Saisinko lähdettä tälle, haulla ei ainakaan löytynyt tuosta pdf:stä? Ja onko Bazant vastannut tähän kritiikkiin?
Itse asiassa tuo mainittu pdf kylla analysoi koko bazantin mallia joten jos olisit lukenut (lahteineen) olisit varmasti vastauksen sielta loytanyt mutta tietysti jos pelkalla haulla ja asenteella lahdit sita lukemaan niin ymmarran ettei loytynyt.
Lahde 4.
Ja jos kaavaan sijoittaakin tuon antamasi lukeman, niin rasitus on silti yli kymmenkertainen staattiseen tilanteeseen verrattuna, eli voidaan edelleen puhua huomattavasti suuremmista rasituksista kuin rakenne on tehty kestämään.
Jep, niin voidaan. Se vaikuttaisi samanaikaisesti heikompaan ylaosaan ja alaosaan (ensimmaiseen kerrokseen) ja murskaisi ylaosan helposti ja romahdus pysahtyisi muutaman kerroksen jalkeen (koska koko ajan tuo kuviteltu pile driver menettaa massaansa rakennuksen ulkopuolelle, eli alas ajava voima itse asiassa vahenee koko ajan ja vastus taas kasvaa mita alemmas mennaan).
E: Laitapas samaan hengenvetoon linkit myös noihin debunkkaajien kommentteihin. Minulla on vahva epäilys siitä, että tässä on (jälleen) harrastettu hörhelöporukan lempileikkiä, eli lausuntojen irroittamista asiayhteydestään. Mutta odotetaan nyt vielä, ennen kuin lopullista tuomiota jaetaan.
Ei ole,
JREF foorumeilta Bazant ketjusta. Vaikka he ovatkin sita mielta etta tuo teoria kylla kelpaa heille, he kylla myontavat sen ongelmat ja sen etta kyseessa on pelkka malli.
Toisesta ketjusta yhden debunkkaajan mielipide Bazantin teoriasta:
"I've read about 300 pages of their report. One reason I don't trust NIST is because they referenced the Bazant Zhou paper. It somehow just went right by anybody and everybody on a large team of scientists and engineers who could have at least stated their caveats, that the BZ paper was illogical and a-physical. In fact, I have seriously wondered if the Bazant Zhou paper was deliberately fraudulent.
It may not bother you that NIST would refer to such a misleading, steaming pile of you-know-what, but it certainly gives me pause. I guess that I just lack your superior "critical thinking" skills. "
Se etta uskoo tapahtuneen olleen luonnollisen romahduksen, ei viela tarkoita sita etta lahdettaisiin uskomaan ihan mita tahansa sita tukevaa roskaa.