Minulla ei ole mitään ylivoimaista osaamista WTC-iskun asioissa, luojan kiitos. Mutta laitetaas hiukan toisenlaiseksi tämä keskustelu koska ympyrää mennään koko ajan.
Eli tällä tavoin tanssit tuon perustele väitteesi, näytä lähteesi- pyynnön ympärillä. Kyllä minä tiedän ettei sinulla ole ylivoimaista osaamista tämän aiheen tiimoilta, ei se minulle ole mikään yllätys. Sävysi kirjoittaa vaan on kaikkitietäväinen, mutta harvoin löytyy mitään katetta teksteillesi, ne ovat toisin sanoen mielipiteitä. Mielipiteitä on tällä palstalla muutamalla muullakin kirjoittajalla, ja se on tosiasia jonka sinä unohdat. Usein.
Sitten tähän hupailuun:
Eli ihan ajatusleikkinä vielä: kuinka monen ihmisen veikkaat aloittaneen uskonsa salalittoon näkemällä leikatut ja dramatisoidut YouTube-videot? Tunnistatko itsesi? Peilaatko jokaista salaliittoa vastaan olevaa argumenttia toisten trutherien näkemykseen asiasta?
En veikkaa mitään, se näyttää olevan sinun tapasi argumentoida. Oletko itse huomannut että oletat tässä ketjussa aivan helvetisti. Ja yleistät. Sen vuoksi minä kyseenalaistan sinun kirjoituksiasi. Ja ei, en tunnista itseäni, sillä YouTubea tuskin edes oli silloin kun minä kiinnostuin aiheesta. Minulla on henkilökohtaiset syyt olla kiinnostunut tästä aiheesta, ja tiedän myös "muutaman" amerikkalaisen mielipiteen tästä kaikesta. Eikä asiat todella ole niin mustavalkoisia kuin sinä luulet kirjoittaessasi jostain että salaliittoon uskovia inhotaan tms. tuolla lätäkön toisella puolella. Elä toki siinä kuvitelmassasi.
Kuinka usein koitat järkeillä miten se salaliitto oikeasti toteuttiin kymmenellä henkilöllä ilman että kukaan epäsuorasti salaliittoon osallistunut on alkanut epäilemään niin paljon et olisi liittynyt truther-liikkeeseen? Vai riittääkö sinulle se, että uskot että salaliittolaisille lähes kaikki on mahdollista?
En ole kertaakaan järkeillyt näin. Tätä truther-juttua en tajua, sillä en koe lukeutuvani sellaiseen ryhmittymään. Jotenkin epäselvästi muotoilit muutenkin tuonkin kohdan, aika nopeasti vissiin kirjoitit koko tämän liirumlaarumisi. Eikä minulle riitä se, että uskon salaliittolaisille lähes kaiken olevan mahdollista, siitä yksinkertaisesta syystä että en usko niin, eikä se ole mikään lähtökohta.
Oletko maksanut rahaa aineistosta tai tukenut muuten taloudellisesti truther-liikettä? Huomaatko että oletat keskustelun vastapuolen tukeutuvan johonkin kuvitteeliseen anti-truther liikkeeseen ja heidän sivustoihinsa sen sijaan että heidän lähteensä ovat lähes poikkeuksetua viranomaisten tutkimuksia, tieteellisiä tutkimuksia, Wikipediaa ja isoja mediajulkaisuja? Aiheuttiko edellinen kysymys halun vastata että nähän juuri ovat kaikki täyttä valhetta?
En ole maksanut mistään aineistoista mitään. Ja huvittavaa että väität minun olettavan asioita, kun tässä ketjussa se olettajista suurin olet sinä. Kaikella kunnioituksella. Lue noita tekstejäsi vähän. Muutamat kirjoittajat tosin oikeasti vetoavat johonkin debunking911_4real- sivustoihin, nimiä mainitsematta. Tieteellisiin tutkimuksiin vetoaa myös ne jotka uskovat salaliittoon, tämä on tosiasia. Mitä sitten taas tulee viranomaisten tutkimuksiin, en luota esimerkiksi komissioraporttiin, sillä siinä on monta ihmeellistä kohtaa, myöskin NIST:n raportti on täysin validisti kyseenalaistettu. Isot mediat julkaisevat lähes poikkeuksetta hallitusta komppaavia juttuja, eikä se ole mikään yllätys, syystä tai toisesta. Wikipedia sen sijaan oivista lähdeviitteistään huolimatta on jopa niin luotettava lähde, että hyvin useassa opinahjossa saa suoran hylätyn mikäli edes kuvittelee viittaavansa siihen. "Täyttä valhetta" on jälleen kerran sinun oletuksesi minun argumentiksi koskien näitä, en ole sitä mieltä. En kuitenkaan absoluuttisena totuutena pitäisi. Oletko itse esimerkiksi joskus Wikipedian lähteisiin tutustunut? Niistä saattaa moni olla kyseenalainen… Jännä muuten, että sinulta tulee jotain ohjaamista muille koskien lähteitä, sivustoja ja muita viittauksia, ottaen huomioon että omista jutuistasi usein puuttuu moiset kokonaan. Kaikella kunnioituksella, jälleen kerran.
Oletko koskaan miettinyt että miksi tiedeyhteisö lähinnä nauraa näille Bazantin vastapapereille? Ihmetyttääkö sinua koskaan se, että yhden päätrutherin muu tutkimustyö on keskittynyt kylmäfuusioon ja Jeesuksen myöhempään elämään Maya-intiaanien kanssa? Oletko miettinyt mistä olet oppinut ajatusmallin jossa äskeisern kysymykseen ainoa vastaus on syyttää kysyjää guilty by assosiatonissa?
Ei minua haittaa se, nauretaanko joidenkin vastapapereille, sillä ihmiset tekevät virhearviointeja ja se on inhimillistä. Ja mitä tulee tuohon guilt by associaton (huomaa oikeinkirjoitus), sorrut tähän jatkuvasti ja se on ainoa syy miksi muut asiasta huomauttelee. Itse otat tyhmiä vertailukohtia ja jälleen kerran, oletat asioita joista et välttämättä olekaan perillä. Mistään oppimastani ajatusmallista ei kuitenkaan ole kyse, eikä tuo ole ainoa vastaus tuohon kysymykseen. Oma vastaukseni voisi olla, että onpas siinä menty paljon metsään jonkun osalta, mutta se ei liity juuri nyt tapetilla olevaan aiheeseen juuri mitenkään.
Oletko kiinnittänyt huomiota siihen että vähäänkään kiperään kysymykseen trutherien vastaukset tulevat copypastena tai käännöksenä truther-sivuilta, jos tulevat? Oletko kiinnittänyt huomiota siihen, että tähän ketjuun tuodaan salaliittoa puoltavat mielipiteet ja väitteet hyvin usein puolittaisina ja myöhemmin sitten kritiikkiin vastauksena täydennetään tai vaietaan?
Oletko kiinnittänyt itse huomiota vaikkapa siihen, että on olemassa helvetisti truthereita jotka ovat agendassaan väärässä? Sitten taas heillä saattaa olla olemassa hyviäkin argumentteja, jotka sinä sivuutat, koska a) et keksi vastausta siihen ja b) lähdet siitä oletuksesta että kaikki on paskaa mitä tuo kyseinen henkilö koskaan tulee toteamaan. Myös tuo täydennetään kritiikkiin vastauksena- juttu on ihan validi kysymys asettaa, mutta esimerkiksi sinä et vastaa lähestulkoon aina kritiikkiin. Tähän tosin sortuu moni muukin, joten ei mitään henkilökohtaista. Moni muu salaliittoteoreetikoistakin. Varmasti itsekin sorrun. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vain toisen puolen mielipiteet täydentyy vasta kritiikin jälkeen. Ja tuota vaikenemistahan tapahtuu joka sivulla kummaltakin taholta, sillä se on varmaa, että tällä palstalla kukaan ei ole kaikesta 100% varma jokaisesta asiasta. Tämänkin sinä unohdat jatkuvasti.
Oletko kiinnittänyt huomiota siihen, että virallinen versio on ollut muuttumaton oikeastaan alusta saakka, mutta salaliittoteoriaa joudutaan koko ajan rukkaamaan, jotta se sopisi vastaikkaisiin todistuksiin ja faktoihin?
Virallista versiota on täysin turha muuttaa kesken kaiken, siinähän jenkkihallinto menettää kasvonsa samantien kun rukkaa pienintäkin detaljia. Toisen puolen ajattelijoilla se ei mene näin, heidät on tuomittu jo valmiiksi (guilt by association ja naurettavilla straw man-argumenteilla muun muassa). Oletko sinä sitä mieltä että
mitään virallisen teorian osaa ei tulisi ikinä kyseenalaistaa sen täydellisyyden vuoksi? Itse en ainakaan ole tätä mieltä.
Oletko miettinyt sitä että miksi islamilaista maailmaa ei näemmä kiinnosta paljastaa Yhdysvaltojen false flag-operaatiota vaikka kuuleman mukaan kiistattomat ja päivänselvät todisteet niin kertovat? Oletko koskasn miettinyt miksi jatkoajan täysipäisistä vakkareista iso osa on käynyt täällä sanomassa negatiivisen kantansa salaliiton olemassaoloon ja vain magnum37 on ollut toista mieltä? Oletko koskaan miettinyt että se mitä pidät valheena onkin totta ja se mitä pidät totuutena on valhetta?
Ensimmäinen lause tästä lainauksesta on varmaan pahinta skeidaa mitä olen vähän aikaan lukenut. Mistä sinä tiedät? "Ei näemmä kiinnosta paljastaa"? Miksi juuri islamistinen maailma? Miten tämä oletuksesi (en edes enää laske monesko on) liittyy mihinkään? Kiistattomat ja päivänselvät todisteet? En myöskään käsitä miksi tuot esiin yhden nimimerkin seuraavassa kohdassa, ja mikset ota sitä seuraavassa huomioon, että iso osa on myös käynyt kertovansa negatiivisen kantansa virallisen selityksen osalta? Määrittele "iso osa". Prosenttilukuja / muita vastaavia? Oletko miettinyt, että jotkut ovat sen verran itsesuojeluvaistoisia, etteivät edes vaivaudu kirjoittamaan vaikka olisivatkin sitä mieltä että virallinen selitys on paskaa? Toimiiko tämä argumentti päinvastoin? Toimii, muttei ihan yhtä tehokkaasti. Aivan. Viimeiseen filosofointiisi en ota kantaa, uskon siihen mihin uskon, ja lupaan vaieta kun sellaiset todisteet lyödään pöytään jotka ovat kiistattomia. Tähän asti näin ei ole käynyt, vaikkakin yksi nimimerkki on onnistunut vakuuttamaan minut muutamista epäselvistä (joskin osittain epäolennaisista kokonaiskuvaan peilaten)detaljeista, nimittäin floikkari.
Että sellasta. Toivottavasti sait jotain irti.