termiittiensä kanssa vaan rasistit viharikoksiaan tekemässä (lähde: Päivi Lipponen)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Saas nähdä, josko tämäkin ketju saisi vähän toisenlaista eloa, mikäli Wikileaksin tulevat paljastukset liittyisikin tähän keissiin. En usko että näin on, mutta kyllähän se mielenkiintoista olisi.

Niin olisi. Itse kyllä luotan wikileaksiin lähteenä joten 911-paljastus olisi kyllä mielenkiintoinen pommi. Nyt täytyy vaan se sanoa että jos oikeasti taustalla olisi salaliitto niin wikileaks-jampat olisi jo hoideltu ajat sitten päiviltä. Mutta ootetaan mielenkiinnolla, varmasti keskustelua tulee piisaamaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta hallipalosta en ole mitään lukenutkaan, mutta sopivana verrokkina pidän sitäkin.

Kyllä kyllä. Mielestäni myös kevytrakenteinen "autosuoja" on riittävä verrokki pilvenpiirtäjälle. Miksei periaatteessa telttakin, onhan siinäkin usein "teräsrunko".

Vaikkei WTC:ssä olisikaan ollut kyse salaliitosta, niin kovin nopeasti tuo romahdus tapahtui palon alkamisesta...

Kirjoitatko sinä kaksoistorneista, WTC-7:sta vai kaikista näistä? Itse en esimerkiksi ole missään vaiheessa ottanut mitään kantaa kaksoistorneihin.
 
Mikäli teltassa on palosuojattu teräsrunko, niin tulipalon ei pitäisi sitä romahduttaa, ainakaan ennen määräaikaa. Palosuojaus on tässä se taikasana. Ei teltta, autosuoja tai pilvenpiirtäjä.


Oikeastaan kaikista, mutta varsinkin etelätornista, mikä romahti 56 minuuttia palon alkamisen jälkeen. Minun on vaikea uskoa, että tuollaisen pilvenpiirtäjän teräsrungon palosuojaus olisi alle yksi tunti.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palosuojaus on tässä se taikasana. Ei teltta, autosuoja tai pilvenpiirtäjä.

Ihan kaikkia tulipaloja tai rakenteita ei voi verrata keskenään. Järjen käyttö on tässä se taikatermi. Tampereen teräsbetonikerrostaloa (hyvin todennäköisesti, en ole tarkastanut), telttaa ja teräsrunkoista pilvenpiirtäjää ei kannata verrata keskenään.

Sen sijaan kahta teräsrakenteista pilvenpiirtäjää voikin jo jonkunverran verrata keskenään. Siksi toin keskusteluun mukaan Shanghain tulipalon pari sivua sitten.
 
Ihan kaikkia tulipaloja tai rakenteita ei voi verrata keskenään. Järjen käyttö on tässä se taikatermi.

Eivät ole yksi yhteen verrattavissa, mutta pointtini on edelleen se, että teräsrunko romahtaa 56 minuuttia tulipalon alkamisesta. Minun on vaikea uskoa, että palosuojaus olisi ollut kunnossa.
Käytettiinpä runkona teräsbetonia tai terästä, niin palonkestovaatimusten pitää täyttyä.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eivät ole yksi yhteen verrattavissa, mutta pointtini on edelleen se, että teräsrunko romahtaa 56 minuuttia tulipalon alkamisesta. Minun on vaikea uskoa, että palosuojaus olisi ollut kunnossa.
Käytettiinpä runkona teräsbetonia tai terästä, niin palonkestovaatimusten pitää täyttyä.

Kirjoitat nyt ilmeisesti toisesta tornista. Lentokone teki kaiketi jotain tuhoa tuossa tapauksessa, ei pelkästään tulipalot? Kuinka moneen kertaan samat asiat pitääkään tässä ketjussa toistaa.
 
Kirjoitat nyt ilmeisesti toisesta tornista. Lentokone teki kaiketi jotain tuhoa tuossa tapauksessa, ei pelkästään tulipalot? Kuinka moneen kertaan samat asiat pitääkään tässä ketjussa toistaa.

Korjaa, jos muistan väärin, mutta eikö romahduksen syyski ole esitetty tulipaloa. Sitä, että tulipalon vuoksi teräsrungon kuormituskyky heikkeni oleellisesi?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sen sijaan kahta teräsrakenteista pilvenpiirtäjää voikin jo jonkunverran verrata keskenään. Siksi toin keskusteluun mukaan Shanghain tulipalon pari sivua sitten.

Kun olet teräsrakenteisten pilvenpiirtäjien rakenne asiantuntija niin kerrotko vielä tarkasti mitkä yhtäläisyydet Shanghain ja WTC pilvenpiirtäjien välillä olikaan ja mitkä mahdolliset eroavaisuudet niiden rakenteissa oli? Muutama kunnollinen kaavakuva olisi myös hieno lisä rakenteiden yhteneväisyyttä kuvaamaan.

Mutta en pidätä taaskaan hengitystäni että jotain konkreettista tälläkään kertaa sieltä räjähdepurkajien suunnalta tulisi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun olet teräsrakenteisten pilvenpiirtäjien rakenne asiantuntija...

Rakenneasiantuntija (lienee yhdyssana muuten?) en näiden tapausten suhteen ole. Siksi kirjoitinkin varmuuden vuoksi, että näitä tapauksia voi verrata edes jotenkin toisiinsa. Yhtä kaikki, teräsrakenteinen tuon kokoluokan asuin- tai liikerakennus ei romahda noin hienosti kuin WTC-7 tulipalojen seurauksena.

Mutta en pidätä taaskaan hengitystäni että jotain konkreettista tälläkään kertaa sieltä räjähdepurkajien suunnalta tulisi.

Pidätä vaan. Mikäli ajatusmaailma on tämän toimenpiteen jälkeen muuttunut, niin voitkin kertoa tarinan tulipalosta, joka aiheutti vastaavanlaisen tukien yhtäaikaisen pettämisen kuin WTC-7:n tapauksessa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun olet teräsrakenteisten pilvenpiirtäjien rakenne asiantuntija niin kerrotko vielä tarkasti mitkä yhtäläisyydet Shanghain ja WTC pilvenpiirtäjien välillä olikaan ja mitkä mahdolliset eroavaisuudet niiden rakenteissa oli? Muutama kunnollinen kaavakuva olisi myös hieno lisä rakenteiden yhteneväisyyttä kuvaamaan.

Mutta en pidätä taaskaan hengitystäni että jotain konkreettista tälläkään kertaa sieltä räjähdepurkajien suunnalta tulisi.

Samoin en itsekään yleensä pidätä hengitystäni odotellessani sinulta kieliopillisesti virheettömiä postauksia tai muutenkaan mitään objektiivista kun keskimäärin joka 70. sivulle tulet jotain näsäviisauksia latelemaan. Koska omalta osaltasi on jotain konkreettista tähän ketjuun löytynyt ?
Ja mikäli haluat täysin kattavaa, 100% yhtäläisyydet listaavaa analyysiä, niin aikamoiseksi raketti-insinööriksi nimim. Näkkäriä kuvittelet. Mun mielestä jo melkoisen kohtuutonta, mutta kukin taaplaa tavallaan. Näkkärin vastausta (ja sinun pettymystäsi sitä koskien) odotellessa.

Aikamoiset kaksi sivua on nyt taas saatu kaikenlaisia huuteluja tänne kasattua. Loppupeleissä ei ole olemassa mitään täysin yhtäläisiä onnettomuuksia joita voisi verrata keskenään, joten ihmettelen vähän miksi jonkun sillan romahdus vedetään tähän mukaan. Ylipäätään hölmöä aina tulla tänne kommentoimaan jos jossain päin maailmaa jokin rakennus tulipalon/törmäyksen johdosta sortuu tai ei sorru, kun ei asianmukaisia yhtäläisyyksiä varmaankaan joka kerta löydy tarvittavaa määrää, ja mikäli löytyy, niin tuskin meistä Jatkoaika-kirjoittajista on niitä analysoimaan.

Huvittavia limboja odottamattomiltakin kirjoittajilta parilla edellisellä sivulla.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Palaan nyt tuohon WTC7:ään vielä. Miten pitkä aika kului tulipalon alkamisesta rakennuksen romahtamiseen?

Asiaahan on jo käsitelty todella laajasti tässä kejussa, joten lähentelisi kai jo sääntörikkomusta toistaa samaa asiaa kokonaisuudessaan ännänteen kertaan. Mutta palo ehti palaa n. seitsemän tuntia, ja rakennus romahti sitten nopeasti (n. 18 s) tukirakenteiden pettäessä kuten vaikka tämä Structural Magazinen artikkeli kuvaa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joo, mutta kohta joku väittää, että KRP ja/tai Supo tiesi todistettavasti etukäteen törmäyksestä. Se, että asiaa koskevia todisteita ei ole, todistaa puolestaan kiistattomasti että todisteita on peukaloitu. Eihän tuommoiset todisteet voi itsestään hävitä!
Toisaalta voitaisiin pyytää Jones tänne katsomaan, jos löytäisi jostain merkkejä räjähdepurusta.
Sitäpaitsi todistajien mukaan Tampereella kuului vähän aikaisemmin räjähdyksiä. Ns. viralliseen totuuteen uskovat ovat todella naiveja kun eivät ota huomioon näitä toisessa paikassa räjähdyksiä todistaneiden lausuntoja, jotka voisin hyvin linkittää tänne. Aivan uskomatonta auktoriteettiuskoa!!
Itse asiassa ei kiinnosta mikään muu kuin totuuden löytäminen. Sen takia pitääkin tehdä uusi tutkimus, johon ei saa tällä kertaa ottaa mukaan yhtään rakenneasiantuntijaa, siltainsinööriä eikä varsinkaan ketään, jolla on mitään kytköksiä ns. viralliseen tahoon, koska he selvästi yrittävät ainoastaan pimittää oikeasti tapahtunutta. Ei se silta voinut itsestään romahtaa - haloo!


Asiaahan on jo käsitelty todella laajasti tässä kejussa, joten lähentelisi kai jo sääntörikkomusta

Nojoo, noista ylläolevista lainauksistani koostuva yksinomaan täysin provokatiivinen viesti ei onneksi lähentele sääntörikkomusta. :D

En tiedä mikä tarkoituksesi oli tuolla viestillä tai mitä halusit ruotia, mutta erittäin kyseenalainen lähestymistapa kyllä tuo, vaikea ottaa sinua tulevaisuudessa vakavasti. Ennen olen pitänyt sua erittäin asiallisena kirjoittajana.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nojoo, noista ylläolevista lainauksistani koostuva yksinomaan täysin provokatiivinen viesti ei onneksi lähentele sääntörikkomusta. :D

En tiedä mikä tarkoituksesi oli tuolla viestillä tai mitä halusit ruotia, mutta erittäin kyseenalainen lähestymistapa kyllä tuo, vaikea ottaa sinua tulevaisuudessa vakavasti. Ennen olen pitänyt sua erittäin asiallisena kirjoittajana.

Toki saat muodostaa vapaasti käsityksesi. Ihmettelen vaan pitääkö jokaiseen kieliposkessa heitettyyn juttuun laittaa hymiö, ennen kuin ihmiset osaavat siihen suhtautua. Ketjua pitempään seuranneet toki tietänevät, että yleensä olen varsin huumorittomasti vaatinut nähdä todisteita johonkin suuntaan. Mutta ehkäpä olet oikeassa siinä, että kevyempi lähestymistapa ei ole sitten minulle omiaan.

Jokatapauksessa viimeksi tämän vuoden heinä-syyskuussa ketjussa on käsitelty WTC7 romahdusta sen verran laajasti, että sitä on mahdotonta edes lyhyesti referoida. Kannattaa varmaan selailla sitä läpi, jos asia kiinostaa eikä jaksa koko ketjua läpi kahlata.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kuuntelin tuossa youtubessa musaa (tanaan vuorossa RATM) ja tuli vastaan mainio video jonka joku oli tehnyt. Sivuaa ketjun aihetta ja ainakin omia nakemyksiani varsin tehokkaasti.

http://www.youtube.com/watch?v=5LvwzanCLCo

Uudestaan kuunnellessani huomasin myos etta biisissa laulaa 2:30 eteenpain allekirjoittaneen suosikkilaulaja!
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Samoin en itsekään yleensä pidätä hengitystäni odotellessani sinulta kieliopillisesti virheettömiä postauksia tai muutenkaan mitään objektiivista kun keskimäärin joka 70. sivulle tulet jotain näsäviisauksia latelemaan. Koska omalta osaltasi on jotain konkreettista tähän ketjuun löytynyt ?

Koita selailla vaikka takaperin tätä ketjua, enköhän minä ole tähän ketjuun oman panokseni tuonut teidän muualta papukaijoina (copy-paste) toistamia asioita kumotessa ja NIST:n raporttia teille oikolukiessa kun sieltä asioiden poimiminen tuntuu aina jääneen vähän puolitiehen tai sitten vain on kyseessä ollut tahallinen asioiden vääristely. Ei minulla tähän sen enempiä, en ole nähnyt täällä salaliittolaisilta edelleenkään mitään konkreettista väitteidensä tueksi, samojen jo aikoja sitten kumottujen asioiden kierrätys näyttää vain olevan taas menossa.

Ja voi harmi jos kielipoppivirheeni häiritsee sinun korkealentoista ajatuksenkulkua, koita kuitenkin pärjäillä ja ota vaikka yhteyttä johonkin auttavaan puhelimeen jos maailmankuvasi on niistä kielioppivirheistä järkkynyt.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koita selailla vaikka takaperin tätä ketjua, enköhän minä ole tähän ketjuun oman panokseni tuonut teidän muualta papukaijoina (copy-paste) toistamia asioita kumotessa ja NIST:n raporttia teille oikolukiessa kun sieltä asioiden poimiminen tuntuu aina jääneen vähän puolitiehen tai sitten vain on kyseessä ollut tahallinen asioiden vääristely.

Nyt menee jo yleistyksen puolelle. Tuollainen ympäripyöreä huutelu ei ole mikään varteenotettava panos mihinkään. Mitä asioita olet kumonnut, mitä asioita papukaijoina täällä on toistettu ? Ja ketkä ovat toistaneet ? Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan siitä miten epäselvät ja oudot olosuhteet edelleen vallitsee 9/11-tapahtumia koskien, ja sä olet mielestäsi joku totuuden torvi tässä asiassa? Selvä.

Sinä et ole NIST:in raporttia oikolukenut täällä kenellekään, et ainakaan millään objektiivisella tasolla, etkä ole mun mielestä ulosanniltasi sellainen, että sinun mielipiteitäsi mitenkään pitäisi pitää varteenotettavina. Tämä siis vain oma mielipiteeni. En tuollaista omahyväistä kirjoittelua varsinkaan kyllä käsitä, oletko ihan tosissasi noiden "minä..." "minä..."- juttujesi kanssa ?

Ei minulla tähän sen enempiä, en ole nähnyt täällä salaliittolaisilta edelleenkään mitään konkreettista väitteidensä tueksi, samojen jo aikoja sitten kumottujen asioiden kierrätys näyttää vain olevan taas menossa.

Ja voi harmi jos kielipoppivirheeni häiritsee sinun korkealentoista ajatuksenkulkua, koita kuitenkin pärjäillä ja ota vaikka yhteyttä johonkin auttavaan puhelimeen jos maailmankuvasi on niistä kielioppivirheistä järkkynyt.

Salaliittolainen on mielenkiintoinen termi. En minä ole mikään salaliittolainen ainakaan omasta mielestäni. Taas kerran taidat tarkoittaa jotain muuta. Konkreettisia asioita et ole myöskään itse esittänyt joten se siitä. Tuohon viimeiseen en edes ota kantaa. Maailmankuvat vedetään mukaan ja kaikkea, jes.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos tämä ketju vielä jotain kaipaa, niin nimenomaan kaipaisin lisää keskustelua keskustelijoista.

Olet oikeassa, kunhan nyt jotenkin puolustauduin ja yritin vähän tiputella edellämainittua kirjoittajaa maanpinnalle noiden egoistisen jaarittelujen jälkeen.

Nimimerkillä Copy-Paste-papukaijoista yksi
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sinä et ole NIST:in raporttia oikolukenut täällä kenellekään, et ainakaan millään objektiivisella tasolla, etkä ole mun mielestä ulosanniltasi sellainen, että sinun mielipiteitäsi mitenkään pitäisi pitää varteenotettavina. Tämä siis vain oma mielipiteeni. En tuollaista omahyväistä kirjoittelua varsinkaan kyllä käsitä, oletko ihan tosissasi noiden "minä..." "minä..."- juttujesi kanssa ?

Pakko puolustaa toista sokeaa "talutusnuoralaista". Kyllä Flint on todellakin täällä NIST:in raporttia oikolukenut ja muutenkin keskusteluun ansiokkaasti osallistunut. Oikolukipa sitä kerran eräälle nimeltä mainitsemattomalle "salaliittolaiselle" sen verran hyytävästi, ettei häntä nähty täällä pitkään aikaan sen jälkeen. Nyt on kyllä jo toipunut, ei hätää.

Eipä muuta, kävin vaan katsomassa, onko ilmennyt mitään uutta, johon kannattaisi ottaa kantaa, mutta samojen teemojen ympärillä pyöritään. Jään odottelemaan aikoja parempia vielä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko puolustaa toista sokeaa "talutusnuoralaista". Kyllä Flint on todellakin täällä NIST:in raporttia oikolukenut ja muutenkin keskusteluun ansiokkaasti osallistunut. Oikolukipa sitä kerran eräälle nimeltä mainitsemattomalle "salaliittolaiselle" sen verran hyytävästi, ettei häntä nähty täällä pitkään aikaan sen jälkeen. Nyt on kyllä jo toipunut, ei hätää.

Eipä muuta, kävin vaan katsomassa, onko ilmennyt mitään uutta, johon kannattaisi ottaa kantaa, mutta samojen teemojen ympärillä pyöritään. Jään odottelemaan aikoja parempia vielä.

Niin kauan kun itse olen tätä topikkia lukenut, on kyseinen nimimerkki käynyt postailemassa tuollaisia jo minun toimestani lainattuja väliinputoajaviestejä, joilla on tullut tärkeilemään ja näsäviisastelemaan. Enkä ole edelleenkään vakuuttunut kaverin kyvystä pysyä objektiivisena tai muutenkaan asiallisena kun minun maailmankuvaanikin on tarve alkaa täällä analysoimaan. Hyvä jos on pystynyt jotain tarjoamaan "salaliittolaisille" (mitä ikinä tarkoittaakaan, oman logiikkani mukaan ovat niitä jotka salaliittoon kuuluvat), itse olen kiinnittänyt huomiota lähinnä noihin kärkkäisiin viisasteluihin.

EDIT:
Aijoo, on näemmä flintstone psychodadille tulkannut. En itse ota kantaa tuohon sen enempää, tuossa kädenväännössä on lähinnä kyse siitä, että pd tuohtuu siihen ettei hänen esittämiinsä kysymyksiin vastata kuin kiertelemällä.
Muttajoo sori offtopic, pointti oli se, että tuo "hyytävyys" ja se, että pd vaikeni pitkäksi aikaa johtui monista muistakin seikoista kuin siitä miten pätevästi ja objektiivisesti flintstone psychodadille selvitti noita raportin kohtia. Ja nuo kyseiset viestitkin sisälsivät vittuiluja ja näsäviisasteluja, jotka ei mun mielestä tee kirjoittajasta mitenkään varteenotettavaa. Mutta kuten sopuli jo totesi, nämä eivät tänne kuulu, joten pahoittelut ja jatkakaamme jostain muusta.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän täällä palstalla monet kirjoittajat jotka on leimattu hörhöiksi on samanlaisia viestejä (jotka ovat opposition hetkeksi hiljentänyt) postannut, jopa ilman vittuiluja tai mitään muutakaan. Paljon kysymyksiä vain sivuutetaan ja epäoleellisiin asioihin tartutaan. Sitähän tämä on moneen otteeseen ollut.

Itse en oleta mitään koskien toisia kirjoittajia, enkä täten käy myöskään arvioimaan heitä tai heidän tekstejään omien luulojeni perusteella, vaan suoraan viestien perusteella.

Ja sitten taas itse aiheeseen, kun edellisillä sivuilla minulta on tivattu miksei uusia tutkimuksia ole tehty jne jne jne, uskotteko yleisellä tasolla, että tarpeeksi materiaalia kyseistä asiaa varten olisi saatavilla tarpeeksi ? Suostuisiko esimerkiksi valtio luovuttamaan materiaalia ? Tuskin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
EDIT:
Aijoo, on näemmä flintstone psychodadille tulkannut. En itse ota kantaa tuohon sen enempää, tuossa kädenväännössä on lähinnä kyse siitä, että pd tuohtuu siihen ettei hänen esittämiinsä kysymyksiin vastata kuin kiertelemällä.
Muttajoo sori offtopic, pointti oli se, että tuo "hyytävyys" ja se, että pd vaikeni pitkäksi aikaa johtui monista muistakin seikoista kuin siitä miten pätevästi ja objektiivisesti flintstone psychodadille selvitti noita raportin kohtia. Ja nuo kyseiset viestitkin sisälsivät vittuiluja ja näsäviisasteluja, jotka ei mun mielestä tee kirjoittajasta mitenkään varteenotettavaa. Mutta kuten sopuli jo totesi, nämä eivät tänne kuulu, joten pahoittelut ja jatkakaamme jostain muusta.

En tiedä mitä tulkkausta tarkoitit, mutta siinä tarkoittamassani "oikoluvussa" Flint kyllä musersi PD:n lainaaman otteita NIST:in raportista sisältäneen artikkelin kyllä kohta kohdalta aivan murusiksi. Jokaisesta kohdasta löytyi vääristelyä, oli joko jätetty joku oleellinen sana tai lause pois tai pahimmillaan korvattu niitä uusilla tarkoitukseen paremmin sopivilla. Ja tiedän kyllä, että poissaoloon voi olla muitakin syitä(PD oli mm. pelikiellossa, ei tosin juuri tuolloin), mutta tuon laitoin vähän huumorillakin, kun sattui kuitenkin sopivasti.

Sinun ja Flintin väleihin en ota kantaa. Välillä kirjoittelu tässä osiossa on mennyt sen verran kuumaksi, että joidenkin kirjoittajien välit ovat viilentyneet ja on menty henkilökohtaisuuksiin, mutta älä tuomitse Flintiä tai muitakaan pelkästään sen perusteella. Toivoa sopii aina, että keskustelu pysyy asiallisena, ja sellaistakin täällä on paljon. Olen itsekin kyllä joskus kirjoittanut tuohtuneena vähän solvaavastikin, mutta pääosin on homma pysynyt asiallisena.

EDIT: Niin ja unohtui vielä, että ei omakaan kielenkäyttösi suinkaan ole aina ollut ihan korrektia. Ja tämä ei ollut mitään vittuilua, vaan objektiivinen huomio. Ja sitten kun tarpeeksi heittelee ehkä harmittomaltakin itsestä tuntuvia piikkejä, niin jossain kohtaa joku ottaa itseensä ja vastaa samalla sävyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös