Tähän mennessä olen ollut likimain sitä mieltä, että psychodad on ketjussa asiallisesti liikkeellä mutta nyt minustakin alkaa tuntua siltä, että hän on trolli - kauan siihen menikin.
Tänään ketjussa on käyty mielenkiintoista debattia, suosiolla olen jättänyt osallistumisen väliin, koska a) puhutaan sellaisista asioista joista tietämykseni ei ole riittävän hyvä b) alkaa tuntua siltä, että epäilykseni sen suhteen, että edes jotain hämärää tapahtuman yhteydessä on ollut alkaa olla epävarmalla pohjalla.
En siis aiemminkaan ole uskonut suoranaiseen salaliittoon, vain ja ainoastaan siihen, että jotain ongelmia on ilmennyt eri yksiköiden välillä (CIA ja FBI tms.) ja on tapahtunut suuren suuria tietokatkoksia salaiseksi luokitellun tiedon jakamisessa mutta nyt jo alkaa tuntua siltä, että tämäkin mahdollisuus kaikkein raadollisimmassa mielessä alkaa olla väärä ajatus. Tosiasia on kuitenkin ilmeisesti se, että pientä ongelmaa tiedonajossa esim. FBI:n ja CIA:n välillä oli mutta kuinka merkitykselliseen rooliin se loppujen lopuksi nousi ja olisiko isku onnistunut siitä huolimatta vaikka kaikki olisi toiminut 100 %? Voi olla, että olisi onnistunut ainakin jollain tasolla ja jo yhden koneen onnistuminen olisi ollut isku vasten Yhdysvaltojen kasvoja, nyt onnistumisia oli kolme ja yksi jäi puolitiehen Pennsylvaniaan ja jokunen mahdollinen iku onnistuttiin ilmeisesti estämään lentorajoitusten ansiosta.
Mutta tornien sortuminen... Tämän päivän perusteella tuntuu virallinen totuus muutoin kuin noiden tiedusteluepäselvyyksien osalta siltä oikeimmalta mahdolliselta. Ja muuhun en oikeastaan itse enää haluaisikaan saada vastausta, vain ja ainoastaan kaikenkattavan selonteon siihen mikä tiedustelussa ja tiedonjaossa meni vikaan.
Tänään muuten piti käydä kirjastossa katsastamassa se Aatoksen suosittelema kirja, mutta kun satoi niin pirusti ja kastuin asioita hoitaessani totaalisesti, se tietty unohtui ja kun kotiin pääsin ja tätä ketjua aloin lukea niin -perkele - mieleeni tuli ajatus, että "se pirin kirja unohtui".
vlad.