Olen jatkuvasti nostanut esille kolme asiaa:
1. NIST:n raportit, jotka ovat tieteellisessä mielessä kestäviä, mutta joissa WTC7 osalta on puutteensa. Tämän takia jonkinlaista räjähdepurkuakaan ei voida teoriassa sulkea pois vaikka en siihen uskokaan. NIST on samoilla linjoilla eli pitää epätodennäköisenä termiitin käyttöä eikä usko että termiittiä käytettiin:
NIST has looked at the application and use of thermite and has determined that its use to sever columns in WTC 7 on 9/11/01 was unlikely. Given the fires that were observed that day, and the demonstrated structural response to the fires, NIST does not believe that thermite was used to fail any columns in WTC 7.
Yllä oleva kertoo hyvin sen kuinka tärkeää olisi ollut saada kaikki oleellinen materiaali NIST:n tutkittavaksi. Se että NIST ei usko ja ei pidä todennäköisenä kertoo hyvin kuinka tärkeää olisi ollut tutkia kaikki normaalilla tavalla. jotta NIST olisi voinut sanoa tieteellisessä mielessä oikealla tavalla että termiittiä ei käytetty ja piste.
2. Toinen asia minkä olen nostanut usemman kerran esille on WTC7 romahtaminen vapaan tai lähes vapaan pudotuksen nopeudella. Tämäkin asia on NIST:n mittaama enkä näe aiheelliseksi kiistää NIST:n tuloksia:
- Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
- Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
- Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity
NIST jakaa pudotuksen kolmeen osaan, joista keskimmäinen ja pisin osa romahti vapaan pudotuksen nopeudella ja sen kesto oli 2.25 sekuntia romahduksen 5.4 sekunnin kokonaiskestosta. Kaksi muuta osaa (S1 ja S3 ) romahtivat hieman vapaata pudotusta hitaammin.
Ja kiitokset @
psychodad tuosta yläpuolella olevasta onnettomuustutkintalisäyksestäsi.
3. Kolmas asia jonka olen useammassa viestissä nostanut esille on se, että keskeisin saloliittoteoriaa vastaan puhuva asia on sen mahdollisten tekijöiden hiljaisuus. Vaikka hyväksyttäisiinkin se, että harva tunsi kokonaisuuden, näin merkittävän salaliittoteorian suunnittelu, toteuttaminen ja jälkien peittely vaatii niin paljon resursseja, että pidän enemmän kuin todennäköisenä salaliittoteorian paljatumista jonkun tai joidenkin sen osanottajien toimesta.
Kolmas kohta on aika puhtaasti uskon asia, joten ei siitä enempää.