Munamies uskoo räjähdyspurkuun, eli asia on siis aika lailla, hmm, en aio käyttää termiä "saletti", varma.
Viitsitko selittaa milla tavalla jonkun "munamiehen" uskomiset tai uskomattomuudet liittyvat millaan tavalla siihen onko kyseessa rajahdepurku vai ei? Kuka edes on "munamies"?
Niille jotka ovat kiinnostuneet vasta-argumenteista lienee oheinen linkki-kokoelma sangen kattava (suosittelen muutenkin noita Randi-foorumien salaliitto-keskusteluja, etenkin muutaman vuoden takaisia, siellä on aika usein sellaisiakin kommentoijia, jotka ihan oikeasti tuntevat fysiikkaa ja insinööritieteitä - erotuksena siis meihin täkäläisiin asiantuntijoihin, jotka osaamme googlata ja lisätä linkkejä):
Links Directory - Resources for debunking 9/11 Conspiracy Theories - JREF Forum
Itse olen tuolla kaynyt useasti katsomassa etta mita nuo sanovat koska olen aina ollut kiinnostunut argumenteista molemmin puolin. Vaatii kuitenkin oikeasti asiaan perehtymista, etta lahtee sitten myos tutkimaan noiden vasta-argumenttien vasta-argumentteja. Usein tosin argumentit ovat sita luokkaa tuolla foorumilla etta niihin ei tarvitse etsia minkaan ammattilaisen vasta-argumenttia vaan ne voi helposti itsekin kumota kayttamalla edes pikkuisen jarkea (mieleen tulee ensimmaisena tuo Manierin lyijyakut selitys joka oli monen JREF tyypin mielesta toimiva debunkkaus sulalle metallille). Mutta se on selvaa etta jos haluaa kuulla jonkun meriselityksen joillekin yksityiskohdille virallisen tarinan osalta, tuolta niita varmasti loytaa. Se on sitten taysin eri asia kestavatko ne ollenkaan kriittista tarkastelua. Viimeinen sana esitetaan yleensa virallisen tarinan vastustajien toimesta, mutta suurelle osalle JREF vaesta riittaa se etta heidan edustajansa on saanut jotain sanottua aiheesta, vaikka se olisikin sitten myohemmin osoitettu roskaksi jossain muualla. Se ei heita hairitse, koska heille riittaa etta tuli jotain kyseenalaistusta esitettya.
Nykyaan nuo jo jaavat suosiolla pois julkisista vaittelyista A&E asiantuntijoiden kanssa. Itselleen he selittavat etta "ei viitsi vaitella aiheesta kun se tarjoaa vaan lisaa validiutta horhojen vaitteille jos joku ottaa ne vakavasti". Ovat siina myos oikeassa, se tarjoaa tosiaan lisaa validiutta kun A&E asiantuntijat jaavat aina niissa vaittelyissa selkeasti niskan paalle. JREF vaki haluaisi vaitella vain joidenkin sellaisten "trutherien" kanssa jotka eivat ymmarra itse teknisista ongelmista mitaan vaan ovat pelkastaan asenteella mukana. Se tarjoaisi helpon "voiton" koska voisi nayttaa asiantuntevammalta kuin vastustaja. Kuten nimimerkki Will aiemmin totesi, han on aiemmin "voittanut" vaittelyita rakennusinsinoorienkin kanssa aiheesta WTC-7:n romahdus (koska han on perehtynyt asiaan enemman kuin vastustaja), mutta se on virheellinen kuvitelma etta se johtuu asian vahvuudesta. Se johtuu vain vastavaittajan valmistautumattomuudesta ja asiaan perehtymattomyydesta.
Viimeksi muokattu: