Tama on juuri se asia mita ylipaataan koko keskustelussa "mahdollisuuksista" puhuttaessa olen ajanut takaa. (ei siis yksistaan se etta sytyttimet olisi voitu varkata jostain tuollaisesta, vaan yleisesti siita etta mietitaan ensin mahdollisuuksia ihan itse)
Tiedan etta kyykaarme uskoo viralliseen kantaan, mutta olen aarettoman iloinen siita ettei se viralliseen kantaan uskominen esta hanen ajatuksenjuoksuaan josta ylla oleva osoituksena.
Jos kerran asioita tarkastellaan, silloin niita pitaa tarkastella itselleen rehellisesti, eika keinotekoisesti yrittaa luoda sinne ylitsepaasemattomia esteita jotka oikeasti eivat ole siella.
Todella piristavaa nahda etta joku miettii ensin itse vaihtoehtoja, itselleen rehellisesti. Kriittinen ajattelu ei ole kuollut.
Minä en itse asiassa tiedä, mitä uskon. Virallisessa kannassa on kummallisuuksia tai ainakin asioita, joita ei kunnolla ole voitu selittää.
En osaa fysiikkaa tai edes termodynamiikkaa tarpeeksi, vaikka sitä olen yliopistolla pari kurssia opiskellut, jotta edes voisin kuvitella olevani kykeneväinen ymmärtämään, mitä kokonaisuudessaan tapahtui koneiden törmäyksen jälkeen torneissa, ja mikä välillinen vaikutus törmäyksillä seiskaan oli.
Silti on mielenkiintoista miettiä yksittäisiä asioita, joita havaittiin romahdusten jälkeen, ja edes yrittää ymmärtää syitä.
Tuo lämpötilajuttu on yksi, ja olen miettinyt ja yrittänyt löytää tietoa siitä, voisiko liike-energian muuttuminen lämmöksi nostaa raunioiden lämpötilaa noin voimakkaasti. Jotenkin tuntuisi oudolta jos noin olisi käynyt. Voisin kuvitella suurimman osan törmäysten tuottamasta lämmöstä siirtyneen ilmakehään, mutta en oikeasti tiedä, miten on.
Kemiallinen puoli minua yleisesti ottaen kiinnostaa eniten, kun kemian laitokselta aikanaan tuli maisterin tutkinto hankittua. Mitään asiantuntemusta se ei minulle ko. tapausten ymmärtämiseen anna, mutta voinpahan joskus aina tarttua joihinkin omituisuuksiin, joista täällä saa lukea.
Mihinkään ihmeelliseen vänkäämiseen ja viisasteluun, mitä täällä puolin ja toisin esiintyy, en kuitenkaan jaksa ryhtyä. Rakennustekniikasta en esimerkiksi tajua mitään, joten en siihen liittyviä juttuja jaksa kommentoidakaan.
Suurimman ihmetyksen muuten sain aikanaan, kun katsoin tallenteen tuon seiskan romahtamisesta. Olen näyttänyt sitä myös joillekin luokille, joita olen opettanut, ja oppilaat myös hämmästyvät tuon nähdessään.
Niin ja vielä joitain uskomuksiani: luulen, että nuo rakennukset olisi voitu panostaa sellaisiksi, että ne voidaan nopeasti räjäyttää alas. Ja tuo pystyttäisiin todennäköisesti tekemään salassa, siten, että vain muutama ihminen tietää koko totuuden. Osatotuuksien tietäjien olisi turha paljastaa mitään, jos mitään ei tapahdu.
Mutta näiden tapahtumien jälkeen luulisin, että jollekin asianomaiselle osatotuuden tietäjistä olisi tullut tarve avautua osallisuudestaan, ja salaisuuksien verho aukeaisi vähitellen. Vielä ainakaan ei kai mitään tähän viittaavaa ole tullut tietoon?