Ne jotka haluavat uskoa Bazantin todellisuuteen, eivat voi kysella mitaan minun rajahdepurkuteoriastani koska heidan todellisuudessaan yhden kerroksen tuhoaminen riittaisi.
Bazantin todellisuus ja sinun todellisuutesi eivät ole yhtenevät, joten sen vuoksi sinun todellisuudestasi keskusteltaessa ei tietenkään voida puhua Bazantista vaan silloin puhutaan vain sinun näkemyksistäsi. On aivan sama, mitä mieltä Bazant on, koska sinä et hänen näkemyksiään jaa. Kuinka siis voisit perustella näkemyksiäsi jollain Bazantin puheilla?
Ja mina taas olen jatkuvasti kertonut etta tekotavat ja kaytetyt aineet ovat rikostutkimuksen asioita, vaikka olenkin tarjonnut ihan loogisia mahdollisuuksia sille miten tuo olisi voitu tehda. Sen pidemmalle rikostutkintaan minulla ei ole mitaan kiinnostusta (tai valineita) menna. Ei taa voi olla niin vaikeeta.
Sinä olet jatkuvasti puhunut tapahtumaketjusta, joka vaatisi toteutuakseen valtavan määrän räjähteitä, mistä syystä ko. tapahtumaketju ei ole millään tavalla uskottava. Sinun mielestäsi se toki on silti uskottava, kuten arvata saattaa.
Minulla ei ole rajahdepurkuteoriaa, mutta sina silti koitat kertoa minulle mitka sen oleelliset perusteet ovat. Uskomaton tyyli. Mina uskon siihen etta rakennukset tuotiin alas rajahteilla, kylla. En ole viranomainen, joten en voi tutkia etta miten operaatio suoritettiin. Voin vain spekuloida. Spekulaatio ei ole "minun teoriani", se on vain yksi mahdollisuus. Minulla on yhta vahan tietoa siita miten ja kuka ja kuinka paljon, ja tulee olemaan jatkossakin kunnes viranomaiset asian tutkii. Siksi tasta on aivan saatanan turha jauhaa.
On aivan turha halkoa hiuksia teorian määritelmästä. Voimme puhua tässä yhteydessä teoriasta aivan hyvin, vaikka kaikkia yksityiskohtia et olekaan esittänyt. Eli kuten itsekin yllä myönnät, teoriasi on siis se, että tornit tuotiin alas räjähteillä, yksityiskohdat vain ovat auki.
Kylla. Maarasta ei ole selvyytta, eika kaytetyista aineista tai siita kuka ja miten ne sinne hoiti. Eika siita keskustelemalla tassa tulekaan selvyytta, viranomaisten pitaa tutkia, haastatella, syyttaa ja tuomita. Ei todellakaan ole minun tyoni ratkaista koko rikosta. Sita kun ei voi tehda ilman valtuuksia. Toki jos minulle annetaan kaikki valtuudet ja budjetti...
Ei, sinun työsi ei ole ratkaista "koko rikosta", mutta jos asia kerran on niin päivänselvä kuin olet antanut ymmärtää, niin kyllähän sinulla nyt täytyy olla tarjota "hieman enemmän" tavaraa kuin nähty sönkötys on pitänyt sisällään.
Sina tassa olet epalooginen. Mina olen noin tuhat kertaa sanonut etten usko Bazantin teoriaan patkaakaan, se on mahdoton.
Miksi sitten yrität perustella oman teoriasi mahdottomuuksia / epärealistisuuksia Bazantin teorialla? Et tunnu ymmärtävän lainkaan, mistä asiassa on kyse. Asiassa ei ole kyse siitä, onko Bazantin tai kenen tahansa muun teoria mahdollinen, vaan kyse on siitä, että onko sinun teoriasi realistinen. Antamiesi vastausten / kiertelyjen perusteella se ei sitä ole.
Mutta ne jotka uskovat, kuvittelevat etta yhden kerroksen poistaminen riittaisi, joten he eivat voi viitata mihinkaan satoihin tonneihin rajahteita. Se on HEIDAN USKOMUKSIAAN VASTAAN. Ymmarratko?
SILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ, VAIKKA KYSYMYKSEN ESITTÄJÄ USKOISI JOULUPUKIN RÄJÄYTTÄNEEN TORNIT YHDELLÄ PIERAISULLA, KOSKA KÄSITTELYN ALLA ON SINUN NÄKEMYKSESI, EI KYSYMYKSEN ESITTÄJÄN NÄKEMYS. Kysymykseen sisältyy siis sellainen sisäänrakennettu ajatus, että mitäs jos hetken aikaa oletamme Bazantin olevan väärässä. Jos emme tuollaista oletusta tee, voimme dissata sinun näkemyksesi ilman mitään kysymyksiä nurin Bazantiin nojaten. Kuten jo aiemmin sanoin, jos keskustelun halutaan olevan mahdollisesti jotain muutakin kuin vain juuta ja eitä, niin välillä on pakko avartaa mieltään ja antaa mielikuvituksensa lentää. Juuri sitä vastapuoli tekee, kun se siirtää hetkeksi sivuun omat uskomuksensa ja alkaa esittää kysymyksiä sinun näkemyksesi epärealistisuuksiin liittyen. Et sinä siis voi mitenkään tuolla perusteella kieltäytyä vastaamasta.
Ei voi olla sellaista tilannetta loogisesti jossa Bazantin malli on oikea, mutta silti rajahdepurkuvaihtoehdossa tarvittaisiin satoja tonneja rajahteita, koska Bazantin malli on siihen uskoville todiste siita etta yhden kerroksen tuhoaminen riitti.?
Mikä on se logiikka, jonka mukaan yhden kerroksen romahtamisen riittäminen tarkoittaisi sitä, että tuo yhden kerroksen romahdus voitaisiin saada aikaan vain räjähteillä? Eikö mielestäsi se tarvittava yksi kerros olisi voinut tulla alas muuten kuin räjähteillä?
Mina uskon etta rajahteita tarvittiin paljon koska rakenteilta piti poistaa kantavuus jotta rakennus voisi romahtaa, huomattavasti laajemmin kuin yhden kerroksen osalta (siis eri mielta kuin Bazant)
No niin, tulihan se mielipiteesi sieltä. Nyt haluan vielä suoran vastauksen, ilman mitään kiertelyjä: kun kerran olet sitä mieltä, että räjähteitä tarvittiin paljon, miten realistisena pidät tarjoamaasi vaihtoehtoa, kun otamme huomioon nuo edellisillä sivuilla esitetyt arviolaskelmat tarvittavista räjähdemääristä ja niiden asentamiseen kuluvasta ajasta?
Niin, he ajattelevat etta Bazantin malli on mahdollinen, joten yhden kerroksen tuhoutuminen riittaisi. Samalla he automaattisesti hyvaksyvat sen, etta sen olisi voinut tehda hyvin pienella maaralla rajahteita koska yhden kerroksen panostaminen riittaisi.
Kysyin tätä jo aiemmin, mutta toisto on tehokasta: miksi oletat
taas, että räjähteiden käyttäminen oli ainoa tai edes todennäköisin vaihtoehto, jolla se tarvittava yksi kerros tuotiin alas? Eikö mielestäsi ole täysin mahdollista, että se yksi kerros tuli alas ihan ilman räjähteitä? Jos ei, miksi se ei ole mielestäsi mahdollista?
Ei liity ei, mutta jos yhden kerroksen tuhoaminen riittaa, silloin sen voi tehda myos rajahtein, ja hyvin pienella maaralla rajahteita, ei missaan nimessa sadoilla tonneilla. On ehka parempi ettei kukaan enaa yrita opettaa minulle mitaan logiikasta jos se on noin huonoissa kantimissa.
taas, että räjähteiden käyttäminen oli ainoa tai edes todennäköisin vaihtoehto, jolla se tarvittava yksi kerros tuotiin alas? Eikö mielestäsi ole täysin mahdollista, että se yksi kerros tuli alas ihan ilman räjähteitä? Jos ei, miksi se ei ole mielestäsi mahdollista?
Oikeasti tama on aivan alyttoman turhauttava keskustelu, joka on syonyt uskoani kanssaihmisten alykkyyteen. Sanokaa nyt edes joku, etta ymmarratte miksi Bazant (tai kukaan muukaan) ei voi olla sita mielta etta yhden kerroksen tuhoutuminen riittaa, mutta rajahteilla tehtyna olisi tarvittu satoja tonneja rajahteita? Voisiko joku olla niin ystavallinen etta sanoisi tuon ihan julkisesti, jotta voisin ajatella etta taalla on ihan alyllistakin elamaa paikalla? Kyseessa on, anteeksi vaan, todella yksinkertainen looginen tehtava eika mikaan mahdoton pahkina.
Kysyin samaa asiaa kolmesti peräkkäin sen takia, että yksi räjähdepurun perustehan oli nimenomaan se, että muuten koko rakennuksen romahtaminen ei olisi mahdollista. Jos oletuksena on tuo yhden kerroksen romahtamisen riittäminen, niin silloin voinemme olla yhtä mieltä siitä, että se voi tapahtua myös ilman räjähteitä ja näin ollen yksi iso perustelusi räjähdepurulle on menettänyt merkityksensä? Tai vaihtoehtoisesti on hylättävä yhden kerroksen romahtamisen riittävyys ja perusteltava uskottavasti ne valtavat räjähdemäärät, yms. Eli kyllä sun nyt vaan täytyy jompikumpi valita: perustella epärealistisen suuret räjähdemäärät, asennusajat, jne., tai hyväksyä se yhden kerroksen romahtamisen riittäminen (mutta samalla varmaankin myös se, että tuo yksi kerros ei välttämättä vaatinutkaan räjähteitä romahtaakseen?).
Saan valilla kuulla kommentteja ylimielisyydesta jne...se on vaistamaton lopputulos siita etta vastapuoli ei ymmarra ihan perusasioita kuten tata mahdottomuutta Bazantin kahdessa vaitteessa ja heidan omassa tuessaan naille kahdelle vaitteelle. Auttakaa nyt jumalauta joku, ja kertokaa minulle etta ymmarsitte. Mua havettaa ihmisten puolesta kun luen tallaisia paattomyyksia paivat pitkat.
Sinulla on jännä tapa yrittää perustella oman teoriasi (kyllä, sanon sitä yksityiskohtien puutteestaan huolimatta teoriaksi, kun sanot tornien tulleen alas räjähtein) jonkun toisen sanomisten puutteiksi kokemillasi asioilla.
Hei, otetaanpas pieni hypoteettinen tilanne, jonka avulla ehkä saatat ymmärtää, miten epälooginen olet, kun yrität välttää räjähdeainemääräkysymyksiä vetoamalla Bazantin teoriaan uskovien näkemyksiin:
Puheillesi tulee henkilö, jolla ei ole minkäänlaista aiempaa tietoa sen paremmin Bazantin teoriasta kuin sinun näkemyksistäsikään, mutta hän on lukenut tätä ketjua viime aikoina aktiivisesti. Hän ei ole tuonut millään tavalla julki, mitä hän itse asiasta ajattelee, ehkäpä hänelle ei edes ole ainakaan vielä mitään selkeää näkemystä. Hän kysyy sinulta noista puheena olleista epärealistisen valtavista räjähdemääristä, niiden asentamiseen kuluvasta valtavan pitkästä ajasta, jne. Mitä vastaat hänelle?