Ei vaan logiikan. Sen Bazant on unohtanut. Fysiikasta han varmaan tietaa helvetisti, mutta ei ole penaalin teravin kyna kun yritetaan olla loogisia.
Ja kylla, sen olen todistanut. Jos joku ei sita nae, kuuluu itse siihen tylsien kynien joukkoon koska ei ymmarra ihan yksinkertaista asiaa.[...]
Jos pystyisit jotain todistamaan muille kuin delusionaalisille kanssakultisteillesi, tekisit sen varmaan joillekin jotka voivat vaikuttaa asioihin sen sijaan, että pädet ylemmyydentunnetta janoten kiekkofoorumilla. Jotenkin surkuhupaisaa kuinka vihkiytynyt olet vakuuttamaan suomalaisia kiekkofaneja ylivertaisesta tietämyksestäsi Jatkoajan vapaan keskustelun alueella. Taas yksi asia mikä yhdistää salaliittoajattelijoita: pohjaton ja perusteeton arvostuksen vaatiminen, sitä haetaan mistä vain. Voin vain kuvitella sen ajan määrää jonka uhraat tällekin ketjulle; ainakin viime aikoina sinulta näyttää tulleen enemmän tekstiä kuin kaikilta muilta yhteensä. Liekö edes ainoa foorumi jonne asiasta kirjoitat? Jos arvata pitäisi, sanoisin että tuskin on.
Miksei kukaan asian kannalta "tärkeä" ja vaikutusvaltainen kuuntele tätä sinun niin ilmiselvää totuuttasi? Olen kuullut paljon yhtä kovalla varmuudella tulevaa "tietoa" ja "itsestäänselvyyttä" muilta salaliittoteoreetikoilta, mutta usein sisältö on täysin ristiriitaista esim. verrattuna tähän sinun totuuteesi. Ainoa asia mikä näitä käsityksiä selvästi yhdistää on niiden esittämisen varmuus, vaahto suupielissä : "miksette te tajua!?"
Sananen vielä fysiikasta ja logiikasta: et voi olla hyvä ensimmäisessä olematta hyvä toisessa. Et voi oppia fysiikkaa ilman logiikkaa. Ai niin, mutta taisitkin vetää tässä salaliitto-kortin, ettei kyseessä olekaan virhe vaan tahallisen väärä representaatio. Onko tämä salaliittopiireissä se "Jumala teki sen!" -kortti jota esim. kreationistit käyttävät kun tullaan vaikeisiin kysymyksiin? Ainakin se toimii identtiseen tyyliin. Oikeastaan koko lause
"Ei vaan logiikan. Sen Bazant on unohtanut. Fysiikasta han varmaan tietaa helvetisti, mutta ei ole penaalin teravin kyna kun yritetaan olla loogisia."
paljastaa melkoisen maallikkonäkemyksen tiedemaailmasta, tarkemmin luonnontieteistä. Fysiikasta ei tiedetä, sitä osataan. Siinä tehdään jotain, se on sitä shittiä minkä varaan näitäkin keskustelun alla olevia taloja rakennetaan, todistetun toimivaa teoreettisen tiedon soveltamista käytäntöön. Voitko tarkentaa minkälaiseen käytännön applikaatioihin omat kykysi riittävät näillä aloilla, joilla tunnut väittävän omaavasi niin ylivertaista ymmärryskykyä?
Kannattaa myös itse tarkistaa sitä loogista ajattelua jos:
1. Argumentointi etenee johtopäätöksistä todisteisiin eikä päinvastoin.
2. Kirjoitukset ovat täynnä vääriä dikotomioita.
3. Moving the goalposts kuuluu myös repertuaariin.
4. On unohtunut että korrelaatio ei ole yhtä kuin kausaatio.
5. Kuvittelee tietävänsä hyvin erikoistuneiden alojen asiat paremmin kuin ko. alan johtavat asiantuntijat maailmassa.
Jne.
Saat toki vastata myös tiedusteluihini koskien käsitystäsi evoluutioteorian paikkansapitävyydestä.