World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 263 464
  • 11 333

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
ja eikos ne muut assafanit ole jo pari kautta mulle vittuillut otteluketjuissa ja muuallakin kuinka en paase peleja katsomaan.
Vielä ehtii ennen sinun viimeistä sanaasi?
Niin, selasin ketjuja ja niissä sinulle irvaillaan että ET KÄY PELEISSÄ vaikka sanoit asuvasi Suomessa.

Asian voisi tietysti tarkistaa pienella vaivalla esim. siita jatkoajan pohjoisamerikkalaiset eli JAPA:t ketjusta.

OK. Minä asun Burkina Fasossa. Asian voi pienellä vaivalla tarkistaa vaikka Suomi24-foorumilta. Lisäksi täällä Belgiassa toimii skanditkin. Sukuni ei tosin ole Brasiliasta.
 

Viljuri

Jäsen
Helsingin Sanomien jollakin perhevapaalla tällä hetkellä oleva Amerikan kirjeenvaihtaja Mykkänen vaikutti aiemmin Hausmylly-nimisessä yhtyeessä nimellä "Psycho".

En vihjaile yhtään mitään, vaan väitän, että Helsingin Sanomien ao. kirjeenvaihtajan jutut ovat "julistavuudessaan" samaa tasoa kuin mitä tässä ketjussakin on. Että suo siellä, Aatos Erkko täällä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mina vastasin siihen Egypt airin esimerkkiin joka korkeammassa ilmanalassa ei pystynyt samaan nopeuteen ja vaitetysti hajosi kappaleiksi. Mutta silla ei varmaan ole merkitysta onko minun sanavalinnoissani jotain vikaa, paa-asia on kuitenkin se mita nuo ammattilaiset vaittavat. He varmasti ovat meita patevampia, ja jos asiasta haluaa vaitella, kannattaa se vaittely kayda videota vastaan. Eiko niin? Jos minun tekstistani jonkun virheen tai oletetun virheen loytaa niin silla kai ei suuremmin ole merkitysta. Jos itse lahteesta ja heidan vaitteistaan loytaa virheen, silla on merkitysta.

Ensinnäkin Egypt Airin kone kulki suurempaa nopeutta, kuten jo aiemmassa viestissäni sanoin. Egypt Airin kone kulki nopeudella 0.99 M joka vastasi siis n. 600 solmun nopeutta. Onko 510 suurempi vai pienempi luku kuin 600?
Ja ennen hajoamistaan se varmaankin kulki nopeudella 0.98M, 0.97M jne. jotka kaikki ovat tiettyyn rajaan asti suurempia (vai siis ovatko) kuin 510 solmua. Eli missä kohtaa se 510 solmun vauhti on mahdotonta ko. konetyypille? Maan sisällä tai veden alla kyllä aivan varmasti, tästä voimme olla yhtä mieltä. Mutta jos ko. konetyypin normaali maksimilentonopeus on esim. lentopinnalla 35 493 solmua(sama 0.86M), niin on selvää että 510 on ihan pikkujuttu niissä korkeuksissa, kun taas yrität ilmeisesti yhä inttää ettei ko. konetyyppi muka kestäisi 510 solmun nopeuksia _missään korkeudessa_.

Ei minun tarvitse väitellä videon tekijöitten kanssa, paljon tärkeämpää on yrittää saada videoita väärintulkitsevat maallikot ajattelemaan hieman itse.

En tieda mita konetta kaytettiin, taytyy varmaan tutkia.

Ei vaan sinun täytyy kyetä esittämään hypoteesi, muuten koko touhu on vain räksytystä ja yksinkertaisin selitys, eli nopeusdatan virheellisyys on se selvin selitys koko "ongelmaan".
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Eli jos pilottien epäilys, että koneet lensivät nopeudella, johon Boeing 767 ei pysty, pitää paikkansa, tästä seuraa johtopäätös, että koneet eivät olleet Boeing 767:iä. Tästä seuraa kysymys, mikä on motiivi lavastaa Boeing 767 -koneen törmäys käyttämällä jotain muuta objektia kuin Boeing 767:ää ja kysymys, mikä on motiivi lennättää sitä nopeudella, johon Boeing 767 ei pysty – parantaako nopeuden nostaminen ehkä osumisvarmuutta?

Niin, vastasin lähinnä viestiisi, jossa käyttäydyit, kuin epärehellinen debunkkaaja. Keksit oman salaliittoteorian, jossa epäilit ettei tavallisen koneen törmääminen ole tarpeeksi sodan aloittamiseen, mutta lavastettu tapaus siihen riittäisi. Se oli sen verran käsittämätöntä soopaa, että koitin tuoda sut samalle sivulle muiden kanssa.

Se, miksi tuollaista mahdollisesti virheellistä tietoa on päässyt (mahdollisesti virheellisten) tutkatietojen takia viralliseen tarinaan, en osaa sanoa. Sanon vain sen, että jos sinne on tällaisia erehdyksiä päässyt, niin onko mahdollista, että sinne on päässyt muitakin (mahdollisesti ratkaisevampia) virheitä? Olisiko se sinun mielestäsi mahdollista? Ja pääsemmekö täällä muidenkin kanssa yhteisymmärrykseen, että jos se oli 767, niin oletettavasti tutkatieto oli virheellinen? Ja siten virallinen tarinakin on ainakin yhdeltä (ehkä hyvin vähänpätöiseltä) osalta virheellinen?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se, miksi tuollaista mahdollisesti virheellistä tietoa on päässyt (mahdollisesti virheellisten) tutkatietojen takia viralliseen tarinaan, en osaa sanoa. Sanon vain sen, että jos sinne on tällaisia erehdyksiä päässyt, niin onko mahdollista, että sinne on päässyt muitakin (mahdollisesti ratkaisevampia) virheitä? Olisiko se sinun mielestäsi mahdollista? Ja pääsemmekö täällä muidenkin kanssa yhteisymmärrykseen, että jos se oli 767, niin oletettavasti tutkatieto oli virheellinen? Ja siten virallinen tarinakin on ainakin yhdeltä (ehkä hyvin vähänpätöiseltä) osalta virheellinen?

Preponderance of evidence. Jos jotain näkökantaa tukee 99,97% empiirisistä havainnoista ja sitä vastustaa 0.03% havainnoista niin on järkevä olettaa, että nuo 0.03% ovat joko vääriä tai väärin tulkittuja havaintoja. Jos kuvittelisimme, että WTC-salaliittolaisten versio olisi virallinen totuus niin sitä vastustaisi äärimmäisen suuri määrä havaintoja. Tämä määrä vaihtelisi tietysti spesifin uskon mukaan. Esimerkiksi niitä vastaan, jotka uskovat, ettei mitään matkustajalentokoneita edes ollut, olisi aivan valtaisa määrä havaintoja. Niitä sitten, jotka uskovat lentokoneisiin, mutta pitävät kontrolloitua räjäytystä romahduksen syynä, on melkein yhtä mahtava määrä silminnäkijöiden ja tutkijoiden havaintoja. Mutta kriteerit eivät jostain kumman syystä olekaan samat näille kilpaileville selityksille: toisen pitää selittää kaikki havainnot, toiselle riittää että se selittää häviävän murto-osan havainnoista. Kepeät mullat vaan Occamille.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)

Pääsemmekö yhteisymmärrykseen, että jos 767 koneet osuivat torneihin, niin niiden vauhti on voinut mahdollisesti virheellisten tutkatietojen takia määrittyä väärin viralliseen tarinaan? En pidä sinua foliohattuna, vaikka tällaiseen ajatukseen pystyisit päätymään. Se ei myöskään tarkottaisi sitä, että tukisit mitään muuta salaliittohörhöjen höpötyksiä. Vai onko se nyt niin lujassa, että vaikka täällä laajasti hyväksytään tutkatiedot "mahdollisesti virheellisiksi", niin sitä ei tietyssä asiayhteydessä pystytä myöntämään?
 
K

kiwipilot

Mitas luulet, pystyisitko jollain tavalla kiistamaan tuon vaitteen. Oletko katsonut videon? Tiedatko mita tuo matalalla saavutettu nopeus tarkottaisi ylempana lennettaessa? Kone rikkoisi helposti aanivallin. Nopeus olisi huomattavasti korkeampi kuin 510 solmua.

Edes Concorde ei asiantuntijan mukaan pystyisi tuohon 510 solmun nopeuteen noin alhaalla, vaikka Concorde onkin yliaanikone. Onko sinulla esittaa jotain vaitteesi tueksi, vai jauhatko vaan paskaa?

Sinä väitit, että 757/767 ei pystyisi 510 kts nopeuteen edes ylemmillä lentopinnoilla. Se väite on täyttä paskaa, vääntelitpä sitä miten tahansa.

ps. Sinun kannattaa lukea ajatuksella varjon kirjoitukset tuosta hieman ylempää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
toisen pitää selittää kaikki havainnot, toiselle riittää että se selittää häviävän murto-osan havainnoista. Kepeät mullat vaan Occamille.

Joo, mä tiedän, että tuntuu kohtuuttomalta vääryydeltä. Maailma vain on epäoikeudenmukainen, se oli sitä myös tuon terroriteon uhreille. Jos sinun sukulaisiasi olisi mennyt tuossa terroriteossa, olisiko sinulle riittänyt tarina, joka on 99,97% totuuden mukainen? Eikö olisi jäänyt tuo mahdollisesti hälytyskelloja pään sisällä soittava 0,03% osa tarinasta häiritsemään? Jos ei, niin hyvä, sinulla on keskimääräistä suurempi mahdollisuus elää onnellista elämää, kun pienet yksityiskohdat eivät jää vaivaamaan. Ja vielä varmistukseksi, en tässä nyt rivien välissä sano, että tuossa terroriteossa olisi menehtynyt ketään minun sukulaistani tai ihmistä, jonka jotain kautta olisin tuntenut.

Edit. Ja näitä prosettilukujahan voidaan pyöritellä täysin omia lähtökohtia tukeviksi. Jos esim. epäiltäisiin vain Pentagonin iskua, niin toinen voi laskea, kuinka monta uhria siinä tuli ja prosenttiluku olisi pieni. Toinen voi nähdä pentagon iskun yhtenä neljästä lentokoneella tehdystä terroriteosta. Eli jos epäisi Pentagon iskua, voisi sanoa 25% tarinasta olevan virheellistä. Meinaa virallinen tarinahan kait väittää ko. koneen mustanlaatikon "suulla", ettei ohjaamon ovea avattu koko lennon aikana. Onko toinenkin virhe päässyt viralliseen tarinaan? Jos on, niin onko mahdotonta löytää kolmatta, neljättä tai viidettä?
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Pääsemmekö yhteisymmärrykseen, että jos 767 koneet osuivat torneihin, niin niiden vauhti on voinut mahdollisesti virheellisten tutkatietojen takia määrittyä väärin viralliseen tarinaan? En pidä sinua foliohattuna, vaikka tällaiseen ajatukseen pystyisit päätymään. Se ei myöskään tarkottaisi sitä, että tukisit mitään muuta salaliittohörhöjen höpötyksiä. Vai onko se nyt niin lujassa, että vaikka täällä laajasti hyväksytään tutkatiedot "mahdollisesti virheellisiksi", niin sitä ei tietyssä asiayhteydessä pystytä myöntämään?

Et ole tainnut sisäistää juuri mitään, mitä olen kirjoittanut. Sopii täysin, jos asiantuntijayhteisön konsensus-kanta on, että tämä nopeus on realistisempi arvio. Ei minulla ole mitään omaa kompetenssia hahmottaa, mikä on 767:n varorajojen ylittävä nopeuskestävyys. Linkeistä olen päätellyt, että tutkasta mitattu nopeus on melko tavanomaisesti virheellinen. Ilman että tähän virheeseen tarvittaisiin mitään Illuminaattia. Anyway, kuvittelisin että sellaisia henkilöitä, joilla tälläinen oma kompetenssi on, on melkoisen pieni määrä. On jotenkin outoa, että pitäisi muodostaa aidosti omia kantoja kysymyksiin, jotka vaativat ammatillista ja tieteellistä kompetenssiä, jota itsellä ei ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo, mä tiedän, että tuntuu kohtuuttomalta vääryydeltä. Maailma vain on epäoikeudenmukainen, se oli sitä myös tuon terroriteon uhreille. Jos sinun sukulaisiasi olisi mennyt tuossa terroriteossa, olisiko sinulle riittänyt tarina, joka on 99,97% totuuden mukainen? Eikö olisi jäänyt tuo mahdollisesti hälytyskelloja pään sisällä soittava 0,03% osa tarinasta häiritsemään? Jos ei, niin hyvä, sinulla on keskimääräistä suurempi mahdollisuus elää onnellista elämää, kun pienet yksityiskohdat eivät jää vaivaamaan. Ja vielä varmistukseksi, en tässä nyt rivien välissä sano, että tuossa terroriteossa olisi menehtynyt ketään minun sukulaistani tai ihmistä, jonka jotain kautta olisin tuntenut.

No, voi olla että läheisien menetys sumentaisi omaa ajattelua, mutta näin ilman tälläistä menetystä on aika ilmeistä, että useimmat monimutkaiset ja kohtuullisen pitkäkestoiset prosessit sisältävät tämän tyyppisen virhe-määrän, ja epäilemättä jopa suuremmankin. On vaikea kuvitella, ihmisluonnon ja inhimillisen havaintokyvyn tuntien, että mikään isompi ja monimutkaisempi prosessi olisi ikinä identtisesti havaittu tutkimusolosuhteiden ulkopuolella.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ensinnäkin Egypt Airin kone kulki suurempaa nopeutta, kuten jo aiemmassa viestissäni sanoin.

Sopii minulle. Olet varmasti oikeassa.

Ja ennen hajoamistaan se varmaankin kulki nopeudella 0.98M, 0.97M jne. jotka kaikki ovat tiettyyn rajaan asti suurempia (vai siis ovatko) kuin 510 solmua.

510 solmun nopeus silla korkeudella missa UA175 tormasi torneihin, vastaisi Egypt airin tapauksessa 1.32M joten miksei Egypt airin kone yltanyt ehjana yli 1.32M kun WTC:n etelatorniin iskenyt kone teki VASTAAVALLA tavalla haastavan tempun alemmassa ilmanalassa?



yrität ilmeisesti yhä inttää ettei ko. konetyyppi muka kestäisi 510 solmun nopeuksia _missään korkeudessa_.

Ei vaan yritan vaittaa etta konetyyppi ei kestaisi 510 solmun nopeutta tuossa korkeudessa jossa UA175 lensi. Siihen keskittyvat voimat repisivat koneen kappaleeksi tuossa nopeudessa, tuolla korkeudella. Kuten ennakkotapauksesta (egypt air) voidaan paatella. Se hajoaa ennen aanennopeutta, mutta UA175:n pitaisi pystya viela reilusti parempaan 1.32M yhta korkealla missa Egypt Airin kone hajosi.

Ei minun tarvitse väitellä videon tekijöitten kanssa, paljon tärkeämpää on yrittää saada videoita väärintulkitsevat maallikot ajattelemaan hieman itse._.

Et halua vaitella videota vastaan koska sielta ei voi etsia kirjoitus/ajatusvirheita. Tiedat ettei sinulla ole mitaan mahdollisuutta kiistaa niita vaitteita, mutta jostain kumman syysta et ala ihmettelemaan etta "helvetti, tuohan on tosiaan mahdotonta..." vaan keskityt enemman siihen etta miten voisit edes jollain tavalla kyseenalaistaa, jos ei nyt itse videon niin ainakin ne jotka videon sinun eteesi kantoivat. Aika huvittavaa. Jos itse todisteen arvolle ei voi mitaan, ei suinkaan lahdeta miettimaan mika siina on pielessa, vaan lahdetaan vastustamaan niita jotka viestia tuovat.


Ei vaan sinun täytyy kyetä esittämään hypoteesi, muuten koko touhu on vain räksytystä ja yksinkertaisin selitys, eli nopeusdatan virheellisyys on se selvin selitys koko "ongelmaan".

Nopeusdatan virheellisyys olisi ehdottomasti sellainen asia mika pitaisi selvittaa, sehan olisi helvetin iso turvallisuusriski jos tutkat mittailevat sata solmua vaarin ihan huvikseen. Yksinkertaisin selitys ehka, mutta ehdottomasti tutkimisen arvoinen asia, eiko?

Miksi minun pitaa esittaa minkaanlaista hypoteesia? Miksi se on minun tehtavani? Eiko se riita kansalaisen aktivismiksi etta osoittaa miksi joku teoria on mahdoton, ja sen jalkeen niilla todisteilla viranomaisten pitaisi tutkia uudelleen?
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vielä ehtii ennen sinun viimeistä sanaasi?
Niin, selasin ketjuja ja niissä sinulle irvaillaan että ET KÄY PELEISSÄ vaikka sanoit asuvasi Suomessa.


Jos jotain tuollaista loysit, ajankohta on varmasti noin neljan vuoden takaa jolloin asuin Espoossa. Kylla ne silloinkin kuittaili, olisi vissiin pitanyt bussilla vedella Raumalle joka kotipeliin.

OK. Minä asun Burkina Fasossa. Asian voi pienellä vaivalla tarkistaa vaikka Suomi24-foorumilta. Lisäksi täällä Belgiassa toimii skanditkin. Sukuni ei tosin ole Brasiliasta.

Silla nyt ei ole merkitysta mutta en lahde kiistamaan. Asu sina Burkina Fasossa. Ei minun tarvitse sita tarkastaa koska asia on merkitykseton.

Ihmettelen vaan mika minun motiivini olisi valehdella asuinpaikastani? Mita "hyotya" siita minulle olisi?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Edit. Ja näitä prosettilukujahan voidaan pyöritellä täysin omia lähtökohtia tukeviksi. Jos esim. epäiltäisiin vain Pentagonin iskua, niin toinen voi laskea, kuinka monta uhria siinä tuli ja prosenttiluku olisi pieni. Toinen voi nähdä pentagon iskun yhtenä neljästä lentokoneella tehdystä terroriteosta. Eli jos epäisi Pentagon iskua, voisi sanoa 25% tarinasta olevan virheellistä. Meinaa virallinen tarinahan kait väittää ko. koneen mustanlaatikon "suulla", ettei ohjaamon ovea avattu koko lennon aikana. Onko toinenkin virhe päässyt viralliseen tarinaan? Jos on, niin onko mahdotonta löytää kolmatta, neljättä tai viidettä?

Juuri nain. Tamahan on se hirttokoysi mihin virallisen tarinan puoltajat usein itsensa hirttavat. Ei viitsi ajatella vaihtoehtoja kun "muutama pikkuseikka" on vaarin ja muuten on epaluonnollisen "taydellinen salaliitto" joten ei voi olla salaliitto. Virheiden maara on todellisuudessa valtava, eika virallisesta tarinasta oikeastaan MIKAAN aspekti ole toistaiseksi tarjonnut todennakoisempaa selitysta kuin vaihtoehtoiset teoriat. Siksi nama 99.97% heitot ovat aivan alyttomia. Suurin osa virallisen teorian kantavista vaitteista on osoitettu mahdottomiksi/vaariksi. Siita ei millaan saa 99.97% todennakoista teoriaa, eika se ole taydellinen salaliitto. Kaukana siita.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
510 solmun nopeus silla korkeudella missa UA175 tormasi torneihin, vastaisi Egypt airin tapauksessa 1.32M joten miksei Egypt airin kone yltanyt ehjana yli 1.32M kun WTC:n etelatorniin iskenyt kone teki VASTAAVALLA tavalla haastavan tempun alemmassa ilmanalassa?

Ei hitto, näinkö yrität nyt epätoivoisesti seivata pahaa väärinymmärrystäsi?

Siis, unohda nyt kokonaan ne nopeudet, kyse on vain dynaamisista voimista ja niitten vastaavuuksista. Koska supesooninen siirtymä on aivan eri kertaluokan ilmiö kuin lineaarinen nopeuden lisääminen alisoonisissa nopeuksissa (missä ilmanvastus sekin kasvaa nopeuden neliöön/kuutioon, ties mihin noissa nopeuksissa). Lisäksi rakenteisiin vaikuttavat voimat riippuvat muustakin kuin vain nopeudesta, viitsisitkö edes sen verran hankkia tietoa Egypt Airin lentoradasta koska kone ei vain "lentänyt kovaa" vaan myös lensi ylös ja alas jolloin rakenteisiin kohdistuvat voimat ovat aivan eri tasoa kuin pelkässä vaakalennossa, nopeudesta riippumatta.

Lentokoneet kestävät yllättävän paljon rankaisua, esim. ilmeisesti China Airlinesin 747 todennäköisesti jopa kulki yliääninopeutta lennon aikana
http://en.wikipedia.org/wiki/China_Airlines_Flight_006

Kyse ei siis ole pelkästään ilmanvastuksen tuomasta rasituksesta vaan myös ohjausliikkeistä, jotka tietenkin tuovat peliin mukaan g-voimat.

On pienoista älyllistä epärehellisyyttä yrittää verrata aikalailla tasaisessa vaakakaarrossa (kiwipilot osannee selventää tätä tarkemmin) olevaa WTC-konetta koneeseen jota yritetään oikaista ylinopeussyöksyssä.

Ei vaan yritan vaittaa etta konetyyppi ei kestaisi 510 solmun nopeutta tuossa korkeudessa jossa UA175 lensi. Siihen keskittyvat voimat repisivat koneen kappaleeksi tuossa nopeudessa, tuolla korkeudella. Kuten ennakkotapauksesta (egypt air) voidaan paatella. Se hajoaa ennen aanennopeutta, mutta UA175:n pitaisi pystya viela reilusti parempaan 1.32M yhta korkealla missa Egypt Airin kone hajosi.

Mutta kun se nyt vain kiistattomasti kesti, tai siis, ilmiselvästi 767:n näköinen kone kesti ko. nopeuden joten nyt sinun täytyy esittää jonkinlaisia todisteita sille ettei kyseessä ollutkaan 767.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sopii täysin, jos asiantuntijayhteisön konsensus-kanta on, että tämä nopeus on realistisempi arvio. Ei minulla ole mitään omaa kompetenssia hahmottaa, mikä on 767:n varorajojen ylittävä nopeuskestävyys.

Rajoittaako tämä kompetenssin puute sinua epäilemästä virallista tarinaa? Oletko täysin varma, että iso lentäjien paneeli on kokoontunut nistin tiloissa pohtimaan tätä kysymystä? On meinaa sitten nää pari lentäjää kyllä harvinaisen pihalla (vaikken tietenkään sitäkään mahdottomana pidä, nettihän on täynnä höpöhöpöä ja vessanseiniä) lentokoneen kyvyistä ja harvinaisen taitamattomia, kun eivät onnistuneet sellaisessa (simuloiduissa olosuhteissa), missä oletettavasti aloittelijat onnistuivat kolme kertaa kolmesta. Mitenköhän nää kaverit uskalsivat omilla naamoilla tulla esiin myöntämään tällaista taitamattomuutta? Ovatkohan vielä työelämässä?

Ja vaikka siis epäilen virallista tarinaa tältä osin, niin se ei tarkoita sitä, että kannattaisin yhtä tiettyä salaliittoteoriaa. Se tarkoittaa vain, etten virallista tarinaa usko tältä osin. Kyseessä voi olla usea vaihtoehto. Esimerkkeinä nyt vaikka A) Tutkatieto on otettu virheellisenä viralliseen tarinaan, ei mitenkään mahdotonta. B) kyseessä ei ole ko. kone malli, vaan jokin muu. Vähän kaukaa haettua, muttei mahdotonta. Varsinkin kun pahat kielet kertovat yhdysvaltojen asevoimien suunnitelleen tällaisia iskuja aikaisemmin esim. Kuubaa vastaan. C) todellinen foliohattujen versio, että koneet ohjattiin kauko-ohjauksella kohteisiinsa. Tämäkään ei nykyteknologialla ole kait mahdotonta ja vaikkei kukaan osannut villeimmissä peloissaan kuvitella kenenkään käyttävän lentokonetta tällaiseen terroritekoon, niin se esitettiin puolivuotta ennen tapahtumaa, todellisten foliohattujen sarjassa Lone Gunmen (joka oli siis x-files spinoff). D) jokin muu lukemattomista mahdollisista vaihtoehdoista.

Ja palatakseni tuohon "en ole asiantuntija, en voi epäillä". Rajoittaako se esim. ballistiikassa, sinua epäilemästä virallista tarinaa Kennedyn salamurha tapauksessa? Itse en ole noissakaan asioissa asiantuntija, mutta vaikka se discovery channelillä uskottavasti selitettäisiin, niin en vain osaa uskoa takaapäin tulleeseen viimeiseen headshottiin. Ehkä en ollut kotona, kun uskon lahjoja jaettiin. Toisaalta, jos pystyt löytämään tiesi lopputulemaan, että kyseessä oli edestäpäin ammuttu laukaus ja salaliitto, niin mikä estää sinua epäilemästä salaliittoa myöhemmissä tapauksissa. Asiantuntijat eivät ole kuitenkaan kovaan ääneen huudelleet tai edes tuoneet julkisesti esiin konsensusta, että Kennedyn tapauksessa kyseessä olisi salaliitto.

Toisaalta kyse voi olla myös erilaisista lähtökohdista. Itse olen sen verran uskomattomia "virallisia tarinoita" lukenut juuri kyseessä olevasta valtiosta, että saatan tosiaan päätyä epäilykseen, vaikkei olisi syytä. Eli tässä suhteessa voin olla jopa foliohattuakin pahempi tapaus.

Ps. voi tosiaan olla, että ymmärrän sinua nyt täysin väärin ja sen takia väännetään turhasta, mutta vaatiiko se, että annat itsellesi luvan epäillä virallista tarinaa sitä, että epäilyksen kohteesta on epäilyksiäsi mukaileva konsensus asiantuntijayhteisössä?

Edit. jos joku haluaa nähdä koosteen c) vaihtoehdossa kerrotusta Lone Gunmen pilotista, joka siis esitettiin käsittääkseni maaliskuussa 2001, niin tässä on linkki youtubeen. Ei mitenkään tieteellinen todiste mistään, eikä siten myöskään todista mitään. Huvittava yksityiskohta vain, kun muistaa, miten melkein jokainen politiikko taivasteli, ettei kukaan olisi koskaan voinut kuvitellakaan tällaista. Tarvitaanko politiikkaan lisää foliohattuja? Lisäksi tuo näkökulman siitä, miten pienellä "rungolla" tällainen voitaisiin periaatteessa ajaa läpi. Tämän jälkeen tarvittaisiin vain ne keyplacella olevat kaverit, jotka estäisivät kaikki tarkentavat jatkotutkimukset. Mutta alleviivaisin, etten väitä näin tapahtuneen. Väitän vain, että tällaisen läpiviemiseen ei tarvitse satoja organisaatioita ja tuhansia asiantuntijoita. Itse asiassa, jos tällaiset tahot eivät tietäisi asian oikeaa laitaa, toimisivat luultavasti paremmin virallisen tarinan tukijoina.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ps. voi tosiaan olla, että ymmärrän sinua nyt täysin väärin ja sen takia väännetään turhasta, mutta vaatiiko se, että annat itsellesi luvan epäillä virallista tarinaa sitä, että epäilyksen kohteesta on epäilyksiäsi mukaileva konsensus asiantuntijayhteisössä?

Mitä ihmettä tähän nyt sanoisi? Jos välittömät tosiseikat ovat public domainissa niin kuin nyt suurin piirtein näiden kahden tapauksen suhteen ovat niin en oikein näe sijaa itselleni ruveta niin ballistiikan kuin fysiikan tai insinööritieteidenkään suhteen asiantuntijaksi. Olen ymmärtänyt, että nämä asiat vaativat vuosien päätoimisen opiskelun ja kokemuksen, eikä minulla tälläistä ole. Miksi pitäisi pukea foliohattu päälle ja luottaa omaan googlaukseen ja amatööri-järkeen? En luota omaan googlaukseen teoreettisen fysiikan tai biologiankaan suhteen. Epäilen näitä WTC-foliohattuja pitkälle sen takia, että heidän argumentointinsa on täysin identtistä ID- ja kreationisti-foliohattujen kritiikin kanssa - pyritään hyökkäämään tutkimusprosessia vastaan populistisilla ja harhaanjohtavilla argumenteilla pohjimmiltaan irrationaalisista syistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
JIMiltä tuli taannoin jenkkidokumentti Estoniasta. Kyllähän siinä oli hyvin vakuuttavasti kumottu virallisen komission raportti enkä yhtään ihmettele, jos tämä ohjelmassa esitetty Jutta Raben versio tapahtuneesta olisi melkoiseen osaan dokumentin katsojia uponnut. Paljon haastateltiin asiantuntijoita, jotka toistivat toistamistaan että tämän ja tämän syyn takia virallinen totuus on väärä. Mietinpä vain, että kuinka monella laivanrakennustekniikkaan ja muuhun onnettomuuteen liittyvään tekniikkaan perhetymättömällä on kompetenssia sanoa kumpi versio on väärä. Itse olen tutkimiskomission virallisen kirjan lukenut. Onhan se toki paljon tylsempi kuin tuo JIM:ltä tullut dokumentti eikä sitä virallista tutkimuskomission raporttia varmaan saisi yhtä paljon myytyä kaiken maailman televisiokanaville.
 

Morgoth

Jäsen
Epäilen näitä WTC-foliohattuja pitkälle sen takia, että heidän argumentointinsa on täysin identtistä ID- ja kreationisti-foliohattujen kritiikin kanssa - pyritään hyökkäämään tutkimusprosessia vastaan populistisilla ja harhaanjohtavilla argumenteilla pohjimmiltaan irrationaalisista syistä

En tiedä menenkö metsään, mutta näissä salaliittohöpinöissäkin jotenkin tuntuu, että taustalla on joku lapsenomainen halua uskoa, että kaikki tässä maailmassa on täysin järjestettyä ja suunniteltua sekä jotenkin hallittua (paitsi nyt yksityiskohdat joista valveltunut salaliittolainen pääsee jäljille) eikä sattumalle juuri jää tilaa. Psyykkisesti sairaat ovat taas oma lukunsa...

Jotenkin niin ristiriitaiselta kun se tuntuukin niin taitaa erilaiset salaliitot olla lohdullisempia uskoa kuin että taustalla olisikin vain läjä rättipäitä, jotka onnistuivat iskemään mm. New Yorkiin.

Näin vaan yleisenä pohdiskeluna salaliittoteoreetikkojen mahdollisista inhimillisistä motiiveista tai ylipäätään miksi nuo ovat niin suosittuja joidenkin keskuudessa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mutta kun se nyt vain kiistattomasti kesti, tai siis, ilmiselvästi 767:n näköinen kone kesti ko. nopeuden joten nyt sinun täytyy esittää jonkinlaisia todisteita sille ettei kyseessä ollutkaan 767.

Sita en ole kiistanyt etteiko tuo olisi jokseenkin 767 nakoinen kone. Mutta UA175 se ei voi olla, eika se johdu pelkastaan mahdottomasta nopeudesta tuolla korkeudella (ja kyllahan tuokin kone teki rajuja liikkeita ennen tormaystaan eika lentanyt vakaasti suoraan). UA175:ssa ei ollut mitaan podeja alapuolella, ja UA175 oli 767-200 joka ei vastaa ulkomitoiltaan videolla nahtya konetta.
 

Kaivanto

Jäsen
Niin, vastasin lähinnä viestiisi, jossa käyttäydyit, kuin epärehellinen debunkkaaja. Keksit oman salaliittoteorian, jossa epäilit ettei tavallisen koneen törmääminen ole tarpeeksi sodan aloittamiseen, mutta lavastettu tapaus siihen riittäisi. Se oli sen verran käsittämätöntä soopaa, että koitin tuoda sut samalle sivulle muiden kanssa.

Kiitos, pysyn mieluummin pois siltä sivulta. Ehkä lainasin jotakuta keskustelijaa väärin tai ehkä yritin satiiriksi kutsutulla tyylilajilla tuoda esiin tätä salaliittoteorioille leimallista inttämistä detaljien sivujuonteista ilman, että suodaan tuokioksikaan ajatusta kokonaiskuvalle.

Se, miksi tuollaista mahdollisesti virheellistä tietoa on päässyt (mahdollisesti virheellisten) tutkatietojen takia viralliseen tarinaan, en osaa sanoa. Sanon vain sen, että jos sinne on tällaisia erehdyksiä päässyt, niin onko mahdollista, että sinne on päässyt muitakin (mahdollisesti ratkaisevampia) virheitä? Olisiko se sinun mielestäsi mahdollista? Ja pääsemmekö täällä muidenkin kanssa yhteisymmärrykseen, että jos se oli 767, niin oletettavasti tutkatieto oli virheellinen? Ja siten virallinen tarinakin on ainakin yhdeltä (ehkä hyvin vähänpätöiseltä) osalta virheellinen?

Öö juuri tätä lienee ketjun mittaan aika paljon tolkutettu? Kaikkeen ihmisen toimintaan liittyvä virheen mahdollisuus (mittaustekninen virhemarginaali, inhimilliset virheet jne.) ei katoa, kun kyse on virallisista dokumenteista. Silti jos jossain on sentit ja tuumat sekaisin niin ehkä kuitenkin joku vain sekoitti sentit ja tuumat sen sijaan, että lentokone oli ohjus.
 

Morgoth

Jäsen
ja UA175 oli 767-200 joka ei vastaa ulkomitoiltaan videolla nahtya konetta.

Mittasitko näytöltä viivoitteminen kanssa youtube-videolta vai mistä videolinkistä nyt tämänkin voi todeta?

Mihin se alkuperäinen UA175 sitten katsosi ja mikä kone lensi päin torneja? Kuka siellä oli pilottina? Joku toisen maailmansodan aikainen japanilainen kamikaze-lentäjä, joka oli saatu sotavangiksi vai CIAn kouluttama M. Atta? Samalla kun alkuperäinen UA175 lennettiin Area51 jossa matkustajat luovutettiin Siriuslaisille, jotka yhtyivät jokaiseen naiseen ja näin syntyneet lapset lennätettiin Siriukseen ja vastapalveluna USA sain X-1752 lentokoneen jota käytettiin Afganistanissa ja sillä imettiin kaikki litiumit vuoren sisältä ja rahat siirtyivät "The Big Dick" Cheneyn ja Bushin tilille?
 

Schadowan

Jäsen
En tiedä menenkö metsään, mutta näissä salaliittohöpinöissäkin jotenkin tuntuu, että taustalla on joku lapsenomainen halua uskoa, että kaikki tässä maailmassa on täysin järjestettyä ja suunniteltua sekä jotenkin hallittua (paitsi nyt yksityiskohdat joista valveltunut salaliittolainen pääsee jäljille) eikä sattumalle juuri jää tilaa. Psyykkisesti sairaat ovat taas oma lukunsa...

Jotenkin niin ristiriitaiselta kun se tuntuukin niin taitaa erilaiset salaliitot olla lohdullisempia uskoa kuin että taustalla olisikin vain läjä rättipäitä, jotka onnistuivat iskemään mm. New Yorkiin.

Näin vaan yleisenä pohdiskeluna salaliittoteoreetikkojen mahdollisista inhimillisistä motiiveista tai ylipäätään miksi nuo ovat niin suosittuja joidenkin keskuudessa.

Onkos muuten näillä psychodadin vastustajilla mitään salaliittoa, johon he uskoisivat? Esim JFK, Pearl Harbour,kuulennot jne? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn. Itse myönnän olevani kiinnostunut salaliitoista, mutta uskon vakaasti vain yhteen ja se on luonnollisesti JFK:n murha.
 
Jotenkin niin ristiriitaiselta kun se tuntuukin niin taitaa erilaiset salaliitot olla lohdullisempia uskoa kuin että taustalla olisikin vain läjä rättipäitä, jotka onnistuivat iskemään mm. New Yorkiin.

En sanoisi lohdullisempia, mutta joiltain osin tarkentavia. Vaikkei kiistettäisi rättipäiden ohjanneen lentokoneita kahta tornia (toisaalta kukaan ei myöskään ole todistanut kuka tai mikä ohjasi koneita) päin, niin kahden lentokoneen vaikutusta kolmen tornin romahtamiseen on perusteltua pitää epätodenmukaisena.
 

Morgoth

Jäsen
Esim JFK, Pearl Harbour,kuulennot jne? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn. Itse myönnän olevani kiinnostunut salaliitoista, mutta uskon vakaasti vain yhteen ja se on luonnollisesti JFK:n murha.

Onhan niitä varmaan tapahtunut ja varmaan jotain on piilossakin joissa ei osata epäilläkään salaliittoa. Varmaan esim. JFKn murhassa on jotain mystistä, mutta toisaalta nämä jutut lähtevät jo elämään niin omaa tarinaansa, että erilaiset teoriat eivät ikinä katoa olemasta faktoja joidenkin pässä vaikka kiistattomat faktat lyötäisiin pyötään. Kuten vaikka kuulennot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös