World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 263 500
  • 11 333

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minulla on tiedossa perusperiaatteet miten teräsrakenteinen rakennus rakennetaan. Tämä tietämys riittää siihen, että tulipalot eivät voi aiheuttaa tukirakenteiden yhtaikasta pettämistä, kuten WTC7:lle tapahtuu. Tästä on kuitenkin kirjoitettu jo kesällä, joten en ala tätä käymään enää läpi.

Mulla ei hirveästi tietoa ole, enkä ole WTC7:n piirustuksia nähnyt, niin en osaa ottaa kantaa asiaan sen kummemmin. Internetissä nyt kaikki on asiantuntijoita, kuten tämäkin ketju hienosti osoittaa. Ei sillä että epäilisin sun asiantuntemusta teräsrakentamisesta.

Jatkakaa vaan, mä vetäydyn takas taustalle naureskelemaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tottakai täällä jokaisella on tiedossa muutenkin näitten kaikkien kyseisten rakennusten rakennusratkaisut sun muut. Joka toinenhan täällä kuitenkin on työkseen pilvenpiirtäjiä suunnitellut.

Eikun nuo rakennusteknilliset tavat vedetään hatusta eli arpa ratkaisee millaisen tukirakenteen rakennus saa. Inssit rakentavat esimerkkimalleja legoista ja sitten äänestetään paras vaihtoehto. WTC7:lle ja Pöytyän sahalle osui sama ehdotus ja loppu on historiaa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kertokaa nyt vielä, että miksi se WTC-7 piti tuoda alas räjäyttämällä, niin alkaa Pötyän sahat sun muut kalpenemaan huumoriosastolla.
 

janbo

Jäsen
Kertokaa nyt vielä, että miksi se WTC-7 piti tuoda alas räjäyttämällä, niin alkaa Pötyän sahat sun muut kalpenemaan huumoriosastolla.

Ottamatta näihin mitenkään kantaa, niin yleisin selitys taitaa olla tuhoutumisesta saadut suuret vakuutushillot sekä rakennuksessa olleet FBI:n arkistot.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kertokaa nyt vielä, että miksi se WTC-7 piti tuoda alas räjäyttämällä, niin alkaa Pötyän sahat sun muut kalpenemaan huumoriosastolla.

Tämän kun tietäis niin viisas olisi. Aina voi kyseenalaistaa ja epäillä asioita, jotka sotivat ajatusta vastaan. Tai sitten voidaan uskoa annettua selontekoa. Jos kaikki olisi totaalisen mustavalkoista niin tätätkään ketjua ei jatkettaisi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tämän kun tietäis niin viisas olisi. Aina voi kyseenalaistaa ja epäillä asioita, jotka sotivat ajatusta vastaan. Tai sitten voidaan uskoa annettua selontekoa. Jos kaikki olisi totaalisen mustavalkoista niin tätätkään ketjua ei jatkettaisi.

No eipä ole punaista lankaa tässä. Kyse on loppujen lopuksi siitä, että kyseenalaistaa kaikkea eteen tulevaa informaatiota. Se, että suu vaahdossa linkitellään teorioita siitä, että suuret vakuutusrahat tai FBI:n arkaluontoinen materiaali olivat WTC-7:n räjäytyksen syynä kertovat, että mopo on lähtenyt hanskasta ja huolella.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Se, että suu vaahdossa linkitellään teorioita siitä, että suuret vakuutusrahat tai FBI:n arkaluontoinen materiaali olivat WTC-7:n räjäytyksen syynä kertovat, että mopo on lähtenyt hanskasta ja huolella.

Eihän me täällä saada asiaa puitua todelliseen linjaan varmasti koskaan mutta virkistävää asiasta on kuitenkin käydä keskustelua.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kirjoitin sinulle yhtena paivana vastineen Englanniksi, jotta se typera jauhaminen kielitaidosta olisi loppunut. Sina et siihen vastannut sanallakaan mutta kuukausia sen jalkeen jauhat taas.

En kyllä usko että kirjoitit siitä sanaakaan.
Tekstin painotukset ja rakenne oli täysin erilaista kuin mitä kirjoitat suomen kielellä. Ja kuten tiedät, ihmisillä on tietynlainen ulosanti.

Eli perinteinen copy-paste oli taas kyseessä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Halmela, onko oma englanninkielen taitosi niin korkealla tasolla että sinulla on kompentenssia arvioida toisten taitoa? Epäilen vahvasti.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Halmela, onko oma englanninkielen taitosi niin korkealla tasolla että sinulla on kompentenssia arvioida toisten taitoa? Epäilen vahvasti.

Espoolainen puolustaa espoolaista?
Vau.

En ole tässä kyllä arvioinut muiden kuin sen toisen espoolaisen kielitaitoa, sillä hän itse aiemmin totesi (ja näyttikin sen) ettei ymmärtänyt täysin linkkiensä takana olevia tekstejä.
Ja jos sinua niin kiinnostaa minun englannin kieleni, niin olen sitä puhunut äitini ja hänen puolen sukulaistensa kanssa siitä asti kun opin puhumaan yleensäkin. Eipä siinä sen kummempaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Espoolainen puolustaa espoolaista?
Vau.

Hä? Eikö Psykoisi ole raumalainen?? Tai missälie nykyään majailee ilman ääkkösiä.

Jos hän on itse myöntänyt ettei kielen osaaminen riitä niin sitten ei mitään.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Hä? Eikö Psykoisi ole raumalainen?? Tai missälie nykyään majailee ilman ääkkösiä.

Jos hän on itse myöntänyt ettei kielen osaaminen riitä niin sitten ei mitään.

Espoossa se väitti ainakin aikanaan asuvansa.
Mutta samapa tuo.
Ja kielitaito on siitä hieno asia, että sitä voi kehittää opiskelemalla lisää! Myös kyseinen henkilö.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vai copypaste jostakin vastineeksi suoraan sinulle. Hyvin sa vedat.

Nyt Halmela on paattanyt kehittaa oman salaliittoteoriansa, Espoolainen puolustaa espoolaista. Hmmmm....selkeasti jotain tekeilla.

Vinkiksi Halmelalle taas kerran etta ihmiset vaihtavat asuinpaikkaa joskus, lentokoneet lentaa ja sen sellaista.

Sinulle tosiaan taidettiin kertoa totuus edellisella sivulla, eraan sellaisen nimimerkin toimesta joka ei kuitenkaan tasta WTC aiheesta ole kanssani samaa mielta. En ymmarra fiksaatiotasi kielitaidon suhteen, miksi ihmisten englannintaidot ovat sinulle niin merkityksellista pilkattavaa, etta laitat joitain kielikukkasia foorumilta allekirjoitukseesi?

Uskallan itsekin olla tuon nimimerkin kanssa samaa mielta, minun englannin kielen taitoni on hyvin suurella todennakoisyydella sinua parempaa. Sina olet todennakoisesti siina tilanteessa missa mina olin joskus lukion jalkeen, aina luokan paras kyseisessa aineessa. Ehka se nousi paahasi ja kuvittelit etta olet joku kielimestari, jonka tehtava on foorumilla arvostella muiden kielitaitoa. Mina olen sen pisteen jalkeen asunut kahdessa englantia paakielenaan pitavassa maassa. Perheessani jokainen puhuu englantia, vaimo myos ranskaa koska han on alunperin Verdunista (QC) kotoisin. Kaikki sosiaalinen kanssakaynti ja tyo sujuu taysin englanniksi. Joten jos sina nyt olet Porin tasolla "kova jatka" englannin kielen puhumisessa niin se ei valttamatta paina ihan hirveasti.

Sina aikanaan vaitit etten osaa kielta, joten totesin siihen etta joo siitahan se johtuu. Tasta olet sitten onnistuneesti kehittanyt itsellesi mantran. En halua lesoilla omalla kielitaidollani, se tuntuu olevan sinun tehtavasi, mutta piti nyt viela kerran selventaa.

Do you comprehend? Do we still need to discuss this topic, or can we consider it done? Amazing how fitting sentences you can find online with no language skills, and copy&paste them here for a coherent result so it looks like I know what I'm doing! I'm a real wizard.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä lähti taas komeasti lapikkaasta tämä homma. Puolin ja toisin. En kuitenkaan ymmärrä Halmelan pointtia yhtäkkiä hyökätä toisen kirjoittajan kimppuun tuonkaltaisilla syytöksillä, olen jo monen viestin verran ihmetellyt sitä, että mikäli pd noin vahvoja mielipiteitä herättää vastaan, niin miksi vitussa kirjoitatte tänne ? Psychodad ei suoraan ketään provosoi (ainakaan ole näin tehnyt kiellonsa jälkeen), joten miksi nämä henkilökohtaisuudet ? En ole onneksi itse moderaattori, mutta kyllä Halmelan linja ja anti tälle ketjulle on jo nähty.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uskottavan oloinen teoria, jossa koko tapahtumaketju pystyttäisiin edes jollain tasolla selvittämään, antaisi virallista teoriaa mahdottomana pitäville edes jonkinlaista uskottavuutta. Hyvin laadittu, uskottavan tai edes mahdollisen oloinen teoria tapahtumista antaisi jopa selkeän tarpeen ja tilauksen tuolle peräänkuuluttamallesi uudelle tutkimukselle. Nythän sille ei ole edes mitään varsinaista tarvetta, koska tuolle viralliselle selvitykselle ei ole esitetty minkäänlaista kilpailevaa teoriaa. Aikaa tuollaisen teorian julkaisemiseen olisi ollut roppakaupalla, jos jotain uskottavaa olisi käsissä.

Mikä eri teorioista sitten tekee epäuskottavan ? Tätäkin on jo käyty läpi täällä ja myös tuolla rapakon takana ihan antaumuksella, mutta esimerkiksi NIST:in "tutkimukset", joissa tietoisesti salataan asioita (miksi?), leikataan videopätkistä materiaalia pois (en käsitä miksi jos kerran nuo kaikki asiat puoltavat virallisen selityksen totuudenmukaisuutta?), vääristellään ja myös jätetään kokonaan tutkimatta asioita (tässäkään en ymmärrä miksi), eivät omasta mielestäni vie uskottavuutta miltään teorialta. Itse en ole kykeneväinen vasta-argumentaation puutteellisesta uskottavuudesta huolimatta kehittelemään mitään 100% järkeenkäypää skenaariota 9/11-tapahtumista kokonaisuudessaan, mutta uskon, että ihan realistisia teorioita on olemassa. Tänne nyt vaan on enää turha mitään linkittää, kun joku haistavittusaatananfoliohattu- huutelija ilman mitään samalla tavalla uskottavaa tai muutenkaan asiaanliittyvää pohjaa sen kuitenkin teilaa eikä siitä sen jälkeen saa keskustella.

Mielestäsi kilpaileva teoria olisi avainasemassa, omasta mielestäni pitäisi julkaista kaikki kyseenalaisia outouksia sisältävä materiaali, dokumentit esimerkiksi jokaisesta silminnäkijälausunnosta jokaista tapahtumaa kohden, kaikki videopätkät, ja kaikki muukin salattu materiaali (poislukien ne jotka jotenkin loukkaavat omaisia tai yleisellä tasolla ovat jotain niin järkyttävää ettei voi olla sensuroimatta, tosin sellaisiakin on joskus julkaistu jokatapauksessa). Tämän tapahtuessa ja kaikkien asioiden tuon jälkeen osoittaessa virallisen teorian ns. paikkaansapitävyyteen, omalta kohdaltani tämä keskustelu päättyisi siihen. Tämä myös toisi omaisten läheisille rauhan ja ehkä hekin hyväksyvät tapahtumat sellaisinaan siitä eteenpäin. Tämä siis vain oma mielipiteeni ja omaa pohdiskeluani asiasta.

Tähän asti on nähty vain irrallisia ja jopa toisiaan poissulkevia teorioita, joilla osia virallisesta teoriasta on yritetty kyseenalaistaa ja jopa koko teoriaa pitää kaikilta osiltaan täysin mahdottomana ja paikkaansapitämättömänä. Siitä lienee lähes kaikki ovat yhtä mieltä, että tuolloin tapahtuneet asiat ovat kokonaisuus, jossa asiat johtivat toiseen, eikä vain samalle päivälle sattumalta sattuneiden yksittäisten tapahtumien sarja? Näin ollen noista yksittäisistä palikoista pitäisi jo pikkuhiljaa osata jonkun muodostaa palapeli, jonka palikat edes jollain lailla sopii toisiinsa. Vesi kielellä odotan milloin virallisen tutkimuksen kipailijaksi joku tällaisen palapelin julkaisee.

Sama juttu, edelleen en vain usko sen tapahtuvan. Bushin aikana salattiin asioita, nykyään se on jotenkin muodostunut tabuksi, Obamakaan ei varmaan tahdo asiaan koskea sen herättäessä liikaa huomiota. Näin ainakin luulen, en siis tiedä varmaksi mitään, joten turha kenenkään tulla huutelemaan mitään näsäviisauksia tyyliin "oletko siltä itse kysynyt". Mulla on vain sellainen uskomus, ettei tuota asiaa uudelleen tutkittaisi, mikä on sääli.

Virallisessa selvityksessäkin on varmasti kyseenalaistevia kohtia, mutta siitä on mielestäni todellakin pitkä matka koko teorian romuttamiseen. Ainakin niillä palikoilla, joita hurjimmat salaliittoteoreetikot yrittävät esittää.

En käsitä miksei siipiä voisi näiltäkin spekuloinneilta kyseisiä kohtia koskien leikata pois esittämällä kaikki alkuperäiset todistusaineistot kyseisistä tilanteista.

Se, että pidät valtiota mätänä ei vielä todista noista tapahtumista yhtään mitään. Jenkkien toimissa maan rajojen sisällä ja ulkopuolella on varmasti hyvinkin paljon kritisoitavaa, mutta mitä se todistaa noista syykuun tapahtumista?

...

Olisitko siis valmis hyväksymään etukäteen kelvolliseksi määrittelemäsi tahon laatiman tutkimuksen, jossa selviäisi nykyisen virallisen teorian olevan pääosin paikkaansapitävä?

En ensinnäkään ole myöskään väittänyt mitään sellaista, että omat antipatiani USA:ta kohtaan todistaa mitään, enkä käsitä miksi vaivauduit tuon ensimmäisen lauseen edes tuohon kirjoittamaan. Ja mitä tuohon viimeiseen tulee, niin olisin koska tahansa valmis hyväksymään, enkä edes itse tahtoisi tuota tahoa määritellä, eli sen ei tarvitse koostua mistään salaliittohörhöistä, muita lainatakseni. Omasta mielestäni tärkeintä on, ettei kyseisellä taholla ole tekemistä valtionjohdon kanssa hirveän monella tavalla (tämä tuskin on kuitenkaan kovin realistista), ja että tämä taho objektiivisesti tutkii ja tekee kattavamman, uskottavamman ja vähemmän salailevan ja vähemmän epäselvän raportoinnin aiheesta. En tiedä pyydänkö liikoja, saattaa hyvin olla. Ja kuten jo sanoin, tuskin tällaista tulemme koskaan näkemään, sattuneista syistä.

Eikö juuri omaisten ja muiden, joita tapahtumat läheisesti kosketti, kannalta olisi nimenomaan tärkeää, että tähänastisten irrallisten heittojen sijaan kerrottaisiin kuinka kaikki tapahtui, jos sitä tietoa kerran on.

Irralliset heitot on kyllä hanurista kun tieteellisiä faktoja halutaan saada, myönnän. Kuitenkin nämä irralliset heitot ovat niitä jotka kumpuavat ilmoille siitä syystä, että joku on mennyt virallisessa tutkinnassa vikaan, ja aihetta ihmettelyyn on. On suoranainen farssi, että tuon tason juttu on tutkittu tuolla tavoin ja että tuon kaliiperin valmis tutkinta on tuolla nojalla mitä ainakin julkisuuteen ilmoitettiin. Itse olen ainakin manaillut näiden 9 vuoden aikana, että tuntuu sille kuin joku paskalla mielikuvituksella varustettu henkilö olisi yhden illan aikana sepittänyt kasaan koko konseptin. Tämäkin vain oma mielipiteeni tietenkin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Peräät sinnikkäästi uuden tutkimuksen perään. Vastaatko ystävällisesti seuraavaan kysymykseen? Mikä on se taho

  • jolla on tarvittava rahoitus tutkimuksen tekemiseen
  • jolla on tarvittavat tutkimusmateriaalit tutkimuksen tekemiseen
  • pystyy antamaan hyväksymäsi tulokset, vaikka ne olisivat ristiriidassa tämänhetkisen näkemyksesi kanssa

En aio lähteä ilmaisemaan kaikkia omia mielipiteitäni rahoituksesta tai materiaaleista koska tiedän, että sen jälkeen täällä tietyt nimimerkit suu vaahdossa huutavat että ei voi pitää paikkaansa tai muuta vastaavaa, enkä tietenkään edes pysty täysin tarjoamaan sitä kompetenssia, joka tulisi olla jotta noihin voisi vastata. En kuitenkaan usko että tuo finanssi-asia olisi tässä ongelmana. Tutkimusmateriaalit kuitenkin on varmaan tällä hetkellä äärimmäisen pahasti kiven alla, johtuen siitä, että niitä on jo muokattu ja sensuroitu ja eliminoitu ja ties mitä.

Mitä tuohon viimeiseen tulee, niin kyllä minä hyväksyisin tulokset, kuten jo ylläolevassa viestissäni mainitsin. Enkä oikeastaan ymmärrä sun virittelemää jutunjuurta siitä, että minun pitäisi olla tuloksiin tyytyväinen, tai että minun pitäisi tahot määritellä tai mitään muutakaan. En minä ole läheisiäni tuolla menettänyt, eikä tämä minua kosketa. Tämä nyt vaan sattuu olemaan keskustelupalsta jolla käydään keskustelua aiheesta, ja olen omia mielipiteitäni tänne välillä päivitellyt. That's it.

Kaikenkaikkiaan aika ympäripyöreä kysymys, johon kuitenkin ystävällisesti yritin vastata. Toivottavasti kelpasi.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Espoossa se väitti ainakin aikanaan asuvansa.
Mutta samapa tuo.
Ja kielitaito on siitä hieno asia, että sitä voi kehittää opiskelemalla lisää! Myös kyseinen henkilö.

Itse aihe kiinnostaa minua kovasti, mutta onhan se raskasta lukea ketjua kun se on täynnä tälläisiä arvottomia viesteja, jotka keskittyvät pelkkään naamansa aukomiseen.

Ihan piruuttani katsoin kirjoittamasi viestit tähän ketjuun ja olet moneen kertaan todennut, ettei aihe kiinnosta sinua ollenkaan ja pääasiassa saat hupisi muista asioista. Miksi siis vaivaudut? Tuo jotain arvoa tähän ketjuun.

Ja koska tiedän, että kohta sanot minun tuoneen yhtä vähän arvoa ketjuun, niin totean että olen keskittynyt lähinnä lukemaan ja tutkimaan aihetta. Asiassa on kuitenkin montakin asiaa, jotka ovat vähintään ihmeellisiä ja virallinen selonteko on näiden suhteen vähintää kyseenalainen. Kaikkein erikoisimpana tuo WTC 7:n räjäytys, jonka siis myös rakennuksen omistaja on myöntänyt haastattelussa. En kuitenkaan ihan salaliitosta puhuisi, mutta kysymysmerkkejä on paljon.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kaikkein erikoisimpana tuo WTC 7:n räjäytys, jonka siis myös rakennuksen omistaja on myöntänyt haastattelussa. En kuitenkaan ihan salaliitosta puhuisi, mutta kysymysmerkkejä on paljon.

Tämä lienee joku uusi muotivillitys, elikkä omien tulkintojen esittäminen kiistattomina faktoina.

Oma mielipiteeni (huom. ei fakta) on se, että WTC 7 romahtaminen oli hyvin epätodennäköinen tapahtuma, mutta toistaiseksi ei ole saatu järkevämpää hypoteesia aikaan kuin tutkimuskomission esittämä. Edelleenkin, jotta räjäytysteoria olisi edes jotenkin uskottava, sille pitäisi olla joku toteuttaja ja tällä toteuttajalla uskottava motiivi. Ja järkevät syyt miksi juuri räjäyttäminen oli järkevin tapa toteuttaa päämäärät.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse olen sitä mieltä että ennenkuin kaikki virallisen tutkimuksen testien tulokset on julkaistu ja altistettu vertaisarvioinnille, on vaikea 1) uskoa virallista tutkimusta ja 2) kehitellä yhtään järkevää vaihtoehtoisteoriaa tapahtumille.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Edelleenkin, jotta räjäytysteoria olisi edes jotenkin uskottava, sille pitäisi olla joku toteuttaja

Eli jos selkealle murhalle ei heti loydy toteuttajaa, sita ei pitaisi tutkia murhana vaan olettaa sen olevan aarimmaisen epatodennakoinen (ennennakematon, toistamaton, ei edes simuloitavissa oleva) luonnollinen tapahtuma?


ja tällä toteuttajalla uskottava motiivi.

Kun se toteuttaja loydetaan, hanen motiivinsa on helppo selvittaa. Hyvia motiiveja oli useita, uskottavia sellaisia. Kyse on vain siita etta mika tai mitka niista olivat toteuttaneen tahon intresseissa. Todennakoisesti tassa on kyseessa eri intressien kombinaatio. Esimerkiksi niin (tama on spekulointia, en esita faktana) etta taho joka halusi oikeutuksen valloitussotiin ja halusi tiettyja raskauttavia tutkimuksia tuhottavaksi, otti yhteytta kompleksin omistajaan, ja teki talle tarjouksen josta tama ei voinut kieltaytya. Helvetisti vakuutusrahaa ja korkean tason takeet siita etta "tutkimukset" hoidetaan niin ettei hanen osallisuuttaan saada selville. Ja ainoa mita taman omistajatahon piti tehda oli tilata vahan hissiuudistuksia tietylta firmalta ja katsoa toiseen suuntaan.

Ja järkevät syyt miksi juuri räjäyttäminen oli järkevin tapa toteuttaa päämäärät.

Koska rautasahalla tai polttoleikkausvehkeilla homma olisi vaatinut vahan helvetisti enemman kamikaze osallistujia, ja aikaa.

Synkronointikin voisi noin manuaalisesti olla hankalaa kun sadat itsemurhasahaajat oman palkkinsa ymparilla joka kerroksessa joutuisivat huolehtimaan siita etta palkki katkeaa samalla sekunnilla kuin kaikissa muissa kerroksissa kaikki muut palkit. Sita en sitten tieda tuossa teoriassa etta miksi ja miten nama jannut olisivat ripotelleet nanotermiittia tuhkaan. Se jaakoon mysteeriksi, toivottavasti jaa tama teoriakin.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tämä lienee joku uusi muotivillitys, elikkä omien tulkintojen esittäminen kiistattomina faktoina.

Hetkinen, eihän tuo ole minun oma tulkintani, vaan omistaja (Silverstein) sanoi haastattelussa, joka löytyy ymmärtääkseni monen linkin takaa täältä. Että "they decided to pull it" joka siis on kyseisen alan termi talon räjäytykselle. Oenko siis ymmärtänyt jotain väärin?

Mielestäni motiivi tuolle teolle on nimenomaan se kysymysmerkki. Eli olivatko palomiehet todella sitä mieltä että talo muuten romahtaisi vai miksi näin tehtiin?

Disclaimer: (Lisätään nyt vielä, että en tässäKÄÄN viestissä julista mitään ehdottomia totuuksia, vaan keskustelen asiasta niiden tietojen perusteella mitä minun eteeni on osunut)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eli jos selkealle murhalle ei heti loydy toteuttajaa, sita ei pitaisi tutkia murhana vaan olettaa sen olevan aarimmaisen epatodennakoinen (ennennakematon, toistamaton, ei edes simuloitavissa oleva) luonnollinen tapahtuma?




Kun se toteuttaja loydetaan, hanen motiivinsa on helppo selvittaa. Hyvia motiiveja oli useita, uskottavia sellaisia. Kyse on vain siita etta mika tai mitka niista olivat toteuttaneen tahon intresseissa. Todennakoisesti tassa on kyseessa eri intressien kombinaatio. Esimerkiksi niin (tama on spekulointia, en esita faktana) etta taho joka halusi oikeutuksen valloitussotiin ja halusi tiettyja raskauttavia tutkimuksia tuhottavaksi, otti yhteytta kompleksin omistajaan, ja teki talle tarjouksen josta tama ei voinut kieltaytya. Helvetisti vakuutusrahaa ja korkean tason takeet siita etta "tutkimukset" hoidetaan niin ettei hanen osallisuuttaan saada selville. Ja ainoa mita taman omistajatahon piti tehda oli tilata vahan hissiuudistuksia tietylta firmalta ja katsoa toiseen suuntaan.



Koska rautasahalla tai polttoleikkausvehkeilla homma olisi vaatinut vahan helvetisti enemman kamikaze osallistujia, ja aikaa.

Synkronointikin voisi noin manuaalisesti olla hankalaa kun sadat itsemurhasahaajat oman palkkinsa ymparilla joka kerroksessa joutuisivat huolehtimaan siita etta palkki katkeaa samalla sekunnilla kuin kaikissa muissa kerroksissa kaikki muut palkit. Sita en sitten tieda tuossa teoriassa etta miksi ja miten nama jannut olisivat ripotelleet nanotermiittia tuhkaan. Se jaakoon mysteeriksi, toivottavasti jaa tama teoriakin.

Tuossa on nyt vaan semmoinen juttu, että tuolle valloitussodan oikeutukselle olisi riittänyt huomattavasti pienempi ja helpommin salattavissa oleva toteutustapa, vaikka muutaman korkean profiilin jenkin "kaappaaminen" Afganistaniin. Elikkä minkä ihmeen takia toteuttaa järjettömän kallis ja vaikea operaatio, josta kiinnijäämisen riski on valtava kuin hoitaa homma simppelisti ja nopeasti? Omasta mielestäni on pienempi todennäköisyys tälle kuin sille että WTC 7 tuli alas tulipalon takia.

Ja mitä tulee todisteiden tuhoamiseen, niin kohtuu todennäköisesti iso osa todisteista olisi ollut joka tapauksessa sähköisesti varmennettu fyysisesti johonkin toiseen paikkaan, jolloinka tämä tuhoamismotiivi on aika ohut. Ja edelleenkin, toteuttamiseen on yksinkertaisempiakin ja halvempiakin tapoja.

Jos tässä takana kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta olisi kuitenkin "the Grand Conspiracy", niin eikö olisi oletettavaa, että sekä salaliiton jäseniä, sen nuuskijoita ynnä muita apureita olisi lahdattu henkiltä tietovuotojen estämiseksi? Ja samalla luulisi että tämän mittakaavan salaliitossa ainakin muutama kaveri laulaisi useista sadoista (jossei tuhansista) tavalla tai toisella osallistuneista?

kananlennolle toteasin, että tosiaankin tuo on tulkinta WTC 7 omistajan sanomasta, eikä mikään muu viittaa siihen että "pull it" tarkoittaisi tässä räjäyttämistä, varsinkin kun sen toteuttaja olisi silloin New Yorkin Palolaitos.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ja mitä tulee todisteiden tuhoamiseen, niin kohtuu todennäköisesti iso osa todisteista olisi ollut joka tapauksessa sähköisesti varmennettu fyysisesti johonkin toiseen paikkaan, jolloinka tämä tuhoamismotiivi on aika ohut. Ja edelleenkin, toteuttamiseen on yksinkertaisempiakin ja halvempiakin tapoja.

Tämä on itseänikin hymyilyttänyt. Jos jollain, niin jenkkien valtion puljuilla on maantieteellinen hajautus huomioitu tietoturvassa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
kananlennolle toteasin, että tosiaankin tuo on tulkinta WTC 7 omistajan sanomasta, eikä mikään muu viittaa siihen että "pull it" tarkoittaisi tässä räjäyttämistä, varsinkin kun sen toteuttaja olisi silloin New Yorkin Palolaitos.

Niin, no onhan tuokin mahdollista, eli omaa tulkintaa siis. Mutta siinä kuitenkin puhutaan kyseisen talon romahtamisesta ja tosiaan tuo sanonta tarkoittaa nimenomaan räjäyttämistä. Mielenkiinnosta kuulisin sinun tulkintasi siitä, mitä tuo "pull it" tässä tapauksessa voisi tarkoittaa? Koska itse en keksi oikeastaan mitään muuta kuin sen, että mahdollisesti tyhjennettäisiin talo ihmisistä. Ja tuossa vaiheessa talo oli käsittääkseni ollut tyhjänä jo tunteja.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sellainen pieni vinkki kananlennolle, että kannattaa lukea kattavasti niitä sivustoja, eikä pelkästään salaliittojorinoita. Jorinoita siis siinä mielessä, että monet sivustot sisätävät suoranaisia valheita, joita ei korjata. Kukaan tuskin jaksaa jänkätä tässä ketjussa, jos keskustelu lähtee liikkeelle siltä pohjalta, että on luettu joltain sivustolta joitain väitteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös