Itse sovellan seuraavanlaista logiikkaa perusteeksi omalle mielipiteelleni tästä kokonaisuudesta: on x määrä tapahtumia jotka osuvat tuolle päivälle, ja joille pitäisi löytää selitys. X koostuu siis jokaisesta insidentistä tuon päivän aikana, ja USA:n hallitus "tutki" asioita ja julkisti selitykset, ns. virallisen version kaikesta. Tuo virallinen selvitys ei kuitenkaan vastaa kaikkeen, oleellisia asioita salataan ja joitain asioita tietoisesti tai vahingossa myös muutetaan ja sensuroidaan. Osa luvusta X jää siis selvittämättä. Enkä minä ainakaan ymmärrä miksi se pitäisi hyväksyä, ja miksi salaliittoteoriat ovat niin vitun hörhöilyä, onko hörhö jos ihmettelee asioita ? Sivuutetaanko virallisen selvityksen nielevien toimesta asioita ihan vain tuosta noin, olankohautuksella ? Esimerkiksi se ei muka ihmetytä porukkaa, että mikään taho ei ole koskaan julkaissut varteenotettavaa materiaalia Pentagonin iskuista, ja että vain silminnäkijöitä joiden kertoma tukee virallista selitystä on haastateltu virallisen selityksen mukaan. Outoa ainakin mun mielestä.
Ja tähän en kaipaa vastaukseksi mitään "ei ole parempaakaan selitystä"- tyyppistä litaniaa. Ei se ole sitä mitä haen, ei aina ole pakko vetää mukaan mitään potentiaalisia korvaavia skenaarioita eikä kaiken ole pakko olla kaavamaista ja mustavalkoista. Ihan pohdiskelutasolla voi siis mielipiteitään antaa.