psychodad kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, mistä näitä "fysiikan lakien vastaisia"-höyrypäitä sikiää.
Kaveri käyttää pari sivua liikemäärän säilymiseen kitkattomalla pinnalla liikkuvien pallojen osalta ja sitten kun pitäisi oikeasti käsitellä itse tornien tapausta...
No alussa hän sanoo sarkastisesti NIST:n selityksestä:
"Again because we say so, it must be true"
Ja sitten lopussa tarjoaa oman kattavan selityksensä, ainoa kohta missä edes puhutaan käsitteestä "painovoima", unohtaen tosin sen miten tämä tekee pallo/rekka-esimerkeistä täysin irrelevantteja:
"The fact is from the observed collapse, that the NIST assertion that only gravitational forces acted upon the building after failure, is just a plain lie."
Eli jos hän sanoo, että joku on valhetta, niin sen täytyy olla.
Jepjep, valitettavasti näitäkin kavereita löytyy, jotka eivät ymmärrä fysiikkaa, mutta osaavat tavata MAOL:ia sen verran, että osaavat vääntää kivoja kaavoja ymmärrätämättä yhtään, mistä oikein itse ongelmassa on kyse.
Jo peruskursseilla yleensä proffat sanovat, että ennenkuin voi vastata ongelmaan, täytyy ymmärtää mistä on kyse ja mitkä tekivät vaikuttavat tilanteeseen. Tavallaan vähän sama, kuin yrittäisi ratkoa ballistiikka-ongelmia lukion "ilmanvastusta ei oteta huomioon"-kaavoilla, mitkä toki antavat järkeviä tuloksia, mutta ovat silti täysin virheellisiä.
Eipä mulla muuta, 15 minuuttia meni hukkaan tuonkin linkin lukemisessa ja viitisen minuuttia tämän vastauksen kirjoittamiseen. Harjoitustehtäväksi jätettäköön miettiä, millä lailla tornien romahdus eroaa toisiinsa törmäävistä palleroista.
PS. kysykää te muut nyt edes joskus psychodadilta lähdeviitteitä, huomannette aika nopeasti, että iso osa hänen copypastestaan ei seiso kovinkaan vakaalla pohjalla.