Jaahas. Salaliittoteoria olettaa (Harrit, Jones) että nanotermiitit olivat apu/sytytysaine, mutta itse päätyön tekivät konventionaaliset räjähteet.
Harritin tai Jonesin mahdollisilla teorioilla (en ole tormannyt mihinkaan heidan esittamiinsa koherentteihin teorioihin, oletko sina?) ei ole mitaan merkitysta taman keskustelun kannalta. Sita kun ei mielipiteella ratkaista miten ja kuka tornit panosti. Se on edelleen rikostutkinnan hommia ja ainakin itse suhtautuisin varsin skeptisesti jos joku esittaisi tallaista teoriaa ilman rikostutkintaa. Spekuloida toki voi, mahdollisilla rajahteilla ja niiden maarilla, mutta se on oikeastaan yhta tyhjan kanssa kun niilla spekulaatioilla ei paasta yhtaan eteenpain asian tutkimisessa.
Salaliittoteoria olettaa että Bazantin/NIST:n mallinnokset ovat väärin ja sortuminen vaatii räjähdepurun.
En edelleenkaan tieda mista salaliittoteoriasta puhut, mutta itse olen kylla samaa mielta tuosta vaitteesta. Se ei kuitenkaan ole mikaan salaliittoteoria. Tunnut sujuvasti puhuvan jostain "salaliittoteoriasta" jonka esimerkiksi mina olisin allekirjoittanut. Itse asiassa ainoa esitetty salaliittoteoria on virallinen tarina, jota sina pidat uskottavana. Minulla ei siis ole mitaan yhta teoriaa siita miten kaikki tapahtui, vain kuva siita mita ei ainakaan tapahtunut.
Nyt olemme siis tilanteessa, jossa oletetaan räjähdepurku (truth-porukan väite), sen tekeminen konventionaalisia käyttäen (truth-porukan väite) ja siihen on mennyt satoja tonneja räjähdettä (truth-porukan väite jota Bazantin laskelma tukee). Nyt kysytään että missä räjähdeainejäämät?
Pd:n mukaan en saisi tätä kysyä, koska uskon että Bazant/NIST-malli toimii myös tosielämässä. Perustelu tälle on rusinoiden poimiminen pullasta. Ihan hyvä peruste, ei siinä mitään. Tietäisi vain että miten se tähän liittyy.
Vaarin. Ehka joku toinen (ehka samaa puolta kanssasi edustava) voisi selittaa sinulle miksi sinun taytyy nyt luopua jommasta kummasta vaitteestasi, koska et tunnu ymmartavan sita kun mina sen selitan. Kokeillaan nyt kuitenkin viela kerran niin saadaan nahda lisaa asian ympari tanssimista. Se on itse asiassa aika huvittavaa. Vahan sama kuin Stonewallin valehtelu ja sen jalkeiset selittelyt ja tanssimiset jonka jalkeen jannu havisi kuin pieru saharaan. Oletan etta tassa kay samoin?
Jos uskot etta Bazantin malli selittaa tornien romahdukset, uskot etta yhden kerroksen tuhoutuminen riitti tuomaan tornit alas (bazantin malli laskee 3.7 metrin pudotuksen, yhden kerroksen matkan).
Jos yhden kerroksen tuhoaminen valista riitti mielestasi tuomaan rakennukset tonttiin, olet siis automaattisesti sita mielta etta rajahteita ei olisi tarvittu kuin yhden kerroksen tuhoamiseen kummassakin rakennuksessa.
Eli onko Bazant vaarassa (no totta vitussa on, hanen ajatuksessaan on sama looginen alyttomyys) vai onko tuo argumentti alyttomista maarista rajahteita vaarassa? Kumman valitset koska molempia et voi pitaa. Ellet halua vaittaa etta yhden kerroksen tuhoamiseen tarvitaan 158 tonnia TNT:ta....