Se on hyvä kun tässä ketjussa yrittää tuoda esille oman epäilevyytensä virallisen teorian suhteen, suurin osa muista lukijoista reagoi juuri samalla tavalla kuin jenkkien hallitus ja valtamedia: täysi tyrmäys ja yritys leimata huru-ukoksi, tyypiksi, joka puhu täyttä paskaa.
Minusta on jännä, että aina niiden, jotka ajattelevat erilailla, on pystyttävä perustelemaan kantansa vedenpitävästi, muuten ovat automaattisesti väärässä. Toki virallisen teorian puolustajilla on eri tilanne, sillä virallinen teoria on jo se hyväksytty totuus. Mutta eikö ole mitään mahdollisuutta, että se voisi olla väärässä? Miten kävi Iraqissa? Maan piti olla täynnä joukkotuhoaseita, kaikki olivat tässä varmoja. Olin itsekin siitä varma. Mutta kun Saddam saatiin napattua ja maa on jokseenkin kontrollissa, joukkotuhoaseista ei ole tietoakaan. Toki ne voivat olla edelleen piilossa, mutta tässä on selvä yksittäinen esimerkki, jossa koko maailma oli luultavasti väärässä ja pahasti. Ei sinänsä, etteikö ollut hyvä asia poistaa Saddam vallasta, mutta ei siitä enempää.
Tehdään yksi asia selväksi: Minä EN tiedä tarkalleen, mitä tuona syyskuun päivänä tapahtui, en usko että tuo asia selviää koskaan minun elinaikanani. Sen tiedän, että en usko pätkääkään viralliseen tapahtumakulkuun. Miksei minulla ole oikeus olla tätä mieltä ja tuoda se ilmi? En yritä saada ketään uskomaan samaan kuin minä, koska jokaisen pitää tehdä tutkimus itse ja tehdä siitä itselleen sopivat päätelmät.
En pidä siitä, että salaliittoteoreetikot yrittävät jyrätä ajattelumalliaan suuressa kiihkossa muille ihmisille, yleensä vielä niille, jotka eivät tule koskaan uskomaan sitä. Ajatuksia pitää kuitenkin saada jakaa, ja toivoisin, että tämä tapahtuisi hyvässä hengessä, eikä niin että piilovittuillaan jatkuvasti toiselle osapuolelle. Tuskin minun uskomuksesta on suurta vahinkoa esim. sinulle, arvon Korak?
Otan vielä kantaa tuohon lähdekritiikkiin. Miten voitte olettaa, että näistä salamyhkäisyyksistä löytyy mitään virallista tai erityisen luotettavaa lähdettä? Jos uskoo salaliittoon, ei oleta, että tällaisista tapahtumista on tehty mitään virallista raportaasia, koska se halutaan nimenomaan tehdä salassa... Salaliittoteoreetikot joutuvat kokoamaan tietonsa monista osittain epäluotettavista lähteistä yksinkertaisesti siitä syystä, että näistä asioista ei ole olemassa luotettavaa lähdettä.
Tämä taas ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö tuo asia olisi tapahtunut. Miettikää vaikka asiaa omalta kannaltanne, jos todistaisitte esim. pankkiryöstön, ja näkisit varmasti, että ryöstäjiä oli kaksi, mutta kukaan muu ei nähnyt kuin yhden ryöstäjän, kumpaa teoriaa poliisi uskoo? Varsinkin siinä tapauksessa, että tilanne olisi poliisille jotenkin nolo ja he haluavat käsitellä tapauksen mahdollisimman nopeasti?
Pitänee jälleen lopettaa tämän ketjun seuraaminen, koska tähän tappeluun ei koskaan saada ratkaisua. Molemmat osapuolet (virallisen teorian kannustajat ja vastustajat) suhtautuvat asiaan niin suurella kiihkolla, että rakentava keskustelu on suorastaan mahdottomuus.